array(0) {
}
        
    
Menu
0.2%
Τζίρος: 118.43 εκατ.

Η θαλάσσια ναυτική ασφάλεια ως πυλώνας παγκόσμιας σταθερότητας: Η ανάγκη για μια νέα θεσμική επανεκκίνηση

Comments

Οι εξαγωγές και η αποχώρηση των τραπεζών από Βαλκάνια: Στα πρώτα χρόνια της κρίσης, οι ελληνικές εταιρείες που επιχειρούσαν στο εξωτερικό είχαν ένα σοβαρό αντίβαρο στην κακή εικόνα της χώρας μας. Την ισχυρότατη παρουσία των ελληνικών τραπεζών, ειδικά στις γειτονικές αγορές της Βαλκανικής.

Οι ελληνικές τράπεζες έχουν ήδη μακροχρόνιους δεσμούς και κοινά συμφέροντα με τις ελληνικές επιχειρήσεις και έβαζαν πλάτη σε όσες προσπαθούσαν να πωλήσουν προϊόντα, υπηρεσίες ή να αναλάβουν έργα στην ευρύτερη περιοχή.

Την ίδια στιγμή οι ξένες τράπεζες έβλεπαν (και εξακολουθούν να βλέπουν) από μακριά τη χώρα μας και φυσικά το δανεισμό σε ελληνικές εταιρείες.

Εξαιτίας της εξάμηνης περιπέτειας της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη ο αφελληνισμός του τραπεζικού συστήματος στις χώρες των Βαλκανίων, καθώς και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες έχουν αναγκαστεί να πουλήσουν  σημαντικό μέρος των διεθνών τους δραστηριοτήτων, κυρίως στα Βαλκάνια, όπου είχαν αναπτύξει κυρίαρχη παρουσία.

Μάλιστα οι τρεις εξ’ αυτών είναι υποχρεωμένες, με βάση τα πλάνα αναδιάρθρωσης που υπέγραψαν το 2015, να αποχωρήσουν πλήρως από τις αγορές των Βαλκανίων μέχρι το 2018.

Ήδη οι ελληνικές τράπεζες έχουν εγκαταλείψει την Πολωνία (Eurobank), την Τουρκία (Εθνική και Eurobank), την Ουκρανία (Alpha και Eurobank), την Βουλγαρία (Alpha και Εθνική) και την FYROM (Alpha).

Έτσι την ίδια ώρα που ζητάμε από τους Έλληνες επιχειρηματίες να αυξήσουν τις εξαγωγές βλέπουν κλειστές τις πόρτες των τραπεζών στις γειτονικές χώρες αφού τα ελληνικά τραπεζικά ιδρύματα αποχώρησαν ή αποχωρούν.

Οι τράπεζες δεν προσέφεραν στις ελληνικές επιχειρήσεις μόνο τις εγγυητικές επιστολές που είναι απαραίτητες για συμμετοχή σε κάποιο έργο ή προμήθεια. Προσέφεραν και διασυνδέσεις με ισχυρούς τοπικούς επιχειρηματίες που ήταν πελάτες τους. Είναι τυχαίο πως όσο περιορίζεται η παρουσία των τραπεζών στις γειτονικές χώρες άλλο τόσο περιορίζονται και οι μεγάλες συμβάσεις τεχνικών εταιρειών ή άλλων κλάδων;

Αποδίδει η στρατηγική συνεργασία Γ. Περιστέρη – Ινδών

Μέσα σ’ αυτό το αρνητικό κλίμα είναι μεγάλη επιτυχία του Γ. Περιστέρη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το γεγονός ότι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR είναι μία από τις τέσσερις που πέρασε στην τελική φάση του διαγωνισμού για την αναβάθμιση και 25ετή διαχείριση του αεροδρομίου του Βελιγραδίου “Nikola Tesla”.

Η ΤΕΡΝΑ συνεργάζεται ήδη με την GMR για την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης που βρίσκεται στο τελικό στάδιο προ της υπογραφής σύμβασης.

Στο Βελιγράδι, πάντως, η ΤΕΡΝΑ έχει δύσκολους αντιπάλους καθώς στην τετράδα που πέρασε στον τελικό περιλαμβάνεται μια ισχυρή κινεζική κοινοπραξία υπό τις Hainan Air Travel Service, HNA και China National Aero Technology καθώς και ένα ρωσοτουρκικό σχήμα υπό την VTB Capital Infrastructure, την τουρκική OSTIM και η νοτιοκορεάτικη Incheon International Airport Corp.

Σημειώστε πως οι Ρώσοι έχουν παραδοσιακά καλές σχέσεις με την Σερβία, ενώ οι Κινέζοι υπόσχονται πως θα μετατρέψουν το αεροδρόμιο του Βελιγραδίου σε κόμβο μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων προς την Ευρώπη. Στην τέταρτη κοινοπραξία συμμετέχουν οι γαλλικές Meridiam Eastern Europe Investments και Eiffage καθώς και η Zurich Airport AG.

