• Ασφάλειες

    Π.Κασκαρέλης, ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ Ασφαλιστική: «Η ασφάλιση είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό συμβόλαιο»

    Παύλος Κασκαρέλης, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Υδρόγειος Ασφαλιστική


    Τις λύσεις, τις μεθόδους και τις υπηρεσίες που θα καταστήσουν το ασφαλιστικό προϊόν  πιο αποτελεσματικό απέναντι στις  ανάγκες του σύγχρονου πολίτη αναφέρει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο mononews.gr o  κ. Παύλος Κασκαρέλης, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Υδρογείου Ασφαλιστικής.

    Όπως επισημαίνει, οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν το επιχειρηματικό μοντέλο της ασφάλισης και τονίζει την ανάγκη για σχεδιασμό καινοτόμων και προσιτών ασφαλιστικών προϊόντων, όπως  το νέο πρόγραμμα ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Επιπλωμένων Τουριστικών Κατοικιών από Ιδιώτες για ενοικιάσεις κατοικιών μέσω π.χ. του Airbnb.

    Συνέντευξη στη Νατάσα Σπαντιδάκη

    Ζούμε στην εποχή της τεχνολογικής επανάστασης. Η Υδρόγειος έχει εκσυγχρονιστεί στις ανάγκες του σύγχρονου πολίτη; Πώς πιστεύετε ότι θα διαμορφωθεί η ασφαλιστική αγορά του αύριο;

    Η τεχνολογία αλλάζει δραστικά τις καταναλωτικές συνήθειες,  ανοίγει νέους δρόμους αλλά και δημιουργεί νέες προκλήσεις για την αγορά μας. Οι νέες τεχνολογίες αιχμής, η τηλεματική, το διαδίκτυο, οι έξυπνες συσκευκές, τα big data, κτλ.,  αλλάζουν όλο το επιχειρηματικό μοντέλο της ασφάλισης, τον τρόπο με τον οποίο συλλέγουμε δεδομένα και αξιολογούμε τον κίνδυνο, τον σχεδιασμό και τη διάθεση των προϊόντων, τις υπηρεσίες και συναλλαγές μας με τα δίκτυα πωλήσεων και τους πελάτες μας.  Στην Υδρόγειο προσπαθούμε να παραμένουμε πάντα σε εγρήγορση, γι’ αυτό και τα τελευταία χρόνια επενδύουμε σταθερά και ευρέως σε νέες τεχνολογίες, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους εξής τομείς:

    • Τη συνεχή οργανωτική και λειτουργική βελτίωση μέσα από μια σειρά από καινοτόμες υλοποιήσεις σε τομείς όπως η ποιότητα των δεδομένων, τα visual analytics, η διαχείριση κινδύνου,  η εναρμόνιση με το Solvency II, η διαχείριση της ασφαλιστικής απάτης, κ.α.
    • Την παροχή σύγχρονων εργαλείων, συστημάτων και υπηρεσιών που «εξοπλίζουν» το δίκτυο των ασφαλιστικών μας διαμεσολαβητών και τους διευκολύνουν στο έργο τους (ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης, ηλεκτρονικό Underwriting, τιμολόγηση μέσω κινητών συσκευών, online εκπαίδευση, κ.α.)
    • Τις άμεσες και απλοποιημένες διαδικασίες και τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους μας με την αξιοποίηση των νέων μορφών ψηφιακής επικοινωνίας και συναλλαγών, π.χ. online υπηρεσίες συναλλαγών / πληρωμών, υπηρεσίες βοήθειας μέσω εφαρμογών κινητών τηλεφώνων, κ.α

    H Ιδιωτική Ασφάλιση είναι ελκυστική αγορά; Αποτελεί προτεραιότητα για τον Έλληνα καταναλωτή; Κατά τη γνώμη σας, πώς θα μπορούσε να γίνει πιο προσιτή στον κόσμο;

