• Πολιτική

    «Καυγάς» Κουβέλη-Πλακιωτάκη στη Βουλή για το… κουτσουρεμένο master plan του ΟΛΠ

    • NewsRoom
    Κουβέλης

    Ο υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης


    Για κωλυσιεργίες και ιδεοληπτικής συμπεριφοράς εκ μέρους της κυβέρνησης που οδήγησε σε εμπλοκή στο θέμα του master plan του ΟΛΠ, το οποίο έλαβε μερική έγκριση από το υπουργείο Ναυτιλίας, κατηγόρησε την κυβέρνηση ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης.

    Ο κ. Πλακιωτάκης επικαλέστηκε για την κριτική του την απόφαση της ΕΣΑΛ, σύμφωνα με την οποία εγκρίνονται οι υποχρεωτικές επενδύσεις, «αφού δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά», όπως ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ, καθώς και μέρος των προαιρετικών επενδύσεων, 580 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, την ίδια ώρα, παρατήρησε ο κ. Πλακιωτάκης, όλες είναι υπό την έγκριση του υπουργείου Περιβάλλοντος, μετά από γνωμοδότηση των κεντρικών συμβουλίων και μετά από έγκριση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

    «Αρχή σχεδιασμού υπάρχει; Διότι η μελέτη στρατηγικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων υπάρχει. Άρα, ποιος θα την εξετάσει; Έχει κατατεθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας. Θα την εξετάσει το υπουργείο Ναυτιλίας; Θα την εξετάσει το υπουργείο Περιβάλλοντος; Και μιλάμε για επενδυτές που θέλουν να προχωρήσουν σε συγκεκριμένες επενδύσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Επίσης, όπως ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης, οι υποχρεωτικές επενδύσεις πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το 2021 και η κυβέρνηση ακόμα δεν τις έχει εγκρίνει και διερωτήθηκε: «Θα περιμένουμε, δηλαδή, την Αρχαιολογία, όπως έκανε στο Ελληνικό τρία χρόνια, προκειμένου να εγκρίνει τις συγκεκριμένες επενδύσεις; Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνετε σε δυνητικά υποψήφιους ξένους επενδυτές;».

    Εξάλλου ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε ως ανησυχητικό το ότι δεν παρέστη στην συνεδρίαση της ΕΣΑΛ το υπουργείο Οικονομικών, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ απείχε από αυτή. «Μπορεί εσάς να μην σας ενδιαφέρει η αξιοπιστία της χώρας, αλλά εμάς μας ενδιαφέρει, διότι σε μια δύσκολη δημοσιονομικά περίοδο η Ελλάδα οφείλει και πρέπει να δημιουργήσει φιλικό και ελκυστικό περιβάλλον για τις επενδύσεις, εκτός βέβαια και εάν δεν σας ενδιαφέρει και έχετε βολευτεί με την επιβολή φόρων. Δίνετε και τα επιδόματά σας, παρατείνετε και τη θητεία σας, αλλά να ξέρετε ότι όλα αυτά τελειώνουν» κατέληξε στην τοποθέτησή του επί του θέματος ο κ. Πλακιωτάκης, ο οποίος ζήτησε από τον κ. Κουβέλη να εξετάσει αν υπάρχει διευθύνων σύμβουλος Οργανισμού Λιμένων, ο οποίος έχει συγγενική σχέση με μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου, το οποίο εποπτεύει και το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπερταμείο, άρα ελέγχει και τους Οργανισμούς Λιμένων.

    Απαντήσεις στις κατηγορίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης έδωσε από την Ολομέλεια ο υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης.

    Ο κ. Κουβέλης υποστήριξε ότι με τη μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ στην Cosco, η κινεζική εταιρεία ανέλαβε τη δέσμευση μέσω του σχετικού νόμου να υλοποιήσει σειρά υποχρεωτικών επενδύσεων, ενώ είχε τη δυνατότητα να υλοποιήσει και πρόσθετες επενδύσεις.

    Επισήμανε ότι η ΟΛΠ Α.Ε. είχε την υποχρέωση να εκπονήσει master plan, το οποίο θα περιελάμβανε τον συνολικό επενδυτικό σχεδιασμό, δηλαδή υποχρεωτικές και πρόσθετες ή προαιρετικές επενδύσεις του οργανισμού και να τον υποβάλει προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), η οποία έβγαλε την απόφασή της ομόφωνα τις επενδύσεις που ορίζονται ως υποχρεωτικές, εγκρίνοντας μέρος των πρόσθετων, πριν παρέλθει το τρίμηνο της προθεσμίας.

    Η ΕΣΑΛ απέρριψε τις επενδύσεις: Νέα αποθήκη στην πρώην περιοχή του ΟΔΔΥ, κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τετραγωνικών μέτρων στην περιοχή Γ2, διότι – όπως είπε ο κ. Κουβέλης – η σχετική μελέτη είχε λάθη, ασάφειες αναφορικά με τα αριθμητικά μεγέθη της επένδυσης. Έκρινε, επίσης, η ΕΣΑΛ ότι δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθούν οι επενδύσεις: κατασκευή ναυπηγοεπισκευαστικής για mega yachts στην περιοχή Γ1, επειδή εκκρεμεί η έκδοση απόφασης από το Συμβούλιο της Επικρατείας επί προσφυγής του ΟΛΠ για το σχετικό θέμα και κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων στο Πόρτο Λεόνε, επειδή εκκρεμεί η εξέταση της πρότασης από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

    Τέλος, υπογραμμίστηκε από την ΕΣΑΛ ότι οι εγκρίσεις για υποχρεωτικές και πρόσθετες επενδύσεις τελούν υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα προκύψουν αντιρρήσεις τόσο κατά την έγκριση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όσο και κατά την εξέταση από το ΚΑΣ.

    Κατόπιν αυτών, ο κ. Κουβέλης απευθύνθηκε προς την πτέρυγα της ΝΔ, θέτοντας το ερώτημα: “Δηλαδή ποια ιδεοληψία μάς οδηγεί στο να μην υπάρξουν αυτές οι επενδύσεις; Βεβαίως να υπάρξουν. Ποιος, όμως, δεν είναι σύμφωνος ότι η οποιαδήποτε μελέτη, η οποιαδήποτε επένδυση -και αναφέρομαι στις επιμέρους επενδύσεις- πρέπει να εξασφαλίζουν τη νομιμότητα;”. Όπως προσέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας, νομιμότητα είναι η απόφαση-κρίση του υπουργείου Περιβάλλοντος, νομιμότητα είναι και η κρίση, αξιολόγηση και απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού από τα συμβούλιά του, ενώ κάλεσε: “Εάν υπάρχει αντίρρηση επ’ αυτού, να κατατεθεί, διότι στον βαθμό που δεν κατατίθεται και αναδεικνύεται ο λόγος ότι ιδεοληπτικά ενεργεί η κυβέρνηση για τις επενδύσεις, τότε αυτός ο λόγος δεν είναι μόνο αβάσιμος, είναι και πρόχειρος και θα έλεγα είναι και προσβλητικός της ίδιας της αλήθειας και της πραγματικότητας”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Όλη η απόφαση για το Master Plan του ΟΛΠ: Ποιες επενδύσεις πήραν «πράσινο φως»



    ΣΧΟΛΙΑ