Η Citroen είναι μια εταιρία με βαριά κληρονομιά και ικανότητα να εναρμονίζεται με τις επιταγές της σύγχρονης εποχής. Με τολμηρές σχεδιαστικές επιλογές στο παρελθόν, δεν δίστασε να κινηθεί σε ατραπούς που απέφευγε ο ανταγωνισμός. Το ίδιο καταφέρνει και σήμερα, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας μοντέλα που δεν είναι απλώς ηλεκτρικά αλλά Citroen, τουτέστιν εντυπωσιακά άνετα, σύγχρονα και με ξεχωριστό χαρακτήρα όπως το eC4.
Πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν είναι όλο και περισσότερα. Με σκοπό να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και οι πόλεις να είναι λιγότερο θορυβώδεις – ρυπαρές, η ηλεκτροκίνηση έχει αναλάβει το έργο αυτό. Ταυτόχρονα προκύπτουν συζητήσεις για φόρτιση και αυτονομία. Με το eC4, η εταιρία αποδεικνύει πως η ηλεκτροκίνηση δεν χρειάζεται υπερβολές. Εστιάζει στη λιτότητα, στην άνεση και κυρίως στην αποδοτικότητα.
Σχεδιαστική τόλμη με crossover διάθεση και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Το eC4 φέρει SUV πινελιές, μυώδεις γραμμές και χαρακτηριστικά fastback στο πίσω μέρος. Στο εμπρός μέρος ενσωματώνει τη νέα ταυτότητα της Citroen με το νέο λογότυπο της εταιρίας που νοητά ενώνεται με τα φωτιστικά σώματα led τα οποία εδράζονται σε δύο επίπεδα. Η μάσκα είναι «κλειστή», όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά καθώς υπάρχουν ελάχιστες ανάγκες ψύξης.
Στο πλάι, ανάγλυφο προφίλ με καμπύλες και μυώδεις λεπτομέρειες που προσδίδουν κύρος και διακριτική πολυτέλεια. Ζάντες αλουμινίου 18″ γεμίζουν ολοκληρωτικά τους θόλους, ενώ το σχήμα τους θυμίζει ανθισμένο λουλούδι. Το επάνω μέρος, από τις κολώνες μέχρι και την οροφή είναι βαμμένο σε μαύρο χρώμα, κάνοντας αντίθεση με το πράσινο (Manhattan Green) χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα led οριζόντιας σχεδίασης και η διακριτική αεροτομή χαμηλά στο πίσω παρμπρίζ προσθέτουν μια σπορ πινελιά. Το eC4 δεν ακούγεται, όμως τραβάει τα βλέμματα και μάλιστα χωρίς να γίνεται κραυγαλέο με ένα στιλάτο παρουσιαστικό και μια κομψή αύρα που θυμίζει Citroen.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του eC4 νιώθεις πως κάθισες στον καναπέ του σπιτιού σου. Κυριαρχεί άνεση και λιτότητα με τη Citroen να την αποκαλεί advanced comfort. Αν και η πρόσβαση απαιτεί να σηκώσει κανείς τα πόδια του ψηλά για να εισέλθει στην καμπίνα (ένεκα η μπαταρία), με το που καθίσεις στα φαρδιά και μαλακά καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα και απορροφούν τους κραδασμούς κατά την κύλιση, ξεχνάς τα πάντα. Η θέση οδήγησης ψηλή – αρχοντική θυμίζει SUV, η εργονομία προσεγμένη για τον οδηγό αλλά και τους επιβάτες αναδεικνύει την προσοχή στην λεπτομέρεια.
Διακρίνεται η ποιότητα κατασκευής, με μαλακά υλικά σε καίρια σημεία και έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις για τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας. Διαθέτει δερμάτινο τιμόνι μαλακής υφής με χειριστήρια, ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 7″ με τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού και άλλη μία οθόνη 10″ στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό για το σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας.
Η δεύτερη συνδέεται ασύρματα με την συσκευή του κινητού μας μέσω Apple CarPlay & Android Auto αξιοποιώντας χρήσιμες εφαρμογές και λειτουργίες. Οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και τα κουμπιά κάτω από την οθόνη βοηθούν στην εύκολη και ασφαλή μεταχείριση, χωρίς απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση.
Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται άνετα. Αντίστοιχα οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τα ταξίδια έχοντας αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Αυτό οφείλεται στο μακρύ μεταξόνιο (2.767 mm) και στο επίπεδο πάτωμα του eC4. Ο χώρος αποσκευών (380 lt έως 1.250 lt σε διθέσια διαμόρφωση) είναι επαρκής για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Επιπρόσθετα διαθέτει θύρες φόρτισης USB-A, USB-C και ασύρματη φόρτιση μπροστά από το μικρό επιλογέα ταχυτήτων (P, R, N, D). Αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού και για τους πίσω επιβάτες κατανέμουν σωστά και αποτελεσματικά την θερμοκρασία σε όλη την καμπίνα.
Κάτω από το καπό, ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 115 kW (156 PS) και ροπής 260 Nm μεταφέρει ομαλά την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η ισχύς αποδίδεται γραμμικά, η επιτάχυνση 0-100km/h έρχεται σε 9,1 sec και ο ρυθμός συνάδει με την κατηγορία του και τον χαρακτήρα του, είναι αυτό που του ταιριάζει.
