• Άρθρα

    Κανένα περιθώριο για λάθη στον τουρισμό

    Έφη Καραγεώργου


    Δεν υπάρχει  περιθώριο για λάθη και αβλεψίες στον τουρισμό.

    Είναι αναμφίβολα η βαριά βιομηχανία της χώρας, το μεγαλύτερο «brand» της Ελλάδας, το προϊόν που φέρνει το 21% του ΑΕΠ.

    Και θέλει ιδιαίτερη προσοχή.

    Στα χρόνια της κρίσης, ο τουρισμός ήταν αυτός που «στήριξε» οικονομικά  την χώρα και απέτρεψε την κατάρρευση της.

    Δεν επιτρέπονται λοιπόν λάθη.

    Διότι τις  τελευταίες μέρες η ανακοίνωση λίστας με  29 κράτη από τα οποία  η Ελλάδα θα δέχεται τουρίστες σε πρώτη φάση, εξελίχθηκε σε διπλωματικό σίριαλ με τρεις «φίλες χώρες» στην ΕΕ, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία. Μάλιστα ο Ιταλός  υπουργός Εξωτερικών κ.  Ντι Μάιο με ανάρτηση του στο Facebook έστειλε το μήνυμα του: «Δεν δεχόμαστε μαύρες λίστες. Η Ιταλία απαιτεί σεβασμό. Δεν είμαστε νοσοκομείο λεπρών».

    Η αντίδραση τους δικαιολογημένη καθώς και οι τρεις αυτές χώρες δέχονται, πάνω- κάτω, από 90 εκατομμύρια τουρίστες η κάθε μία, το χρόνο.

    Εξάλλου η Ευρώπη είναι  ο μεγαλύτερος τουριστικός προορισμός στον πλανήτη.

    Το στοίχημα λοιπόν του τουρισμού είναι μεγάλο. Για όλες τις χώρες και πολύ περισσότερο για τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, καθώς η συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ τους είναι μεγάλη.

    Και έτσι το θέμα της ασφάλειας είναι μείζον. Η υγειονομική θωράκιση είναι το κυρίαρχο.

    Ειδικά για την Ελλάδα, που είναι γνωστά από χρόνια τα προβλήματα στις υποδομές υγείας, όχι μόνο στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά, αλλά και σε πολλές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας.

    Η χώρα μας φέτος καλείται να αποδείξει σε όλους ότι είναι ασφαλής προορισμός και κυρίως ότι μπορεί να αντιμετωπίσει, να διαχειριστεί άμεσα και αποτελεσματικά τυχόν κρούσματα.

    Μόνο έτσι  θα κτίσει θέσεις για τα επόμενα χρόνια, καθώς η επιστημονική κοινότητα εκτιμά ότι οι  πανδημίες θα είναι απρούσες. Οι επενδύσεις σε υποδομές υγείας, η  «θωράκιση» των νησιών με υγειονομικό προσωπικό είναι προαπαιτούμενο για να διατηρηθεί ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη το τουριστικό μας προϊόν.

    Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει αποδείξει ότι  αντιλαμβάνεται εγκαίρως την πραγματική ροή των εξελίξεων και δεν διστάζει να παρέμβει. Αναμένονται λοιπόν με ενδιαφέρον και οι σημερινές εξαγγελίες, καθώς ο κ. Μητσοτάκης  θα δώσει το παρόν στην παρουσίαση της καμπάνιας για τον Τουρισμό, έχοντας στο πλευρό του τον κ. Στηβ Βρανάκη, επικεφαλής δημιουργικού στην προεδρία της κυβέρνησης.

    Πέρα όμως από τα μέτρα της κυβέρνησης κομβικής σημασίας είναι και η ατομική ευθύνη, είτε πρόκειται για  τον τουρίστα που έρχεται να κάνει διακοπές στην χώρα μας, είτε πρόκειται για τον ξενοδόχο, ή τους εργαζόμενους στον τουρισμό, σε κάθε είδους τουριστική επιχείρηση και τελικά η υπευθυνότητα όλης της κοινωνίας.

    Γιατί ότι καταφέρουμε να κερδίσουμε φέτος θα έχει μεγάλο πολλαπλασιαστή σε αφίξεις και έσοδα τα επόμενα χρόνια.



    ΣΧΟΛΙΑ