ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε τροχιά πλήρους εκσυγχρονισμού βρίσκονται οι συρμοί της γραμμής 1 του μετρό, όπως δείχνουν οι φωτογραφίες από τη χθεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στον Βόλο. Ο Πρωθυπουργός συνοδευόμενος από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, επισκέφτηκε το εργοστάσιο της NK Trailers, όπου ανασκευάζονται οι συρμοί.

Σημειώνουμε ότι εδώ και μερικούς μήνες το πρότυπο βαγόνι είναι ήδη έτοιμο στην Ισπανία, όπου εδρεύει η ισπανική εταιρεία CAF, με την οποία έχει υπογράψει τη σχετική σύμβαση η ΣΤΑΣΥ, ενώ στο εργοστάσιο της εταιρείας ΝΚ Trailers στον Βόλο κατασκευάζονται και ανασκευάζονται τα υπόλοιπα βαγόνια αυτού του συρμού.
Η σύμβαση του έργου μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
– την αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
– την αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
– την αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
– την αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
– διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
– ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
– τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κ.ά.).

Όπως είχε αναφέρει σε πρόσφατη συνέντευξή του ο κ. Κυρανάκης οι συρμοί της γραμμής 1 της δεκαετίας του 1980 ανακαινίζονται -ανατάσσονται, «ξηλώνονται τα συστήματα και μένει μόνο το κέλυφος του κάθε συρμού». Με βάση τον προγραμματισμό, τα νέα βαγόνια που έχουν υποστεί εσωτερική ανακαίνιση θα είναι έτοιμα το φθινόπωρο του 2025 και έως τα τέλη του 2026 τα μισά περίπου θα έχουν ανέβει στις ράγες.
Ο κ. Κυρανάκης δήλωσε σχετικά με την επίσκεψή του στο εργοστάσιο όπου ανασκευάζονται οι συρμοί «Στο εργοστάσιο υλοποιείται ένα από τα πιο σημαντικά έργα για τις μεταφορές, η πλήρης ανακαίνιση των συρμών της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ. Συστήματα ασφαλείας, εσωτερικός εξοπλισμός, θέσεις ΑμεΑ, ευρύχωρα, αντι-γκράφιτι — όλα αυτά τα οποία χρειάζεται μία σύγχρονη γραμμή για να εξυπηρετήσει με ασφάλεια και με άνεση τους επιβάτες της. Δουλεύουμε για τις συγκοινωνίες που αξίζουν στον Έλληνα πολίτη. Προχωράμε».
Το συνολικό κόστος του έργου αγγίζει τα 71,716 εκατομμύρια ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Έργα ύψους άνω των 90 εκατομμυρίων ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των συρμών
Πρόσφατα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης ενέταξε νέο έργο για παραγγελία συρμών για τις γραμμές του μετρό, ενώ μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα τελειώνει και η δημοπράτηση για διευρυματικούς συρμούς.
Ειδικότερα, το έργο αφορά στην υλοποίηση 4 Υποέργων:
1. Αναβάθμιση (μελέτη, ανασχεδίαση, προμήθεια/κατασκευή, εγκατάσταση εξοπλισμού, υπηρεσίες συντήρησης/επισκευής εξοπλισμού, προμήθεια ειδικών εργαλείων και διαγνωστικού εξοπλισμού, εκπαίδευση προσωπικού, δοκιμές και θέση σε λειτουργία) 14 συρμών των 5 οχημάτων της 8ης παραλαβής (1984-1985) του τροχαίου υλικού που εκτελεί δρομολόγια κατά μήκος της γραμμής Πειραιάς – Κηφισιά του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, Γραμμή 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) και προμήθεια ανταλλακτικών συρμών αρχικής υποστήριξης.
2. Αναβάθμιση δύο (2) υποσταθμών (Υ/Σ) έλξης Ηρακλείου και Φαλήρου που τροφοδοτούν την γραμμή 1, μεταυτόχρονη μετεγκατάσταση του υποσταθμού του Φαλήρου σε νέο κτίριο και εγκατάσταση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση των συρμών.
