ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Αυτή δεν είναι η πιο εύκολη περίοδος για τη ναυτιλία. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο ΙΜΟ δεν θα συνεχίσει να υλοποιεί όχι μόνο τις προσπάθειες, αλλά και τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί σε διάφορους τομείς. Από το περιβάλλον, την απαλλαγή από τον άνθρακα ειδικότερα, μαζί με την ενίσχυση της προστασίας των ναυτικών, ταυτόχρονα με την αύξηση της ασφάλειας».
Τα λόγια αυτά ανήκουν στον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ, Αρσένιο Ντομίνγκεζ, ο οποίος μίλησε στο συνέδριο της Capital Link, που έγινε στο Λονδίνο.
Ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ, πρόσθεσε επίσης:
«Όλα αυτά έρχονται με τη συμμετοχή, τη συνεργασία, την κατανόηση και τη συμβολή όλων μας στη διαδικασία. Έχουμε επίγνωση ότι εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες προκλήσεις και ανησυχίες που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, αλλά σε αυτό υπερέχουμε στον ΙΜΟ. Ακούσαμε. Προχωράμε μπροστά, φέρνουμε σε επαφή όλους τους εμπλεκόμενους φορείς επειδή πιστεύουμε στις πολυμερείς συνεργασίες και πιστεύουμε στους παγκόσμιους κανονισμούς για τη ναυτιλία.»
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ABS και στο πλαίσιο της ναυτιλιακής εβδομάδας του Λονδίνου «London International Shipping Week 2025».
Μετά το πέρας της κύριας ομιλίας του Secretary General, με τίτλο “STEERING THE GLOBAL INDUSTRY THROUGH TRANSFORMATION”, ακολούθησε συζήτηση με ερωτήσεις που έθεσε στον κ. Arsenio Dominguez ο Πρόεδρος της Capital Link, κ. Νίκος Μπορνόζης.
Ο Christopher J. Wiernicki, Chairman and CEO – ABS πραγματοποίησε εισαγωγικά σχόλια: “Είναι μεγάλη τιμή που παρουσιάζω έναν ηγέτη του οποίου η επιρροή ξεπερνά τα σύνορα. Και του οποίου η προσήλωση στη ναυτιλία είναι σταθερή και χαίρει του σεβασμού της κοινότητας.
Ο Arsenio Dominguez, Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, ανέλαβε τα ηνία σε μια στιγμή εξαιρετικής πολυπλοκότητας για τη ναυτιλία, και το έπραξε με όραμα, ακεραιότητα και βαθιά κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε.»
Παραθέτουμε ολόκληρη τη συζήτηση του Arsenio Dominguez, Secretary General – International Maritime Organization (IMO), με τον Πρόεδρο της Capital Link, κ. Νίκο Μπορνόζη:
Ερώτηση: Πώς σχεδιάζει ο ΙΜΟ να κατανείμει τα έσοδα από τον νέο παγκόσμιο φόρο εκπομπών αερίων θερμοκηπίου — συγκεκριμένα μεταξύ της τεχνολογικής έρευνας και ανάπτυξης, των πράσινων καυσίμων και της υποστήριξης των αναπτυσσόμενων χωρών;
Απάντηση: «Βρισκόμαστε στη διαδικασία καθορισμού του πλαισίου των κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με τον τρόπο κατανομής των εσόδων από τις εισπράξεις από το οικονομικό μέτρο. Έχει καταστεί πολύ σαφές ότι θα υπάρχει ένας μηχανισμός επιβράβευσης για όσους ξεκινούν νωρίς, για όσους χρησιμοποιούν πράσινες τεχνολογίες καθώς και καύσιμα μηδενικών έως μηδενικών καθαρών εκπομπών. Αυτή είναι η επένδυση που πρέπει να κάνουμε για να υποστηρίξουμε τα κράτη μέλη στη διαδικασία απαλλαγής από τον άνθρακα.
Αυτό ξεκινά με τα μικρά και αναπτυσσόμενα κράτη και τις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες. Έχουμε ήδη αναφέρει ότι θα συνεργαστούμε με τις χώρες όσον αφορά τις υποδομές και θα απαιτήσουμε εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων καθώς και λιμενικές υποδομές, επειδή κατανοούμε την ανάγκη για διεπαφή πλοίου-λιμένα.
