• Ο forensic έλεγχος της Αττικής, οι βίλες του Μπελλέ, το νέο σπίτι του billionaire στο Ελληνικό και η απαλλαγή μαμούθ της Ιωάννας Παπαδοπούλου

    Ταμείο πάνε οι όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ελλάκτωρ

    image

    Πλουτάρχου και Καρνεάδου γωνία

    Στην οδό Πλουτάρχου 11, δίπλα στην ιστορική Αθηναία, βρίσκεται το στρατηγείο της Ειρήνης Μαραγκουδάκη, της εκπροσώπου του αμερικανικού fund Ellington στην Ελλάδα, η οποία μέχρι προχθές έτρεχε την εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων Θεά Άρτεμις, την οποία ίδρυσε η Attica Bank, επί θητείας Θόδωρου Πανταλάκη για να διαχειρίζεται τα τιτλοποιημένα δάνεια της τράπεζας.

    Όσοι έχουν περάσει από το γραφείο της κ. Μαραγκουδάκη έχουν να λένε για τη φιλοξενία της και ειδικά για το περίφημο μπαλκόνι με την εκπληκτική θέα στην Καρνεάδου,  το οποίο από την άνοιξη έως το φθινόπωρο παραμένει διαρκώς ανοικτό για φίλους και συνεργάτες.

    Η Βασιλική Μύλλερ – Ίγκναϋ, πρώην στέλεχος της Εμπορικής Τράπεζας, συγκαταλέγεται σε εκείνα τα στελέχη που αποτελούν το στενό κορμό συνεργατών της κ. Μαραγκουδάκη.

    Όπως και ο Μιλτιάδης Αποστολίδης, Chief Executive Officer της Ellington Solutions SA, μεσίτης στο επάγγελμα, ο οποίος εκπροσωπεί στην Ελλάδα και μια άλλη μια εταιρεία που στεγάζεται στην Πλουτάρχου 11, τη βρετανική Clayton Euro Risk Limιted.

    Μια ακόμη λεπτομέρεια. Στην οδό Καρνεάδου, ανάμεσα στην Αθηναία και τα γραφεία της Ειρήνης Μαραγκουδάκη εγκαταστάθηκε το στρατηγείο του γνωστού ομίλου διαχείρισης ακινήτων Ten Brinke, ο οποίος βρέθηκε μέσω της ολλανδικής εταιρείας GBVO 2 B.V, να συγκαταλέγεται στους μετόχους της Θεά Άρτεμις.

    Τα ακίνητα που μέσω της Θεά Άρτεμις πέρασαν στην Ten Brinke, στη βάση της διαχείρισης των δανείων της Attica Bank που έκανε η Ειρήνη Μαραγκουδάκη, έχουν κάνει πολλούς φαρμακόγλωσσους να λένε κακίες…

    Ωστόσο, το κατά πόσον αυτές οι κακίες είναι μυθεύματα ή όχι θα φανεί από τον forensic έλεγχο που προτίθεται να κάνει η νέα Διοίκηση της Attica Bank.

    Ελληνικό Μετρό: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ πάνε ταμείο

    Ταμείο πάνε οι όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ 1,48% 16,50 και Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 3,15% 2,62 καθώς η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. (δηλαδή η πρώην Αττικό Μετρό) μαθαίνω ότι έχει δώσει το πράσινο φως για να τους καταβληθεί  συνδυαστικά το ποσό των 2,2 εκατ. Ευρώ.

    Εξ όσων μπορώ να γνωρίζω από άνθρωπο με πολύ καλή γνώση των αποφάσεων που λαμβάνει ο επικεφαλής της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, η ΑΚΤΩΡ αναμένεται να λάβει τη μερίδα του λέοντος, καθώς θα λάβει περισσότερα από 1,6 εκατ. ευρώ μαζί με τη Hitachi και τη WeBuild.

    Πρόκειται για την κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο της κατασκευής της βασικής γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να λειτουργεί από τις αρχές του 2024.

    Από την άλλη πλευρά, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα λάβει μαζί με τη ΘΕΜΕΛΗ περίπου 640 χιλιάδες ευρώ για το αμαξοστάσιο του Τραμ στο Ελληνικό στο οποίο αναμένεται να σταθμεύουν τα 25 νέα τραμ της Alstom.