3. Παροχή υπηρεσιών από Τεχνικό Σύμβουλο για την υποστήριξη (τεχνική/διοικητική κ.λπ.) της ΣΤΑΣΥ στην υλοποίηση των παραπάνω υποέργων 1 και 2
4. Μετατόπιση της παροχής μέσης τάσης από τον ΔΕΔΔΗE λόγω μετεγκατάστασης του υποσταθμού Φαλήρου
και ταυτόχρονη μείωση της Ε.Ι (εγκατεστημένης ισχύος) από 5.010 σε 4.100 KVA καθώς και προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία της Κυψέλης Τροφοδοσίας ΔΕΔΔΗΕ AC1.
Το φυσικό αντικείμενο της προτεινόμενης Β’ φάσης του έργου αφορά:
– Στο υποέργο 1: α) υποβολή και έλεγχος και οριστική έγκριση προμελετών και οριστικών μελετών, β) δοκιμές τύπου και ολοκλήρωση αγορών και παραλαβής εξοπλισμών, γ) ολοκλήρωση εγκαταστάσεωνεξοπλισμού εργοστασίου, δ) κατασκευή, έλεγχος και παραλαβή ομοιώματος οχήματος ΚΙΟ, δ), κατασκευή, δοκιμές και παράδοση 1ου συρμού 8ης παραλαβής, ε) αποσυναρμολόγηση, κατασκευή, δοκιμές και παράδοση των υπολοίπων 13 συρμών.
– Στο σύνολο του φυσικού αντικειμένου των υποέργων 2, 3 και 4 της πράξης «Εκσυγχρονισμός των συρμών της Γραμμής 1 και ανάκτηση ενέργειας μέσω της αναβάθμισης 2 Υ/Σ έλξης – ΦΑΣΗ Β’» με Κωδικό ΟΠΣ 6022788 εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027» και στην Προτεραιότητα «Βιώσιμες αστικές μεταφορές σταθερής τροχιάς- ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΟΧΗΣ»
Κατά την ολοκλήρωση του έργου θα παραδοθούν:
1.Εβδομήντα (70) πλήρως αναβαθμισμένα βαγόνια (14 συρμοί) ικανά για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης.
2. Δύο (2) πλήρως ανακαινισμένοι Υ/Σ στο Φάληρο και το Ηράκλειο με δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας η οποία παράγεται κατά την ηλεκτροπέδηση των συρμών.
3. Υπηρεσίες τεχνικής/ διοικητικής υποστήριξης της ΣΤΑΣΥ, στην υλοποίηση των παραπάνω υποέργων 1 και 2.
4. Μετατόπιση της παροχής μέσης τάσης από τον ΔΕΔΔΗΕ λόγω μετεγκατάστασης του υποσταθμού Φαλήρου και ταυτόχρονη μείωση της εγκατεστημένης ισχύος). Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία της Κυψέλης Τροφοδοσίας ΔΕΔΔΗΕ AC1.
Το συνολικό κόστος της πράξης φτάνει στα 90.382.520,38 εκατομμύρια ευρώ, με τη συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη για τον υπολογισμό της στήριξης της Ένωσης ανέρχεται σε 65.399.539,11 €.
Διαβάστε επίσης:
Κυρανάκης: Έρχονται νέοι συρμοί σε μετρό και προαστιακό – Ενισχύεται η ασφάλεια στα μέσα σταθερής τροχιάς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΚΑΕ Παναθηναϊκός: Η Ευθύνη για την κατάσταση στο μπάσκετ βαραίνει πλέον μόνο την Κυβέρνηση
- Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η κατασκευή του «The Ellinikon Mall» στη Λ. Βουλιαγμένης
- ΟΤΕ: Προσωρινός ανάδοχος του έργου για τα ψηφιακά σχολεία – Στα €71,4 εκατ. η αξία
- Intracom: Μετά τη Βούλα και τα Κουφονήσια, ο Σωκράτης Κόκκαλης πάει Μύκονο
