ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Τιμούμε την μνήμη του 20χρονου Αναστάση Α., και απαιτούμε την διερεύνηση των αιτιών, την απόδοση ευθυνών και την λήψη μέτρων για την Ασφάλεια στην Εργασία των Πληρωμάτων», τονίζει με ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών και προσθέτει:
Η 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΠΕΝΕΝ από σήμερα τα μεσάνυχτα στα Ακτοπλοϊκά πλοία στο λιμάνι του Πειραιά συνεχίζεται με απόλυτη επιτυχία.
Η απόφαση μας για την απεργία έρχεται να τιμήσει την μνήμη ενός νέου στο Ναυτικό επάγγελμα , Ναυτεργάτη, ο οποίος κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες συνεθλίβη και πέθανε με φρικτό τρόπο κατά την είσοδο του στην υδατοστεγή πόρτα που συνδέει το Γκαράζ του πλοίου με το μηχανοστάσιο.
Η ΠΕΝΕΝ με την απεργία της αναδεικνύει το μπαράζ των Ναυτικών ατυχημάτων, την εμπλοκή των Ναυτιλιακών εταιριών, του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του οι οποίοι φέρουν βαρύτατες ευθύνες για τα Ναυτεργατικά ατυχήματα.
Η χώρα μας έχει το θλιβερό προνόμιο να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πρώτες χώρες της Ευρώπης σε εργατικά ατυχήματα τα οποία συνεχώς αυξάνονται με δραματικούς ρυθμούς!
Η έλλειψη μέτρων ασφαλείας , η μη τήρηση των κανονισμών , οι ανεπαρκείς έλεγχοι των Αρχών σε συνδυασμό με την υπερεργασία, την εντατικοποίηση, το στρες και την υπερβολική κόπωση οδηγούν σχεδόν καθημερινά να χάνεται ένας εργαζόμενος στους χώρους εργασίας που έχουν μετατραπεί σε παγίδες θανάτου.
Στενά συνυφασμένο με τα παραπάνω είναι το πρόβλημα έλλειψης εκπαίδευσης σε μια χώρα που πολύδιαφημίζεται ότι είναι πρώτη Ναυτιλία στο κόσμο και όμως δεν υπάρχει στοιχειώδη σύστημα δημόσιας εκπαίδευσης για ένα σημαντικό τμήμα ειδικευμένων Ναυτεργατών και της συντριπτικής πλειοψηφίας (96%) των νεοεισερχομένων στο επάγγελμα!
Το ίδιο τεράστια ευθύνη έχουν ΥΕΝ-Εφοπλιστές που ναυτολογούν σε ειδικότητες νέους και νέες οι οποίοι μην μπορώντας να βρουν δουλειά Δοκίμου αναγκάζονται να ναυτολογούνται σε θέσεις ευθύνης (κατάστρωμα και μηχανοστάσιο).
Η ΠΕΝΕΝ στην παρέμβαση της έχει ως κεντρική προτεραιότητα της την ανάγκη εκπαίδευσης όλων των νεοεισερχόμενων στο Ναυτικό μας επάγγελμα και της μετεκπαίδευσης τους.
Όλες ως τώρα οι Κυβερνήσεις έχουν τεράστιες ευθύνες που ένας νέος εισέρχεται στο Ναυτικό επάγγελμα ανεξαρτήτου ειδικότητας χωρίς να του παρέχεται από το κράτος η ελάχιστη εκπαίδευση.
Αυτό που δεν γίνεται στην Ελλάδα συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη ακόμη και στις χώρες του τρίτου κόσμου που παράγουν Ναυτεργατικό δυναμικό όπως είναι οι: Φιλιππίνες- Ινδία-Ινδονησία κλπ.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ από τα ξημερώματα πραγματοποίησε πλοίο το πλοίο μαζικές συσκέψεις των μελών της προκειμένου να επικοινωνήσει μαζί τους τα προβλήματα και την αντιμετώπιση της ασφάλειας στη Ναυτική εργασία.
Στις απεργιακές συσκέψεις έγινε εκτενής ενημέρωση για τα γενικότερα Ναυτεργατικά και εργατικά προβλήματα ανανεώνοντας το αγωνιστικό μας ραντεβού για την Πανεργατική 24ωρη απεργία που έχουν κηρύξει όλες οι συνδικαλιστικές οργανώσεις για την 1η Οκτώβρη 2025 έχοντας κεντρικό αίτημα την απόσυρση του νομοσχεδίου της Κυβέρνησης για την καθιέρωση του 13ωρου καθημερινής εργασίας!
Η ΠΕΝΕΝ την ημέρα της απεργίας πραγματοποιεί Συγκέντρωση -Συνέλευση στο Ε/Γ-Ο/Γ “ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ” στης 9:30 π.μ.
Διαβάστε επίσης:
Μελίνα Τραυλού: Η ναυτιλία δημιουργεί και επενδύει
Καλογηράτος: Απανθρακοποίηση και το μέλλον της ναυτιλίας: LNG, E-fuels και Πυρηνική Ενέργεια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