Τώρα, όσον αφορά αυτήν την κατανομή εσόδων σε σχέση με την Έρευνα και Ανάπτυξη (Ε&Α), η ανάπτυξη περαιτέρω τεχνολογιών για πράσινα καύσιμα καθώς και η εκπαίδευση και η ευημερία των ναυτικών είναι σημαντική. Έτσι, η πρόβλεψη είναι ότι με την έναρξη ισχύος το 2027 και την έναρξη της είσπραξης στη συνέχεια περίπου το 2028-2029, η πρόβλεψη είναι να εισπραχθούν περίπου 10 έως 12 δισεκατομμύρια δολάρια, τα οποία φυσικά θα διατεθούν στον τομέα για την υποστήριξη η απαλλαγή από τον άνθρακα.
Γνωρίζω ότι έχουν υποβληθεί προτάσεις, και ιδιαίτερα, αν μπορώ να αναφέρω το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (International Chamber of Shipping), επειδή έχει ήδη υποβάλει την αξιολόγησή του σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ο μηχανισμός ανταμοιβών σε σχέση με την κατανομή των εσόδων, και αυτό αποτελεί ήδη μέρος του σχεδίου εργασίας του οργανισμού που θα ξεκινήσει την εβδομάδα αμέσως μετά την εξωτερική ανάθεση του MEPC (Marine Environment Protection Committee). Μόλις εγκριθούν οι τροποποιήσεις, τον επόμενο μήνα θα εργαστούμε με το επόμενο σύνολο κατευθυντήριων γραμμών.”
Ερώτηση: Ποιος είναι ο ρόλος του ΙΜΟ στη διευκόλυνση της παγκόσμιας διαθεσιμότητας εναλλακτικών καυσίμων (αμμωνία, μεθανόλη, υδρογόνο, LNG) και στη διασφάλιση προτύπων ασφαλείας για τη χρήση τους; Επίσης, ειδικότερα για το LNG, διασφαλίζει ο ΙΜΟ πρότυπα ασφαλείας για τη χρήση του;
Απάντηση: “Οι ρυθμιστικές μας διαδικασίες υπάρχουν για να ωθήσουν την αλλαγή στην τεχνολογική ανάπτυξη. Γι’ αυτό είμαστε αγνωστικιστές σε θέματα καυσίμων και τεχνολογίας. Το επόμενο σύνολο κανόνων θα είναι εκείνοι που θα δημιουργήσουν αυτήν την πρόσθετη ώθηση προς όλους να αρχίσουν να κινούνται προς τη φάση της απανθρακοποίησης.
Ωστόσο, συνεχίζω να απευθύνω έκκληση σε όλους τους πρώτους που πρωτοστατούν. Υπάρχουν αρκετοί αυτή τη στιγμή που κάνουν ήδη αυτά τα βήματα για να προχωρήσουν προς την απανθρακοποίηση. Έχουμε τρέχοντα projects εντός του Οργανισμού αυτή τη στιγμή, όπως το Green Voyage καθώς και το Fuels Technologies.
Χρησιμοποιούμε πιλοτικά έργα σε αρκετές χώρες όπου δοκιμάζουμε τεχνολογίες που μπορούν να υποστηρίξουν την απαλλαγή από τον άνθρακα, τόσο στο διεθνές ναυτιλιακό εμπόριο όσο και στους εγχώριους στόλους. Επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιό μας από αυτή την άποψη με την έναρξη ισχύος του μηχανισμού τιμολόγησης. Θα υπάρξει επίσης χρηματοδότηση που θα επεκταθεί στην έρευνα και ανάπτυξη, όχι μόνο στον ΙΜΟ αλλά σε ολόκληρο τον τομέα, προκειμένου να δοθούν κίνητρα για αυτό.
