• Πολιτική

    Πυρά ΑΔΑΕ κατά κυβέρνησης: Ουδέποτε ζητήθηκε θεσμικά η γνώμη μας για το νομοσχέδιο για την ΕΥΠ

    • NewsRoom
    Χρήστος Ράμμος, Πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ)

    Χρήστος Ράμμος, Πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ)


    Την έντονη αντίδραση της εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΑΔΑΕ, για το υπο διαβούλευση νομοσχέδιο για την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών και της κυβερνοασφάλειας, καθώς όπως επισημαίνει ουδέποτε ενημερώθηκε αρμοδίως, ούτε ζητήθηκε με θεσμικά πρέποντα τρόπο η διατύπωση της γνώμης της.

    Στην ανακοίνωσή της η ΑΔΑΕ αναφέρει αναλυτικά: 

    Αναρτήθηκε χθες, 15.11.2022, σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο, το οποίο αφορά την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών, την απαγόρευση των κακόβουλων λογισμικών, την ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας κλπ.

    Το νομοσχέδιο αυτό μεταβάλλει άρδην το κανονιστικό πλαίσιο που ίσχυσε επί σχεδόν 30 χρόνια σχετικά με την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών και τροποποιεί σε πολλά και κρισιμότατα σημεία την λειτουργία της ΑΔΑΕ.

    Παρά την κεφαλαιώδη σημασία του περιεχομένου του νομοσχεδίου, παρά το γεγονός ότι το ίδιο το Σύνταγμα προβλέπει στο άρθρο 19 §2 ως εγγύηση για την διασφάλιση του απορρήτου των επικοινωνιών (θεμελιώδους δικαιώματος απολύτως απαραβίαστου κατά την διατύπωση του συνταγματικού κειμένου) την ΑΔΑΕ και, τέλος, παρά τα όσα συνέβησαν τους τελευταίους μήνες, η Αρχή ουδέποτε ενημερώθηκε αρμοδίως, ούτε ζητήθηκε με θεσμικά πρέποντα τρόπο η διατύπωση της γνώμης της, έτσι ώστε το θεσμικό αυτό νομοσχέδιο να είναι η κατάληξη ενός νηφάλιου και επιστημονικού διαλόγου, προς όφελος του δικαιώματος.

    Η ΑΔΑΕ εκφράζει την κατάπληξη της και την θεσμική δυσαρέσκεια της για την εν λόγω θεσμική παράλειψη.

    Παρά ταύτα και μέσα στα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια της μελλούσης να ακολουθηθεί διαδικασίας ενώπιον της Βουλής των Ελλήνων, η Αρχή κηδόμενη της ανάγκης προστασίας του δικαιώματος θα διατυπώσει τις αμέσως προσεχείς ημέρες την γνώμη της επί των διατάξεων του νομοσχεδίου.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