• Κοινωνία

    Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας

    • NewsRoom


    Εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να βγει… στον αέρα ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με την απόκτηση 93 νέων οχημάτων, εκ των οποίων τα 12 θα είναι ηλεκτρικά και θα κινούνται στο κέντρο της Αθήνας.

    Την προμήθεια χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Αττικής με 30 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αυτές τις ημέρες οριστικοποιούνται οι προδιαγραφές των οχημάτων. Πριν από λίγες ημέρες κλιμάκιο συμβούλων του ΟΟΣΑ συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, Γιάννη Σκουμπούρη στο πλαίσιο της παροχής τεχνικής βοήθειας για την υποστήριξη των τεχνικών προδιαγραφών.

    Παράλληλα, σε συνεργασία με το υπουργείο μεταφορών, θα ακολουθήσει νέα προμήθεια 360 λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και 40 αρθρωτών τρόλεϊ.

    Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Τάσος Ταστάνης, μιλώντας στο 2ο Συνέδριο EcoMobility, τόνισε ότι: «Ο ΟΑΣΑ στοχεύει στην αντικατάσταση του στόλου του με οχήματα που θα είναι προσαρμοσμένα στις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις και προδιαγραφές, θα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό και τη ζήτηση για μετακινήσεις και θα είναι συμβατά με τις απαιτήσεις της κείμενης Ευρωπαϊκής και Εθνικής νομοθεσίας. Για το σκοπό αυτό ο ΟΑΣΑ προγραμματίζει ευρεία αντικατάσταση των οχημάτων του κατά τα επόμενα έτη».

    Είναι χαρακτηριστικό ότι βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο οι συζητήσεις για τη σύνταξη Οδηγίας που θα προβλέπει ότι το 50% των νέων αστικών λεωφορείων από το 2025 και το 75% από το 2030 θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Ταστάνη, προς το παρόν «το κόστος των ηλεκτροκίνητων οχημάτων παραμένει υψηλό, ενώ και οι αυξημένες ανάγκες για συσσωρευτές επί του λεωφορείου περιορίζουν το ωφέλιμο φορτίο και τη χωρητικότητά του εφόσον επιδιώκεται μεγαλύτερη αυτονομία».

    Σήμερα ο στόλος του Ομίλου ΟΑΣΑ περιλαμβάνει 354 τρόλεϊ και 2.022 θερμικά λεωφορεία, εκ των οποίων το 1/3 κινούνται με φυσικό αέριο. Ωστόσο τα περισσότερα είναι πετρελαιοκίνητα, ενώ το σύνολο του στόλου είναι γηρασμένο και ξεπερασμένης τεχνολογίας όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων, με τον μέσο όρο ηλικίας των λεωφορείων να είναι τα 13,9 έτη και των τρόλεϊ τα 15,3 έτη.

    Ανάλογη είναι  η κατάσταση στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς φαίνεται ότι η τεχνολογία πετρελαιοκινητήρων είναι κυρίαρχη στα αστικά λεωφορεία (85%-90%).

    Το κόστος κτήσης ενός λεωφορείου άλλης τεχνολογίας για τα 12μετρα οχήματα φυσικού αερίου είναι περίπου 20% υψηλότερο από τα πετρελαιοκίνητα, ενώ για τα υβριδικά είναι περίπου 50% υψηλότερο. Ωστόσο, η συγκεκριμένη τεχνολογία επιφέρει μείωση κατά 75% στην καταναλισκόμενη ενέργεια και μηδενισμό των εκπεμπόμενων αέριων ρύπων και του θορύβου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες, σχεδιασμένες από τη Σήλια Κριθαριώτη, στη μάχη κατά της πλαστικής σακούλας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το ηλεκτρονικό εισιτήριο φέρνει έσοδα στον ΟΑΣΑ



    ΣΧΟΛΙΑ