• Τράπεζες

    Τράπεζες: Ο «αθόρυβος πρωταγωνιστής» στη μάχη ενάντια στις οικονομικές πληγές του κορονοϊού


    Μπορεί αυτές τις μέρες τα βλέμματα να στρέφονται στα σούπερ μάρκετ και στα φαρμακεία, τα οποία σηκώνουν «μεγάλο βάρος» στην κρίση του κορονοϊού, ωστόσο ανάλογη υπερπροσπάθεια με «αθόρυβο τρόπο» καταβάλλουν οι τράπεζες. Οι οποίες δίνουν τη δική τους μάχη να ανταπεξέλθουν εν μέσω πρωτόγνωρων συνθηκών.

    Και από τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα, φαίνεται πως τα έχουν καταφέρει καλά.

    Παρ’ ότι τα καταστήματα τους λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας και περισσότεροι από 15.000 τραπεζοϋπάλληλοι εργάζονται από το σπίτι ή βρίσκονται σε άδεια ειδικού σκοπού, συνεχίζουν να εξυπηρετούν απρόσκοπτα το καταναλωτικό κοινό και τις ανάγκες του.

    Σε μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο, στην οποία δοκιμάζονται η ετοιμότητα και τα αντανακλαστικά του κάθε Οργανισμού φάνηκε πως προετοιμάστηκαν έγκαιρα για να διαχειριστούν το μεγάλο όγκο των συναλλαγών μέσω Διαδικτύου και αξιοποίησαν κατάλληλα το ανθρώπινο δυναμικό τους, το οποίο φρόντισαν να εφοδιάσουν με lap tops και κωδικούς για να κάνουν χρήση του συστήματος από το σπίτι τους.

    Οι επικεφαλής των συστημικών τραπεζών έσπευσαν ήδη να αποδώσουν τα εύσημα στους εργαζομένους τους, κάνοντας λόγο «για τους δικούς τους ανθρώπους με τις λευκές και πράσινες μπλούζες που δίνουν την μάχη της πρώτης γραμμής».

    Παράλληλα, ξεκίνησαν εκστρατεία ρυθμίσεων, εφαρμόζοντας τις αποφάσεις που ελήφθησαν από την Ελληνική Ένωση Τραπεζών. Μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και sms προτείνουν σε επιχειρήσεις ελεύθερους επαγγελματίες και φυσικά πρόσωπα που αποδεδειγμένα πλήττονται από τον κορονοϊό το «πάγωμα» των δόσεων των δανείων τους -με την προϋπόθεση ότι ήταν ενήμεροι-.

    Οι ρυθμίσεις γίνονται με αυτοματοποιημένο τρόπο και χωρίς γραφειοκρατία. Μοναδική προϋπόθεση είναι η απόδειξη της δυσκολίας ή της αδυναμίας του πελάτη με βάση τα εισοδήματά του και το είδος της δραστηριότητάς του. Η αναστολή συμφωνείται τηλεφωνικά και αφού έχει καταγραφεί η συνομιλία με τον πελάτη και η σύμφωνη γνώμη του για ένταξη σε πρόγραμμα αναστολής δόσεων.

    Στόχος είναι να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η «γέννηση» νέων «κόκκινων» δανείων, τα οποία θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο ότι έχουν πετύχει τα προηγούμενα χρόνια. Το εγχώριο τραπεζικό σύστημα αντιμετωπίζει ένα τεράστιο στοίχημα: να βάλει πλάτη και να βοηθήσει όσο τον δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις και επαγγελματίες να ξεπεράσουν την κρίση και ταυτόχρονα να διατηρήσουν όσο το δυνατόν πιο υγιείς τους ισολογισμούς τους.



    ΣΧΟΛΙΑ