Η προοδευτικότητα στην επιτάχυνση και η ησυχία της κύλισης είναι από τα δυνατά σημεία του Citroen eC4. Το πεντάλ του γκαζιού έχει άμεση απόκριση, ενώ τα προγράμματα οδήγησης (Drive mode) δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να ορίσει το ρυθμό που επιθυμεί. Παράλληλα με την επιλογή B στο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να αυξήσει το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας, στο ρολάρισμα και στην πέδηση.
Η μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, εξασφαλίζει αυτονομία περίπου στα 380 km όπως διαπιστώσαμε κατά τη δοκιμή μας. Με μέση μικτή κατανάλωση στις 14,2 kWh/100 km, έχοντας κινηθεί κυρίως εντός αστικού ιστού, η αποδοτικότητα γίνεται σύμμαχός μας και το άγχος της φόρτισης μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Να σημειώσουμε πως πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο της κατηγορίας C με βάρος 1.571 kg, τιμή αποδεκτή για τα σύγχρονα «ηλεκτρικά» δεδομένα.
Χάρη στα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, ο οδηγός έχει ήσυχο το κεφάλι του. Τα ηλεκτρονικά παραμένουν άγρυπνα και διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή, σε αντίθεση με τον άνθρωπο μετά την εργασία του ή έπειτα από ένα πολύωρο ταξίδι, όπου η κόπωση επιφέρει μείωση των αντανακλαστικών και αύξηση του κινδύνου ατυχήματος.
Εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα όπως ενεργό σταθεροποιητή ταχύτητας (cruise control) με λειτουργεία stop & go όπου ακολουθεί το προπορευόμενο αυτοκίνητο ακόμη και μετά από στάση, σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών/ποδηλατών, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και άλλα πολλά.
Όλα αυτά τα συστήματα είναι ρυθμισμένα ώστε να μην παρεμβαίνουν ενοχλητικά. Είναι εκεί όμως, λειτουργούν ήσυχα στο παρασκήνιο, κάνουν αυτό ακριβώς που χρειάζεται και τίποτα περισσότερο, εξασφαλίζοντας ασφαλείς μετακινήσεις.
Ένα από τα δυνατά σημεία που το eC4 ξεχωρίζει, είναι η άνετη ρύθμισης ανάρτησης. Δεν είναι σπορ, ούτε θα θέλαμε, είναι ενδοτική και εξαλείφει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος της πόλης. Το πλαίσιο δυσκολεύεται ελαφρώς στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι οποίες ωστόσο δεν επηρεάζουν την ισορροπία και την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου.
H τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions (προοδευτικά υδραυλικά στοπ) με διπλά υδραυλικά στοπ στον εμπρός άξονα και μονά στον πίσω, προσφέρει άνεση χωρίς την πολυπλοκότητα των προηγούμενων συστημάτων (π.χ. παραδοσιακή υδροπνευματική).
Υπάρχουν κλίσεις, λογικές και σε σημείο που δεν δημιουργούν ανασφάλεια στον οδηγό. Βέβαια δεν επιτρέπουν την γρήγορη εναλλαγή πορείας. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφριάς αίσθησης και η πληροφορία που φτάνει στο τιμόνι και στον οδηγό είναι οριακά ελλιπής.
Σε γενικές γραμμές, στο αστικό περιβάλλον το eC4 κυλάει ήσυχα και απορροφά τους κραδασμούς δίνοντας την αίσθηση πως επιπλέεις. Δεν σε προκαλεί να οδηγήσεις γρήγορα. Η σιγή στην καμπίνα και η ηρεμία που αποπνέει, το καθιστούν ένα «πολιτισμένο» μέσο καθημερινής, άνετης και στιλάτης μετακίνησης. Το σύστημα πέδησης αξιοποιεί την ανάκτηση ενέργειας και είναι αποδοτικό σε όλες τις συνθήκες κίνησης, με το πεντάλ του φρένου να είναι προοδευτικό.
Το Citroen eC4 εστιάζει στα εξής: άνεση, αποδοτικότητα, φιλικότητα ως προς τον χρήστη, έξυπνη απλότητα και είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα. Είναι ευχάριστο στην οδήγηση, θυμίζει Citroen και με τιμή από 34.500 ευρώ (δεν περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση) εισέρχεται δυναμικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας C. Απέναντί του τα: Opel Mokka electric, VW ID.3, MG 4, BYD Dolphin, Cupra Born. To eC4 ξεχωρίζει σε στυλ, χώρους, έχει χαρακτήρα και βάζει την άνεση πάνω από όλα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Citroen eC4 Max
Κινητήρας: ηλεκτρικός, σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh
Ισχύς: 115 kW (156 PS)
Ροπή: 260 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.360 / 1.800 / 1.520 mm
Μεταξόνιο: 2.767 mm
Βάρος: 1.571 kg
Χώρος αποσκευών: 380 lt έως 1.250 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 14,2 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 380 km.
Εκπομπές CO2: 0
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 38.256 ευρώ (29.256 ευρώ με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»)
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πιτσιλής: Πάνω από 4 εκατ. φορολογικές δηλώσεις θα έχουν υποβληθεί μέχρι την Τετάρτη
- Οι Ρώσοι άφησαν το πλοίο του Γιώργου Μελισσανίδη ελεύθερο
- Γαλλία, Βρετανία και Καναδάς απειλούν το Ισραήλ με μέτρα αν δεν σταματήσει τον πόλεμο στην Γάζα
- Τραμπ: H Ρωσία και η Ουκρανία «θα αρχίσουν αμέσως διαπραγματεύσεις για κατάπαυση του πυρός»