    Να σας θυμίσω ότι η Κοινοπραξία επικράτησε των ΑΒΑΞ, Intrakat και Ομάδα Κατασκευών ΑΕ υπέγραψε τη σχετική σύμβαση για το έργο αξίας 18,2 εκατ. Ευρώ τον τον Απρίλιο του 2021.

    Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης (Motor Oil) και Δημήτρης Θ. Παπαλεξόπουλος (ΤΙΤΑΝ) αντλούν χρήματα για «πράσινους καλούς σκοπούς»

    Όπως έχετε διαβάσει πρώτοι στον wiseman και στο mononews.gr ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης της Motor Oil ΜΟΗ 0,08% 26,62 και ο Δημήτρης Θ. Παπαλεξόπουλος της ΤΙΤΑΝ έχουν βάλει δυνατά μπροστά σχέδια για δραστική μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του διυλιστηρίου – στους Αγίους Θεοδώρους ο πρώτος και την παραγωγή «πράσινου» σκυροδέματος  ο δεύτερος.

    Λοιπόν έχουμε και λέμε, υπάρχουν καλά νέα και για τους δύο αλλά γενικότερα και για το περιβάλλον της χώρας, μέρες καύσωνα που περνάμε:

    Το έργο «ΙRIS» της Motor Oil που προχωρεί ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης επιλέχθηκε  για χρηματοδότηση ύψους 127 εκατομμυρίων σε πρώτη φάση  από το Innovation Fund.

    Με το έργο αυτό δίνεται στη Motor Oil η δυνατότητα να μειώσει ουσιαστικά το ανθρακικό της αποτύπωμα, να παράγει 56.000 τόνους ετησίως του «μπλε» υδρογόνου και να παράξει e-fuels, με τη  μονάδα  παραγωγής συνθετικής μεθανόλης χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.

    Επίσης η χρηματοδότηση του πρότζεκτ «IFESTOS» της ΤΙΤΑΝ που «τρέχει» ο Δημήτρης Παπαλεξόπουλος θα επιτρέψει τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά την παραγωγή τσιμέντου και την προσφορά καινοτόμων, «πράσινων» δομικών υλικών.

    Η εταιρεία θα παράγει περίπου 3 εκατομμύρια τόνους τσιμέντου μηδενικού άνθρακα ετησίως, για να εξυπηρετήσει τις αυξανόμενες ανάγκες για «πράσινες» κατασκευές στη περιφέρεια Αττικής αλλά  και στην επαρχία.

    Θυμίζω πως λίγο καιρό πριν είχε αίσιο τέλος και η αξιολόγηση της πρότασης που έκανε ο Μαθιός Ρήγας της Energean, για ένταξη στα Έργα Κοινού ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (PCI) σχεδίου για υποδομές αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και συγκεκριμένα για τη δημιουργία του δικτύου για τη συγκέντρωση των ποσοτήτων CO2 και τη μεταφορά τους στην αποθήκη στον Πρίνο, την οποία αναπτύσσει η Energean.

    Όλα αυτά δημιουργούν αισιοδοξία για αναπτυξιακό μέλλον με «πράσινο αποτύπωμα» που είναι πολύ καλό για τη χώρα…

    Ξεκινά η φορολόγηση στα υπερέσοδα του ρεύματος…

    Μου λένε πως ο «κύβος ερρίφθη» λίαν προσφάτως, οπότε ο νέος ισχυρός άνδρας της Οικονομίας, ο ΥΠΟΙΚ Κωστής Χατζηδάκης και ο νέος ισχυρός άνδρας της Ενέργειας, ο ΥΠΕΝ Θόδωρος Σκυλακάκης, προχωρούν επί του πρακτέου, στη φορολόγηση των τυχόν υπερεσόδων που έχουν αποκομίσει οι προμηθευτές ρεύματος από την έναρξη των προσωρινών μέτρων στη λιανική, δηλαδή από τον Αύγουστο του 2022.

    Αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, η ΚΥΑ ήτοι η Κοινή Υπουργική Απόφαση θα είναι έτοιμη σχετικά σύντομα ώστε κατόπιν να πάρουν τη σκυτάλη Θανάσης Δαγούμας και Δημήτρης Φουρλάρης της ΡΑΑΕΥ (πρώην ΡΑΕ) και να ολοκληρώσουν τους υπολογισμούς που αναλογούν για κάθε πάροχο.

    Με την ΚΥΑ θα ξεκαθαριστεί αν  η χρονική περίοδος υπολογισμού των τυχόν υπερεσόδων θα παραμείνει ίδια (Αύγουστος – Δεκέμβριος 2022) ή θα επεκταθεί και μέχρι τον Μάιο του 2023.

    Οι πληροφορίες του wiseman λένε πως το περιθώριο δραστηριότητας θα καθορίζεται στα 25 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, όσο ακριβώς ήταν η εισήγηση Δαγούμα – Φουρλάρη.

    Δεν είναι ευτυχείς πάντως οι (υποψήφιοι) υπερφορολογούμενοι και δεν είναι τυχαίοι…

    Να θυμίσω εδώ πως ένα χρόνο μετά τις πρώτες εξαγγελίες, η τότε ΡΑΕ είχε αποφανθεί τελικά για υπερέσοδα   λίγο κάτω από  375 εκατομμύρια που έπρεπε  καταβάλουν οι παραγωγοί ενέργειας στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης.

    Με βάση εκείνη την απόφαση, τη  μερίδα του λέοντος πληρώνει ο Γιώργος Στάσσης και η ΔΕΗ, με ποσόν  265 – 270 εκατομμύρια, ενώ περίπου 20 εκατομμύρια χρεώθηκαν να πληρώσουν οι  ΑΠΕ που είναι εκτός «ταρίφας».

    Το υπόλοιπο ποσό των 70-80 εκατ. ευρώ πληρώνεται από τις τρεις άλλες εταιρείες παραγωγής ενέργειας.

    Δηλαδή πληρώνουν ο Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos-Protegia), ο Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΗΡΩΝ) και ο Ανδρέας Σιάμισιης (Helleniq Energy – Elpedison), όλοι όμιλοι μεγάλοι, παραγωγικοί  και αξιοπρόσεκτοι.

    Ο μεν Γιώργος Στάσσης κρατά πάντοτε χαμηλούς τόνους αφού κύριος μέτοχός του παραμένει το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά όπως μαθαίνω, οι άλλοι τρείς Όμιλοι δεν πλέουν σε πελάγη ευτυχίας για τη φορολόγηση.

     

    Οι βίλες του Αριστείδη  Μπελλέ στην Επίδαυρο…

    Από τα ψάρια στο ακριβό real estate.

    Σήμερα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ανάβει το πράσινο φως για τη μεγαλύτερη επένδυση του Αριστείδη Μπελλέ στο real estate.

    Πάνε χρόνια από τότε που άφησε τις ιχθυοκαλλιέργειες για να ασχοληθεί με τα ακίνητα κι έχει ήδη εξαπλωθεί μέσω της εταιρείας του, της Sunnyland, στα νότια προάστια, αλλά το βήμα στο τουριστικό real estate το κάνει μέσω της ανάπτυξης στην Παλαιά Επίδαυρο.

    Το ΚΑΣ καλείται να εγκρίνει ξενοδοχειακό κατάλυμα 25 διαμερισμάτων στην περιοχή Γιαλάσι εκτός σχεδίου Παλαιάς Επιδαύρου και εντός ζώνης προστασίας του οριοθετημένου αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας πόλεως Επιδαύρου.

    Σχεδιασμένο από τον Παύλο Χατζηαγγελίδη, το συγκρότημα αποτελείται από βίλες 130-200 τ.μ. με ιδιωτικές πισίνες, κήπους και βεράντες, καφέ- εστιατόριο και δύο τελεφερίκ για την εσωτερική μετακίνηση των επισκεπτών.

     

    …και του Μάριου Σταυρόπουλου στο Ελληνικό

    Την ίδια μέρα το ΚΑΣ θα συνεδριάσει για να εγκρίνει την κατασκευή ενός ακόμη πολυτελούς ακινήτου στο Ελληνικό, του επιχειρηματία Μάριου Σταυρόπουλου.

