Κάθε αυτοκίνητο έχει τη δική του ιστορία, αλλά μοιράζονται ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό: το χρώμα “Light Yellow” (Ανοιχτό Κίτρινο), με κωδικό 117.

Aυτή η 911 2.5 S/T, που κέρδισε την κατηγορία GT στις 24 Ώρες του Λε Μαν το 1972, κατέληξε ένα κατεστραμμένο κουφάρι σε έναν αχυρώνα κοντά στο Σαν Φρανσίσκο. Η κατάσταση του κάποτε διάσημου αγωνιστικού αυτοκινήτου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως καταστροφική. Ό,τι είχε απομείνει ήταν είτε σκουριασμένο, είτε στραβωμένο, είτε κακοβαμμένο. Μετά τους θριαμβευτικούς αγώνες της, αυτή η εξαιρετική 911 πρέπει να έζησε μια πολύ διαφορετική ζωή.

1

Porsche 911

Η τελευταία καταγεγραμμένη συμμετοχή της σε αγώνα ήταν τον Μάιο του 1975 στο Riverdale, με τον τότε ιδιοκτήτη Don Lindley πίσω από το τιμόνι. Αφού πέρασε από δύο ακόμα ιδιοκτήτες, τα ίχνη αυτής της σπάνιας 911 χάθηκαν. Αυτό άλλαξε το 2008, όταν εμφανίστηκαν οι πρώτες ενδείξεις που έδειχναν μια ενδεχομένως συγκλονιστική ανακάλυψη σε αχυρώνα. Το 2013, ένας Ελβετός συλλέκτης πέταξε στην Καλιφόρνια για να σώσει την S/T από την αφάνεια – και να την επαναφέρει στην παλιά της αίγλη. Δεδομένης της κατάστασής της, αυτό δεν θα ήταν εύκολο έργο, και ήταν ξεκάθαρα μια δουλειά για τους ειδικούς της Porsche Classic στη Στουτγάρδη.

Porsche 911

Στην Porsche Exclusive Manufaktur στο Τσουφενχάουζεν, τα απομεινάρια της 2.5 S/T αρχικά αποσυναρμολογήθηκαν πλήρως και αφαιρέθηκε το χρώμα. Στόχος ήταν η θρυλική 911 να αποκατασταθεί τέλεια, από την αρχή. Αφού το γυμνό αμάξωμα ευθυγραμμίστηκε στον πάγκο ισιώματος, ξεκίνησε η επίπονη διαδικασία αντικατάστασης των τμημάτων που έλλειπαν. Με τη χρήση αυθεντικών μετρητών λαμαρίνας και τεχνικών σχεδίων, τα κομμάτια που έλειπαν κατασκευάστηκαν από το μηδέν. Μόνο το αμάξωμα απαιτούσε περισσότερες από 1.000 ώρες χειροποίητης εργασίας. Για τη μακροχρόνια προστασία αυτής της εργασίας, οι ειδικοί σφράγισαν το γυμνό αμάξωμα με ειδική βαφή, μια σύγχρονη τεχνολογία αντιδιαβρωτικής προστασίας, όπως αυτή που χρησιμοποιείται στα σημερινά οχήματα παραγωγής.

Porsche 911

Μετά από δυόμισι χρόνια αποκατάστασης, το αυτοκίνητο παραδόθηκε επιτέλους στον ιδιοκτήτη του το 2016 – στο αυθεντικό του χρώμα, Light Yellow (κωδικός 117), όπως ακριβώς ήταν 44 χρόνια νωρίτερα. Ήταν σε τέλεια κατάσταση, σαν να βγήκε μόλις από το εργοστάσιο, με κάθε λεπτομέρεια ακριβώς όπως ήταν όταν η S/T έφυγε από τη γραμμή παραγωγής το 1972. Οι χορηγοί της εποχής προστέθηκαν μετά την παράδοση και, όπως και στην νικητήρια εμφάνισή της στο Λε Μαν το 1972, το αυτοκίνητο απέκτησε τον αριθμό εκκίνησης 41.

Porsche 911

Το ίδιο ισχύει και για τη σύγχρονη 911 S/T, η οποία πλέον μοιράζεται το ίδιο γκαράζ με τον πρόγονό της. Κατόπιν αιτήματος του ιδιοκτήτη, η Porsche Sonderwunsch δημιούργησε μια τέλεια νέα έκδοση του αυτοκινήτου που κέρδισε την κατηγορία GT στο Λε Μαν το 1972. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της είναι αναμφίβολα το πανομοιότυπο χρώμα Light Yellow, με κωδικό 117 – ένα χρώμα που έχει εξαφανιστεί από την παλέτα της Porsche εδώ και δεκαετίες. Το βάψιμο έγινε στο χέρι, με σχολαστική διαδικασία, και αποτέλεσε μια ιδιαίτερη πρόκληση, καθώς η ανοιχτή απόχρωση προσφέρει χαμηλή κάλυψη, ειδικά στα πολυάριθμα εξαρτήματα από άνθρακα της νέας 911 S/T. Αλλά ακριβώς αυτού του είδους οι προκλήσεις είναι αυτές που οι ειδικοί της Sonderwunsch είναι εκπαιδευμένοι να αντιμετωπίζουν.

Porsche 911

Η Porsche ολοκλήρωσε την εμφάνιση με ελαφριές σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου σε χρώμα Darksilver, μαύρες δαγκάνες φρένων και μαύρο εσωτερικό. Η τεχνική βάση του αυτοκινήτου παραμένει ανέγγιχτη. Στην καρδιά της 911 S/T βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος boxer κινητήρας τεσσάρων λίτρων, ο οποίος φτάνει τις 9.000 rpm και αποδίδει 525 PS σε ένα αυτοκίνητο με βάρος μόνο 1.380 κιλά. Φυσικά, έχει εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Porsche 911

Διαβάστε επίσης:

F1: Μπορεί να διατηρήσει τον τίτλο ο Φερστάπεν;

BMW X5: …και με υδρογόνο

To Inster στην Art Athina