Αναφέρατε επίσης το LNG, ένα καύσιμο το οποίο μελετάμε εδώ και πολύ καιρό. Η δουλειά μας με το LNG μας βοηθά στην πραγματικότητα σε σχέση με άλλα αέρια καύσιμα και στο πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις πτυχές ασφάλειας καθώς και τις απαιτήσεις εκπαίδευσης. Το LNG είναι ένα μεταβατικό καύσιμο καθώς και ένα καύσιμο σε μεταβατικό στάδιο. Έτσι, στο πλαίσιο της αξιολόγησης του κύκλου ζωής, εξετάζουμε όλα τα καύσιμα που υπάρχουν.
Αναγνωρίζουμε ότι η κλιμάκωση θα πραγματοποιηθεί τελικά, αλλά γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 2030, και αυτό αντικατοπτρίστηκε στον στόχο που τέθηκε για το 2030. Στόχος είναι η επίτευξη ποσοστού 5% στην αξιοποίηση ανανεώσιμων καυσίμων, με στόχο το 10%. Παρ’ όλα αυτά, όλες αυτές οι πληροφορίες ήταν ήδη γνωστές σε εμάς κατά τη διάρκεια των αξιολογήσεων, και αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο επιλέξαμε να προχωρήσουμε.”
Ερώτηση: Οι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν ότι οι στόχοι για την απανθρακοποίηση ενδέχεται να ξεπεράσουν την τεχνολογική ετοιμότητα. Πώς ανταποκρίνεται ο ΙΜΟ σε αυτές τις ανησυχίες;
Απάντηση: “Έχω δει την πρόοδο στον αυτοματισμό και την απανθρακοποίηση και οι παρουσιάσεις που έχουμε λάβει, τα μοντέλα πλοίων των πρωτοτύπων των πλοίων αμμωνίας είναι εντυπωσιακά. Το πρώτο θα τεθεί σε λειτουργία τον επόμενο χρόνο.
Έχω δει επίσης τις εξελίξεις που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο σε σχέση με την αμμωνία και το υδρογόνο. Η Σιγκαπούρη μεταφέρει ήδη ορισμένα από αυτά τα καύσιμα. Ομοίως, έχουν αναπτυχθεί οι απαιτήσεις εκπαίδευσης όσον αφορά το LNG. Οι κατασκευαστές κινητήρων κάνουν βήματα στη μείωση της ολίσθησης μεθανίου, οπότε τα σημάδια είναι εκεί, και η έρευνα και η ανάπτυξη δείχνουν ότι ναι, χρειαζόμαστε ακόμα την αναβάθμιση.
Και πάλι, μιλώ εκ μέρους των πρωτοπόρων, επειδή κάποιοι περιμένουν να τεθούν πρώτα σε ισχύ οι κανόνες πριν δράσουν. Δεν μπορώ να επικρίνω κανέναν από αυτή την άποψη, γιατί κατά τη γνώμη μου αυτό είναι χαρακτηριστικό του ανθρώπου. Συνήθως προσπαθούμε να περιμένουμε μέχρι το τέλος πριν ενεργήσουμε, αλλά δεν θα σταματήσω να ζητώ από όλους όσους μπορούν, να κάνουν τα πρώτα βήματα και να ανήκουν στους ηγέτες που αναλαμβάνουν αμέσως δράση. Και αυτό είναι μέρος της ανταμοιβής που θα αναγνωριστεί, με την υιοθέτηση του μηχανισμού οικονομικής τιμολόγησης.”
Ερώτηση: Η άνοδος του «dark fleet» υπονομεύει την ασφάλεια, τη συμμόρφωση με τις κυρώσεις και τον θεμιτό ανταγωνισμό. Ποιες συγκεκριμένες ενέργειες λαμβάνει ο ΙΜΟ για την αντιμετώπιση αυτού του αυξανόμενου κινδύνου;
Απάντηση: “Οι άνθρωποι μερικές φορές δεν το αναγνωρίζουν αυτό, αλλά πάντα βρίσκω αυτό το ερώτημα πιο δύσκολο για μένα να το αντιμετωπίσω λόγω ορισμένων περιορισμών που έχουμε στον ΙΜΟ σε σχέση με τον σκιώδη στόλο. Είμαστε ένας τεχνικός οργανισμός.