    Πρόκειται για τον συνιδρυτή της Softomotive, εταιρείας στον τομέα της ρομποτικής αυτοματοποίησης διεργασιών, την οποία σύστησε το 2005 και πούλησε προ τριετίας στη Microsoft, με το τίμημα να υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ.

    Σε ένα από τα 29 περιζήτητα οικόπεδα της Lamda θα ανεγερθεί διώροφη μονοκατοικία, με έναν υπόγειο όροφο στάθμευσης, βοηθητικούς και κύριους χώρους, φυτεμένο δώμα, δυο ασκεπείς κολυμβητικές δεξαμενές και δυο υδάτινες επιφάνειες στον περιβάλλοντα χώρο, καθώς και μία πισίνα στο υπόγειο.

     

    Γρίφος με το Μποδοσάκειο Μέγαρο 

    Πίσω έκαναν από ό,τι φαίνεται οι μεγάλοι παίκτες του real estate από τη διεκδίκηση του εμβληματικού μεγάρου «Μποδοσάκειου» το οποίο σήμερα στεγάζει τα γραφεία διοίκησης της Εurobank.

    Η χρονική συγκυρία, δεδομένων των τοποθετήσεων σε κτίρια γραφείων το τελευταίο διάστημα, και ίσως το υψηλό τίμημα που πρέπει να καταβάλει ο αγοραστής, ήταν οι παράγοντες που απέτρεψαν τις περισσότερες ΑΕΕΑΠ να καταθέσουν μη δεσμευτική προσφορά για το Μέγαρο Μποδοσάκη, αν και έλαβαν πληροφοριακό υλικό.

     Βέβαια το ακίνητο είναι υψηλής προβολής και θεωρείται «φιλέτο» και χάρη στην τοποθεσία του, στην καρδιά της Αθήνας, απέναντι από το Ζάππειο, ενώ μπορεί να αλλάξει χρήση και να μετατραπεί σε ξενοδοχειακή μονάδα.

    Μέχρι τώρα φιλοξενεί την έδρα της Eurobank, η οποία οπισθοχώρησε μεν από τη μετακόμισή της στο Ελληνικό, αλλά μεταφέρεται στα παλιά γραφεία της Φοίνιξ στη Σταδίου, απέναντι από την παλιά Βουλή, σε κτίριο ιδιοκτησίας της Grivalia.

     

    Υπουργείο Υποδομών: 86 εκατ. ευρώ για ΟΑΣΑ – ΟΑΣΘ

    Tο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 86 εκατ. ευρώ μαθαίνω ότι ετοιμάζεται να διαθέσει το υπουργείο Yποδομών και Μεταφορών στους φορείς των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

    Πηγή μου, με πολύ καλή γνώση των όσων συμβαίνουν στο υπουργείο Υποδομών, μου μετέφερε ότι με το που ανέλαβε ο Χρήστος Σταϊκούρας, ο νέος υπουργός έδωσε το πράσινο φως μέσω τεσσάρων αποφάσεων που υπέγραψε πρόσφατα και αφορούν τις θυγατρικές του ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, καθώς και τον ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

    Πιο συγκεκριμένα, ακούω ότι η μερίδα του λέοντος από το κρατικό χρήμα θα πάει στην ΟΣΥ, η οποία είναι αρμόδια για τη λειτουργία των λεωφορείων και των τρόλεϊ στην Αθήνα και την Αττική καθώς δεσμεύθηκε πρόσφατα το ποσό των 62,1 εκατ. ευρώ στον ειδικό λογαριασμό που αφορά τις λειτουργικές δαπάνες του ΟΑΣΑ, η οποία είναι η μητρική εταιρεία, για το 2023.

    Το δεύτερο μεγαλύτερο ποσό θα πάει στη ΣΤΑΣΥ, η οποία είναι αρμόδια για τη διαχείριση και τη λειτουργία των τρένων του Μετρό Αθήνας, για τον ίδιο ακριβώς λόγο και ανέρχεται στα 12,5 εκατ. ευρώ.

