• Κοινωνία

    Νέο αίτημα ανακριτή για Μάτι: «Δίωξη για κακούργημα σε τουλάχιστον 10 στελέχη ΠΥ και Πολιτικής Προστασίας»


    «Παντελή αδιαφορία» που στοιχειοθετεί ενδεχόμενο δόλο και μία κακουργηματική κατηγορία σε βάρος τους, αποδίδει ο ανακριτής της πολύνεκρης τραγωδίας στο Μάτι, σε τουλάχιστον 10 υψηλόβαθμα στελέχη κυρίως της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας αλλά και της γενικής γραμματείας  Πολιτικής Προστασίας.

    Έτσι, ο ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης απέστειλε νέο αίτημα –το τρίτο στη σειρά- στην  Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, ζητώντας την άσκηση συμπληρωματικής ποινικής δίωξης σε βάρος τους, για το κακούργημα της θανατηφόρας έκθεσης σε κίνδυνο.

    Τα δύο προηγούμενα αιτήματα του ανακριτή απορρίφθηκαν, όμως τώρα, ο κ.Μαρνέρης επαναφέρει το αίτημα του αναπτύσσοντας μία σειρά νέων στοιχείων που, κατ’ εκείνων, αποδεικνύουν κακουργηματικές ευθύνες που στοίχισαν τη ζωή σε 102 συνανθρώπους μας.

    Το έγγραφο του ανακριτή

    Στο έγγραφο των 41 σελίδων προς την Εισαγγελία, ο ανακριτής αναφέρει για τους ανώτατους αξιωματικούς της ΠΥ και της Πολιτικής Προστασίας:

    «Η θέση που κατείχαν  τους καθιστούσαν γνώστες του κινδύνου στον οποίο εξέθεταν τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής , κίνδυνο που προφανώς αποδέχτηκαν , αφού ενώ είχαν τη δυνατότητα να πράξουν διαφορετικά, δεν έπραξαν. Δηλαδή αν και είχαν στη διάθεσή τους  μέσα και χρόνο ,γνώριζαν φυσικά την επικινδυνότητα της κατάστασης  και μάλιστα γνώριζαν την ιδιομορφία της περιοχής  που καθιστούσε άμεσο τον κίνδυνο για ανθρώπινες ζωές , κωλυσιέργησαν σε σημείο που  επέδειξαν εγκληματική αδιαφορία , που στοιχειοθετεί τουλάχιστον τη μορφή του ενδεχόμενου δόλου , ο οποίος και αρκεί στην περίπτωση  της κακουργηματικής μορφής της έκθεσης.»

    Κόλαφος είναι ο ανακριτής για τις ενέργειες των αξιωματικών της Πυροσβεστικής:

    «Δεν έστειλαν εναέρια και επίγεια μέσα, έφυγαν από τη θέση τους ή δεν πήγαν ποτέ σε αυτήν, δεν διέταξαν την απομάκρυνση/εκκένωση των πολιτών ή τη διάσωση αυτών, δεν κηρύχτηκε καν η υπό κρίση περιοχή σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ υπήρχαν τα διαθέσιμα μέσα. Σαφώς και ως προς το αποτέλεσμα (τους θανάτους και την πρόκληση σωματικών βλαβών) οι ως άνω κατηγορούμενοι δεν είχαν δόλο, έστω κι ενδεχόμενο παρά μόνο αμέλεια. Ωστόσο, ως προς την κατάσταση κινδύνου για τη ζωή ή την υγεία των παθόντων ή επιτάσεως του επισυμβάντος κινδύνου, σαφώς οι κατηγορούμενοι είχαν ενδεχόμενο δόλο, καθώς δεν είναι δυνατό να υποστηρίξει κανείς βάσιμα ότι εκ της θέσης τους δεν αποδεχόντουσαν την επίταση του κινδύνου για τους πολίτες από την παντελή αδιαφορία που επέδειξαν έστω κι αν διατηρούσαν μία ατεκμηρίωτη ελπίδα, η οποία και πάλι οδηγεί σε στοιχειοθέτηση ενδεχόμενου δόλου».

    «Και μετά προήχθησαν οι υπαίτιοι»

    Ο ανακριτής κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο έγγραφο του στα  στελέχη εκείνα που αμέσως μετά την τραγωδία στο Μάτι, πήραν προαγωγή και κατέλαβαν υψηλότερες θέσεις στην ιεραρχία της Πυροσβεστικής.

    Ο ανακριτής  διαχωρίζει πάντως τους απλούς πυροσβέστες έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή τους για να σώσουν συνανθρώπους τους ενώ η ηγεσία της Πυροσβεστικής «είχε κίνητρο να αφήσει τους παθόντες εκτεθειμένους σε κίνδυνο ζωής ή σωματικής ακεραιότητας αποδεχόμενη τελικά τον κίνδυνο αυτό.»

    Έχοντας στη διάθεση του τις καταθέσεις του πραγματογνώμονα Λιότσιου, ο ανακριτής μιλά για «στήσιμο «παγίδων» στους  ανταγωνιστές τους στη διαδοχή σε σημαντικές θέσεις που εξασφάλιζαν πέρα από κύρος και άλλου είδους (προφανώς) ωφελήματα προσδοκούσαν ευνοϊκή μεταχείριση των αρμοδίων στο μέλλον, ευνοϊκή μεταχείριση η οποία και επήλθε καθώς οι περισσότεροι εξ’ αυτών έλαβαν προαγωγή μετά ή εξήλθαν του Σώματος χωρίς να υποστούν οποιαδήποτε δυσμενή συνέπεια».

    Οι προσπάθειες συγκάλυψης

    Κατά τον κ. Μαρνέρη, «προέκυψαν και στοιχεία που αφορούν την ενδεχόμενη τέλεση αδικημάτων προς συγκάλυψη των παραλείψεων και ενεργειών των αρμοδίων. Ανάμεσά τους είναι και τα «ψευδή στοιχεία που αναγράφονται στο ημερολόγιο του αεροδρομίου της Πάχης για την απογείωση του  CHINOOK στις 17:00 ενώ όπως προκύπτει από καταθέσεις και το ημερολόγιο του ΓΕΕΘΑ, απογειώθηκε στις 18:10.

    Πλαστογραφημένο κατά τον ανακριτή, είναι και το ημερολόγιο της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος στο σημείο όπου αναφέρεται «ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΒΟΥΤΖΑ 37 ρίψεις», εννοώντας ότι κατά τη διάρκεια της πτήσης πραγματοποιήθηκαν 37 ρίψεις νερού στην περιοχή.   Σύμφωνα με τις πρόσφατες καταθέσεις των δύο υπεύθυνων για την τήρηση του ημερολογίου, τα γράμματα δεν είναι δικά τους ενώ «τους φαίνεται υπερβολικό το συγκεκριμένο εναέριο μέσο (σούπερ πούμα) να πραγματοποιήσει 37 ρίψεις σε μία μόνο αποστολή».



    ΣΧΟΛΙΑ