Έχω την υποστήριξη των κρατών μελών από τη στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντά μου ως Γενικός Γραμματέας πέρυσι, λέγοντας ότι κάθε φορά που γεωπολιτικές ενέργειες ή καταστάσεις έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη ναυτιλία, ιδίως στα φορτηγά πλοία, θα συμμετέχω στο REIT του οργανισμού και θα συνεργάζομαι με όλους τους οργανισμούς και τις χώρες που μπορούν να μας υποστηρίξουν.
Όσον αφορά τον σκιώδη στόλο, κοιτώντας από την οπτική γωνία της ρυθμιστικής μας διαδικασίας, διεξάγουμε το πεδίο εφαρμογής και την άσκηση εντός της νομικής επιτροπής του ΙΜΟ, προκειμένου να επανεξετάσουμε τον τρόπο εφαρμογής των κανόνων και πού μπορούμε να εντοπίσουμε τυχόν κενά που μπορούν να ενισχύσουν την εφαρμογή των κανόνων του ΙΜΟ.
Υιοθετήσαμε το ψήφισμά μας στη συνέλευση του 2023, καλώντας τα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν την αύξηση. Αριθμοί και περιστατικά στον σκιώδη στόλο, ιδίως σε εκείνα που σχετίζονται με τη μεταφορά από πλοίο σε πλοίο, την έλλειψη ασφαλιστικής κάλυψης στα πλοία, καθώς και την απενεργοποίηση του AAS και του LRIT προκειμένου να μην αποκαλυφθεί η θέση του πλοίου.
Το Ένα πρόγραμμα τεχνικής συνεργασίας και ανάπτυξης ικανοτήτων, ιδίως για τις αναπτυσσόμενες χώρες, υπάρχει επίσης για την ενίσχυση της εφαρμογής των πράξεων του ΙΜΟ.
Βασιζόμαστε στον έλεγχο των Αρχών και, στην τελευταία συνεδρίαση για την εφαρμογή των πράξεων του ΙΜΟ, λάβαμε το πράσινο φως για να προχωρήσουμε στη δημιουργία μιας βάσης δεδομένων στον ΙΜΟ, όπου μπορούμε να συλλέξουμε όλες τις πληροφορίες από τους ελέγχους, ώστε να είναι ελεύθερα προσβάσιμες.
Ταυτόχρονα, συνεργαζόμαστε με τον ΟΗΕ για να αντιμετωπίσουμε τις βαθύτερες αιτίες που προκαλούν τον σκιώδη στόλο. Οι κυρώσεις δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ΙΜΟ. Δεν ασχολούμαστε με αυτές και αυτό ακριβώς τονίζω πάντα ότι κανένα πλοίο που δεν συμμορφώνεται με τους κανονισμούς δεν πρέπει να λειτουργεί εκεί έξω.
Είναι μια προοδευτική πρόκληση για εμάς, επειδή δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις, όλες τις λύσεις και βασιζόμαστε στην υποστήριξη των κρατών μελών. Υπάρχει αυξημένος αριθμός δόλιων μητρώων. Είναι ένας τομέας όπου είναι δύσκολο για εμάς να τον τερματίσουμε εντελώς αυτή τη στιγμή, για να είμαι ειλικρινής.”
Ερώτηση: Γιατί ο ΙΜΟ δεν μπορεί να γνωρίζει ή να αναγνωρίζει ότι ορισμένα πλοία έχουν ψευδείς σημαίες, ενώ γνωρίζουμε ότι ορισμένες χώρες δεν τηρούν μητρώο προβληματικών πλοίων;
Απάντηση: “Δεν είναι ότι δεν το αναγνωρίζουμε. Ο ΙΜΟ ως οργανισμός δεν έχει εκτελεστικές εξουσίες. Βασιζόμαστε στα κράτη μέλη. Βοηθάμε στην εφαρμογή των κανονισμών.
Τη στιγμή που λαμβάνουμε πληροφορίες ότι ένα πλοίο είναι δόλιο, ότι το μητρώο του δεν υπάρχει, το καταχωρούμε στη βάση δεδομένων, επικοινωνούμε με τα κράτη μέλη και επισημαίνουμε την ανάγκη να διεξάγουν έρευνα.
