• Άρθρα

    Χαμόγελα για τους εφοπλιστές που επένδυσαν στα scrubbers

    Ο Πέτρος Παππάς, επικεφαλής της ναυτιλιακής εταιρείας, Star Bulk Carriers

    Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers


    Σε επίπεδα ρεκόρ εκτινάχθηκε το spread μεταξύ των καυσίμων υψηλής και αυτών της χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του νέου κανονισμού IMO 2020. Η εξέλιξη αυτή έχει φέρει χαμόγελα στους πλοιοκτήτες που τάχθηκαν υπέρ της εγκατάστασης scrubbers στα πλοία τους, επιλογή που τους επιτρέπει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα συμβατικά, φθηνότερα, καύσιμα πετρελαίου υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO).

    Η τιμή στα χαμηλά σε θείο ναυτιλιακά καύσιμα (VSFO) έχει διαμορφωθεί σε σχεδόν διπλάσια επίπεδα από αυτή των συμβατικών καυσίμων (HSFO). Την περασμένη Τρίτη, σύμφωνα με την Fearnley Securities η τιμή στα VLSFO ανέρχονταν στα 756 δολάρια ανά τόνο, ενώ στα HSFO διαμορφώνονταν στα 386 δολάρια, στη Σιγκαπούρη.

    Αυτή η εξέλιξη κατά τους αναλυτές, αναμένεται να δώσει ώθηση στις μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν στο στόλο τους μεγάλο αριθμό πλοίων εξοπλισμένα με scrubbers, καθώς εκτιμάται ότι θα εξασφαλίσουν υψηλότερες τιμές ναύλων.

    Σε ανάλυση της η Deutsche Bank, ξεχωρίζει τις εταιρείες Scorpio Tankers και Star Bulk Carriers του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, ως πιο πιθανές να εμφανίσουν αρκετά υψηλότερα κέρδη από τα αναμενόμενα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.

    Ειδικά για την ελληνικών συμφερόντων Star Bulk, αναφέρει ότι θα έχει σημαντικό όφελος από τη συγκεκριμένη επένδυση, παρά το γεγονός ότι βραχυπρόθεσμα τα οικονομικά της επηρεάστηκαν από την απόσυρση πλοίων του στόλου της στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του προγράμματος εγκατάστασης scrubbers που εφάρμοσε πέρυσι.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ναυτιλιακή θα επωφεληθεί από τη συγκεκριμένη επένδυση και αυτό θα γίνει αισθητό στο ταμείο της. Επιπλέον, τα ταμειακά της διαθέσιμα αναμένεται να ενισχυθούν θεαματικά τα επόμενα χρόνια λόγω των μεγάλων εξαγορών που έχει πραγματοποιήσει αλλά και της βελτίωσης των θεμελιωδών του κλάδου ξηρού φορτίου.

    Παρά τις θετικές προοπτικές που “υπόσχονται” τα scrubbers, η Deutsche Bank εκτιμά ότι η διείσδυση τους στον παγκόσμιο στόλο θα είναι ελάχιστη, δεδομένου ότι οι περισσότερες ναυτιλιακές είναι μικρού μεγέθους και έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε κεφάλαια.

    Τι γίνεται όμως με τα νεότευκτα; Μέχρι στιγμής τα scrubbers περιλαμβάνονται στις παραγγελίες που αφορούν τάνκερ VLCC και τα χωρητικότητας 20,000 teu, containerships.

    Επιπλέον, η παγκόσμια ικανότητα παραγωγής scrubbers περιορίζεται σε περίπου 1.250 ετησίως, αριθμός μικρός σε σχέση με το μέγεθος του παγκόσμιου στόλου.

    Γεγονός πάντως είναι ότι τα δεδομένα στη ναυτιλιακή αγορά αλλάζουν, ο ανταγωνισμός αυξάνεται και οι ευκαιρίες για την αποκόμιση κερδών είναι πολλές.



    ΣΧΟΛΙΑ