Με ανεκτέλεστο έργων που φτάνει πλέον τα 1,6 δισ. ευρώ, η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Metlen, συνεχίζει δυναμικά στο 2025 καταγράφοντας ισχυρή ανάπτυξη και σημαντικά αποτελέσματα στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας εκτοξεύθηκε στα 212 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 159% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν στα 31 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 155%. Με ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει δημόσια και ιδιωτικά έργα, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις, η εταιρεία εδραιώνει τη θέση της στον κλάδο των υποδομών, ενισχύοντας τη στρατηγική της θέση και θέτοντας τις βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη και συμμετοχή στους μεγαλύτερους διαγωνισμούς της χώρας.

Σημειώνεται πως το περιθώριο EBITDA παρέμεινε σχεδόν σταθερό, στο 14,7% έναντι 14,9% πέρυσι, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή απόδοση του χαρτοφυλακίου έργων.

1

Έργα-σταθμοί και ανεκτέλεστο-ρεκόρ

Σε επίπεδα ρεκόρ φτάνει το ανεκτέλεστο έργων της ΜΕΤΚΑ, που αυτή τη στιγμή πλησιάζει στα 1,6 δισ. ευρώ, όπως ανέφερε πρόσφατα ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ντίνος Μπενρουμπή.

Το υπόλοιπο αυτό κατανέμεται σε τρεις βασικούς άξονες: ιδιωτικά έργα, δημόσια και ΣΔΙΤ.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, στο τέλος του Α εξαμήνου, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ διαμορφώθηκε σε 1,1 δισ. ευρώ, ενώ με τον υπολογισμό των έργων που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο συμβασιοποίησης, το ποσό ξεπέρασε τα 1,4 δισ. ευρώ.

Ωστόσο δεν σταμάτησε εκεί. Με το έργο προϋπολογισμού περίπου 200 εκατ. ευρώ που αφορά την κατασκευή της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ σε κοινοπραξία 70-30 με την ΤΕΚΑΛ σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων αγγίζει τα 1,6 δισ. ευρώ.

Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας καλύπτει μια ευρεία γκάμα έργων, από μεγάλα υποδομών μέσω ΣΔΙΤ, όπως το Flyover Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την ΑΒΑΞ, μέχρι σιδηροδρομικά, αρδευτικά και οδικά έργα, καθώς και σημαντικές ιδιωτικές αναπτύξεις στο Ελληνικό όπως το Riviera Galleria και το νέο αθλητικό κέντρο. Στο πλαίσιο των έργων αυτών, έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση κατασκευής αθλητικών εγκαταστάσεων, ενώ το Riviera Galleria βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, με δύο από τα τρία κτίρια να έχουν ολοκληρωθεί και το τρίτο να βρίσκεται στη φάση της κατασκευής του στέγαστρου.

Μεταξύ των σημαντικότερων εξελίξεων του πρώτου εξαμήνου ξεχωρίζει η σύμβαση με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, μετά τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias», έργο προϋπολογισμού 134,4 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΜΕΤΚΑ ανέλαβε τη δημιουργία πληροφοριακού συστήματος για την οριοθέτηση υδατορεμάτων σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ενώ συνεχίζεται και το έργο αποκατάστασης των στεγάστρων του ΟΑΚΑ, αξίας 61,35 εκατ. ευρώ.

Η εκτέλεση της αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (Flyover), της υφιστάμενης γραμμής του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής και πλήθους άλλων δημόσιων και ιδιωτικών έργων συνεχίζεται κανονικά. Συγκεκριμένα, στο Flyover της Θεσσαλονίκης έχει ολοκληρωθεί το 32% του φυσικού αντικειμένου, με τον στόχο να είναι η παράδοση του έργου έως τον Μάιο του 2027.

