• Βενιάμης και ισχυροί εφοπλιστές υπέρ της Μελίνας Τραυλού, τι αναζητά ο Καρυτινός της Prodea και γιατί συμφέρει η αγορά του ομολόγου της Capital Product Partners

    Σε υψηλές πτήσεις κινείται η Capital Product Partners L.P. του Ομίλου Μαρινάκη.

    The wise man
    image
    The wise man

    Μελίνα Τραυλού: «Παίζει» δυνατά για την Προεδρία στην Ένωση Εφοπλιστών

    Πάντα οι εξελίξεις έχουν δυναμικό και όχι στατικό χαρακτήρα.

    Ειδικά μάλιστα όταν πρόκειται για μια γεμάτη ‘’ζυμώσεις’’ προεκλογική περίοδο.

    Όπως καλή ώρα συμβαίνει στην Ένωση Ελλήνων εφοπλιστών, όπου τον προσεχή Φεβρουάριο θα γίνει η εκλογή του 30μελούς Διοικητικού της Συμβουλίου.

    Γεγονός που εκ των πραγμάτων σηματοδοτεί και την ‘’αλλαγή φρουράς’’ καθώς ολοκληρώνεται και η μακρά θητεία του Θόδωρου Βενιάμη στη νευραλγική θέση του Προέδρου.

    Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι κινήσεις για τη διαδοχή  αποκτούν ζωηρό και εύλογο ενδιαφέρον.

    Και τούτο γιατί προκύπτουν συζητήσεις και επαφές στους κόλπους των εφοπλιστών, που διαμορφώνουν ανάλογα και το όλο κλίμα.

    Φυσικά το καλύτερο και πιο ασφαλές ‘’βαρόμετρο’’ για την αξιολόγηση των εξελίξεων, στην τρέχουσα ροή τους, είναι οι ίδιοι οι εμπλεκόμενοι.

    Και εκείνο που μεταδίδεται από την πλευρά τους είναι ότι η Μελίνα Τραυλού ‘’παίζει’’ δυνατά για την Προεδρία στην Ένωση εφοπλιστών.

    Η χαμηλών τόνων, αλλά εξαιρετικά δραστήρια και αποτελεσματική ‘’καπετάνισσα’’ με την ιδιαίτερα έντονη κοινωφελή δράση, είναι σήμερα γενική γραμματέας της Ένωσης και από πολλές πλευρές θεωρείται ως το ισχυρότερο ‘’χαρτί’’ για να αναλάβει το διοικητικό τιμόνι.

    Μεταδίδοντας τη γενικότερη αίσθηση της ανανέωσης, αλλά και του ορθολογικού συγκερασμού των απόψεων, στον φορέα εκπροσώπησης των Ελλήνων εφοπλιστών.

    Παράλληλα με τον όποιο συμβολισμό μπορεί να έχει και το γεγονός ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της Ένωσης, μια γυναίκα μπορεί να βρεθεί στη θέση Προέδρου.

    Η υποψηφιότητα της Μελίνας Τραυλού έχει αποκτήσει ήδη ένα ευρύ κύκλο υποστηρικτικών.

    Σε αυτούς λέγεται ότι “συγκαταλέγεται τόσο ο απερχόμενος Πρόεδρος Θόδωρος Βενιάμης αλλά και αρκετά άλλοι ισχυροί εφοπλιστές και εφοπλίστριες από τα πιο  «βαριά» ονόματα  της Ακτής Μιαούλη”.

    Η Μελίνα Τραυλού, βρίσκεται ώς Διευθύνουσα Σύμβουλος στο τιμόνι της Neptune Lines και διαχειρίζεται έναν στόλο από 17 Pure Car and Truck Carrier, πλοία που μπορούν να μεταφέρουν από 1.500 μέχρι 4.600 αυτοκίνητα το καθένα, ενώ ο στόλος της είναι ένας από τους νεότερους στην Ευρώπη με μέσο όρο ηλικίας τα 8,5 έτη .

    Την τελευταία πενταετία η κ. Τραυλού, πραγματοποίησε και ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο άνοιγμα στα Bulk Carriers, ιδρύοντας το 2017 την Neptune Dry  που διαθέτει έναν στόλο από πέντε βαπόρια.

