• Τράπεζες

    Citigroup: Πρόστιμο σχεδόν 62 εκατ. λιρών από τις βρετανικές αρχές για «ελλιπείς ελέγχους»

    Jane Fraser, CEO Citigroup


    Πρόστιμο σχεδόν 62 εκατομμυρίων λιρών επιβλήθηκε στην Citigroup από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Βρετανίας, το οποίο αφορά αστοχίες στα συστήματα συναλλαγών της και στους ελέγχους της.

    Μάλιστα, σύμφωνα με το Reuters, το συγκεκριμένο πρόστιμο είναι ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν επιβληθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο για τέτοιου είδους θέματα από την παγκόσμια οικονομική κρίση μεταξύ 2008-2009.

    Όπως αναφέρει η Prudential Regulation Authority, τα προβλήματα στη Citigroup Global Markets Limited, έχουν «παγιωθεί σε θέματα συναλλαγών», συμπεριλαμβανομένου ενός τον Μάιο του 2022 όταν ένας «έμπειρος trader εισήγαγε εσφαλμένα μια εντολή» που οδήγησε σε λάθος 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια.

    «Οι ελλιπείς έλεγχοι στις συναλλαγών της CGML συνέβαλαν σε αυτό το θέμα, καθώς και η ακατάλληλη βαθμονόμηση άλλων ελέγχων», ανέφερε η PRA.

    Σύμφωνα με τις ρυθμιστικές αρχές, η Citi είχε λάβει «επαναλαμβανόμενες οδηγίες» από την PRA για βελτίωση, ωστόσο, οι «αδυναμίες» της τράπεζας παρέμειναν.

    Επιπλέον, η PRA σημείωσε  ότι έχει ήδη επιβάλλει πρόστιμο 33,88 εκατομμυρίων λιρών στη Citi για αστοχίες στα συστήματα συναλλαγών και στους ελέγχους της μεταξύ Απριλίου 2018 και 31η Μαΐου 2022.

    Ωστόσο, το εν λόγω πρόστιμο μειώθηκε κατά 30%, καθώς η Citi συμφώνησε να επιλύσει το ζήτημα.

    Επίσης, οι αρμόδιες αρχές για τη χρηματοοικονομική ρύθμιση, ανέφεραν ότι επέβαλαν στη Citi πρόστιμο 27,76 εκατομμυρίων λιρών μετά από έρευνα για παρόμοια θέματα.

    «Οι εταιρείες που εμπλέκονται σε εμπορικές συναλλαγές, θα πρέπει να διαθέτουν αποτελεσματικά συστήματα ελέγχων, προκειμένου να διαχειριστούν τους πιθανούς κινδύνους», δήλωσε ο Sam Woods, Διευθύνων Σύμβουλος της PRA και αναπληρωτής διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας.

    «Η CGML απέτυχε να ανταποκριθεί στα πρότυπα που περιμένουμε σε αυτόν τον τομέα, γεγονός που οδήγησε σε νέο πρόστιμο», συμπλήρωσε.

    Από πλευράς της, η εκπρόσωπος της Citi, Victoria Durman, σημείωσε ότι η τράπεζα «Επέλυσε αυτό το ζήτημα, το οποίο προέκυψε από ένα μεμονωμένο σφάλμα, το οποίο εντοπίστηκε και διορθώθηκε μέσα σε λίγα λεπτά».

    «Λάβαμε αμέσως μέτρα, προκειμένου ενισχύσουμε τα συστήματα και τους ελέγχους μας, ενώ παραμένουμε δεσμευμένοι στη διασφάλιση της πλήρους συμμόρφωσής μας με τις οδηγίες των ρυθμιστικών αρχών», δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Διαβάστε επίσης: 

    Τζέιμι Ντίμον: Το σχέδιο της εξόδου από τη JP Morgan και οι υποψήφιοι διάδοχοι

    tbi bank: Ανάπτυξη 40% και υψηλότερα κέρδη για το α’ τρίμηνο

    NBG Securities: Οι νεότερες εκτιμήσεις για τις ελληνικές τράπεζες



    ΣΧΟΛΙΑ