    Όσον αφορά τη συμπρωτεύουσα, το υπουργείο Υποδομών θα διαθέσει συνδυαστικά 11 εκατ. ευρώ με τα περισσότερα εξ αυτών, 8,7 εκατ. ευρώ, να κατευθύνονται προς τον συγκοινωνιακό φορέα της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών του.

    Τα  υπόλοιπα 2,3 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και αφορούν στην πληρωμή για το τρίτο τρίμηνο του 2023, καθώς η εν λόγω εταιρεία έχει αναλάβει να καλύπτει αστικά δρομολόγια στη συμπρωτεύουσα.

    Φορολογική απαλλαγή – μαμούθ για τα μπισκότα Παπαδοπούλου

    Το πράσινο φως για την έναρξη χρήσης της ωφέλειας του κινήτρου της φορολογικής απαλλαγής ύψους 2,9 εκατ. ευρώ άναψε στην Μπισκότα Παπαδοπούλου ο προϊστάμενος της γενικής διεύθυνσης Αναπτυξιακών  Νόμων και Αμεσων Ξένων Επενδύσεων.

    Πιστοποίησε την υλοποίηση του 50% της επένδυσης που υλοποιεί η βιομηχανία στο εργοστάσιο των Οινοφύτων και αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας παραγωγής ψωμιού.

    Η συνολική επένδυση είναι ύψους 35,2 εκατ. ευρώ και το ποσό ενίσχυσης από την ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο του 2016, πάντα με τη μορφή φορολογικής απαλλαγής, είναι ύψους 8,8 εκατ. ευρώ.

    Η έγκριση που δόθηκε είναι για το 1/3 της συνολικής επιχορήγησης και αναμένονται οι επόμενες εγκρίσεις, για τη βιομηχανία που διατηρεί τέσσερα εργοστάσια σε Ταύρο, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Οινόφυτα και τρία κέντρα διανομής σε Ασπρόπυργο, Θεσσαλονίκη και Βόλο.

    Kάτι αλλάζει στο Ηράκλειο με τον 40αρη Γ. Σισαμάκη

    Δεν γνωρίζω πως θα εξελιχθούν οι αυτοδιοικητικές μάχες στο μεγαλύτερο νησί της χώρας αλλά αυτό που μαθαίνω  είναι ότι στο Ηράκλειο δημιουργείται ένας νέος πόλος  με Υποψήφιο Δήμαρχο και επικεφαλής της παράταξης «Ηράκλειο για όλους» τον Γιώργο Σισαμάκη.

    Όπως μου μετέφεραν πηγές μου από την Μεγαλόνησο, πρόσφατα στο κηποθέατρο «Νίκος Καζαντάκης» (τον μεγαλύτερο ανοιχτό χώρο που διαθέτει ο Δήμος) πλήθος κόσμου συμμετείχε στην προεκλογική συγκέντρωση – εκδήλωση για την παρουσία αρχών και προγράμματος στον τεράστιο χώρο του  κηποθεάτρου (χωρητικότητας 1.200 ατόμων).

    Κι όλα αυτά στη πρώτη μόλις επίσημη παρουσίαση της υποψηφιότητας  Σισαμάκη, τρεις μήνες πριν από τις εκλογές.

    Μόνο κόμματα και αρχηγοί κομμάτων (μόνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε μιλήσει πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου) έχουν καταφέρει να οργανώσουν αντίστοιχης εμβέλειας συγκεντρώσεις και αυτό έχει τη σημασία του, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για τη καρδιά του καλοκαιριού.

    Ο φέρελπις υποψήφιος Δήμαρχος μου λένε ότι παρουσίασε  ένα σοβαρά δομημένο σχέδιο με πολλούς νεωτερισμούς που δεν έχουμε ξανασυναντήσει σε αντίστοιχες αυτοδιοικητικές παρουσιάσεις, έδωσε το στίγμα για το πως το Ηράκλειο θα καταστεί κέντρο του «Προοδευτικού Εκσυγχρονισμού και της Δημιουργίας» θεμελιώνοντας τον σχεδιασμό για το Ηράκλειο του 2040 πάνω στο τρίπτυχο Ανθεκτικό – Ευφυές – Παραγωγικό.

    Aποποίηση ΕυθύνηςΤο περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

    Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.