    Την Neptune Lines την ίδρυσε ο πατέρας της Νίκος Τραυλός το 1973 και είναι σήμερα η μοναδική μεγάλη,  ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία σε αυτήν τη δραστηριότατα.

    Με πολυετή συμμετοχή στο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η Μελίνα Τραυλού στήριξε από την πρώτη στιγμή την δημιουργία της ΣYN- ENΩΣIΣ, του ‘’βραχίονα» κοινωνικής προσφοράς που έχει αναπτύξει η Ένωση.

    Επίσης η κ. Τραυλού  είναι και από τα ιδρυτικά μέλη της Axion Hellas που προσφέρει υπηρεσίες στην κοινωνία, ειδικά στις ευάλωτες ομάδες που ζουν σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές των Ελληνικών νησιών και της Ελληνικής ηπειρωτικής χώρας.

    Τραυλού
    Μελίνα Τραυλού, Διευθύνουσα Σύμβουλος Neptune Lines

     

    Τι φοβούνται περισσότερο οι τραπεζίτες σήμερα…

    Θα νόμιζε κανείς ότι ο μεγαλύτερος εφιάλτης σήμερα, για τους Έλληνες τραπεζίτες, είναι τα κόκκινα δάνεια της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης.

    Στην πραγματικότητα όμως το σύνολο των διοικήσεων των συστημικών τραπεζών, τρέμει -όχι αυτό που συμβαίνει σήμερα- αλλά αυτό που θα συμβεί σε λιγότερο από 3 χρόνια από σήμερα:

    Σύντομα θα έρθει η μέρα, που ΟΛΟΙ οι δανειολήπτες θα έχουν τη δυνατότητα να μπαίνουν σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα αγοράζουν το τραπεζικό προϊόν που τους ταιριάζει, φθηνότερα, καλύτερα και φυσικά γρηγορότερα ενώ οι παραδοσιακές τράπεζες, φορτωμένες με κτίρια, χιλιάδες υπαλλήλους και απέραντη γραφειοκρατία θα αγωνίζονται απλώς να επιβιώσουν….

     

    Το ελκυστικό ομόλογο της Capital Product Partners L.P.

    Σε υψηλές πτήσεις κινείται η Capital Product Partners L.P. του Ομίλου Μαρινάκη.

    Η εισηγμένη από το 2007 στον NASDAQ, ναυτιλιακή εταιρεία διαχειρίζεται συνολικά 19 πλοία διαφόρων κατηγοριών και το δεύτερο τρίμηνο του 2021 κατέγραψε ρεκόρ κερδών– 35,4 εκατ. δολάρια, έναντι 8,7 εκατ. δολάρια, την ίδια περίοδο του 2020.

    Αιχμή του δόρατος για την CPLP είναι τα τρία νέα LNG Carriers που ενέταξε στον στόλο της το τελευταίο διάστημα και τα οποία της εξασφαλίζουν εξαιρετικά υψηλές και εγγυημένες αποδόσεις, καθώς είναι ήδη ναυλωμένα με μακροχρόνιες συμβάσεις από τις μεγαλύτερες ενεργειακές εταιρείες του κόσμου, όπως η BP και η Cheniere.

    Από ότι μαθαίνουμε, η είσοδος της εταιρείας στη δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά μεταφοράς LNG θα συνεχιστεί αφού η εταιρεία σχεδιάζει να προμηθευτεί άμεσα άλλα τρία υπερσύγχρονα LNG Carriers.

    Για τη χρηματοδότησή τους μάλιστα, η CPLP  θα προχωρήσει τις επόμενες μέρες στην έκδοση πενταετούς ομολόγου με ιδιαίτερα ελκυστικούς όρους για τους Έλληνες μικροεπενδυτές.

    Κάτι μας λέει ότι θα γίνει ανάρπαστό!

     

    Βρετανική τράπεζα αγοράζει μαζικά εφοπλιστικά δάνεια….

    Είναι από τις τράπεζες που στο παρελθόν μεσουρανούσαν στην Ελλάδα.

    Κάποια στιγμή έφυγε.

    Σήμερα επιστρέφει διακριτικά και εφαρμόζει μια ενδιαφέρουσα στρατηγική.

