• Άρθρα

    Πόσο θα διαρκέσει το πάρτι στα ναύλα των τάνκερ; Τι λένε οι αναλυτές

    tanker VLCC


    Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας στην πλειονότητα του λόγω της πανδημίας, ο τομέας των τάνκερ, για μία ακόμη φορά από τις αρχές του έτους διαφοροποιείται ακολουθώντας τη δική του ανοδική πορεία.

    Αυτή τη φορά ο λόγος που η ζήτηση για δεξαμενόπλοια αυξήθηκε κατακόρυφα οδηγώντας κατ’ επέκταση και τα ναύλα σε υψηλά επίπεδα, είναι η πετρελαϊκή κρίση. Ωστόσο, οι απόψεις των αναλυτών και των ειδικών του κλάδου σχετικά με τη χρονική διάρκεια που οι ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στην αγορά των τάνκερ θα απολαμβάνουν αυτά τα οφέλη, διίστανται.

    Ο αναλυτής της Evercore, Jonathan Chappell εκτιμά ότι οι ανάγκες για την εν πλω αποθήκευση πετρελαίου, μπορεί να καλύψει το 1/3 της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου των τάνκερ και να ωθήσει τα ναύλα σε επίπεδα που έχουν να διαμορφωθούν πάνω από μία δεκαετία. Παράλληλα, προβλέπει ότι θα υπάρξουν 1,5 δισεκατομμύρια βαρέλια υπερπροσφοράς στο δεύτερο τρίμηνο τα οποία δημιουργήθηκαν από τον πόλεμο των τιμών του πετρελαίου του Μαρτίου και από τις επακόλουθες περικοπές που αποφάσισε ο ΟΠΕΚ+, με τους αποθηκευτικούς χώρους της ξηράς να γεμίζουν με γρήγορους ρυθμούς και τα αποθέματα να αυξάνονται.

    Σε report της, η Arrow Research εκτιμά ότι το περιβάλλον θα παραμείνει ισχυρό στην αγορά των τάνκερ για τους επόμενους 2-3 μήνες. Παράλληλα, προβλέπει ότι η παγκόσμια χωρητικότητα αποθήκευσης πετρελαίου στην ξηρά θα καλυφθεί μέσα στις επόμενες 4 έως 6 εβδομάδες κατά 100%.

    Ο J Mintzmyer αναλυτής και ιδρυτής της Value Investor’s Edge, υποστηρίζει ότι οι μετοχές ορισμένων εταιρειών του κλάδου μπορεί να καταγράψουν κέρδη μέχρι και 100% μέχρι το τέλος του έτους.

    Σε ανάλυση του αναφέρει ότι παρά την μεταβλητότητα που μπορεί να προκαλέσουν στις μετοχές του κλάδου των τάνκερ τυχόν φήμες για επιπλέον περικοπές της παραγωγής πετρελαίου από τον ΟΠΕΚ+ ή πρόσκαιρη μείωση των ναύλων από τις 200.000 δολάρια που έχουν εκτιναχθεί -κατά περίπτωση- σε πιο λογικά επίπεδα, κοντά στα 100.000 δολάρια ημερησίως, τα θεμελιώδη παραμένουν ισχυρά.

    Είναι δίκαιο να πούμε ότι η αγορά πετρελαίου βιώνει μια από τις χειρότερες περιόδους της, με αναμενόμενες επιδράσεις στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, αναφέρει στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson. Και συμπληρώνει ότι το μεγάλο ερώτημα που υπάρχει είναι για πόσο χρονικό διάστημα η ζήτηση για αποθήκευση πετρελαίου θα στηρίζει την αγορά των τάνκερ.

    Οι τελευταίες προβλέψεις από την IEA δείχνουν ότι θα υπάρχουν μεγάλα αποθέματα και κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Και οι αναλυτές της Gibson επισημαίνουν ότι σε αυτή τη φάση είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις για το πόσο γρήγορη θα είναι η ανάκαμψη της ζήτησης.

    Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική, μετά το 2020, η αγορά των τάνκερ μπορεί να αντιμετωπίσει μία δύσκολη περίοδο. Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου δεν αναμένεται να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2021. Προς το παρόν οι ιδιοκτήτες των δεξαμενόπλοιων πρέπει να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τις ηλιόλουστες ημέρες, βλέποντας με επιφυλακτικότητα τα σύννεφα που μαζεύονται λίγο πάνω τον ορίζοντα, αναφέρει χαρακτηριστικά η Gibson.

    Σε ανάλυση της με τίτλο “Tanker Rates- To the moon (and back?)”, η  Progressive Capital Partners, με έδρα την Ελβετία, καταλήγει ότι παρά τις αναταραχές, οι εταιρείες δεξαμενόπλοιων θα ωφεληθούν σημαντικά από τις τρέχουσες εξαιρετικές τιμές ναύλωσης, οι οποίες θα βοηθήσουν τις μετοχές τους να εξασφαλίσουν σταθερές αποδόσεις μέσω μερισμάτων και αύξησης των τιμών.

    “Η ελκυστική αποτίμηση σε συνδυασμό με αυτήν την υπερμεγέθη κερδοφορία κατά τους επόμενους μήνες θα μπορέσουν να  αντισταθμίσουν με το παραπάνω την περίοδο κατά την οποία τα κέρδη θα γίνουν πιο αδύναμα, πιθανόν όταν η υφιστάμενη συσσώρευση πετρελαίου εκτονωθεί. Αυτή είναι η πραγματικότητα, καθώς οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές είναι bullish με την διαθεσιμότητα του στόλου να παραμένει περιορισμένη”.



    ΣΧΟΛΙΑ