    Η ιδιωτική ασφάλιση, ένας θεσμός κατοχυρωμένος σε όλες τις σύγχρονες πολιτισμένες κοινωνίες,  αποτελεί μια πρόταση αξίας για το σύγχρονο ‘Ελληνα και ένα αγαθό ανεκτίμητο για την κοινωνία. Τα τελευταία χρόνια ο κλάδος μας έχει κάνει τεράστια βήματα εκσυγχρονισμού, έχει δημιουργήσει νέα προσιτά προϊόντα και, μέσα στο νέο περιβάλλον του Solvency II, έχει κερδίσει ακόμη περισσότερο σε αξιοπιστία και διαφάνεια. Έχει λοιπόν όλα τα εχέγγυα να αποτελέσει μια ελκυστική αγορά.  Δυστυχώς στην Ελλάδα η ασφαλιστική συνείδηση ήταν και παραμένει χαμηλή, γεγονός που δεν βοηθιέται από την δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνουν οι Έλληνες, αν και στην πραγματικότητα, η ιδιωτική ασφάλιση είναι πιο σημαντική σε μια περίοδο οικονομικής ανασφάλειας, όταν άλλες πηγές χρηματοδότησης, σε περίπτωση επέλευσης ενός ζημιογόνου γεγονότος, στερεύουν. Εμείς ευχόμαστε πραγματικά, μέσα στα επόμενα χρόνια, με τη συνδρομή όλων, ίσως και της πολιτείας, να δούμε τα πρώτα σημάδια μιας ασφαλιστικής αφύπνισης της ελληνικής κοινωνίας. Από την πλευρά μας, ως κλάδος, αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να λειτουργήσουμε συλλογικά, οργανωμένα και υπεύθυνα, προτάσσοντας τον ίδιο τον καταναλωτή και τις ανάγκες του. Η διαμόρφωση μίας συνολικά θετικής εμπειρίας για τους πελάτες μας, μέσα από σωστά σχεδιασμένα και τιμολογημένα ασφαλιστικά προϊόντα, η υπεύθυνη διάθεσή τους και ο υγιής ανταγωνισμός, οι υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, η εξωστρέφεια και σωστή ενημέρωση του καταναλωτή, είναι στοιχεία που δημιουργούν ευχαριστημένους, πιστούς και με υψηλή ασφαλιστική συνείδηση πελάτες, πελάτες που μπορούν να λειτουργήσουν ως συνήγοροι υπέρ του προϊόντος μας και της αξίας του.

    Με δεδομένη τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και τα μειωμένα εισοδήματα του μέσου καταναλωτή, πώς επιχειρείτε να απευθυνθείτε στο μέσο Έλληνα και σε ποιους κλάδους εστιάζετε τη στρατηγική σας;

    Στην Υδρόγειο αναπροσαρμόζουμε συνεχώς το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας και εμπλουτίζουμε τις υπηρεσίες μας, με στόχο να προσφέρουμε σύγχρονες, προσιτές και ποιοτικές ασφαλιστικές λύσεις, καθώς και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών για απλότητα, αμεσότητα και διαφάνεια.

    Τα προϊόντα μας καλύπτουν όλο το φάσμα των γενικών ασφαλίσεων και απευθύνονται τόσο σε ιδιώτες όσο και σε επιχειρηματίες – ασφάλιση οχημάτων, κατοικίας, επιχείρησης, αστικής ευθύνης, προσωπικού ατυχήματος, φωτοβολταϊκών, κ.α. Στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων, όπου η εταιρεία μας διαχρονικά κατέχει σημαντικό μερίδιο, εστιάζουμε στην παροχή  ολοκληρωμένων προτάσεων ασφάλισης, με εξειδικευμένα προγράμματα για όλες τις χρήσεις των οχημάτων αλλά και την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών που εξασφαλίζουν επιπλέον προστασία και διευκόλυνση στον ασφαλισμένο μας.  Ιδιαίτερο βάρος δίνουμε επίσης στις ασφαλίσεις κατοικίας και μικρομεσαίων επιχειρήσεων όπου διαθέτουμε μία αξιόλογη σειρά ολοκληρωμένων και πολύ προσιτών ασφαλιστικών λύσεων καθώς και τον κλάδο αστικής ευθύνης όπου έχουμε αναπτύξει εξειδικευμένα προγράμματα για, π.χ., ιατρούς, φαρμακοποιούς, λογιστές, τεχνικά επαγγέλματα, κ.α.