Τέλος, η ΜΕΤΚΑ είναι ανάδοχος για την κατασκευή 17 σχολείων μέσω ΣΔΙΤ, ύψους 120 εκατ. στην Κεντρική Μακεδονία, από τα οποία τα 16 σχολεία βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Νέα εποχή για τη ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ

Η εταιρεία, μετά τον εταιρικό μετασχηματισμό του ομίλου Metlen που διαχώρισε τις κατασκευές και τις παραχωρήσεις από τις υπόλοιπες δραστηριότητες, εισήλθε σε μια νέα φάση ανάπτυξης.

Ο τομέας αυτός αποκτά πλέον αυτόνομη ταυτότητα και προτεραιότητα, με στόχο τη δημιουργία σταθερής κερδοφορίας και τη διεύρυνση της παρουσίας της στον κατασκευαστικό χώρο.

Η εισαγωγή της ΜΕΤΚΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών παραμένει στον σχεδιασμό, ωστόσο δίνεται προτεραιότητα στη δημόσια προσφορά και την είσοδο του Ομίλου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Στρατηγικός στόχος είναι η επίτευξη EBITDA ύψους 150 εκατ. ευρώ σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, αποκλειστικά μέσω οργανικής ανάπτυξης. Ταυτόχρονα, έχει τεθεί στόχος για διεκδίκηση μεριδίου 20%-25% από έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.

Στο επίκεντρο βρίσκεται και η εξασφάλιση αποδόσεων γύρω στο 15% από επενδύσεις σε έργα με σταθερές ταμειακές ροές, κάτι που αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω το προφίλ της εταιρείας ως κορυφαίου παίκτη του κλάδου.

Προοπτικές και δυναμική συνέχειας

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αναμένεται περαιτέρω ενίσχυση των οικονομικών μεγεθών, καθώς θα επιταχυνθεί η εκτέλεση των έργων που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει η υλοποίηση νέων συμβάσεων που υπογράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους. Επιπλέον, αναμένεται να προστεθούν έργα όπου η εταιρεία έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος.

Οι προοπτικές για τον κατασκευαστικό κλάδο και την στην Ελλάδα εκτιμώνται ιδιαίτερα θετικές, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, ενώ ανοδική τάση εμφανίζουν και οι επενδύσεις μέσω Παραχωρήσεων και Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, όπου η εταιρεία ήδη διαδραματίζει ενεργό ρόλο με τις ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και Μ Παραχωρήσεις.

Σημαντικές διαγωνιστικές διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό Αθηνών, σιδηροδρομικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς και ΣΔΙΤ σε οδικά και κτηριακά έργα, όπου η εταιρεία επιδιώκει να έχει ουσιαστική συμμετοχή.

Υπενθυμίζεται πως στον τομέα των ΣΔΙΤ, αναμένονται δύο μεγάλα οδικά έργα, το τμήμα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη, με προϋπολογισμό περίπου 550 εκατ. ευρώ, τα οποία η εταιρεία σκοπεύει να διεκδικήσει από κοινού με συνεργάτες. Επιπλέον, υπάρχει ενδιαφέρον για κτηριακά έργα, όπως οι εστίες της Δυτικής Μακεδονίας, το ΖΕΠ Κοζάνης, το Θεαγένειο, οι φυλακές Κορυδαλλού και το πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει για σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,2 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων τμήματα στη Θράκη, το ΣΚΑ-Οινόη και το Μουριές-Προμαχώνας, με τα δύο πρώτα έργα να έχουν ήδη περάσει τη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Παράλληλα, τα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2026, εντός του πλαισίου του RRF.

Με τη συνδυασμένη τεχνογνωσία, το υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο και τη στρατηγική της θέση στην αγορά, η εταιρεία ενισχύει τη δυναμική, θέτοντας τις βάσεις για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας.

Διαβάστε επίσης:

Δράμα – Αμφίπολη: Φουλ για προσφορές ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ

ΕΛΕΜΚΑ: Η θυγατρική της ΜΕΤΚΑ στο τιμόνι της αναβάθμισης της Β’ Ακτής Βούλας

Ουκρανία: Οι Έλληνες εργολάβοι που βάζουν πλώρη για την ανοικοδόμηση