• Real Estate

    Η Χλόη Λασκαρίδη (Λάμψα) μετατρέπει παλιά κρατητήρια της Γκεστάπο σε σουίτες της Accor

    Η Χλόη Λασκαρίδη (Πρόεδρος Δ.Σ. Λάμψα) στα εγκαίνια του Athens Capital MGallery


    Την επέκταση του Athens Capital, το οποίο λειτουργεί υπό την ομπρέλα της γαλλικής Accor, σχεδιάζει στο νεοαποκτηθέν ακίνητο στο Κολωνάκι η Λάμψα των αδελφών Λασκαρίδη.

    Το ακίνητο ήταν ιδιοκτησίας του παλιού ΝΑΤ και βγήκε σε διαγωνισμό από τον ΕΦΚΑ τον προηγούμενο χειμώνα, στον οποίο η εισηγμένη που ελέγχει τα Μεγάλη Βρεταννία και King George πλειοδότησε. Ως αποτέλεσμα και έχοντας «κατακτήσει» την Πλατεία Συντάγματος με τρία ξενοδοχεία πολυτελείας, η Λάμψα επεκτείνεται μέχρι το Κολωνάκι. Στο ακίνητο των 1.854 τετραγωνικών μέτρων στη Ζαλοκώστα, η ξενοδοχειακή εταιρεία των εφοπλιστών θα «χτίσει» το τέταρτο τουριστικό project της στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο στην ουσία θα αποτελέσει boutique ξενοδοχείο και παράρτημα του παρακείμενου Athens Capital. Το τελευταίο ήταν και η πιο πρόσφατη επένδυση της Λάμψα.

    Το ξενοδοχείο πήρε τη θέση του ιστορικού King’s Palace και άνοιξε τις πόρτες του πριν δύο χρόνια. Με τη νέα επένδυση, ύψους τουλάχιστον 2,5 εκατ. ευρώ, επεκτείνεται με σουίτες και διαμερίσματα ξενοδοχειακού τύπου, δωμάτια στα οποία το Athens Capital υστερεί. Οι σουίτες θα ενταχθούν, όπως και το πεντάστερο, στη σειρά MGallery της Accor. Όπως είπε ενώπιον των μετόχων της εισηγμένης ο διευθύνων σύμβουλος της Λάμψα, Τάσος Χωμενίδης, η επένδυση «θα ενισχύσει το κέντρο της Αθήνας και την “προσωπικότητα” του Athens Capital».

    Το ακίνητο έχει κηρυχθεί διατηρητέο λόγω της ιστορίας του, αφού είναι παρακείμενο των κρατητηρίων της Γκεστάπο στην Κριεζώτου και λειτουργούσε επίσης ως τόπος βασανιστηρίων στην Κατοχή, αλλά και κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου. Αυτός είναι και ο λόγος που η Λάμψα δεν έχει καταρτίσει ακόμα συγκεκριμένο business plan για τον αριθμό των δωματίων που θα λειτουργήσουν στο Κολωνάκι, καθώς η διαδικασία αδειοδότησης είναι μακρά. Οι προτάσεις της ξενοδοχειακής θα υποβληθούν στο υπουργείο Πολιτισμού τον προσεχή Σεπτέμβριο και οι άδειες αναμένεται να έχουν εκδοθεί έως τον Ιούλιο το 2023, ώστε το καλοκαίρι του 2024 το νέο boutique hotel στο Κολωνάκι να υποδεχτεί τους επισκέπτες του.

    Πάντως, πέραν της ιστορικότητας του κτιρίου, η Λάμψα εντόπισε και ενδιαφέροντα αρχιτεκτονικά στοιχεία εντός του – σε σκάλες και κιγκλιδώματα – που θα πρέπει να διατηρηθούν. Σημειωτέον ότι, παρά τις προσπάθειες του ΕΦΚΑ, το ακίνητο παρέμενε για χρόνια στα αζήτητα. Η Λάμψα κέρδισε, προσφέροντας μηνιαίο ενοίκιο 34.500 ευρώ, όταν το Ταμείο ζητούσε 17.000 και αναζητούσε τον ανάδοχο που θα μετατρέψει το κτίριο σε ξενοδοχείο τουλάχιστον 4 αστέρων. Η σύμβαση κάνει λόγο για διάρκεια μίσθωσης 30 συν 10 χρόνια.

