Στην ανακαίνιση των συρμών της γραμμής 1 και στην παραγγελία νέων συρμών για τις γραμμές 2 και 3 του μετρό αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Κατά τη διάρκεια τοποθέτησής του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά FM», o κ. Κυρανάκης σχολίασε ότι «η γραμμή 1 είναι όντως πονεμένη» και ότι είναι ακόμα ένα μέσο σταθερής τροχιάς που παρατήθηκε λόγω οικονομικής κρίσης.

1

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών εξήγησε ότι ανακαινίζονται -ανατάσσονται οι συρμοί της γραμμής 1 της δεκαετίας του 1980, «ξηλώνονται τα συστήματα και μένει μόνο το κέλυφος του κάθε συρμού». Με βάση τον προγραμματισμό, τα νέα βαγόνια που έχουν υποστεί εσωτερική ανακαίνιση θα είναι έτοιμα το φθινόπωρο του 2025 και έως τα τέλη του 2026 τα μισά περίπου θα έχουν ανέβει στις ράγες.

Παράλληλα, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης ενέταξε νέο έργο για παραγγελία συρμών για τις γραμμές του μετρό, ενώ μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα τελειώνει και η δημοπράτηση για διευρυματικούς συρμούς. Επιπλέον, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στο περιεχόμενο σύμβασης  με την Hellenic Train, η οποία θα φέρει νέα τρένα και στον προαστιακό.

Έμφαση στην ασφάλεια

Όσον αφορά τα περιστατικά στον προαστιακό, ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε ότι ήδη από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει γίνει σημαντική δουλειά με το πρόγραμμα Αριάδνη και έχουν μειωθεί τα περιστατικά βίας και παρανομίας με μέτρα, όπως η ελεγχόμενη είσοδος μέσω της επικύρωσης των εισιτηρίων. Την ίδια ώρα στους χώρους του μετρό, του ηλεκτρικού, αλλά και στα λεωφορεία κυκλοφορούν αστυνομικοί ένστολοι και χωρίς στολές και επιπλέον υπάρχει και εταιρεία security, γεγονός που βοηθά και στην καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής.

Σιδηρόδρομος: Προτεραιότητα ο μηδενισμός πιθανότητας σύγκρουσης τρένων

Αναφορικά με το φλέγον ζήτημα της αναδιαμόρφωσης του σιδηρόδρομου, ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι προτεραιότητά του είναι ο μηδενισμός πιθανότητας σύγκρουσης τρένων

Επίσης, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων προχωρά το σύστημα γεωποντισμού κατά μήκος των 2.000 χλμ του σιδηροδρόμου, ενώ το Κέντρο εποπτείας που ιδρύεται θα προλαμβάνει καταστάσεις.

Ταυτόχρονα, ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι προχωρούν τα έργα για το ECTS στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με στόχο έως τα τέλη του Ιουνίου να έχει μπει σε όλα τα δρομολόγια πάνω στον κεντρικό άξονα.

Ερωτηθείς για το πότε θα είναι ασφαλές το δίκτυο, ο κ. Κυρανάκης  απάντησε «Θέλω να δίνουμε ορατότητα στο τι σημαίνει ασφάλεια. Από το 1869 που υπάρχει σιδηρόδρομο ασφάλεια υπήρχε και υπάρχει από τον Γενικό Κανονισμό κίνησης. Στα Τέμπη παραβιάστηκε από 2 υπαλλήλους πάνω από 2 φορές.

Όσον αφορά στο ζήτημα της προανακριτικής για τα Τέμπη, ο κ. Κυρανάκης είπε «Δεσμευτήκαμε ότι δε θα σταθούμε εμπόδιο στην όποια έρευνα της δικαιοσύνης. Θέλουμε να λάμψει η αλήθεια όποια κι αν είναι αυτή».

 

Διαβάστε επίσης:

Σε κόντρα ΣΑΤΑ και Πανελλήνια Ομοσπονδία Οδηγών Ταξί – Για «πολιτικάντικα παιχνίδια» κάνει λόγο η ΠΟΕΙΑΤΑ

Τον Ιούνιο στους δρόμους της Αθήνας 11 από τα 200 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου της ΟΣΥ

ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Αναθέτει στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης την εκπόνηση πραγματογνωμοσύνης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη