• Το μεγάλο φιάσκο της PQH, ο Βενιάμης, η Τραυλού και το συνυποσχετικό, το νέο στοίχημα του Καραβία, ο Χριστοφόρου στην Ελλάκτωρ και το μυστικό του Γιώργου Αλεξόπουλου των ΕΛΠΕ

    Σπάει το Αριάδνη για να πουληθεί;

    image

    Το νέο στοίχημα για τον Φωκίωνα Καραβία

    Με τον Φωκίωνα Καραβία στο τιμόνι της η Eurobank έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια αρκετές πρωτιές, για παράδειγμα ήταν η πρώτη τράπεζα που μείωσε τα κόκκινα δάνεια της σε μονοψήφιο ποσοστό.

    Τώρα απ΄ότι φαίνεται το στοίχημα για τον έμπειρο πλέον τραπεζίτη, είναι να κόψει πρώτος το νήμα των μερισμάτων.

    Να κατορθώσει δηλαδή μετά από αρκετά χρόνια η Eurobank ΕΥΡΩΒ 2,02% 2,02 να είναι η πρώτη τράπεζα που θα μοιράσει μέρισμα στους μετόχους της.

    «Το 2022 υλοποιούμε τη δέσμευσή μας, καθώς εισερχόμαστε πλήρως σε αναπτυξιακή τροχιά.

    Και έχουμε ήδη ανακοινώσει την πρόθεση μας για διανομή μερίσματος, για πρώτη φορά μετά το 2008, από τα κέρδη του 2022, με την προϋπόθεση της σχετικής έγκρισης των εποπτικών αρχών.

    Η μέχρι σήμερα εκτέλεση του προϋπολογισμού για το 2022, αυξάνει την πεποίθηση μας για τη διανομή μερίσματος»  δεσμεύτηκε, μιλώντας χθες στην Ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων.

    Πλαισιωμένος από μία δυναμική ηγετική ομάδα,  η οποία έχει διαμορφώσει πλέον ισχυρούς αρμούς μεταξύ των μελών της, ο Φωκίων Καραβίας κατόρθωσε για μία ακόμη χρονιά να ξεπεράσει τους αρχικούς στόχους που είχαν τεθεί για τη χρονιά που μας πέρασε.

    Τα κέρδη προ-προβλέψεων ξεπέρασαν το 1 δις ευρώ, ενώ τα οργανικά λειτουργικά κέρδη προσέγγισαν τα 500 εκ. ευρώ., τα υπό διαχείριση κεφάλαια, σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 38%, στα 4.4 δισ. ευρώ.

    Επειδή η πορεία μίας τράπεζας δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στους αριθμοδείκτες, οι καλοί αριθμοί είναι το αποτέλεσμα στρατηγικών επιλογών, άλλωστε όπως ανέφερε ο ίδιος «η ευημερία χρειάζεται πρωτοπόρους».

    Η  Eurobank  λοιπόν προχωρά ταχύτατα στον μετασχηματισμό της  έχοντας υιοθετήσει  το πρόγραμμα EUROBANK 2030,  που ενσωματώνει τα καλύτερα στοιχεία της αναντικατάστατης φυσικής επαφής και τις μοναδικές δυνατότητες και ευκολίες της τεχνολογίας.

    Όπως άλλωστε  μοντέλο phygital ακολουθούν και κορυφαίοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί διεθνώς.

    Το μοντέλο λειτουργίας phygital εκφράζεται απόλυτα στη νέα γενιά καταστημάτων που ξεκίνησαν να λειτουργούν  στα τέλη του 2021 και τα οποία είναι εντυπωσιακά στη όψη, φιλικά στον πελάτη και ιδιαίτερα λειτουργικά.

    Το μεγάλο φιάσκο της Τάνιας Σουσάρη

    «Στον αέρα τίναξε την δουλειά της πώλησης κόκκινων δανείων με την κωδική ονομασία “Αριάδνη” ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ, η διοίκηση της PQH Ειδικός Εκκαθαριστής Πιστωτικών Ιδρυμάτων,  υπό τις εντολές της CEO κ. Τάνιας Σουσάρη».

    Αυτό υποστηρίζουν πηγές κοντά στην διαδικασία.

    Μαζί με την βοήθεια της MORGAN STANLEY, που λειτουργούσε ως σύμβουλος,  οι άνθρωποι της PQH έβγαλαν ένα τεράστιο πακέτο για πώληση περίπου 5 δισ. ευρώ με προδιαγραφές 6 μηνών πριν, όταν δηλαδή ο πληθωρισμός και τα επιτόκια ήταν στο 0.