    Αγοράζει μαζικά πακέτα εφοπλιστικών δανείων σε τιμές χονδρικής και κατόπιν πηγαίνει στο Εφοπλιστικό Λόμπυ του Λονδίνου και τους …πουλάει τα δάνεια που έχουν πάρει…

    Είναι καλύτερο να χάνεις κερδίζοντας παρά να χάνεις συνέχεια όταν οι εποχές αλλάξουν και τα δάνεια θα «κοκκινίζουν» μαζικά, όπως πολλές φορές έχει συμβεί στο παρελθόν….

     

    Πόσο θα πουλήσει ο Σωκράτης την Intrasoft;

    Το due diligence έχει ολοκληρωθεί και τώρα βρισκόμαστε στο στάδιο των διαπραγματεύσεων για το τελικό τίμημα.

    Τα στελέχη του Ομίλου Intracom θεωρούν την Intrasoft ως πολύτιμο πετράδι, αλλά οι Δανοί της Netcompany, που θέλουν να την εξαγοράσουν, δεν θεωρούν ότι η Intrasoft μπορεί να λειτουργεί με μεγάλα περιθώρια κέρδους.

    Προτείνουν λοιπόν ένα τίμημα της τάξης των 230 εκατ. Ευρώ –Enterprise value (EV) – για να πάρουν την εταιρεία και φυσικά τα δάνειά της (περίπου 40 εκατ. Ευρώ).

    Αν τελικά o Σωκράτης Κόκκαλης, με την γνωστή διαπραγματευτική του δεινότητα, καταφέρει να ανεβάσει το τίμημα πάνω των 230 εκατ. Ευρώ, ταυτόχρονα θα πετύχει να μειώσει τον συνολικό δανεισμό της  Intrakom  Holding (που ανήκει η Intrasoft) από 120 εκατ.€ σήμερα σε 80 εκατ. € (-40 εκ. € της Intrasoft ), θα έχει θέσει υπό έλεγχο το χρηματοοικονομικό πρόβλημα.

    Η επόμενη κίνηση, μετά την πώληση της Intrasoft, θα είναι η συγχώνευση των υπολοίπων εταιρειών του Ομίλου σε μία ενιαία, δυναμική και οικονομικά στέρεη οντότητα…

     

    Δεν είναι όλες οι εταιρείες Πληροφορικής, Microsoft

    Είναι ωραίο και ελπιδοφόρο αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα αυτή την εποχή, στον χώρο της πληροφορικής.

    Η ψηφιακή μετάβαση είναι εθνικός στόχος, τα έργα υποδομής που ξεκινά η Ελληνική Δημοκρατία είναι πολλά και μεγάλα.

    Πρέπει όμως να είμαστε προσεκτικοί.

    Δεν έχουν όλες οι εταιρείες πληροφορικής, στην Ελλάδα, τις δυνατότητες της …Microsoft.

    Δεν είναι όλοι παντού το ίδιο.

    Μία εταιρεία με ετήσιο τζίρο 15 εκατ. Ευρώ, αποτιμάται σήμερα στο Χρηματιστήριο 150 εκατ. Ευρώ.

    Μέχρι ποιου σημείου μπορεί να προ-εξοφληθεί η επιτυχία της;

     

    Και η Prodea βγαίνει στις αγορές….

    Η απόφαση της διοίκησης της Prodea υπό τον έμπειρο Αριστοτέλη Καρυτινό είναι ειλημμένη: Το Free Float της μετοχής πρέπει να αυξηθεί σημαντικά και το μετοχολόγιο της εταιρείας πρέπει να …διεθνοποιιηθεί αλλά με επενδυτές που τοποθετούνται σε περισσότερο ώριμες αγορές.

    Αυτό σημαίνει ότι πρέπει κάποιος να πάρει από το χέρι την Prodea και να την βγάλει σε λεωφόρους που μέχρι σήμερα δεν τολμούσε να διασχίσει…

    Γι’ αυτό άλλωστε αν έχετε προσέξει τον τελευταίο καιρό η Prodea προβάλλει τα πιο «πράσινα» και ..ESG επιτεύγματα της.

    Το επενδυτικό της πρόγραμμα εστιάζει κυρίως σε επενδύσεις σε βιοκλιματικά κτήρια γραφείων που υιοθετούν τις αρχές της Περιβαλλοντικής και Κοινωνικής Διακυβέρνησης (Environmental and Social Governance, “ESG”) και σε εμπορικές αποθήκες με ενεργειακά αποδοτικά χαρακτηριστικά καθ’ υπέρβαση των ελάχιστων κανονιστικών απαιτήσεων.

