• Άρθρα

    Δε λύνεται με Δακτύλιο το κυκλοφοριακό!

    Δε λύνεται με Δακτύλιο το κυκλοφοριακό!


    Ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου αύριο για το μεγαλύτερο πρόβλημα του Λεκανοπεδίου που δεν είναι άλλο από την κίνηση.

    Το βροχερό πρωινό σήμερα ήταν εφιαλτικό για όσους προσπάθησαν πρωί πρωί να μετακινηθούν στο Λεκανοπέδιο. Χτες στη συνέντευξη Τύπου του Υπουργείου Μεταφορών ο υπουργός Κ. Καραμανλής αποκάλυψε πως αύριο Παρασκευή 15/10 θα υπάρξει σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό για το κυκλοφοριακό. Εκτός από το Υπουργείο Μεταφορών σ’ αυτή θα συμμετέχουν και τα συναρμόδια υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος – Ενέργειας, Δήμοι και Περιφέρεια Αττικής. 

    Μπορεί να λυθεί το πρόβλημα ότι απόφαση κι αν παρθεί στη σύσκεψη: ΟΧΙ. Μπορεί να αμβλυνθεί; ΝΑΙ, θα πρέπει όμως να παρθούν μη δημοφιλείς αποφάσεις. Ας δούμε το πρόβλημα: Η υποδομή σε δρόμους σε Αθήνα και προάστια σχεδιάστηκε πίσω την δεκαετία του 1960, τότε κυκλοφορούσαν 200.000 οχήματα και η πρόβλεψη ήταν για 1.000.000 οχήματα. Σήμερα στην Αθήνα κυκλοφορούν 3.200.000 οχήματα. Όπως δε γιατρεύονται με ασπιρίνη όλες οι ασθένειες έτσι δεν μπορεί να γίνει τίποτα με την εφαρμογή του Δακτυλίου. Ο οποίος επανέρχεται στις 25/10 και αύριο θα συζητηθεί ποιοι θα έχουν ελευθέρας να κυκλοφορούν εντός του. Οι άλλοι μονά – ζυγά ένα απαρχαιωμένο σύστημα που δεν αποδίδει! Ήδη ο υπουργός Μεταφορών έχει πει ότι θα κυκλοφορούν ελεύθερα τα ηλεκτρικά. Ακόμη κι αν σ’ αυτό συμπεριλαμβάνονται και τα επαναφορτιζόμενα μιλάμε για 6000 οχήματα, σταγόνα στον ωκεανό: Σα να έχουμε ανοίξει το υπόνομο και να ρίχνουμε ακριβό άρωμα  προσδοκώντας να φύγει η μυρωδιά.

    Δε λύνεται με Δακτύλιο το κυκλοφοριακό!

    Ο υπουργός στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου αποκάλυψε πως η μείωση των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες φτάνει ή και ξεπερνά το 35%! Προφανώς λόγω πανδημίας. Προφανώς όλοι αυτοί μετακινούνται με Ι.Χ. Να λοιπόν τι έχει επιτείνει το αδιέξοδο καθιστώντας εφιαλτική τη ζωή σ’ αυτή την πόλη. Πρέπει να στραφεί εκ νέου ο κόσμος στα ΜΜΜ. Εδώ οφείλω να παραδεχτώ πως έχει γίνει τεράστια δουλειά όσον αφορά στον αριθμό των λεωφορείων και δη νέων που κυκλοφορούν στην Αθήνα. Επίσης στο Μετρό έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Σίγουρα ο Δακτύλιος, ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης, το πράσινο τέλος κυκλοφορίας και η αυστηρή αστυνόμευση των ανωτέρω μπορούν να μειώσουν λίγο την ένταση του προβλήματος στρέφοντας τον κόσμο προς τα ΜΜΜ. Δε θα το λύσουν όμως. Λύση είναι μικροκινητικότητα: Πατίνι, ηλεκτρικό ποδήλατο, ηλεκτρικό σκούτερ, ακόμη και περπάτημα. Για να ανθίσουν όμως αυτά, πρέπει να μαραθεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης. Πρέπει ν’ αλλάξουμε κουλτούρα.

    Μια λύση που εφαρμόζεται σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις έχει όμως πολιτικό κόστος: Σταδιακή απαγόρευση κυκλοφορίας των παλιών ρυπογόνων οχημάτων στο κέντρο για λόγους δημόσιας υγείας (low emissions zones). Έχουμε 15.000 πρόωρους θανάτους ετησίως λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Πρέπει να εφαρμοστεί τη ευρωπαϊκή οδηγία «ο ρυπαίνων πληρώνει». Π.χ. αυτοκίνητα πάνω από 15 ετών να μην μπορούν να μπουν στο κέντρο της πόλης. Αυτοκίνητα 5 – 15 ετών να μπαίνουν πληρώνοντας ένα πράσινο τέλος σε ετήσια βάση. Τα αυτοκίνητα έως 5 ετών να έχουν ελευθέρας κάτω από ένα όριο ρύπων π.χ. 140gr/km CO2 (WLTP). Να είναι σε καθεστώς μονά – ζυγά τα υπόλοιπα. Σε συνδυασμό με την ενίσχυση των δρομολογίων στα ΜΜΜ και αυστηρή εφαρμογή κυλιόμενου ωραρίου στο Δημόσιο (όχι έρχομαι 09:00 και φεύγω 15:00), υπάρχει ελπίδα να μη ζήσουμε εφιαλτικές μέρες το επόμενο διάστημα. Αν όμως όπως πολύ φοβάμαι δεν παρθούν σκληρές αποφάσεις τότε σύντομα πολίτες λόγω κίνησης δεν θα μπορούν ούτε να ξεπαρκάρουν τα αυτοκίνητά τους στο κέντρο της πόλης. 

    Μια θετική είδηση που αποκομίσαμε από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στο Υπουργείο Μεταφορών, όσον αφορά στα ταξί, όσα θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί λόγω παλαιότητας το 2019 και έχουν πάρει παράταση έως το τέλος του έτους, δεν θα έχουν δικαίωμα σε νέα παράταση άδειας κυκλοφορίας. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται σε παράταση ενός έτους για όσα με βάση το όριο ηλικίας θα έπρεπε να αντικατασταθούν το 2020 και το 2021. Μένουν οι ανακοινώσεις για την επιδότηση που μπορεί να φτάσει τα 22.500 ευρώ για όσους επαγγελματίες θέλουν να αγοράσουν εξηλεκτρισμένο όχημα. 

    Διαβάστε επίσης:

    Παπαντωνίου: Η κίνηση στην Αθήνα θα χειροτερέψει!

    Διπλώματα οδήγησης: Σε καλό δρόμο

    Αγορά αυτοκινήτου: Βενζίνη out – hybrid in!



    ΣΧΟΛΙΑ