Μακάρι να είχαμε τα κεφάλαια για να υποστηρίξουμε μια έρευνα. Αλλά είμαστε περιορισμένοι και όσον αφορά τη χρηματοδότηση. Μας ζητείται να μειώσουμε το κόστος, παρόλο που πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Αλλά αυτό είναι εντάξει. Υπάρχει κατανόηση από πλευράς μου προς τα κράτη μέλη και από την πλευρά τους είναι πολύ υποστηρικτικά.
Πρέπει να το επισημάνουμε αυτό με τα κράτη μέλη, καθώς μερικές φορές δεν γνωρίζουν ότι συμβαίνει αυτό. Μια εταιρεία μπορεί να εγκαταστήσει την έδρα της οπουδήποτε και απλώς να αρχίσει να πουλάει πιστοποιητικά για λογαριασμό μιας χώρας, και μέχρι να συνειδητοποιήσει η χώρα ότι συμβαίνει αυτό, ήδη 20 πλοία φέρουν τη σημαία χωρίς να το γνωρίζει η χώρα.
Επομένως, εργαζόμαστε για την ευαισθητοποίηση και τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο αναφέρουμε πληροφορίες σε μια βάση δεδομένων. Έχουμε δει αύξηση στους δόλιους λογαριασμούς στις βάσεις δεδομένων μας και τώρα εργαζόμαστε για την εισαγωγή πρόσθετων μέτρων ασφαλείας.
Εργαζόμαστε ενάντια σε άτομα που γίνονται πολύ δημιουργικά σε αυτό. Οπότε, πάλι, δεν είναι ότι δεν θέλουμε να το κάνουμε, υπάρχουν απλώς προκλήσεις σχετικά με το πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε και βασιζόμαστε στην ανταλλαγή πληροφοριών με τα κράτη μέλη, στις ενέργειες που μπορούν να αναλάβουν και στις πληροφορίες που μπορούμε να παρέχουμε.”
Ερώτηση: Ποια πρόοδος έχει σημειωθεί όσον αφορά την υποχρεωτική υιοθέτηση της ηλεκτρονικής ανταλλαγής δεδομένων και πώς θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα του εμπορίου;
Απάντηση: “Η απόφαση έχει τεθεί σε ισχύ, αν και δεν έχει εφαρμοστεί πλήρως από όλα τα κράτη μέλη ακόμη. Έχουμε συγκεκριμένα προγράμματα που υποστηρίζουν τα κράτη μέλη προκειμένου να πραγματοποιήσουν μια πρώτη εσωτερική ανάλυση δεδομένων. Έχουμε παρατηρήσει ότι γίνεται αντιληπτό ότι το Maritime Single Window είναι απλώς ένα σύστημα που εγκαθιστάτε.
Η πραγματικότητα είναι ότι πρέπει να εξετάσουμε πώς θα λειτουργήσει αυτό το σύστημα εντός της χώρας, πώς θα συνδεθεί με τους άλλους φορείς που υποχρεούνται επίσης να κοινοποιούν τις πληροφορίες εκ των προτέρων, προκειμένου να διευκολύνουν στην πράξη το εμπόριο. Έτσι, αυτή τη στιγμή, εργαζόμαστε για την εφαρμογή του.”
Ερώτηση: Ποιο είναι το σχέδιο δράσης του ΙΜΟ για την ενσωμάτωση των αυτόνομων πλοίων στον διεθνή κανονισμό και τη διασφάλιση της σαφήνειας ως προς την ευθύνη;
Απάντηση: “Η οριστικοποίηση του εθελοντικού κώδικα πρόκειται να πραγματοποιηθεί τον επόμενο χρόνο από το Maritime Safety Committee. Μόλις οριστικοποιήσουμε τον εθελοντικό κώδικα εκεί, η επιτροπή διευκόλυνσης και η νομική επιτροπή θα εξετάσουν την αρμοδιότητά τους, τις πτυχές τους, συμπεριλαμβανομένης της ευθύνης. Στόχος μας είναι οι αρχές της δεκαετίας του 2030 για την οριστικοποίηση του υποχρεωτικού κώδικα και την έναρξη ισχύος του.