    «Αντί να κάνουν  στροφή 180 μοιρών ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς σήμερα, επέμεναν να ζητάνε ένα υψηλό νούμερο για να πουλήσουν όλα αυτά τα δάνεια» λένε οι ίδιες πηγές.

    Και όλα αυτά όταν ο πληθωρισμός είναι στο 10% και χθες η ΕΚΤ αύξησε κατά 0,5% τα επιτόκια του ευρώ.

    «Αποτέλεσμα ήταν να γραφτεί ο μεγάλο φιάσκο» σύμφωνα με τα όσα λέγονται στην αγορά.

    Βέβαια υπάρχει και ο αντίλογος:

    «Οι δεσμευτικές προσφορές ήταν οικονομικά απαράδεκτες» απάντησε χαρακτηριστικά στέλεχος της PQH σε ερώτηση του mononews και συμπλήρωσε πως “οι προσφορές στην ουσία, δεν ήταν δεσμευτικές καθώς εμπεριείχαν όρους και προϋποθέσεις που ακύρωναν τη δεσμευτικότητα”.

    Σπάει το Αριάδνη για να πουληθεί;

    Απέτυχε λοιπόν η προσπάθεια να πουληθεί το μεγάλο πακέτο κόκκινων δανείων 5 δισ. ευρώ της PQH .

    Τώρα, απ΄ότι φαίνεται, κάποιοι προωθούν την λύση «διεμερίσαντο τα ιμάτια μου εαυτοίς, και επί τον ιματισμό μου έβαλον κλήρο».

    Για να αφήσουμε τα Ιερά Πάθη κατά μέρος, να σπάσει σε κομμάτια το πακέτο και τα καλά να πουληθούν ξεχωριστά.

    Πράγματι, μέσα στον ορυμαγδό των κόκκινων δανείων που περιλαμβάνει το πακέτο, υπάρχουν και ορισμένα τα οποία καλύπτονται με «ενδιαφέρουσες εξασφαλίσεις».

    Συνολικά υπάρχουν εξασφαλίσεις σε 83.000 ακίνητα, η αξία των οποίων ανέρχεται σε 7,4 δισ. ευρώ.

    Τι ήθελε λοιπόν να «πιάσει» για όλο το πακέτο αυτό η PQH που το πωλούσε, μόλις 730 εκατ. ευρώ;

    Χονδρικά, δηλαδή, το 10% της αξίας των ακινήτων που συνοδεύουν το πακέτο.

    Η προσφορά όπως απεδείχθη εκ των πραγμάτων ήταν χαμηλότερη.

    Έτσι λειτουργεί η αγορά όταν διαμορφώνονται συνθήκες μονοπωλίου.

    Το ζήτημα, επομένως, δεν είναι να σπάσει σε δύο, τρία κομμάτια το Αριάδνη, διότι στο ισοδύναμο αποτέλεσμα μπορείς να φθάσεις χαμηλώνοντας το πήχη του τιμήματος για όλο το πακέτο.

    Συνεπώς το ερώτημα που προκύπτει είναι σε ποια τιμή μπορούν να ρευστοποιηθούν τα ακίνητα χωρίς να υπάρχουν νομικές ή άλλες συνέπειες για τον εκκαθαριστή του Δημοσίου.

    Ο Οδυσσέας Χριστοφόρου στο δ.σ της Ελλάκτωρ

    Ο αναπληρωτής  διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ Οδυσσέας Χριστόφορου  προτάθηκε για νέο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 1,17% 2,60 .

    Από ό,τι μαθαίνω η πρόταση για την εκλογή του από τη Γενική Συνέλευση της 27ης Ιουλίου προέρχεται από την πλευρά της Reggeborgh και του Θύμιου Μπουλούτα.

    Ο μέχρι στιγμής αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ χαίρει της άκρας εμπιστοσύνης των παραπάνω ισχυρών προσώπων του Ομίλου καθώς διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις μαζί τους,

    Σκέφτομαι πάντως τι περίεργους κύκλους κάνει μερικές φορές  η ζωή φέρνοντας  για παράδειγμα τον  Οδυσσέα Χριστοφόρου να  γίνει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου, στο οποίο

    Πρόεδρος μέχρι πρότινος ήταν το πρώην αφεντικό του στην ΤτΕ, ο πρώην διοικητής  Γιώργος Προβόπουλος.

