• Top Stories

    Σημαντικά προβλήματα ρευστότητας για Φράγκου και Οικονόμου. Όλο το παρασκήνιο.

    • NewsRoom
    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Σημαντικά προβλήματα ρευστότητας σε δύο κολοσσούς της ελληνικής οικονομίας. Η Ocean Rig του Έλληνα εφοπλιστή κ. Γιώργου Οικονόμου και η Navios Maritime Partners LP της Αγγελική Φράγκου αντιμετωπίζουν σημαντικές οικονομικές δυσχέρειες. Από την μια η Ocean Rig απειλείται από χρεοκοπία, ενώ η κ. Φράγκου προχώρησε σε αναγκαστική πώληση, ενός ιδιαίτερα επικερδούς φορτηγού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, του MSC Cristina.

    Γιώργος Οικονόμου- Χρεοκοπία για την Ocean Rig 

    Έλληνας εφοπλιστής κ. Γιώργος Οικονόμου είδε το προσωπικό του μετοχικό μερίδιο στην Ocean Rig να μειώνεται κατά 9 εκ. δολάρια σε μια και μόνο ημέρα, από τη στιγμή που η εταιρεία γεωτρήσεων ανακοίνωσε ότι εξετάζει την υπαγωγή της στο Άρθρο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ.

    γιωργος οικονομου
    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής

    Σε ένα call όπου η Ocean Rig ανακοίνωσε τα αποτελέσματά της για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας και ανιψιός του κ. Οικονόμου, κ. Αντώνης Κανδυλίδης, δήλωσε στους αναλυτές ότι δεν βλέπει καμιά ουσιαστική βελτίωση στη βιομηχανία γεωτρήσεων βαθέων υδάτων πριν από το έτος 2020.

    Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όπως τόνισε ο κ. Κανδυλίδης, η Ocean Rig να εξετάζει “εναλλακτικές λύσεις, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν την πιθανή αναδιοργάνωση υπό την πτωχευτική νομοθεσία των Ηνωμένων Πολιτειών ή άλλης δικαιοδοσίας, ώστε να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε αυτόν τον πολύ δύσκολο κύκλο με εφικτές προοπτικές για ισχυρή, μακροπρόθεσμη επιτυχία”.

    Ο κ. Κανδυλίδης, ο οποίος είδε κι εκείνος το προσωπικό του μετοχικό μερίδιο στην εταιρεία να καταγράφει απώλειες ύψους 2 εκ. δολαρίων μέσα σε μια μέρα, είπε ότι πρέπει να γίνουν άμεσες κινήσεις έτσι ώστε η Ocean Rig να μπορέσει να διαχειριστεί το μακροπρόθεσμο χρέος ύψους 4,3 δισ. δολαρίων που τη βαραίνει.

    Η εταρεία Ocean Rig έχει συσσωρεύσει χρέη από τις μακροπρόθεσμες δανειακές της υποχρεώσεις ύψους περίπου 3,1 δισ. δολαρίων, τα οποία διαπραγματεύονται στο 0,50 του δολαρίου. Επίσης, έχει σχεδόν 800 εκ. δολάρια χρέος από ασφαλισμένα και ανασφάλιστα γραμμάτια που εκκρεμούν, τα οποία διαπραγματεύονται γύρω στο 0,60 του δολαρίου.

    Ορισμένοι αναλυτές δεν έκρυψαν την έκπληξή τους από την κίνηση αυτή της εταιρείας (το ενδεχόμενο υπαγωγής στο Άρθρο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ) καθώς ο αντιπρόεδρος κ. Κανδυλίδης δήλωσε ότι η εταιρεία σκοπεύει “να επανέλθει” το δεύτερο μισό της επόμενης χρονιάς. Παρόλο που τα ταμειακά διαθέσιμα της Ocean Rig έχουν θετικό πρόσημο μέχρι το τέλος του 2017, ο κ. Κανδυλίδης τόνισε ότι δεν βλέπει περαιτέρω σημάδια ανάκαμψης.

    Η Ocean Rig υποστήριξε ότι ο κλάδος της γεώτρησης βαθέων υδάτων δεν πρόκειται να ανακάμψει προτού οι τιμές του αργού πετρελαίου διαμορφωθούν σε σταθερά επίπεδα κάπου ανάμεσα στα 60 και 70 δολάρια το βαρέλι. Τα  futures του brent και του αργού όμως δεν πρόκειται να φτάσουν τα 60 δολάρια το βαρέλι πριν από το 2023.

    Ο κ. Κανδυλίδης έστειλε σαφή προειδοποίηση ότι “Δεν υπάρχει περίπτωση να σημειωθεί ανάκαμψη, εκτός αν αυξηθεί ριζικά η όρεξη των πετρελαϊκών εταιρειών να στηρίξουν την εξερεύνηση και την παραγωγή στον κλάδο των βαθέων υδάτων. Οπότε, ουσιαστικά εκτιμούμε ότι τα πράγματα μόνο θα χειροτερέψουν”.

    Επιπλέον, η Ocean Rig ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει την παραλαβή των δυο από τις τρεις πλατφόρμες υπερ-βαθέων υδάτων που έχει παραγγείλει στη Samsung. Η πλατφόρμα Ocean Rig Santorini αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία του κ. Οικονόμου τον Ιούνιο του 2018, ενώ η Ocean Rig Crete θα παραδοθεί το 2019. Επίσης, το project “Ocean Rig Amorgos” έχει μπει στην άκρη για τους επόμενους 18 μήνες, εξαιτίας της κατάστασης της εταιρείας.

    αγγελικη φραγκου
    Αγγελική Φράγκου, Navios Maritime Partners

    Αγγελική Φράγκου- Πώληση του MSC Cristina 

    Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ναυτιλιακής για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, η κ. Φράγκου έκανε επίσης γνωστό ότι η Navios Partners θα προχωρήσει στην πώληση του χωρητικότητας 13.100-teu MSC Cristina (κατασκευής του 2011), σε μια εταιρεία, της οποίας τα στοιχεία δεν αποκαλύπτονται. Το ποσό της πώλησης του συγκεκριμένου φορτηγού πλοίου τύπου container ανήλθε στο εντυπωσιακό νούμερο των 125 εκ. δολαρίων και αναμένεται να παραδοθεί στην αγοράστρια εταιρεία μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2017, όταν θα πέσουν και οι τελικές υπογραφές.

    Αφού η Navios Partners αποπληρώσει μέρος του χρέους και καλύψει ένα γραμμάτιο του πλοίου, η πώληση αυτή θα ενισχύσει τη ρευστότητα της εταιρείας της κ. Φράγκου κατά 80 εκ. δολάρια περίπου.

    Διαβάστε ακόμη: 

    http://www.mononews.gr/giorgos-ikonomou-chreokopia-gia-tin-ocean-rig-meta-apo-apolies-tis-taxeos-tou-57/67359

    Δείτε ακόμη: 

    http://www.mononews.gr/angeliki-fragkou-giati-navios-partners-poulise-msc-cristina/67334



    ΣΧΟΛΙΑ