Το φετινό πρόβλημα της Red Bull ήταν ο συνδυασμός υψηλής κάθετης δύναμης και γρήγορων καμπών, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Ουγγρικό GP όπου ο Φερστάπεν κατετάγη 8ος στις δοκιμές. Ο πρωταθλητής αντιμετώπιζε σε αρκετές πίστες μια υστέρηση που οφείλονταν στην μετατόπιση του κέντρου αεροδυναμικών πιέσεων προς τα πίσω. Όσο αυξάνονταν οι κλίσεις στις αεροτομές τόσο μεγαλύτερο το πρόβλημα.

Εν τέλει στην ομάδα έφεραν ένα νέο πάτωμα (θυμίζουμε πως σ’ αυτή τη γενιά μονοθεσίων στο πάτωμα οφείλεται το 60% της αεροδυναμικής απόδοσης) που τουλάχιστον σε πίστες με μικρές κλίσεις στις αεροτομές (Μόντσα, Μπακού) επιλύει το πρόβλημα. Μένει να δούμε αν το πρόβλημα θα ανακύψει εκ νέου σε μια πίστα με μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές και υψηλό φορτίο όπως αυτή στη Σιγκαπούρη. Μετά τις δυο συνεχόμενες νίκες του στην Ιταλία και στο Αζερμπαϊτζάν ο Φερστάπεν μείωσε τη διαφορά από τον Πιάστρι στους 69 βαθμούς ενώ έχουμε ακόμη 199 να μοιραστούν σε 7 αγώνες και 3 Sprint.

1

f1

H McLaren αντιμετώπισε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο στο Μπακού – όπου ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιάστρι εγκατέλειψε τον αγώνα στον 1ο γύρο, ενώ ο Λάντο Νόρις έμεινε στην 7η θέση. O Φερστάπεν είχε μια κυρίαρχη εμφάνιση, μετατρέποντας την pole position σε νίκη: «Νομίζω ότι είναι ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων που πάνε καλύτερα τις τελευταίες εβδομάδες, οπότε καταλάβαμε λίγο περισσότερα για το μονοθέσιο. Φυσικά είναι δύο πίστες με χαμηλή αεροδυναμική πίεση, οπότε πρέπει να περιμένουμε να δούμε πώς θα αποδώσουμε ξανά σε πίστα με υψηλή αεροδυναμική πίεση. Αλλά προς το παρόν είμαστε πολύ χαρούμενοι με αυτό που κάνουμε, και στη συνέχεια θα διαπιστώσουμε στους επερχόμενους αγώνες πώς θα πάει αυτό σε άλλα είδη χάραξης».

f1

Με επτά αγώνες να απομένουν στη σεζόν του 2025, οι συνεχόμενες νίκες του Φερστάπεν τον έχουν φέρει να μειώσει τη διαφορά από τον Πιάστρι στους 69 βαθμούς, ενώ βρίσκεται 44 βαθμούς πίσω από τον δεύτερο Νόρις. Όταν ρωτήθηκε αν εξακολουθεί να βλέπει ευκαιρίες για να κερδίσει έδαφος, εφόσον η McLaren έχει περαιτέρω δύσκολα Σαββατοκύριακα, ο Φερστάπεν απάντησε: «Απομένουν επτά αγώνες και η διαφορά είναι ακόμα 69 βαθμοί – είναι πολλοί.

Βασικά όλα πρέπει να πάνε τέλεια από την πλευρά μου, και χρειάζομαι και λίγη κακή τύχη από τη δική τους πλευρά, οπότε είναι ακόμα πολύ δύσκολο. Προσωπικά δεν το σκέφτομαι. Απλώς πηγαίνω αγώνα με τον αγώνα, αυτό που έκανα βασικά όλη τη σεζόν – απλώς προσπαθώ να κάνω το καλύτερο να συγκεντρώσω τους περισσότερους βαθμούς που μπορούμε. Στο Άμπου Ντάμπι, θα ξέρουμε».

Φερστάπεν

Διαβάστε επίσης:

BMW X5: …και με υδρογόνο

To Inster στην Art Athina

F1 Ferrari: Πόσες αποδείξεις θες;