Η Fοrmula 1 κάποτε ήταν συνυφασμένη με τους λερωμένους και γρασωμένους μηχανικούς από τη μία και τους δισεκατομμυριούχους ιδιοκτήτες σκαφών στο Μονακό από την άλλη. Πλέον έχει τερματίσει στις πασαρέλες του Μιλάνου και του Παρισιού.

Οι δύο έκτοτε παράλληλοι κόσμοι, έχουν γίνει ένα σύμπαν. Η Chanel σχεδιάζει κράνη, η Louis Vuitton είναι σημαντικός χορηγός αγώνων και η Ferrari έχει κατάστημα με συλλογές εμπνευσμένες από κάθε πίστα. Πρόκειται για μια σύμπραξη όπου η ιπποδύναμη συναντά την υψηλή ραπτική και τα κέρδη εκτοξεύονται όπως η σαμπάνια στο βάθρο της νίκης.

1

Lights Out – Fashion On

Η βιομηχανία της μόδας δεν φλερτάρει απλώς με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, δεσμεύεται με πλήρη ταχύτητα. Η συλλογή Cruise 2023 της Chanel ήταν έτοιμη για το pit lane. Η Marine Serre ανακύκλωσε παλιές αγωνιστικές φόρμες και τις μετέτρεψε σε σύνολα με τεχνικά υφάσματα και αισθητική F1. Και η Louis Vuitton, έχει συνάψει δεκαετή, γιγαντιαία συνεργασία αξίας 150 εκατομμυρίων ετησίως με τη Formula 1 και τον Lewis Hamilton.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lewis Hamilton (@lewishamilton)

Ο λόγος είναι ένας: η προβολή. Σύμφωνα με τους διαφημιστικούς κολοσσούς Karla Otto και Lefty, η Formula 1 ήταν το δεύτερο ταχύτερα αναπτυσσόμενο άθλημα σε όρους κερδισμένης αξίας από προβολή (EVM) για τον κλάδο της μόδας το 2023. Μόνο η Vuitton απέφερε πάνω από 6,5 εκατομμύρια δολάρια από τη χορηγία της F1 το 2024.

Πασαρέλα στο Paddock

Και καθώς οι εποχές αλλάζουν και μαζί τους και τα δημογραφικά στοιχεία, οι γυναίκες αποτελούν πλέον το 40% των οπαδών της F1, δημιουργώντας κοινότητες, προωθώντας συζητήσεις και αγοράζοντας σχετικά προϊόντα. Διασημότητες όπως η Priyanka Chopra, η Lupita Nyong’o και η Alicia Keys εμφανίζονται στις πίστες ντυμένες από χορηγίες.

Και οι διάσημοι σύντροφοι των οδηγών που ομορφαίνουν τις κερκίδες, από την Kelly Piquet (Max Verstappen), έως την εντυπωσιακή Alexandra Saint Mleux (Charles Leclerc), Kika Gomes (Pierre Gasly) και Lily Muni He (Alex Albon), γίνονται αγαπημένες των παπαράτσι. Το paddock είναι τόσο φωτογενές όσο η πρώτη σειρά της εβδομάδας μόδας στο Παρίσι.

Συνεργασίες ορόσημο

Οι οδηγοί δεν είναι μόνο αθλητές, αλλά και πρεσβευτές της μόδας. Ο Charles Leclerc προωθεί τον μινιμαλισμό με στενές γραμμές, μονόχρωμες παλέτες, και διακριτική πολυτέλεια. Ο Lewis Hamilton είναι τολμηρός και ανατρεπτικός, με νέον χρώματα, υπερμεγέθη σιλουέτες και εξατομικευμένα λουκ με την επιμέλεια του Pharrell της Vuitton.

Ο Lando Norris παίζει με τη νεανική, παιχνιδιάρικη ενέργεια του streetwear. Ο Carlos Sainz τείνει προς το μεσογειακό σικ. Ο George Russell παραμένει κομψός μεταδίδοντας την αισθητική της Savile Row. Ενώ ο Max Verstappen διατηρεί την γκαρνταρόμπα του πιο πρακτική παρά υψηλή ραπτική, ο τίτλος του τετραπλού παγκόσμιου πρωταθλητή τον καθιστά ούτως ή άλλως είδωλο.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη TAG Heuer (@tagheuer)

Οι ομάδες επίσης επωφελούνται από αυτό. Η Mercedes-AMG και ο Tommy Hilfiger έχουν λανσάρει συλλογές και για γυναίκες και συνεχώς εξαντλούνται. Η Reiss σχεδίασε για τη McLaren και λάνσαρε τη σειρά streetwear «Hype» αφού παρατήρησε ότι οι γυναίκες δανείζονταν αντρικά ρούχα μέσα στο padocck και τα έφερναν στα μέτρα τους. H Aston Martin εγκατέλειψε τη συνεργασία της με τη Hackett την οποία αντικατέστησε με την Boss, μια στροφή που της έδωσε άμεση πρόσβαση στη γυναικεία ένδυση και σε μεγαλύτερο κοινό.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη BOSS (@boss)

Από το Rosso Corsa στο Hermès Ferrari Red

Κι ας μην ξεχνάμε το κατάστημα της Ferrari, το οποίο εξελίσσεται σε οίκο μόδας. Οι συλλογές βρίσκονται πλέον δίπλα σε Prada και Gucci στην πρωτεύουσα της μόδας της Ιταλίας, αποφέροντας εκατομμύρια σε πωλήσεις με υψηλά περιθώρια κέρδους εκτός των εσόδων από τα αυτοκίνητα. Η Ferrari δεν πουλάει μόνο ιπποδύναμη, αλλά και κληρονομιά σε κρεμάστρες.

