ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με στόχο να ξεπεράσει τα 70 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2025, η Retail & More – θυγατρική της AVE του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη – επανέρχεται με το ίδιο πλάνο επέκτασης του δικτύου Carrefour.
Στόχος που είχε τεθεί και για το 2024, αλλά τελικά δεν επιτεύχθηκε, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης που δημοσιεύθηκαν χθες.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η Retail & More στοχεύει στην προσθήκη 25 νέων καταστημάτων μέσα στο 2025, μέσω εταιρικών σημείων και franchise συνεργασιών. Αν επιτευχθεί ο στόχος, το συνολικό δίκτυο καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα θα υπερβεί τα 70 σημεία. Αντίστοιχη δέσμευση είχε αναληφθεί και στο περσινό business plan, με πρόβλεψη για 30 νέα καταστήματα και υπέρβαση του ορίου των 70 μέχρι το τέλος του 2024.
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις η βασική θυγατρική του Ομίλου, η Retail & More A.E., που έχει την ευθύνη ανάπτυξης του σήματος Carrefour σε Ελλάδα και Βουλγαρία, επιτάχυνε τον αναπτυξιακό της σχεδιασμό το 2024, εστιάζοντας στην ενσωμάτωση των 11 καταστημάτων Economy Market που είχε εξαγοράσει στο τέλος του 2023. Τα καταστήματα ανακαινίστηκαν, εξοπλίστηκαν με νέες, χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης υποδομές και επαναλανσαρίστηκαν υπό τη μορφή Carrefour Express, υλοποιώντας το σχετικό επενδυτικό πλάνο.
Τον Ιούλιο του 2024, η Retail & More προχώρησε στην απορρόφηση της εξαγορασθείσας εταιρείας, ολοκληρώνοντας τη λειτουργική και νομική ενοποίησή της. Παράλληλα, εγκαινιάστηκαν εννέα νέα καταστήματα, τρία εταιρικά στην Αθήνα και έξι μέσω franchising, αυξάνοντας το συνολικό δίκτυο στα 46 σημεία στο τέλος της περυσινής χρήσης.
Quick commerce, loyalty και συνεργασίες στο επίκεντρο της στρατηγικής
Η Retail & More συνεχίζει την υλοποίηση του πλάνου ανάπτυξης των διαφόρων store concepts και formats της Carrefour, επενδύοντας παράλληλα στο quick commerce και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στο πλαίσιο της omnichannel στρατηγικής του διεθνούς brand. Από τον Μάιο του 2024, η εταιρεία δραστηριοποιείται στο quick commerce μέσω συνεργασίας με την e-food, καταγράφοντας ήδη ενθαρρυντικά πρώτα αποτελέσματα. Την ίδια περίοδο, οριστικοποιήθηκε και η συνεργασία με τη Skroutz για την τοποθέτηση σημείων παραλαβής προϊόντων (Skroutz Points) έξω από τα καταστήματα, με επτά σημεία να έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία.
Η περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου προβλέπεται να υποστηριχθεί και μέσω της ανάπτυξης εργαλείων πελατειακής πιστότητας, με αιχμή του δόρατος την κάρτα loyalty, η οποία αναμένεται να λανσαριστεί τον Σεπτέμβριο του 2025 – στόχος που είχε τεθεί και για το 2024, αλλά μετατέθηκε χρονικά. Παράλληλα, η διοίκηση του Ομίλου αναφέρει πως εξετάζει ενεργά πιθανές ευκαιρίες εξαγορών.
Η ανάπτυξη στη Βουλγαρία και η αγορά των Βαλκανίων
Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά η υλοποίηση του πλάνου ανάπτυξης της Carrefour στη Βουλγαρία. Κατά τη διάρκεια του 2024, στο πλαίσιο της συμφωνίας master franchise με τον όμιλο Carrefour, εγκαινιάστηκαν 13 καταστήματα Carrefour Express και Carrefour Market σε Σόφια, Βάρνα και Μπουργκάς.
Παράλληλα, σχεδιάζεται η δημιουργία τουλάχιστον τεσσάρων εταιρικών flagship καταστημάτων σε Σόφια και Πλόβντιβ, ενώ εξετάζεται και η δυνατότητα εξαγοράς τοπικής αλυσίδας, με στόχο την ταχύτερη ενίσχυση του δικτύου. Στρατηγική επιλογή αποτελεί και η ενδυνάμωση του σήματος μέσα από την παρουσία τοπικά παραγόμενων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Carrefour, πολλά εκ των οποίων είναι ελληνικά και προορίζονται και για εξαγωγή.