     

    Καλά τα νέα από τον Τουρισμό

    Η εντεινόμενη ενεργειακή κρίση εμποδίζει τον Χρήστο Σταϊκούρα στη σύνταξη ενός αξιόπιστου προϋπολογισμού.

    Υπάρχει ωστόσο ένα μέγεθος της οικονομίας που διαρκώς των διαψεύδει ευχάριστα.

    Τα μηνύματα στην Τράπεζα της Ελλάδος είναι ευοίωνα ότι τα τουριστικά έσοδα φέτος θα ξεπεράσουν τα 12 δις Ευρώ.

    Αυτό σημαίνει ότι αποδείχθηκε συντηρητική η αρχική εκτίμηση του Χρήστου Σταϊκούρα για τη μέση κατά κεφαλή τουριστική δαπάνη στα 600 Ευρώ.

    Έχουμε ήδη περάσει τα 700 Ευρώ κατά κεφαλή ενώ οι προκρατήσεις για το 2022 προϊδεάζουν για νέο τουριστικό ρεκόρ…

     

    Μία ακόμη τιμητική διάκριση για τον Νίκο Μακρόπουλο…

    Ήταν πριν 32 ολόκληρα χρόνια, όταν ο νεαρός τότε Ασφαλιστής Νίκος Μακρόπουλος μαζί με τον αείμνηστο Γιώργο Κούμπα, τον Γιώργο Καραβιά, τον Σίμο Ξηρογιαννόπουλο και την Αγγελική Δαλιάνη , αποφάσισαν να ιδρύσουν έναν Φορέα για να καθιερώσουν στην Ελλάδα τον θεσμό του μεσίτη Ασφαλιστικών υπηρεσιών.

    Ο ισχυρός άνδρας της “Eυρώπη Aσφαλιστική”, ο Νίκος Μακρόπουλος, Ιδρυτικό Mέλος & επίτιμος Πρόεδρος, Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ), παρέλαβε χθες μία ακόμη τιμητική διάκριση.

    Βραβεύτηκε από την Ethos Group με τον τίτλο του Διακεκριμένου Ηγέτη στην ελληνική ασφαλιστική διαμεσολάβηση.

    “Η ίδρυση του ΣΕΜΑ ήταν από τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας μου. Από τότε που ήμουν στο Λονδίνο σε ηλικία 20 ετών, ανακάλυψα τον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης και γενικά τον θεσμό του broker, του μεσίτη.

    Από το 1998 προσπαθούσαμε να πείσουμε το τότε Υπουργείο Εμπορίου να αναγνωρίσει τον θεσμό του μεσίτη, με μεγάλες δυσκολίες. Το 1993, επί ημερών Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, και δικής μου προεδρίας κατάφερα να εγκαθιδρυθεί ο θεσμός του μεσίτη.»

     O Nικόλαος Mακρόπουλος είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της “Eυρώπη Aσφαλιστική”.

    Διετέλεσε αντιδήμαρχος Aθηναίων για τις Eπενδύσεις την διετία 2019-2021, ενώ από την 1/9/2021 έχει αναλάβει ως Εντεταλμένος Σύμβουλος Aνάπτυξης, Eπιχειρηματικότητας και Eπενδύσεων, με πρόσθετη αρμοδιότητα τις διεθνείς οικονομικές σχέσεις…

     

    QUIZ 

    Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την προκήρυξη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών του πρώτου διαγωνισμού για την προμήθεια νέων αστικών λεωφορείων για τις συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

    Προσοχή όμως.  Μου λένε λοιπόν ότι για κάποια φίρμα λεωφορείων,  από αυτές που θα κατέβουν στον διαγωνισμό, σε γενικές δοκιμές που έγιναν σε κάποια μακρινή χώρα σε κάποια στιγμή δεν έπιασαν τα φρένα. Μάλιστα υπήρξαν και σχετικά δημοσιεύματα.

    Θα το ψάξω και θα επανέλθω γιατί το θέμα είναι μείζονος σημασίας!!!

     

     Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

    Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.