array(0) {
}
        
    
Menu
1.65%
Τζίρος: 168.20 εκατ.

Διονύσης Καλογεράς: Η f society συμμετέχει στην DEFEA με το βλέμμα στραμμένο και στη ναυτιλί

Comments

Το τελευταίο διάστημα τα βλέμματα στον κλάδο της ναυτιλίας είναι στραμμένα στα δεξαμενόπλοια.  Όμως, υπάρχει μία ακόμη κατηγορία πλοίων για την οποία υπάρχει αυξημένη ζήτηση και αυτό θα πρέπει να καταγραφεί.

Πρόκειται για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στα μεγάλα containerships (post panamax), παρατηρείται ότι στο προηγούμενο τρίμηνο, η ζήτηση αυξήθηκε σε ποσοστό 2,3% με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε ανάλογη αύξηση και οι τιμές των ναύλων. Ωστόσο, σε ετήσια βάση, η προσφορά στην κατηγορία αυτών των πλοίων έχει αυξηθεί κατά 4,9%, δηλαδή ποσοστό που ξεπερνά τον ρυθμό αύξησης της ζήτησης που ενισχύθηκε κατά 3,3% (ετησίως), αναφέρει η VesselsValue.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι ένας μεγάλος αριθμός μεγάλων containerships έχει αποσυρθεί από την αγορά προκειμένου να εξοπλιστεί με scrubbers, με αποτέλεσμα τα αδρανή πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα αριθμητικά από το Μάρτιο του 2017.

Η VesselsValue επισημαίνει ότι τα καλύτερα θεμελιώδη αναφορικά με τη ζήτηση και την προσφορά παρουσιάζονται στα post panamax και τα μεγαλύτερης χωρητικότητας containers.

Εξίσου θετικές είναι και οι εκτιμήσεις Ελλήνων εφοπλιστών που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Πρόσφατα ο Δρ. Γιάννης Κούστας, πρόεδρος και CEO της Danaos Corporation, εκτίμησε ότι για το 2020, η αύξηση της ζήτησης του εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων θα ξεπεράσει την ανάπτυξη της προσφοράς για πρώτη φορά τα τελευταία 10 χρόνια.

Επιπρόσθετα, αναφέρει ότι “το ΔΝΤ προβλέπει σήμερα αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά 3,5% για το 2020 και αναμένουμε ότι ο πολλαπλασιαστής που αφορά την άνοδο του εμπορίου Containers θα υπερβεί ελαφρώς το 1%, άρα το εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί κατά 4% το 2020”. “Από την πλευρά της προσφοράς”, πρόσθεσε, “η άνοδος της μεταφορικής ικανότητας του στόλου δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 3% το 2020”.

Αρκετά δραστήριοι εμφανίζονται οι Έλληνες πλοιοκτήτες και στις αγορές μεταχειρισμένων containerships από τις αρχές του έτους, έχοντας εξαγοράσει συνολικά 18 πλοία, αξίας 223 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VV. Μάλιστα κατέχουν την πρώτη θέση στις αγορές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, με τους Κινέζους να ακολουθούν με αγορές μεταχειρισμένων containers αξίας 109,3 εκατ. δολαρίων.

 

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Containerships: Κέρδη ίσα με το ΑΕΠ της Πορτογαλίας ετοιμάζονται να ανακοινώσουν οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου
Cosco: Πτώση 9,5% στη διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά
Αναστάτωση στο Ρότερνταμ: Συσσώρευση χιλιάδων containers που συνδέονται με τη Ρωσία

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διονύσης Καλογεράς: Η f society συμμετέχει στην DEFEA με το βλέμμα στραμμένο και στη ναυτιλία
Αυξημένη κίνηση στην Αττική Οδό – Σε ποιους δρόμους υπάρχουν καθυστερήσεις
Τηλεφώνημα για τοποθέτηση βόμβας στο πλοίο Blue Star 1 – Δόθηκε εντολή εκκένωσης του πλοίου
Απειλεί και το Ιράν μετά τους Χούθι ο Νετανιάχου: Θα απαντήσουμε στους αρχηγούς της τρομοκρατίας
Αεροπορικές εταιρείες σταμάτησαν τις πτήσεις προς το Ισραήλ μετά τον πύραυλο κοντά στο Μπεν Γκουριόν
Κακλαμάνης: Ο Πέτρος Μολυβιάτης υπήρξε υπόδειγμα δημόσιου λειτουργού
Καραμολέγκος: Εξαγορά της παραγωγικής μονάδας στη Ρουμανία από τον Όμιλο Grupo Bimbo
Μαρινάκης για Πέτρο Μολυβιάτη: «Υπηρέτησε με συνέπεια και αφοσίωση την ελληνική διπλωματία και την παράταξη»
ΗΠΑ: Ο Τραμπ λέει ότι δεν θα απομακρύνει τον πρόεδρο της Fed πριν από τη λήξη της θητείας του το 2026
Ντόναλντ Τραμπ: Δεν ξέρω αν πρέπει να τηρήσω το Σύνταγμα των ΗΠΑ ως πρόεδρος