Δήμος Παπαδημητρίου για deal με Calamos

Θέμα ωρών φαίνεται πως είναι η επίσημη ανακοίνωση πώλησης της Εθνικής Ασφαλιστικής στο σχήμα Calamos Group – Exin (πληροφορίες της στήλης λένε ότι οι ανακοινώσεις θα γίνουν την άλλη εβδομάδα).

Χθες, ο υπουργός Οικονομίας Δήμος Παπαδημητρίου, κατά τη διάρκεια παρουσίασης σε εκδήλωση στην Ουάσιγκτον υποστήριξε πως  “έχουν ανακοινωθεί σημαντικές επενδύσεις από την Κίνα και τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα, όπως η συμφωνία με το Calamos Group για την Εθνική Ασφαλιστική και η επένδυση της Philip Morris International”.

Μεταξύ μας και οι δύο επενδύσεις είναι από τις ΗΠΑ! Από την Κίνα πρέπει να έρχονται κάποιες άλλες επενδύσεις που ξέχασε να αναφέρει ο υπουργός!

Χοντραίνει το παιχνίδι στο φυσικό αέριο

Αγριες καταστάσεις προβλέπουν στην αγορά ενέργειας μετά τη χθεσινή διαρροή σύμφωνα με την οποία η ΔΕΠΑ θα ανακοινώσει σύντομα την απόκτηση μειοψηφικού ποσοστού σε εταιρεία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Στο συγκεκριμένο τομέα μπαίνουν και οι Εταιρείες Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) στις οποίες η ΔΕΠΑ είναι παθητικός μέτοχος με 51%, αλλά ελέγχονται από ιδιώτες.

Η ΕΠΑ Αττικής από την Shell και η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας από την ιταλική ENI. Και η Shell και η ENI έχουν ζητήσει να αποχωρήσει η ΔΕΠΑ από το μετοχικό κεφάλαιο των ΕΠΑ και ΕΔΑ (των εταιρειών διανομής).

Υποστηρίζουν πως τους ανταγωνίζεται στη διανομή φυσικού αερίου σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις μέσω της νέας Εταιρείας Διανομής Αερίου Λοιπής Ελλάδας.

Ζητούν, επίσης, αποζημίωση (περί τα 50 εκατ. ευρώ έκαστος) για την πρόωρη λήξη του μονοπωλίου στη διανομή. Η κυβέρνηση απαντά πως δεν πρόκειται να πληρώσει αποζημιώσεις όταν επί χρόνια επιδοτεί την ανάπτυξη της αγοράς φυσικού αερίου.

Κάποιοι προβλέπουν πως στο νέο συμπληρωματικό μνημόνιο θα υπάρχει και μια παράγραφος που θα ζητά την αποχώρηση της ΔΕΠΑ από τις ΕΠΑ και ΕΔΑ. Ούτως ή άλλως το υπαινίσσεται η υφιστάμενη συμφωνία με τους δανειστές.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Alpha Bank: Επενδύει στο επαναπατριsμό των Ελλήνων – Η κοινότητα Ithacans
Αναλυτές για τράπεζες: Γιατί Τράπεζα Πειραιώς, Κύπρου και Alpha Bank είναι στο προσκήνιο
Alpha Bank: Ενισχύοντας την προσβασιμότητα στον κινηματογράφο με την πρωτοβουλία «Σινεμά για Όλους»

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η θαλάσσια ναυτική ασφάλεια ως πυλώνας παγκόσμιας σταθερότητας: Η ανάγκη για μια νέα θεσμική επανεκκίνηση
Ο δρόμος του επαναπατρισμού για χιλιάδες εργαζόμενους του εξωτερικού
Οι περιπέτειες των Δήμητρα Κούστα, Σοφία Καρβέλα, Άννα Βίσση και του «boss» Γιάννη Κούστα στα Χάμπτονς
Κυρανάκης: Μέσα στον Ιούλιο πιλοτικά 24ωρο μετρό και τραμ – Στη δημοσιότητα ο νέος Ψηφιακός χάρτης οδικός συγκρούσεων
Δένδιας: Επεκτείναμε τα χωρικά ύδατα στο Ιόνιο στα 12 ναυτικά μίλια και μεγαλώσαμε την Ελλάδα
ΝΔ για επίθεση στον βουλευτή Σιμόπουλο: «Η Δημοκρατία δεν τρομοκρατείται»
Οδηγούμε τo ηλεκτρικό Smart #3 Pro +
Η Rolex στην πρώτη γραμμή: Τεχνολογία και ευθύνη για τη σωτηρία της Βάλια Κάλντα
ΗΠΑ: Σε ισχύ από σήμερα η απαγόρευση εισόδου στη χώρα για τους πολίτες 12 χωρών
Γιαννακόπουλος για Ολυμπιακό: Το πιο βρώμικο πρωτάθλημα που έχουν πάρει ποτέ