• Άρθρα

    Ναυτιλία: Η “ήρεμη” δύναμη της ελληνικής οικονομίας

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί παραδοσιακά κυρίαρχη δύναμη της οικονομίας της χώρας μας, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά τις προκλήσεις σε διεθνές αλλά και σε εθνικό επίπεδο.

    “Η ναυτιλία είναι ένας κλάδος που έχουμε την τάση να ξεχνάμε πολλές φορές, ενώ συμβάλει στο ΑΕΠ της χώρας τουλάχιστον κατά 12% ανάλογα με τη χρονιά”, επισήμανε ο Βασίλης Αντωνιάδης, Managing Director της Boston Consulting Group κατά την ομιλία του στο webinar που πραγματοποίησε πρόσφατα το Harvard Business School με θέμα «Η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας μετά την πανδημία Covid-19- Τα επόμενα βήματα για την ανάκαμψη».

    Αναλύοντας την εικόνα που παρουσιάζει ο κλάδος εν μέσω της πανδημίας αλλά και τις εκτιμήσεις της Boston Consulting Group για τις προοπτικές του, αναφέρθηκε στον τομέα των τάνκερ που ξεχωρίζει καθώς ευνοήθηκε από τις εξελίξεις στην αγορά πετρελαίου. Τα άφθονα αποθέματα του εμπορεύματος σε συνδυασμό με την μεγάλη υποχώρηση της τιμής του δημιούργησαν την ανάγκη για αποθήκευση και καθώς τα περιθώρια στη στεριά περιορίστηκαν, εκδηλώθηκε ζήτηση για μεγάλα τάνκερ που χρησιμοποιούνται για εν πλω αποθήκευση.

    Μάλιστα το τελευταίο διάστημα η ζήτηση έχει κορυφωθεί, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s List Intelligence, περίπου 278,2 εκατομμύρια βαρέλια βρίσκονται σε 239 δεξαμενόπλοια αγκυροβολημένα, για 20 ή περισσότερες ημέρες. Επίσης, περίπου το 10% του παγκόσμιου στόλου των τάνκερ VLCC εκτιμάται ότι έχει δεσμευτεί για εν πλω αποθήκευση, καθώς επίσης και το 11% του συνόλου των suezmax τάνκερ και το 9,5% των aframax.

    Αντίθετα, ο κλάδος ξηρού φορτίου και τα bulkers έχουν πληγεί από τον αντίκτυπο της βιομηχανικής επιβράδυνσης της Κίνας. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Αντωνιάδη, μεσοπρόθεσμα με την προϋπόθεση ότι η Κίνα θα ανακάμψει και η παγκόσμια οικονομία θα βελτιωθεί από τα μέτρα τόνωσης, θα αυξηθεί η κίνηση και στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου.

    Υπενθυμίζεται ότι την εκτίμηση για ανάκαμψη της συγκεκριμένης αγοράς από το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και μετά, εξέφρασε πρόσφατα και η ισχυρή πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής του ομίλου Navios.

    Ειδικότερα, επισήμανε ότι κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, η ζήτηση χύδην ξηρού φορτίου για τα τρία μεγάλα εμπορεύματα, σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα και σιτηρά προβλέπεται να ξεπεράσει το πρώτο εξάμηνο κατά περίπου 9%.

    Όσον αφορά τον τομέα των containerships, αυτός έχει δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα λόγω της πανδημίας, όπως τόνισε ο κ. Αντωνιάδης, καθώς εξαρτάται απόλυτα από το διεθνές εμπόριο. Ωστόσο, εκτίμησε ότι και στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων θα υπάρξει σύντομα ανάκαμψη.



    ΣΧΟΛΙΑ