Ένα ακριβό στρατηγικό διορθωτικό μέτρο στην θυγατρική Porsche επέφερε σοβαρό πλήγμα στη Volkswagen το τρίτο τρίμηνο, με αποτέλεσμα να καταγράψει λειτουργική ζημιά 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων), προσθέτοντας δισεκατομμύρια επιπλέον κόστη στην πίεση που ασκούν οι αμερικανικοί δασμοί.

Η Volkswagen κατέγραψε χρεώσεις 4,7 δισεκατομμυρίων ευρώ λόγω της αναστροφής στρατηγικής της Porsche για τα ηλεκτρικά οχήματα που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο, ενώ οι δασμοί εισαγωγής από τις ΗΠΑ και η πτώση των πωλήσεων αναμένονταν να στοιχίσουν στον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων της Ευρώπης έως και 5 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος, όπως δήλωσε η εταιρεία την Πέμπτη.

1

Η συνεχής πίεση από τους δασμούς των ΗΠΑ

Οι δασμοί προσθέτουν επιπλέον πίεση στον CEO της Volkswagen, Όλιβερ Μπλουμ, ο οποίος θα παραδώσει την θέση του διευθύνοντος συμβούλου της προβληματικής Porsche στις αρχές του επόμενου έτους, μετά από προειδοποίηση του για πλήγμα πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο πρώην επικεφαλής της McLaren, Μιχαήλ Λέιτερς, θα αναλάβει την ηγεσία της Porsche.

Ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Άρνο Άντλιτζ, δήλωσε ότι τουλάχιστον 4 δισεκατομμύρια ευρώ από τα έξοδα που σχετίζονται με τους δασμούς είναι άμεσα, ενώ τα υπόλοιπα συνδέονται με την απώλεια περιθωρίων κέρδους λόγω των αντιμέτρων.

Η εταιρεία βλέπει κάποια περιθώρια για να περιορίσει τα επιπλέον κόστη, για παράδειγμα, σφιχτόνοντας τα οικονομικά της ή μεταφέροντας περισσότερη παραγωγή στις ΗΠΑ, με απόφαση για το αν θα δημιουργηθεί εργοστάσιο εκεί για την θυγατρική Audi να αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους.

Οι μετοχές της Volkswagen αυξήθηκαν έως και 2% κατά τη διάρκεια του έντονου εμπορίου μετά τα αποτελέσματα, προτού γυρίσουν αρνητικές και καταγράψουν πτώση 1,1% στις 11:34 GMT.

Αδύναμη ζήτηση στην Κίνα και ανησυχία για την προμήθεια τσιπ

Ο Άντλιτζ χαρακτήρισε την κατάσταση «μικτή», σημειώνοντας την ισχυρή ζήτηση για τα αυτοκίνητα της Volkswagen στην Ευρώπη, η οποία αντισταθμίζει την αδύναμη αγορά στην Κίνα, αλλά τα ολοένα και πιο δημοφιλή ηλεκτρικά μοντέλα της είναι ακριβότερα στην παραγωγή, κάτι που επιβαρύνει την κερδοφορία.

Η λειτουργική ζημιά της Volkswagen το τρίτο τρίμηνο ήταν μικρότερη από το αναμενόμενο (1,7 δισεκατομμύρια ευρώ) και από τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους (2,8 δισεκατομμύρια ευρώ κέρδος), ενώ η Porsche, η οποία ανήκει κατά 75,4% στη Volkswagen, βρέθηκε επίσης σε μεγάλη ζημία το τρίτο τρίμηνο, καθυστερώντας την κυκλοφορία των ηλεκτρικών της οχημάτων προκειμένου να κερδίσει πίσω τους καταναλωτές με υβριδικά και κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Διατήρηση καθοδήγησης με προειδοποιήσεις για την προμήθεια τσιπ

Η Volkswagen διατήρησε τις ετήσιες προβλέψεις της, αλλά σημείωσε ότι αυτές βασίζονται στην παραδοχή της επαρκούς προμήθειας τσιπ, προειδοποιώντας για τις επερχόμενες δυσκολίες, καθώς η εμπορική αντιπαράθεση με την Ολλανδική εταιρεία τσιπ Nexperia απειλεί με διακοπές στην παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Άντλιτζ δήλωσε ότι η Volkswagen εργάζεται συνεχώς για την εξασφάλιση της παραγωγής από τις ελλείψεις προμηθευτών «ημέρα με την ημέρα και εβδομάδα με εβδομάδα».

 

Διαβάστε επίσης 

FBI: Ερευνά την Continuum Analytics για κακοπληρωμένα δάνεια $160 εκατ. – Πώς συνδέεται με Zions και Western Alliance

OpenAI: Ξεκινά τις προετοιμασίες για μία από τις μεγαλύτερες IPO στην ιστορία – Στα $1 τρισ. η αποτίμηση 

Visa: Απόπειρες απάτης ύψους 1 δισ. δολαρίων σε λιγότερο από ένα χρόνο