• Πολιτική

    Καραμανλής: Έρχεται το «τέλος» των μεγάλων οδικών έργων – Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση

    Θριάσιο ΙΙ: Έγινε το πρώτο βήμα του διαγωνισμού - Ποια είναι η «αρχιτεκτονική» του

    ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής


    Για τα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τα νέα μεγάλα φιλοπεριβαλλοντικά έργα, μίλησε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια του 17oυ Συνεδρίου Tax Forum «Future Proof Taxation» που πραγματοποιεί σήμερα και αύριο το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο.

    Ο Υπουργός Υποδομών μίλησε για τα μέτρα στον κλάδο των μεταφορών μέσω των οποίων θα επιτευχθεί η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, ακολουθώντας έτσι τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, με πρώτο στάδιο τη μείωση της εκπομπής ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% έως το 2030.

    Ταυτόχρονα, επισήμανε, πως έρχεται το «τέλος των μεγάλων οδικών έργων», ύστερα από το ΒΟΑΚ και το Πάτρα-Πύργος, καθώς θα ακολουθήσουν έργα που αφορούν το σιδηροδρομικό δίκτυο και την αντιπλημμυρική προστασία. Τα έργα αυτά εκτιμάται πως  θα έχουν διπλό χαρακτήρα.

    Μάλιστα, όπως πρόσθεσε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, θα ανακοινωθεί εντός ημερών από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό η άμεση δημοπράτηση ενός νέου πακέτου σιδηροδρομικών έργων. Τόνισε, δε, πως στα δύο χρόνια της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα αξίας 3,2 δισ. ευρώ, ενώ στόχος του Υπουργείου είναι να έχουν δημοπρατηθεί άλλα 5 δισ. ευρώ από τα τέλη του έτους έως τις αρχές του 2022.

    Κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση

    Ο Υπουργός Υποδομών ανέφερε πως, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και Οικονομικών εκπονείται ένα πλάνο φορολογικών και  οικονομικών μέτρων, όπως για παράδειγμα φοροελαφρύνσεις και επιδοτήσεις που θα προάγουν την ηλεκτροκίνηση τόσο στις δημόσιες όσο και στις ιδιωτικές μεταφορές.

    Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής στάθηκε ιδιαίτερα στο μεγάλο διαγωνισμό συνολικής αξίας 383 εκατ. ευρώ που αφορά στην ενίσχυση των στόλων των αστικών συγκοινωνιών με 770 πράσινα λεωφορεία.

    Συγκεκριμένα, ανέφερε πως τουλάχιστον 300 εξ αυτών θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Ο διαγωνισμός έχει ήδη προκηρυχθεί και, όπως όλοι οι διαγωνισμοί του Υπουργείου, έχει ήδη εξασφαλισμένη τη χρηματοδότησή του από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Όσον αφορά τις ιδιωτικές μετακινήσεις, ο Υπουργός Υποδομών επισήμανε πως καταρτίζεται ένα πλέγμα οικονομικών και φορολογικών κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων. Αυτά αφορούν στη μείωση στο ήμισυ ή και την κατάργηση ακόμα (για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα) των τελών κυκλοφορίας, ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας.

    Πρόσθεσε, επίσης, πως η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πρώτες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση που διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο ηλεκτρικών φορτιστών (ένας φορτιστής ανά 100 χιλιόμετρα) στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Η εξέλιξη αυτή είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας του δημοσίου με τους παραχωρησιούχους, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνει τους οδηγούς για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς οι δυνητικοί κάτοχοι τους θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν άφοβα σε όλο το εθνικό δίκτυο.

    Στόχος του Υπουργείου είναι τα βήματα προς τη μείωση της εκπομπής ρύπων διοξειδίου του άνθρακα μέσω των μεταφορών να γίνει με κοινωνική ισότητα για όλους, ενώ πρόσθεσε πως στόχος της Ελλάδας είναι τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2030, και όχι από το 2035 που επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Γεγονός και το οποίο καθιστά τη χώρα μας πρωτοπόρο και όχι ουραγό στην ολοκλήρωση της Πράσινης Συμφωνίας.

    Διαβάστε επίσης

    Κώστας Καραμανλής: Επέστρεψε στα καθήκοντά του μετά την περιπέτεια του με τον κορονοϊό

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