Και κάτι παραπάνω. Η Ferrari πρωταγωνιστεί, είτε είσαι οπαδός της είτε όχι. Κι αν υπάρχει ένα σύμβολο που χαρακτηρίζει αυτή την ένωση μεταξύ μόδας και κούρσας, είναι το κόκκινο της Ferrari. Το Rosso Corsa ήταν πάντα το χρώμα των αγώνων, αλλά η μόδα το έχει επαναπροσδιορίσει. Η Hermès δημιούργησε ακόμη και τη δική της απόχρωση. Tο Ferrari Red ένα τόσο σπάνιο κόκκινο χρώμα που αν δεις Ferrari Red Birkin, πρέπει να την αγοράσεις με μεγαλύτερη ταχύτητα από την ταχύτητα του Max Verstappen στη Μόντσα. Άλλωστε το 2020, η Hermès κυκλοφόρησε το Formula 1 μεταξένιο μαντήλι που καταγράφει την πορεία της F1 στις δύο πλευρές του, κομμάτι που εξαφανίστηκε με ταχύτητα Alonso του 2005.

Η Ferrari το γνωρίζει αυτό. Η κυριαρχία του Schumacher με το κόκκινο της Ferrari μας παραμένει αξέχαστη. Οι επιδείξεις της Ferrari στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου και οι συνεργασίες της με την Puma και την Ray-Ban το αποδεικνύουν: το κόκκινο δεν είναι απλώς ένα χρώμα. Είναι μια αξία μάρκας που ανέρχεται σε δισεκατομμύρια.

Τα συστατικά μιας τέλειας καταιγίδας

Αυτό το πάντρεμα είναι κάτι περισσότερο από γυαλιστερές φωτογραφίες. Τα βασικά συστατικά της στρατηγικής του είναι ισχυρά. Η αποκλειστικότητα πουλάει. Ένα εισιτήριο για το Σαββατοκύριακο στο Μονακό ή τη Μόντσα κοστίζει χιλιάδες δολάρια. Η μόδα ευδοκιμεί στον ίδιο κλειστό κύκλο. Η προβολή είναι παγκόσμια.

Η επέκταση της F1 στις ΗΠΑ και την Ασία προσφέρει στις μάρκες μόδας πρόσβαση σε νέες αγορές πολυτελείας. Και η προβολή φέρνει αποδεδειγμένα χρήμα. Τα 6,5 εκατομμύρια της Vuitton από την F1, οι συλλογές υψηλού περιθωρίου κέρδους της Ferrari και τα εξαντλημένα προϊόντα Hilfiger για τη Mercedes αποδεικνύουν ότι δεν πρόκειται για φούσκα, αλλά για καύσιμα αποδόσεων. Φαίνεται ότι οι δύο κλάδοι επίσης έχουν ψυχολογήσει καλά τη Γενιά Z και τις γυναίκες που ξαναγράφουν τους κανόνες της κατανάλωσης.

Αμοιβαίες επενδύσεις

Για τη μόδα, η F1 προσφέρει αδρεναλίνη, εμβέλεια και έναν νέο κινητήρα μάρκετινγκ. Για την F1, η μόδα προσφέρει νέο κοινό, πολιτιστική νομιμότητα και πηγές εσόδων που δεν συνδέονται με τα ελαστικά. Μαζί, κερδοφόρον από τον τρόπο ζωής σε όλα τα επίπεδα — από τα εισιτήρια για τις κερκίδες μέχρι τις τσάντες Hermès.

Η F1 εμπνέει σχεδιαστές, και οι σχεδιαστές ντύνουν τους οδηγούς. Οι πίστες διαφοροποιώντας το κοινό τους, ενισχύοντας τους οδηγούς ως εικόνες. Από την πλευρά της η υψηλή ραπτική αποκτά μια σκηνή που εκτείνεται από το Λας Βέγκας μέχρι τη Σιγκαπούρη, ενισχύοντας την προβολή και αποδεικνύοντας ότι η απόδοση μπορεί να γίνει πολυτέλεια.

Η γραμμή μεταξύ της πασαρέλας και της γραμμής εκκίνησης έχει θολώσει. Η μόδα έχει πατήσει το γκάζι, και η F1 έχει εισχωρήσει στην υψηλή ραπτική με τους δύο να κερδίζουν πολλά. Δεν είναι τάση, αλλά συνεργασία δισεκατομμυρίων δολαρίων δημιουργήθηκε για να διαρκέσει.

 

Διαβάστε επίσης:

Ο Trump, οι δασμοί, οι μετοχές της Lululemon, και το παιχνίδι της Posh Spice – Το χρηματιστήριο, τα έσοδα και η στρατηγική κάνουν πασαρέλα

Birkin vs. S&P 500: Η τσάντα που κερδίζει τη Wall Street

Πολυτελείς τσάντες-μαϊμού: Οι «τέλειες» απομιμήσεις αλλάζουν το παιχνίδι και πωλούνται έως 5.000 δολ.