• Άρθρα

    Κλείνει το deal Wind – Cyta Hellas;

    • The Wiseman
    the wise man

    the wise man


    Κλείνει το deal Wind – Cyta Hellas; Καμία πλευρά δεν το επιβεβαιώνει επισήμως, αλλά φαίνεται πως προχωράει το deal για εξαγορά της Cyta Hellas από την Wind Hellas, με ανταλλαγή μετοχών. Με βάση τις πληροφορίες, που δεν επιβεβαιώνονται, ο κυπριακός οργανισμός τηλεπικοινωνιών θα πωλήσει τη θυγατρική του στην Ελλάδα με αντάλλαγμα μετοχές της Wind Hellas.

    Οι Κύπριοι βιάζονται καθώς κάθε μήνα που περνάει προστίθενται νέες ζημιές από τη δραστηριότητα στη χώρα μας, ενώ η αξία της θυγατρικής μειώνεται. Ταυτόχρονα είναι βαρίδι με δεδομένη τη διαδικασία μερικής ιδιωτικοποίησης της μητρικής κυπριακής εταιρείας. Ολα αυτά συμβαίνουν παρά τις σημαντικές επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει η Cyta Hellas τα τελευταία χρόνια.

    Όπως είχε δηλώσει σε συνέντευξή της στην κυπριακή εφημερίδα “Πολίτης” πριν από ένα μήνα η πρόεδρος της Cyta Ρένα Ρουβιθά Πάνου, οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Cyta Hellas για το 2017 αναθεωρήθηκαν πρόσφατα και διαμορφώθηκαν σε 15,6 εκατ., ενώ αρχικά υπολογίζονταν πως θα χρειαστούν 8,5 εκατ. ευρώ, με βάση και την πρόβλεψη που είχε γίνει στον προϋπολογισμό της Cyta για το 2017.

     Θα χρειαστούν 11,6 εκατ. εντός του έτους ώστε να καλυφθεί η αρνητική καθαρή θέση της Cyta Hellas με βάση τις οικονομικές καταστάσεις του 2016.  Οι συσσωρευμένες ζημιές της Cyta Hellas φτάνουν πλέον τα 165 εκατ. ευρώ.

    Κόμβος με τα όλα του!

    Στην Ελλάδα, που λέτε, διαλαλούμε με κάθε ευκαιρία πως είμαστε κόμβος στον τομέα των μεταφορών, πως θα γίνουμε η ανατολική πόρτα της Ευρώπης για τα κινέζικα και άλλα προϊόντα, κ.λπ. Χθες, ισχυρός παράγοντας της αγοράς logistics περιέγραφε την περιπέτεια του όταν δρομολόγησε τρένο μεταφοράς φορτίου από την Θεσσαλονίκη στην Κωνσταντινούπολη.

    Ευτυχώς ήταν δοκιμαστικό και οι πελάτες τους γνώριζαν πως θα χρειαστούν κάποιες ημέρες. Κανείς δεν υπολόγιζε, όμως, πως θα χρειαστούν δέκα ολόκληρες ημέρες για να φτάσει ο συρμός από τη συμπρωτεύουσα μέχρι την …πάλαι ποτέ βασιλεύουσα! Στο τέλος είχε αρχίσει να βάζει στοιχήματα με τους πελάτες του, που ευτυχώς δε βιάζονταν, για το αν θα χρειαστούν 15 ημέρες ή όχι! Ελλείψεις στην υποδομή, ασυμφωνία μεταξύ των σιδηροδρομικών συστημάτων Ελλάδας – Τουρκίας, προβλήματα με τα τελωνεία, κλπ.

    Τούρκοι στο Λαύριο;

    Καθόλου τυχαία δεν είναι η τουρκική εταιρεία logistics EKOL που διαπραγματεύεται με το ΤΑΙΠΕΔ την παραχώρηση του λιμένα Λαυρίου. Μέσα σε δυόμισι δεκαετίες o Αχμέτ Μουσούλ και οι συνεργάτες του κατάφεραν να φτιάξουν μια εταιρεία που ελέγχει μερίδια σχεδόν 30% σε Ιρλανδία και Βέλγιο και σχεδόν 20% στην Πορτογαλία.

    Έχει δύο ιδιόκτητα λιμάνια, καθώς και ισχυρό συνέταιρο, την κρατική εταιρεία επενδύσεων του Αμπου Ντάμπι, την Abu Dhabi Investment Company (ADIC).

    Στην Ελλάδα ήρθαν προ πενταετίας και από τότε έχουν επενδύσει πέντε εκατ. ευρώ. Το θέμα είναι πως ακριβώς θα παραχωρηθεί το Λαύριο, αφού χρειάζεται διαγωνισμός.

    Η EKOL είναι πλέον τόσο μεγάλη που εντός μηνών η έδρα της θα μεταφερθεί στην Ολλανδία!

    Εκεί φαίνεται πως ψάχνει να αγοράσει ένα ακόμα τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνι.

    Γιατί επενδύουν τόσοι πολλοί Τούρκοι στην Ελλάδα; Γιατί είναι πλέον φθηνή, ο τουρισμός ανθεί, ενώ και τα λιμάνια της έχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.

    Γιατί να ντρέπονται;

    Εδώ δεν ντρέπεται ο Γιώργος Σταθάκης ο οποίος με χθεσινή τροπολογία επανασυστήνει το ΙΓΜΕ (Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών) που θα είχε κλείσει από χρόνια.

    Γιατί να ντρέπονται οι συνταξιούχοι οι οποίοι ζητούν να καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό η αποζημίωση συνταξιοδοτικού ασφαλιστηρίου συμβολαίου που είχαν συνάψει με ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία;

    Η εταιρεία (μήπως φαλήρισε;) δεν πληρώνει και οι πρώην υπάλληλοι θέλουν να πληρώσει το κρατικό ταμείο! Το ΙΓΜΕ είναι από τους κρατικούς οργανισμούς που – με βάση επίσημες ανακοινώσεις – έπρεπε να είχε κλείσει από χρόνια. Αντιθέτως, είχαμε φτάσει στο σημείο να λειτουργεί, αλλά να μην μπορεί να πληρώσει το προσωπικό γιατί οι συνταξιούχοι είχαν μπλοκάρει τους τραπεζικούς λογαριασμούς.

    Γιατί; Για να λάβουν τα χρήματα από το ιδιωτικό ασφαλιστικό πακέτο. Το κανονικό εφάπαξ το έχουν ήδη εισπράξει.

    Ευτυχώς θα καθαρίσει ο κ. Σταθάκης στην υγεία των κορόιδων! Νομίμως πάντα, για να μην υπάρξουν παρερμηνείες.

    Ο Πήγασος

    Επιμένουν οι πληροφορίες ότι ο πλειστηριασμός περιουσιακών στοιχείων και θυγατρικών εταιρειών της Πήγασος θα πραγματοποιηθεί την τελευταία εβδομάδα του μήνα. Όλα δείχνουν ότι πλειστηριασμό θα έχουμε, αλλά προς το παρόν δεν φαίνεται να υπάρχουν ενδιαφερόμενοι αγοραστές. Εκτός κι αν ο ΣΥΡΙΖΑ τους κρύβει… μην τους ματιάσουν.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Success Story: Ο ιδιοκτήτης του Nammos σήκωσε από τις αγορές 550 εκατ. ευρώ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: WIND: «Ψηφιακός Επιταχυντής» οι Τηλεπικοινωνίες για την Ελλάδα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:Ξεκινάει την κατασκευή ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών η WIND Ελλάς



    ΣΧΟΛΙΑ