Εν τω μεταξύ, θέλω επίσης με αυτήν την ευκαιρία να επαναλάβω ότι αναγνωρίζουμε την πρόοδο σε σχέση με τον αυτοματισμό και την εκμεταλλευόμαστε. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο στόχος είναι η εξάλειψη των ναυτικών από τα πλοία για ορισμένες διαδρομές. Έχουμε ήδη δει ότι σε ορισμένα μέρη του κόσμου οι θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων επωφελούνται από τον αυτοματισμό των πλοίων. Ωστόσο, όσον αφορά τα ποντοπόρα πλοία, χρειαζόμαστε την υποστήριξη των ναυτικών.
Επομένως αυτός είναι ένας από τους τομείς τεχνολογικής προόδου που θα ενισχύσει τις λειτουργικές πτυχές των πλοίων, θα αυξήσει την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα και τα περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια των πλοίων, ενώ ταυτόχρονα θα αντιμετωπίσει ορισμένες από τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε όσον αφορά το στοιχείο han.
Μιλήσαμε για την έλλειψη εξειδικευμένων ναυτικών που είναι διαθέσιμοι, καθώς και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν αρκετοί ναυτικοί στα πλοία. Και φυσικά, η κόπωση εξακολουθεί να είναι μια από τις κύριες αιτίες ατυχημάτων.
Ταυτόχρονα, η τεχνολογία προσφέρει πολλές λύσεις διαχείρισης φόρτου διοικητικών εργασιών που μπορεί να υποστηρίξει τους ναυτικούς και στη συνέχεια να τους επιτρέψει να εξετάσουν την συγκεκριμένη εργασία που πραγματικά χρειάζεται συντήρηση.
Μπορούν να επικεντρωθούν στην ευελιξία και την ασφάλεια των πλοίων και όχι τόσο στη γραφειοκρατία που πρέπει επίσης να διαχειριστούν.”
Ερώτηση: Θα προχωρήσει ο ΙΜΟ προς την αναφορά εκπομπών σε πραγματικό χρόνο και τη διαφανή παρακολούθηση της συμμόρφωσης;
Απάντηση: “Δεν έχω απάντηση σε αυτό το ερώτημα αυτή τη στιγμή. Ένας από τους στόχους που έχει τεθεί για τον οργανισμό είναι η ενίσχυση της διαφάνειας σε όλη τη δουλειά που κάνουμε, στον τρόπο που μοιραζόμαστε πληροφορίες, στον τρόπο που οι χειριστές μοιράζονται επίσης πληροφορίες, καθώς και στον τρόπο που επικοινωνούμε με όλους τους άλλους, συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μας.
Μιλήσαμε για το πώς συνεργαζόμαστε και πιθανώς παρατηρήσατε ότι δεν χρησιμοποιώ αυτές τις λέξεις, «συνεργασία και συνεννόηση» πολύ χαλαρά, επειδή θέλω πάντα να εστιάζω στις ενέργειες για το πώς το κάνουμε. Υπάρχουν ακόμα τομείς του οργανισμού που επιδιώκουμε να βελτιώσουμε.
Η διαφάνεια και η ανταλλαγή πληροφοριών, είμαι σίγουρος ότι αυτό είναι ένα από αυτά τα θέματα που θα συνεχίσουν να συζητούνται, και όσο περισσότερη εμπιστοσύνη χτίσουμε μεταξύ μας, τόσο πιο εύκολο θα είναι να μοιραστούμε και πληροφορίες.”
Ερώτηση: Πώς προετοιμάζει ο ΙΜΟ τους ναυτικούς για την πράσινη μετάβαση, ειδικά στην εκπαίδευση για νέα καύσιμα και τεχνολογίες, διασφαλίζοντας παράλληλα δίκαιη μεταχείριση και ευημερία;
Απάντηση: “Όσον αφορά την εκπαίδευση, αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε πλήρη αναθεώρηση της σύμβασης STCW.
