• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Έλληνες εφοπλιστές: Τον Ιανουάριο πώλησαν 9 πλοία και εισέπραξαν 333,3 εκατ. δολάρια – Πώλησαν πλοίο κοντέινερ με 130 εκατ. δολάρια!

    containerships


    Θετικό παρέμεινε το κλίμα στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 20-24 Νοεμβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σε ήρεμους τόνους κινήθηκε η ναυλαγορά στα πλοία τύπου Post-Panamax, με αναφορά σε πλοίο χωρητικότητας 5.000-TEU ευρύτερου πλάτους, το οποίο ναυλώθηκε σε λίγο υψηλότερα επίπεδα από εκείνα προηγούμενων συμφωνιών, κάτι που υποδεικνύει και την περιορισμένη προσφορά σε πλοία αυτής της κατηγορίας – όπως επίσης και την θετική πορεία της αγοράς. Επίσης, άλλη ενδεικτική συμφωνία που αντικατοπτρίζει το κλίμα της αγοράς ήταν η επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας με την COSCO σε πλοίο τύπου Hyundai 7.000 για περίοδο 5-7 μηνών στην Ασία στα $13.250 ημερησίως.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 8.500-TEU, η ανεύρεση απασχόλησης συνεχίζεται με δυσκολία καθώς κατά την άποψη των αναλυτών χρειάζεται μικρή αύξηση της ζήτησης για να απορροφηθούν τα πλοία αυτά, κάτι που αναμένουν να συμβεί το αργότερο στις αρχές του νέου έτους.

    Στην κατηγορία των πλοίων τύπου Panamax, η εικόνα της αγοράς ήταν εξαιρετικά θετική καθώς τις τελευταίες εβδομάδες ολοκληρώθηκαν αρκετές συμφωνίες, αποτρέποντας έτσι την πτωτική πορεία των ναύλων σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα που είχε δει η αγορά στα τέλη του 2016 με αρχές του 2017. Συγκεκριμένα, η σημαντική αύξηση της ζήτησης προέκυψε κυρίως από την Maersk η οποία και ναύλωσε πάνω από 20 πλοία τις τελευταίες εβδομάδες, όπως επίσης και από άλλους ναυλωτές.

    Έτσι, οι τιμές των ναύλων στην Ασία παρέμειναν στα επίπεδα μεταξύ $7.000 ημερησίως έως και τα υψηλά επίπεδα των $7.000 ημερησίως, ενώ παράλληλα οι συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν στον Ατλαντικό έδειξαν οι τιμές να κυμαίνονται μέχρι και $1.000 ημερησίως παραπάνω. Επιπροσθέτως, επί του παρόντος, η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ παραμένει περιορισμένη. Παρόλα αυτά, καθώς θα υπάρξουν πλοία διαθέσιμα τον Δεκέμβριο, το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι αν η ζήτηση θα διατηρηθεί στα τρέχοντα επίπεδα, έτσι ώστε να κρατηθεί και η ισορροπία της αγοράς.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-TEU, η αγορά κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς με λίγα διαθέσιμα spot ή σε σύντομο χρονικό ορίζοντα διαθέσιμα πλοία, ενώ παράλληλα η ζήτηση από τους liner ναυλωτές έδειχνε επίσης περιορισμένη. Επιπροσθέτως, ανεπιβεβαίωτη πληροφορία αναφέρει την επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας σε πλοίο τύπου Shanghai 3.500 στην Ασία για ευέλικτη περίοδο 4-12 μηνών στα $8.250 ημερησίως, επίπεδα που είναι λίγο πιο κάτω από αντίστοιχα προηγούμενων συμφωνιών στην περιοχή.

    Παράλληλα, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 2.800-TEU, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι αυτή η κατηγορία παραμένει μια από τις πιο σταθερές, με παράδειγμα τις τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Hyundai Mipo που συνεχίζουν για αρκετούς μήνες τώρα να κυμαίνονται κοντά στα επίπεδα των $9.000 ημερησίως στην Ασία.

    Ακόμη, οι ίδιοι αναλυτές πιστεύουν ότι η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ θα παρουσιάσει μικρή αύξηση τις προσεχείς εβδομάδες στην Ασία, παρόλα αυτά, αναμένουν ότι με την παρούσα σταθερή ροή ζήτησης, οι τιμές των ναύλων βραχυπρόθεσμα θα παραμείνουν στα τρέχοντα επίπεδα. Επιπροσθέτως, στον Ατλαντικό η κινητικότητα της αγοράς έδειχνε περιορισμένη, με έλλειψη διαθέσιμων πλοίων και με αναφορά σε πλοίο τύπου Wenchong 2.800 με εξοπλισμό φόρτωσης να επωφελείται ολοκληρώνοντας συμφωνία στα $9.750 ημερησίως για μια περίοδο διάρκειας 12 μηνών.

