Ο πλειστηριασμός για την πώληση των πέντε πορθμείων Moby Aki, Moby Wonder, Athara, Janas και Moby Ale 2 κατακυρώθηκε στον μοναδικό πλειοδότη, την MSC του Τζιανλουίτζι Απόντε, μέσω της εταιρείας SAS με έδρα το Λουξεμβούργο.

Η προσφορά κατακυρώθηκε στην συνολική τιμή 229,9 εκατομμυρίων ευρώ, όπως ανέφερε ναυλομεσιτική πηγή που προώθησε την πώληση των περιουσιακών στοιχείων.

1

Η πώληση ακολούθησε μια συμφωνία που προτάθηκε από την SAS (MSC Group), την Moby και την GNV του ομίλου Γκριμάλντι, για την αποφυγή κυρώσεων που σχετίζονται με ένα πιθανό καρτέλ αγοράς σε διαδρομές μεταξύ ηπειρωτικής Ιταλίας και Σαρδηνίας.

Τα έσοδα από την πώληση θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή του δανείου των 243 εκατομμυρίων ευρώ που ελήφθη από τον όμιλο MSC (μέσω της SAS με έδρα το Λουξεμβούργο).

Η συμφωνία με την Αρχή Ανταγωνισμού ορίζει επίσης ότι, «εάν τα έσοδα από την πώληση αυτών των περιουσιακών στοιχείων δεν επαρκούν για την αποπληρωμή του δανείου της SAS, τυχόν υπολειπόμενη πίστωση θα πωληθεί σε ανεξάρτητο τρίτο μέρος, υπό όρους που σέβονται την οικονομική και χρηματοοικονομική βιωσιμότητα της Moby».

Για δύο από αυτά τα πλοία, πρόκειται στην πραγματικότητα για πώληση και επαναμίσθωση, επειδή η διαδικασία ορίζει ότι «η πώληση των πλοίων Moby Aki και Moby Wonder λαμβάνει χώρα στην πραγματική και νομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται κατά την ημερομηνία πώλησης και παράδοσης και με την υποχρέωση του Πλειοδότη να συνάψει ταυτόχρονα, με την Moby SpA, η οποία θα γίνει ο μισθωτής, σύμβαση ναύλωσης γυμνού πλοίου για κάθε πλοίο για διάρκεια δεκαπέντε ετών με ημερήσια αμοιβή 15.000,00 ευρώ.

Ο Πλειοδότης δεσμεύεται να μην αλλάξει το όνομα των Πλοίων. Η πώληση και η επακόλουθη ναύλωση γυμνού πλοίου πραγματοποιούνται στην πραγματική και νομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα πλοία κατά τον χρόνο πώλησης και ναύλωσης γυμνού πλοίου, με τη ρητή υποχρέωση του Πλειοδότη να διατηρήσει την ιταλική σημαία υψωμένη καθ’ όλη τη διάρκεια της ναύλωσης γυμνού πλοίου».

Τα πλοία Athara, Janas και Moby Ale 2 σχεδόν σίγουρα θα ενταχθούν στον στόλο της GNV, ενώ, όπως αναφέρθηκε, τα Moby Aki και Wonder θα παραμείνουν (με lease back) στη διάθεση της ναυτιλιακής εταιρείας με επικεφαλής τον Achille Onorato.

 

Διαβάστε επίσης 

Μαύρη Θάλασσα: 250% αυξήθηκαν τα ασφάλιστρα μετά τις επιθέσεις στα δεξαμενόπλοια

Οι Χούθι απελευθέρωσαν το πλήρωμα του ελληνικού Eternity C που δέχτηκε επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα τον Ιούλιο

Βασίλης Κικίλιας: «Νέο νομοσχέδιο για μηχανισμό ελέγχου και ασφάλειας σε λιμάνια και πλοία»