Το σχέδιο αυτή τη στιγμή είναι να ολοκληρωθεί η αναθεώρηση περίπου το 2029. Ωστόσο, συμφωνούμε επίσης, λόγω της σημασίας των πτυχών ασφάλειας και της εκπαίδευσης για την απαλλαγή από τον άνθρακα, ότι θα προχωρήσουμε με αυτές τις απαιτήσεις στην ανάπτυξη των απαραίτητων προτύπων εκπαίδευσης.
Ξεκινήσαμε φέτος εστιάζοντας στην εκπαίδευση για τη μεθανόλη και την αιθανόλη, επειδή αυτά ήταν τα καύσιμα για τα οποία είχαμε περισσότερα δεδομένα και πληροφορίες.
Συμφωνούμε ότι στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στην αμμωνία, καθώς και στα καύσιμα που προέρχονται από υδρογόνο. Και φυσικά, προχωράμε στην τεχνολογία από την καταγραφή και τη δέσμευση άνθρακα.
Επιπλέον, δεν είναι μυστικό ότι αρχίσαμε επίσης να εξετάζουμε την αναθεώρηση της πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία. Καθώς προχωράμε, θα αναπτύσσουμε όλες αυτές τις απαιτήσεις εκπαίδευσης. Ο μηχανισμός τιμολόγησης θα παρέχει επίσης αυτή την οικονομική υποστήριξη για αυτούς τους τομείς όσον αφορά τους ναυτικούς.
Όσον αφορά το θέμα της ευημερίας, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι πρέπει να διατηρήσουμε τη σχέση μας με τις διεθνείς οργανώσεις εργασίας καθώς εστιάζουμε στην εκπαίδευση όσον αφορά την κοινωνικές πτυχές της ναυτιλίας.
Εδώ, και ιδιαίτερα η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας του 2006, είναι αυτή που έθεσε τα πρότυπα. Συνεργαζόμαστε πολύ στενά με τον ILO σε αυτό το θέμα, επειδή μοιραζόμαστε τις κατευθυντήριες γραμμές για την επιθεώρηση των πλοίων, αλλά ταυτόχρονα, θα συνεχίσω να ζητώ από τον κλάδο να επενδύει σε ναυτικούς.
Θέλουμε να προσελκύσουμε νέα ταλέντα, θέλουμε να δείξουμε ότι νοιαζόμαστε για τους ανθρώπους που κάνουν αυτόν τον κλάδο να κινείται καθημερινά προς όφελος όλων στον πλανήτη, συμπεριλαμβανομένων όλων εμάς που καθόμαστε εδώ.
Πρέπει να επενδύσουμε και πρέπει να φερόμαστε καλύτερα στους ναυτικούς. Πρέπει να τους παρέχουμε καλύτερη διαμονή, με κατάλληλη κάλυψη, Wi-Fi κ.λπ. Πρέπει να τους φερόμαστε με τον ίδιο τρόπο που φερόμαστε στο προσωπικό μας εδώ στην ξηρά.”
Ερώτηση: Μπορεί ο Γενικός Γραμματέας να αναλύσει τις προσπάθειες για την ενίσχυση της ισότητας των φύλων και της ποικιλομορφίας στον ναυτιλιακό τομέα, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του ΙΜΟ;
Απάντηση: “Τα στοιχεία από την πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύσαμε τον Μάιο του τρέχοντος έτους, έδειξαν ότι υπήρξε μεγαλύτερη συμμετοχή στην έρευνα, αλλά ταυτόχρονα, οι αριθμοί μειώθηκαν αντί να αυξηθούν σε σχέση με τη συμμετοχή των γυναικών.
Προοδεύουμε όσον αφορά την πρόσληψη, την υποστήριξη και την εκπαίδευση και τα προγράμματα καθοδήγησης εντός του ΙΜΟ, προκειμένου να ενισχύσουμε όχι μόνο την προβολή αλλά και τη συμμετοχή των γυναικών.
Προκειμένου να δείξουμε ότι είμαστε σοβαροί, λαμβάνουμε μικρά δείγματα συγκεκριμένων απτών ενεργειών, όπως η μη συμμετοχή σε πάνελ όταν δεν υπάρχει γυναικεία εκπροσώπηση.