    Προς το παρόν το ραντάρ της Λάμψα λειτουργεί προς αναζήτηση νέων επενδύσεων, ταιριαστών στο προφίλ της εταιρείας και στις επιδιώξεις των μετόχων, χωρίς να σχεδιάζει ακόμα κάτι συγκεκριμένο. Πρέπει, πάντως, να αναφερθεί ότι η σύμβαση με τον ΕΦΚΑ για το διατηρητέο της Ζαλοκώστα έχει το option για τη μίσθωση του παρακείμενου ακινήτου, στην Κριεζώτου 8-10. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση μελλοντικού διαγωνισμού εκμίσθωσης και αφού αναδειχθεί από τον πλειοδοτικό διαγωνισμό ο ανάδοχος, η Λάμψα θα έχει το δικαίωμα να μισθώσει το οικόπεδο της Κριεζώτου με το ίδιο ποσό με αυτό που θα έχει προκύψει από το διαγωνισμό.

    https://all.accor.com/B3X8

    Αισιοδοξία για τη σύγκριση με το ’19 υπό τον αστερίσκο της ενεργειακής κρίσης

    Παρά την αύξηση των τιμών στην οποία έχει προχωρήσει η Λάμψα, το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς κινήθηκε σε επίπεδα κατώτερα του 2019, εξαιτίας του «δειλού πρώτου τριμήνου». Οι εκτιμήσεις της διοίκησης της ξενοδοχειακής θέλουν την πληρότητα να φτάνει στο 67% στο τέλος του 2022, παρότι τους καλοκαιρινούς μήνες ξεπερνά το 90%. Τα έσοδα θα ξεπεράσουν αυτά του 2019, «υπό την προϋπόθεση ότι στο τελευταίο τρίμηνο δε θα έχουμε ενεργειακή πενία», όπως διευκρίνισε ο κ. Χωμενίδης, τονίζοντας πως οι φθινοπωρινοί μήνες είναι σημαντικοί, καθώς αποτελούν την περίοδο διακοπών των Ευρωπαίων συνταξιούχων.

    Οι τιμές ανά δωμάτιο στα δύο από τα τρία ξενοδοχεία της εισηγμένης, Μεγάλη Βρεταννία και King George, έχουν αυξηθεί κατά σχεδόν 28%, ακολουθώντας το «ρεύμα» της τουριστικής αγοράς. Πέρσι, η μέση τιμή δωματίου άγγιξε τα 389,53 ευρώ στη Μεγάλη Βρεταννία και τα 334,57 ευρώ στο King George.

    Ωστόσο, τα κέρδη επηρεάζονται από τρεις παράγοντες, όπως επισημάνθηκε στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης: το ενεργειακό κόστος – που αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό και έφτασε τα 3 εκατ. ευρώ, από 1,5 εκατομμύρια το 2021 –, το κόστος μισθοδοσίας που ανεβαίνει εξαιτίας της δυσκολίας ανεύρεσης δυναμικού και το αυξημένο κόστος πρώτων υλών τροφίμων, του οποίου η άνοδος φτάνει μέχρι και το 15%.

    Σε κάθε περίπτωση το 2022 χαρακτηρίζεται μια καλή χρονιά σε σχέση με το 2021, όταν η Λάμψα έχασε έσοδα 33 εκατομμυρίων. Λόγω των καταστροφικών συνεπειών της πανδημίας για τον ξενοδοχειακό κλάδο, αναμένεται σταδιακή επάνοδος στα μεγέθη του 2019, κατά το 2023-2024, όπως έχει αναφέρει ο όμιλος.

    Ήδη από πέρσι, η Μεγάλη Βρεταννία εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 180,34% σε σχέση με το «καταστροφικό» 2020, ενώ το King George αύξησε τα έσοδα κατά 351,68%. Το Sheraton Rhodes, το μοναδικό ξενοδοχείο της Λάμψα στη νησιωτική Ελλάδα εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 120,45%. Θυμίζουμε ότι η Λάμψα ελέγχει και δύο τουριστικές μονάδες στη Σερβία, το Hyatt Regency Belgrade και το Mercure Excelsior.



    ΣΧΟΛΙΑ