    Ένα πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί και το νέο πρόγραμμα ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Επιπλωμένων Τουριστικών Κατοικιών από Ιδιώτες (για ενοικιάσεις κατοικιών μέσω π.χ. του Airbnb) το οποίο αποτελεί κάτι σχετικά νέο και καινοτόμο για την αγορά μας.

    Πιστεύετε ότι η ιδιωτική ασφάλιση προσελκύει νέους ανθρώπους καταρτισμένους και ικανούς για καριέρα;

    Η  ιδιωτική ασφάλιση είναι ένας κλάδος με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, προσφέρει μεγάλες δυνατότητες προσωπικής και επαγγελματικής ανέλιξης και καλές απολαβές. Η τεχνολογία και η καινοτομία βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην καρδιά της ασφαλιστικής βιομηχανίας. Αυτό, σε συνδυασμό με τους νέους κανόνες λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών καθώς και τη διάθεση ειδικών πανεπιστημιακών προγραμμάτων,  έχει ανοίξει την ασφαλιστική αγορά εργασίας σε ένα ευρύ φάσμα νέων ειδικοτήτων. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η αγορά μας παραμένει κατά βάση ανθρωποκεντρική γι’ αυτό και ανοιχτή σε υποψηφίους που, πέρα από ακαδημαϊκά προσόντα ή επαγγελματική κατάρτιση, συνδυάζουν ποιοτικά στοιχεία και, κυρίως, νιώθουν να αντλούν ικανοποίηση εργαζόμενοι σε έναν κλάδο που προσφέρει στο συνάνθρωπο και την κοινωνία. Από τη δική μας εμπειρία, βλέπουμε ότι, τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί κατακόρυφα το ποσοστό των νέων υποψηφίων οι οποίοι μας προσεγγίζουν με δική τους πρωτοβουλία. Πρόκειται κυρίως για ανθρώπους με υψηλά προσόντα, πανεπιστημιακή μόρφωση, μεγάλη εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και ενδιαφέρον να εργαστούν σε διάφορους τομείς, από την αναλογιστική και τη διαχείριση κινδύνων έως το marketing και τις πωλήσεις, το IT, τις νομικές και ελεγκτικές υπηρεσίες, και – φυσικά- την εξυπηρέτηση πελατών.

    Τι θα συμβουλεύατε έναν επικείμενο πελάτη να προσέξει πριν υπογράψει ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο;

    Η ασφάλιση είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό συμβόλαιο. Είναι μια σημαντική επένδυση που κάνουμε για να μειώσουμε την ανασφάλεια στη ζωή μας, μία πράξη ευθύνης απέναντι στον εαυτό μας και τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Γι’ αυτό και πριν από μια τόσο σημαντική απόφαση,  οφείλουμε να κάνουμε μία σωστή καταγραφή των αναγκών μας και μία, όσο το δυνατόν, πιο αναλυτική και πολύπλευρη έρευνα για τις επιλογές που μας παρέχονται. Δύο βασικές συμβουλές θα έδινα στον ενδιαφερόμενο: Πρώτον, να απευθυνθεί σε έναν επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, ο οποίος, κατά τη δική μας άποψη, είναι ο καταλληλότερος για να τον συμβουλέψει, να τον καθοδηγήσει και να τον υποστηρίξει, σε αυτή του την απόφαση και – φυσικά – μετά από αυτή. Δεύτερον, να «ζυγίσει» πολύ προσεκτικά το κόστος της ασφάλισης που καλείται να πληρώσει σε σύγκριση με τις καλύψεις που αυτή του παρέχει και τις πραγματικές του ανάγκες. Η αληθινή αξία του συμβολαίου φαίνεται τη στιγμή της ανάγκης. Εφόσον, σε περίπτωση ενός ζημιογόνου γεγονότος, η κάλυψη δεν είναι επαρκής, θα κληθεί να πληρώσει περισσότερα, άρα η πιο φθηνή ασφάλιση δεν είναι τελικά πάντα η πιο οικονομική και έξυπνη επιλογή!



    ΣΧΟΛΙΑ