Ταυτόχρονα, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για εξαγωγική δραστηριότητα προς Κύπρο και Βουλγαρία, επεκτείνοντας τη διάθεση ελληνικών προϊόντων μέσω του δικτύου Carrefour.
Τέλος, η Retail & More υπέγραψε παράρτημα συμφωνίας (side letter) με τον Όμιλο Carrefour, αποκτώντας το αποκλειστικό δικαίωμα ανάπτυξης του σήματος σε Σερβία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσοβο. Στόχος είναι η υλοποίηση πενταετούς πλάνου ανάπτυξης σε αυτές τις χώρες, παράλληλα με την περαιτέρω επέκταση σε Ελλάδα και Βουλγαρία.
Νέος στρατηγικός πυλώνας η είσοδος στον κλιματισμό με Candy και Haier
Πέρα από τη διεύρυνση του δικτύου Carrefour, ο Όμιλος AVE εισέρχεται δυναμικά σε έναν νέο κλάδο με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης: αυτόν του κλιματισμού. Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, η νέα στρατηγική κατεύθυνση περιλαμβάνει την ενίσχυση του τμήματος κλιματισμού μέσω αποκλειστικών συνεργασιών με δύο ισχυρά brands.
Συγκεκριμένα, η AVE εξασφάλισε την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Candy στην ελληνική αγορά στον τομέα του κλιματισμού, ενώ παράλληλα ανέλαβε την αποκλειστική διανομή επιλεγμένων κατηγοριών προϊόντων της Haier. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την πρόθεση του Ομίλου να διαφοροποιήσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό του, επενδύοντας σε τομείς υψηλής ζήτησης, ιδιαίτερα ενόψει της αυξανόμενης ανάγκης για ενεργειακά αποδοτικές λύσεις δροσισμού και θέρμανσης.
Ο νέος αυτός πυλώνας έρχεται να συμπληρώσει τη δραστηριότητα της Retail & More, η οποία – μαζί με τον κλάδο του entertainment – αποτέλεσε βασικό μοχλό για την ενίσχυση του κύκλου εργασιών της εισηγμένης AVE το 2024, συμβάλλοντας σε αύξηση 48,58% σε επίπεδο Ομίλου.
Διψήφια ανάπτυξη και είσοδος στο χονδρικό εμπόριο FMCG
Για το 2025, ο Όμιλος AVE, μέσω της Retail & More, εκτιμά διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων, αποτέλεσμα τόσο της ωρίμανσης των υφιστάμενων καταστημάτων, όσο και της οργανικής διεύρυνσης του δικτύου σε Ελλάδα και Βουλγαρία. Στο παραπάνω momentum προστίθεται και η επέκταση σε νέες επιχειρηματικές κατευθύνσεις. Από τις αρχές του 2025, ο Όμιλος έχει εισέλθει δυναμικά στο χονδρικό εμπόριο διαρκών καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), μέσω της θυγατρικής του FBD Α.Ε., ενισχύοντας έτσι περαιτέρω τη δραστηριότητά του στον χώρο του retail και της διανομής. Παράλληλα, εξετάζει σειρά ευκαιριών εξαγορών, τόσο σε εταιρείες διανομής και εμπορίας ευρείας κατανάλωσης, όσο και σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ και παραγωγικές μονάδες, ενισχύοντας τις βάσεις για μελλοντική ανάπτυξη και γεωγραφική επέκταση.
Διαβάστε επίσης:
ΔΕΗ: Τι φέρνει η πλήρης απογραφή της περιουσίας της στις οικονομικές καταστάσεις
Καραβίας: Το σχέδιο της Eurobank των 100 δις, η σημασία της Κύπρου και το μέρισμα
Ζόραν Μπογκντάνοβιτς: Κατεβάζει ρυθμούς στις ανατιμήσεις η Coca Cola HBC
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- UEFA Europa League: Νίκη αντίδρασης και ψυχολογίας για τον ΠΑΟ
- Φαρμακευτικές: Καμία πρόοδος στο μνημόνιο συνεργασίας με την Πολιτεία – Η συνάντηση που εκκρεμεί
- Λώρα Τσουκαλά: Η σκαπανέας του Ντιζάιν ένα μεσημέρι στην STG
- Αποκλειστικό: Όλη η πρόταση του ΣΕΒ για τη βιομηχανία και η απόσταση από το ιταλικό σχέδιο που ενέκρινε η Κομισιόν
