Βασίλης Κανέλλης
O Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι ένας φωτισμένος ιεράρχης. Στα 15 χρόνια που βρίσκεται στον αρχιεπισκοπικό θρόνο κινήθηκε με μετριοπάθεια και μακριά από ακρότητες σαν κι αυτές που ζήσαμε σε άλλες εποχές με χριστανοταλιμπάν ιεράρχες.
Σε γενικές γραμμές είναι ένας αρχιεπίσκοπος που επιμένει στον διάλογο, ξέρει να διαπραγματεύεται για τα θέματα που θεωρεί ότι τον αφορούν και δεν πάει σε συγκρούσεις με την Πολιτεία για ψύλλου πήδημα.
Όμως, και ο ίδιος έχει τις γνωστές εκκλησιαστικές αγκυλώσεις αλλά και προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στον πραγματισμό και στους ακραίους κύκλους της Ιεραρχίας. Υπάρχουν πολλοί προοδευτικοί μητροπολίτες αλλά και πολλοί ακραίοι, παρεμβατικοί και πολλές φορές προκλητικοί, ειδικά για θέματα που δεν τους αφορούν.
Και η υπόθεση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών και της τεκνοθεσίας δεν αφορά την Εκκλησία. Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ, όπως έλεγε και το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο.
Με απλά λόγια, ό,τι έχει να κάνει με τη λειτουργία του κράτους, με τις σχέσεις της Πολιτείας με τους πολίτες, με τους νόμους και την εφαρμογή αυτών, δεν αφορά την Εκκλησία.
Όπως και η Πολιτεία δεν μπορεί να εμπλέκεται στους εκκλησιαστικούς νόμους και τις διαδικασίες.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στη συνέντευξή του στον ΑΝΤ1 ήταν μια στο καρφί και μια στο πέταλο αναφορικά με θέματα που αφορούν τη λειτουργία του κράτους.
Σχετικά με το ζήτημα του νομοσχεδίου προς ψήφιση που ετοιμάζεται από την κυβέρνηση για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ανέφερε πως «η Εκκλησία δεν έχει λάβει ακόμη επίσημη θέση για το ζήτημα αυτό. Πιστεύουμε στην ελευθερία του ανθρώπου να ζει όπως επιθυμεί, όμως δεν θα επιτρέψουμε την αλλαγή στη σύνθεση της κοινωνίας», τονίζοντας πως «ένα παιδί που θα έχει δύο μπαμπάδες ή δύο μαμάδες τι δικαιώματα θα έχει».
Για τις αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν από ιερείς και μέλη της Εκκλησίας για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είπε χαρακτηριστικά πως «εγώ έχω βγάλει νέα ταυτότητα», τονίζοντας πως «και μέσα στην Εκκλησία υπάρχουν ομάδες με πιο στενά μυαλά, όμως όποιος δεν επιθυμεί να βρίσκεται σε αυτή την μεγάλη οικογένεια μπορεί να αποχωρήσει».
Δηλαδή για το γάμο ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία ακολούθησε τη συντηρητική γραμμή, αλλά για τις ταυτότητες ανέδειξε την προοδευτική πλευρά του.
Όμως, γιατί αυτός ο διαχωρισμός σε δύο θέματα που αφορούν αποκλειστικά και μόνο την Πολιτεία;
Γιατί να έχει λόγο η Εκκλησία στις προθέσεις της κυβέρνησης της ΝΔ για τα ομόφυλα ζευγάρια; Και τι σημαίνει ότι δεν θα επιτρέψει την αλλαγή στη σύνθεση της κοινωνίας; Τι θα κάνει; Διαδηλώσεις; Θα ρίξει αναθέματα; Θα ζητήσει να μην ψηφίσουν οι πολίτες τη Νέα Δημοκρατία;
Μήπως η Εκκλησία θα έπρεπε να αναρωτηθεί τι θα γίνει με τα εκατοντάδες ορφανά παιδιά που εγκαταλείφθηκαν από ετερόφυλα ζευγάρια;
Μήπως να αναρωτηθεί πόσα παιδιά είναι δυστυχισμένα σε οικογένειες… στρέιτ;
Και γιατί δηλαδή ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών θα διαλύσει τον κοινωνικό ιστό και την οικογένεια και δεν τη διαλύουν καθημερινά περιπτώσεις βαριάς ενδοοικογενειακής κακοποίησης, βιασμοί, ξυλοδαρμοί, εγκαταλείψεις κ.λπ.;
Αν θέλει η Εκκλησία να παρεμβαίνει στα πολιτειακά ζητήματα οφείλει πρώτα να αναδεικνύεται σε παράγοντας διόρθωσης των κακώς κειμένων της κοινωνίας, που σίγουρα δεν ευθύνεται γι’ αυτά κανένα ομόφυλο ζευγάρι.
Αλλωστε, η ίδια η Εκκλησία δεν αναγνωρίζει την ομοφυλοφιλία, παρά το γεγονός ότι στις τάξεις της υπάρχουν πολλοί ομοφυλόφιλοι, αλλά είναι καλά κρυμμένοι πίσω από την συντηρητισμό που επικρατεί.
Όμως, εν πάση περιπτώσει αυτό που ισχύει είναι ότι η Εκκλησία δεν πρέπει να παρεμβαίνει στις υποθέσεις του κράτους. Κι από εκεί πρέπει να ξεκινήσει αυτός ο περιβόητος Διαχωρισμός, ώστε να μη βλέπουμε σκηνές σαν κι αυτές άλλων εποχών που ύψωναν τα ψευτολάβαρα της Επανάστασης του 1821 σε διαδηλώσεις για τις ταυτότητες.
Διαβάστε επίσης:
Ιερώνυμος: Να σταματήσει ο πόλεμος και να αρχίσει διάλογος
Δήλωση – σοκ Βορίδη για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών
Παρένθετη μητρότητα: Τι ισχύει για ετερόφυλα και ομόφυλα ζευγάρια, μόνες γυναίκες, τι συμβαίνει σε άλλες χώρες