Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας (WSC) επανεκκίνησε την αναφορά ελλείψεων στις παγκόσμιες επιθεωρήσεις πλοίων και φορτίων, μια σειρά δεδομένων που ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) είχε σταματήσει να δημοσιεύει το 2023.

Η ανανεωμένη έκθεση δείχνει ότι περισσότερα από ένα στα δέκα πλοία που επιθεωρήθηκαν διαπιστώθηκε ότι παρουσίαζαν προβλήματα ασφαλείας, εγείροντας ανησυχίες για τα πληρώματα, τα πλοία, το φορτίο και το περιβάλλον.

1

Η τελευταία έκθεση του 2024 αποκάλυψε ότι το 11,39% των επιθεωρημένων πλοίων και φορτίων περιείχε ελλείψεις. Πρόκειται για μια μικρή αύξηση από το τελευταίο δημοσιευμένο ποσοστό του ΙΜΟ, που ήταν 11% το 2023.

Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα ήταν τα αδήλωτα ή λανθασμένα δηλωμένα επικίνδυνα εμπορεύματα, τα σφάλματα στην τεκμηρίωση και οι μη ασφαλείς πρακτικές συσκευασίας. Αυτά τα ζητήματα είναι γνωστό ότι προκαλούν σοβαρά περιστατικά, συμπεριλαμβανομένων πυρκαγιών σε πλοία.

Η νέα έκθεση συνεχίζει μια καταγραφή δεδομένων που ξεκίνησε το 2011 και βασίζεται σε επιθεωρήσεις φορτίου που διενεργούνται από τα κράτη λιμένα.

Οι διεθνείς κανόνες επιτρέπουν στα κράτη λιμένα να ελέγχουν τα εμπορευματοκιβώτια για να διασφαλίζουν ότι τα εμπορεύματα δηλώνονται και συσκευάζονται σωστά σύμφωνα με τα πρότυπα ασφαλείας.

Επί του παρόντος, μόνο επτά κράτη λιμένα υποβάλλουν τα αποτελέσματά τους και η WSC πιστεύει ότι η μεγαλύτερη συμμετοχή θα παρείχε μια ισχυρότερη και ακριβέστερη παγκόσμια εικόνα.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της WSC, Τζο Κράμεκ, δήλωσε ότι, με περισσότερες από μία στις δέκα επιθεωρήσεις παρατηρούνται κενά ασφαλείαςκαι οι κίνδυνοι εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλοί.

Πρόσθεσε ότι αυτές οι ελλείψεις θέτουν σε κίνδυνο τα πληρώματα, τα πλοία, το φορτίο και το θαλάσσιο περιβάλλον. Εξήγησε επίσης ότι η τακτική αναφορά καθιστά δυνατό τον εντοπισμό τάσεων και τη λήψη διορθωτικών μέτρων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι συνεισφορές από περισσότερες κυβερνήσεις θα ενίσχυαν την ασφάλεια των φορτίων παγκοσμίως.

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Ολοκληρωμένο Σύστημα Πληροφοριών Ναυτιλίας (GISIS) του ΙΜΟ, οι ελλείψεις καταγράφηκαν σε ποσοστό 8,64% το 2017, 8,40% το 2018, 6,54% το 2019, 7,41% το 2020, 10,86% το 2021, 7,84% το 2022 και 11,00% το 2023. Με ποσοστό 11,39% το 2024, το επίπεδο ανησυχίας παραμένει υψηλό.

Προηγούμενες προσπάθειες περιλαμβάνουν την από κοινού ανάπτυξη του Οδηγού και της Λίστας Ελέγχου του Κώδικα CTU για την προώθηση της ασφαλούς συσκευασίας εμπορευματοκιβωτίων, την υποστήριξη των εργασιών για τη μείωση των απωλειών εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα και τη συνεργασία με τον ΙΜΟ για αυστηρότερους κανόνες για τα επικίνδυνα εμπορεύματα.

Το WSC ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει ένα Πρόγραμμα Ασφάλειας Φορτίου σε ολόκληρο τον κλάδο. Αυτή η πρωτοβουλία θα επικεντρωθεί στη βελτίωση του ελέγχου, των επιθεωρήσεων και των προτύπων συμμόρφωσης του φορτίου.

Ο Τ. Kramek δήλωσε ότι ο συνδυασμός της ακριβούς αναφοράς με τον καλύτερο έλεγχο, τους σαφείς κανόνες και την πρακτική καθοδήγηση μπορεί να μειώσει τους κινδύνους και να προστατεύσει ζωές, περιουσίες και το θαλάσσιο περιβάλλον.

Η WSC υπέβαλε τα ενοποιημένα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων της στην Υποεπιτροπή Μεταφοράς.

Διαβάστε επίσης:

Ο όμιλος Βαρδινογιάννη πουλά πλοίο με κέρδος 11 εκατ. δολαρίων

Κυριακούλης: Έσοδα άνω των 700.000 δολαρίων σε διάστημα 50 ημερών από την πρώτη ναύλωση πλοίου ξηρού φορτίου

Πρόβλημα στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς από πτώση 67 κοντέινερ από πλοίο της ΖΙΜ