• Πολιτική

    Μητσοτάκης: Υπεγράφη η σύμβαση για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης – Τι περιλαμβάνει

    Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει κατά τη διάρκεια της τελετής για την υπογραφή της σύμβασης «Λειτουργία - Συντήρηση του ∆ικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης», Σταθμός Αγία Σοφία, Θεσσαλονίκη

    Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει κατά τη διάρκεια της τελετής για την υπογραφή της σύμβασης «Λειτουργία – Συντήρηση του ∆ικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης», Σταθμός Αγία Σοφία, Θεσσαλονίκη


    Τη σύμβαση για τη συντήρηση και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης για τα επόμενα 12 έτη, που έχει αναλάβει η γαλλοϊταλική κοινοπραξία των Εgis-ATM, υπέγραψε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Σταθμό Αγίας Σοφίας, τον οποίο συνόδευσε σύσσωμη η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Ελληνικό Μετρό Α.Ε.

    Πρόκειται για το πρώτο ΣΔΙΤ λειτουργίας και συντήρησης που υπογράφεται στη χώρα μας και αξία του ανέρχεται στα 292 εκατ. ευρώ και θα διαρκέσει 12 έτη, ενώ δεν αποκλείεται να αποτελέσει τον προάγγελο για το Μετρό Αθήνας.

    Με την υπογραφή της σύμβασης αυτής ξεκινά και η αντίστροφη μέτρηση για την εκκίνηση τη λειτουργίας του Μετρό της συμπρωτεύουσας, η οποία τοποθετείται εντός του Β Εξαμήνου του 2024.

    Μάλιστα, όπως ανέφερε τόσο ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων και ξενάγησης στους χώρους των εγκαταστάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης, η γαλλο-ιταλική κοινοπραξία θα έχει στη διάθεσή της έως και 14 μήνες για να θέσει σε εμπορική λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης.

    Ωστόσο, πρόσθεσαν ότι θα γίνει προσπάθεια ώστε το έργο να είναι έτοιμο προς παράδοση πριν από το Νοέμβριο του 2024, ενώ επισήμαναν ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο έργο που όμοιο του υπάρχει μόνο σε επτά ευρωπαϊκές πόλεις.

    Επιπλέον, τόνισαν ότι αναμένεται η παραλαβή των επτά πρώτων από τα 15 νέα τρένα με στόχο το Μετρό Θεσσαλονίκης να διαθέτει 33 συρμούς στην πλήρη λειτουργία του με τις χρονοαποστάσεις να διαμορφώνονται κατά μέσο όρο σε 1,5 λεπτό. Εκτιμάται, δε, ότι θα εξυπηρετεί 18.000 επιβάτες ανά ώρα.

    Για την πορεία της κατασκευής της βασικής γραμμής και της επέκτασης ανέφεραν ότι το μόνο που απομένει είναι μερικά αρχιτεκτονικά φινιρίσματα, ενώ οι αρχαιολογικές εργασίες στο Σταθμό Βενιζέλου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του τρέχοντος έτους.

    Όσον αφορά τη σύμβαση ο σχετικός διαγωνισμός βγήκε στον αέρα τον περασμένο Σεπτέμβριο και παρά τις δύο παρατάσεις που δόθηκαν λόγω προσφυγών και αιτημάτων για περισσότερο χρόνο προετοιμασίας, ο ανάδοχος επιλέχθηκε εντός επτά μηνών.

    Συνολικά η βασική γραμμή και η επέκταση προς Καλαμαριά έχουν κοστίσει μέχρι στιγμής 2,1 δισ. ευρώ.

    Η πορεία του διαγωνισμού

    Υπενθυμίζεται ότι προσφορά εκτός από τη THEMA (πρόκειται για την κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν κατά 51% η ιταλική ΑΤΜ και 49% η γαλλική Egis) είχε δώσει η συμμαχία του Ομίλου Ελλάκτωρ με τη Neotrans.

    Επίσης, είχε προσελκύσει ισχυρούς εγχώριους και διεθνείς ομίλους όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat, Siemens, Hitachi και Keolis.

    Το επόμενο βήμα είναι η εκπαίδευση του προσωπικού της κοινοπραξίας που αναμένεται να αριθμεί συνολικά 350 άτομα.

    Η εταιρεία θα πληρώνεται μέσω ετήσιων πληρωμών διαθεσιμότητας, ενώ τα έσοδα από τα εισιτήρια (που θα είναι ενιαίο για τον ΟΑΣΘ και το Μετρό Θεσσαλονίκης και οικονομικότερο από αυτό της Αθήνας) θα αποδίδονται στην Ελληνικό Μετρό.

    Διαβάστε επίσης:

    Παύλος Μαρινάκης: Αδιανόητο να διακινούνται fake news για εθνικά θέματα

    Σταϊκούρας: Πάνω από 100 συμβασιούχους οδηγούς θα προσλάβει άμεσα ο ΟΑΣΘ

    Αυτοδιοικητικές εκλογές: Αποχώρησε από την παράταξη Σγουρού ο Σπύρος Χατζάρας

                                                                                              

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Όλες οι εξελίξεις

    Οδηγός Εκλογών – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε



    ΣΧΟΛΙΑ