• Ναυτιλία

    Οι Έλληνες εφοπλιστές ξεπέρασαν του Γερμανούς στην αγορά ναυλωμένων containerships – O ρόλος των Costamare και Danaos

    • NewsRoom
    Kωστής Κωνσταντακόπουλος, Γιάννης Κούστας

    Kωστής Κωνσταντακόπουλος, Γιάννης Κούστας


    Η Ελλάδα ξεπέρασε τη Γερμανία ως η χώρα με τον μεγαλύτερο στόλο ναυλωμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Μάλιστα, αναμένονται περαιτέρω μεταβολές, καθώς οι Έλληνες, Καναδοί, Βρετανοί, Κινέζοι και Ιάπωνες εφοπλιστές που διαθέτουν στόλους με containerships, έχουν μεγαλύτερα βιβλία παραγγελιών με υπό ναύλωση πλοία από τους Γερμανούς πλοιοκτήτες, σύμφωνα με την Clarksons Research.

    Η μετατόπιση αυτή, όπως αναφέρει το tradewinds, συμπίπτει με τη συρρίκνωση του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ανήκουν σε ναυλωτές στο περίπου 40% της συνολικής χωρητικότητας – μειωμένη από σχεδόν το ήμισυ της συνολικής χωρητικότητας πριν από μια δεκαετία.

    Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το μερίδιο του στόλου υπό ναύλωση που κατείχαν οι Γερμανοί εφοπλιστές μειώθηκε στο 17%, ή 1,9 εκατομμύρια teu. Πρόκειται για μία δραματική πτώση σε σύγκριση με το σχεδόν 70% που ήταν πριν από την οικονομική κρίση, όταν το γερμανικό σύστημα έδινε κίνητρα για επενδύσεις σε containerships.

    Ο ρόλος της Costamare και της Danaos

    Η άνοδος των Ελλήνων εφοπλιστών επήλθε μετά την σταθερή ανάπτυξη των ναυτιλιακών Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου και Danaos του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, οι οποίες διπλασίασαν στους στόλους τους από το 2010 μέχρι το 2017.

    Σημειώνεται ότι η Costamare διαθέτει στόλο με 68 πλοία containerships, συνολικής χωρητικότητας περίπου 513,000 teu. Αντίστοιχα, και η Danaos Corp διαθέτει 68 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο νερό, χωρητικότητας από 2,200 teu έως 13,100 teu, ενώ έχει 12 ακόμη υπό κατασκευή.

    Και οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται και στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Ο υπό ναύλωση στόλος της αγοράς έχει μειωθεί από 47% του συνολικού στόλου στο 40% σήμερα, λόγω των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων που πραγματοποιούνται απευθείας από τις εταιρείες τακτικών γραμμών.

    Περίπου το 64% της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν από το 2014 ανήκει απευθείας σε εταιρείες τακτικών γραμμών.

    Οι μεταφορικές κυριάρχησαν και στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων. Περίπου το 61% της χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγοράστηκε στη δευτερογενή αγορά από το 2019.

    Διαβάστε επίσης:

    Ο Απόντε της MSC με 700 εκατ. δολάρια επιχειρεί να αγοράσει την Gram Carriers

    Eκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των εκπαιδευτικών ενόψει του Πάσχα

    Τσικαλάκης (ΠΝΟ): Χωρίς ακτοπλοϊκά πλοία την Πρωτομαγιά



    ΣΧΟΛΙΑ