    Στα πλοία χωρητικότητας 2.500-TEU, οι ίδιες πηγές παρατηρούν ότι σύντομα αυτή η κατηγορία θα έχει πλήρη απασχόληση καθώς οι liner ναυλωτές έχουν ακόμη να καλύψουν μερικές ανάγκες σε φορτία μέσα στην χρονιά. Έτσι, οι τιμές των ναύλων σε πρότυπα πλοία κυμάνθηκαν περίπου στα επίπεδα των $9.000 ημερησίως στην Ασία, ενώ παράλληλα στην Μεσόγειο έμειναν λίγο πίσω και κινήθηκαν στα επίπεδα των προηγούμενων συμφωνιών – δηλαδή στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $8.000 ημερησίως. Πάντως, οι αναλυτές πιστεύουν ότι υπάρχει χώρος για περαιτέρω βελτίωση.

    Τώρα, σχετικά με την κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1.700-TEU, στην Ασία τα πλοία τύπου Wenchong συνέχισαν να ακολουθούν τις ανοδικές τάσεις της αγοράς αυτής της κατηγορίας, οδηγούμενα κυρίως από συμφωνίες σχετικές με το λιμάνι της Chittagong. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στην Ασία κινήθηκαν στα χαμηλά των $8.000 ημερησίως όπως ενδεικτικά φάνηκε από την επέκταση προϋπάρχουσας ναύλωσης ενός πλοίου τύπου Wenchong 1.700 με εξοπλισμό φόρτωσης για χρονική περίοδο 24-40 ημερών στα $8.250 ημερησίως, καθώς και από άλλη συμφωνία για περίοδο 4-6 μηνών στα $8.250 ημερησίως (άνευ address commission).

    Εν τω μεταξύ, οι τιμές στην Μεσόγειο βρέθηκαν λίγο πιο πάνω από τα επίπεδα των $8.000 ημερησίως, ενώ παράλληλα η γενική εικόνα της κατηγορίας αυτής έδειχνε υγιής σε σχέση με την προσφορά και την ζήτηση και με έλλειψη spot διαθέσιμων πλοίων, κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι τιμές των ναύλων πιθανότατα να παρουσιάσουν περαιτέρω ενίσχυση.

    Τέλος, σε σχέση με τα πλοία χωρητικότητας 700-1.100-TEU, η εικόνα που αποτυπώθηκε από τους αναλυτές ήταν ότι η αγορά της Ασίας κινείται αργά προς τα επίπεδα των $6.000 ημερησίως και καθώς δεν έχουν απομείνει πολλά πλοία, το γενικότερο κλίμα της αγοράς δείχνει να γίνεται θετικότερο και αναμένουν οι τιμές των ναύλων να παρουσιάσουν περαιτέρω ενίσχυση. Επιπλέον, συγκεκριμένα στην κατηγορία των containerships χωρητικότητας 700 TEU, παρατήρησαν ότι στην Ασία, ενώ ένας αριθμός φορτίων παραμένει διαθέσιμος, την ίδια ώρα η προσφορά του τονάζ διατηρείται περιορισμένη. Έτσι, θεωρούν ότι οι τιμές τουλάχιστον θα παραμείνουν κοντά στα επίπεδα των $5.000 ημερησίως, ενώ παράλληλα επισημαίνουν ότι αυτή η κατηγορία δείχνει πολύ πιο ισορροπημένη από ότι είχε υπάρξει εδώ και καιρό.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην Ασία ήταν σε πλοίο τύπου Jiangsu 5.000 για περίοδο 5-7 μηνών στην Ασία στα χαμηλά επίπεδα των $12.250 ημερησίως, όπως επίσης και σε πλοίο τύπου Xiamen 2.500 με εξοπλισμό φόρτωσης σε επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας για περίοδο 3-5 μηνών στα $9.000 ημερησίως. Ακόμη, αναφέρθηκε συμφωνία και σε πλοίο τύπου Zheijiang 650 με εξοπλισμό φόρτωσης σε επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας για περίοδο 6 μηνών στην Καραϊβική στα $7.500 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αισιόδοξος για containerships και dry bulk ο Αριστείδης Πίττας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Πέντε νεότευκτα αξίας 450 εκατ. δολαρίων για τη Zodiac Maritime

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χρυσές δουλειές για δύο Έλληνες εφοπλιστές στη διαδρομή Βραζιλία-Κίνα



    ΣΧΟΛΙΑ