Έχουμε μάλιστα αγγίξει αυτό το θέμα δημιουργώντας μια βάση δεδομένων με γυναίκες που είναι εγγεγραμμένες και έτοιμες να συμμετάσχουν σε οποιεσδήποτε ναυτιλιακές εκδηλώσεις.
Όλοι μιλάμε για ηγεσία. Δεν θα μπορέσουμε να αλλάξουμε αυτό το μοτίβο αν δεν επιδείξουμε πρώτα την εν λόγω ηγεσία. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι πάντα αυτές οι γυναίκες που θα συμμετέχουν στις εκδηλώσεις.”
Ερώτηση: Ποια θεωρείτε ως την κορυφαία προτεραιότητα του ΙΜΟ για τα επόμενα πέντε χρόνια και πώς θα εξισορροπήσετε τις ανταγωνιστικές πιέσεις της απαλλαγής από τον άνθρακα, της ψηφιοποίησης και της ασφάλειας στη θάλασσα;
Απάντηση: “Η απανθρακοποίηση θα συνεχίσει να βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του ΙΜΟ. Η γεωπολιτική αρνητική επίδραση που έχουν ορισμένες ενέργειες στη ναυτιλία θα συνεχίσει επίσης να βρίσκεται στην κορυφή.
Στη συνέχεια, φυσικά, οι ναυτικοί, όχι μόνο όσον αφορά τους τομείς της εκπαίδευσης και της ποινικοποίησης των ναυτικών και πώς μπορούμε να τους υποστηρίξουμε περαιτέρω, αλλά και πώς κάνουμε τον τομέα πιο ποικιλόμορφο όσον αφορά τους ανθρώπους.
Συνεχίζουμε να προοδεύουμε. Μαθαίνουμε από την εμπειρία, μαθαίνουμε από όλους εσάς, την τεχνολογική ανάπτυξη, και έτσι συνεχίζουμε το έργο μας. Είναι δύσκολο, αλλά είναι πολύ ενδιαφέρον. Είναι μια εξαιρετική στιγμή να είμαστε μέρος αυτού του τομέα, επειδή μας επιτρέπει να βλέπουμε την πρόοδο που κάνουμε και τους τομείς στους οποίους μπορούμε να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε.
Θέλουμε να κάνουμε αυτόν τον τομέα έναν τομέα που να επιδεικνύει τα διαπιστευτήριά του, που να έχει δεσμευτεί να συνεχίσει να παρέχει πάνω από το 80% των αγαθών σε όλους σε όλο τον κόσμο και που να είναι σοβαρός στο να είναι βιώσιμος. Στο εξής, θέλουμε να μοιραστούμε αυτήν την εμπειρία και την εμπειρογνωμοσύνη με άλλους.
Χρειαζόμαστε υποστήριξη από τους άλλους τομείς για να επιτύχουμε όλους τους στόχους μας. Πρέπει να μάθουμε από αυτούς, αλλά τους θέλουμε και εμείς.» να μαθαίνουν από εμάς και να αλληλεπιδρούν περισσότερο μαζί μας.”
Διαβάστε επίσης:
Στέφανος Γκίκας: «Η θάλασσα, δρόμος της εξωστρέφειας και η ασπίδα της εθνικής μας ανεξαρτησίας»
Καμαρινάκης: Η Γαλάζια Οικονομία αποτελεί στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης για τη χώρα μας,
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ρωσία: Η Αμερικανίδα που κατηγορούσε τον Τζο Μπάιντεν για σεξουαλική κακοποίηση πήρε τη ρωσική υπηκοότητα
- Λευκός Οίκος: «Η στάση της Ουάσινγκτον απέναντι στη Βενεζουέλα δεν έχει αλλάξει»
- Monte Paschi: Στο 86,3% το ποσοστό της στη Mediobanca
- Λευκός Οίκος: H πρόταση της Μόσχας για προσωρινή παράταση της συνθήκης NewSTART για τα πυρηνικά όπλα είναι «αρκετά καλή»