    Ο Οδυσσέας Χριστοφόρου χαρακτηρίζεται από την αγορά ως άξιος και χαρισματικός.

    Επίσης, ο ΟΠΑΠ, στον οποίο ο Οδυσσέας Χριστοφόρου εργάζεται από το 2014 στους τομείς της εταιρικής επικοινωνίας και των σχέσεων με τα media πριν αναλάβει το 2019 τη θέση του αναπληρωτή CEO, έχει εγκρίνει τη συμμετοχή του στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ελλάκτωρ.

    Μπαίνει ζεστό χρήμα στα ταμεία της ΤΕΚΑΛ

    Ζεστό χρήμα ,  τουλάχιστον 26 εκατ. Ευρώ αναμένεται να μπει στα ταμεία της ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου.

    Ο  Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, έχει υπογράψει σχετική απόφαση για να ξεκινήσουν οι σταδιακές πληρωμές προς την ΤΕΚΑΛ για το οδικό έργο της  Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης.

    Η ΤΕΚΑΛ ανακηρύχθηκε και με τη «βούλα» ανάδοχος τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ οι υπογραφές για το έργο έπεσαν στις  23 Δεκεμβρίου του 2021.

    Για να σας φρεσκάρω η ΤΕΚΑΛ έδωσε την καλύτερη προσφορά για το έργο με έκπτωση 27,8% αφήνοντας πίσω της τους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους, όπως οι Ελλάκτωρ και Intrakat, οι οποίες έδωσαν έκπτωση 21,2% και η 22,1% αντίστοιχα.

    Να σας θυμίσω, επίσης, πως η ΤΕΚΑΛ μειοδότησε  πρόσφατα σε συνεργασία με την Interkat του Πανουργιά Παπαϊωάννου στο οδικό έργο Καβάλα-Δράμα αξίας 60 εκατ. Ευρώ.

    Ο στρατηγός Βενιάμης και η μαχητική Μελίνα Τραυλού

    Με μεγάλη πλειοψηφία εγκρίθηκε στη γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών το σχέδιο για την υπογραφή του νέου συνυποσχετικού με την κυβέρνηση.

    Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, εξουσιοδοτήθηκε να υπογράψει τη σχετική συμφωνία, με την οποία ο κρατικός προϋπολογισμός αναμένεται ότι θα εισπράξει γύρω στα 60 εκατ. ευρώ.

    Μέχρι τώρα οι Έλληνες εφοπλιστές πλήρωναν εθελοντικά περίπου 40 εκατ. ευρώ.

    Με το νέο συνυποσχετικό – το τελευταίο είχε υπογραφεί επί πρωθυπουργίας Αλέξη Τσίπρα – θα μειωθούν οι συντελεστές οικειοθελούς παροχής για τα εισοδήματα εκ μερισμάτων των πλοιοκτητριών εταιρειών από 10% σε 5%.

    Το επιχείρημα που διατυπώθηκε είναι με την μείωση των συντελεστών φορολόγησης θα αυξηθούν οι εθελοντικές εισφορές ανά πλοίο, άρα θα εισρεύσουν στον κρατικό προϋπολογισμό περισσότερα χρηματικά ποσά.

    Για να ξέρετε το συνυποσχετικό ήταν έμπνευσής του τέως προέδρου Θόδωρου Βενιάμη ο οποίος εδώ που τα λέμε τα τελευταία χρόνια διακρίθηκε για τις στρατηγικές επιλογές του στην Ένωση.

    Πάντοτε με χειρουργικές κινήσεις σχεδίαζε τις κινήσεις της Ένωσης σε όλα τα επίπεδα και με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και με την ΝΔ.

    Ότι σχεδίασε και με τον Αλέξη Τσίπρα και με τον Κυριάκο Μητσοτάκη εισακούσθηκε 100% καθώς ξέρει πάντα να ζυγίζει ανθρώπους και πολιτικές.

    Δεν είναι τυχαίο ότι στήριξε με ολες του τις δυνάμεις την νυν πρόεδρό κ. Μελίνα Τραυλού η οποία αποδεικνύεται μαχητική και ευέλικτη  σε όλα τα ζητήματα της Ένωσης.

    Not bad για την ικανή κ. Τραυλού…

    ΔΕΗ – ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ: Οι συμμαχίες και ο ανταγωνισμός

    Όπως είναι γνωστό, πρόσφατα  ΔΕΗ και Motor Oil  του Ομίλου Βαρδινογιάννη, συμμάχησαν και επίσημα για από κοινού επενδύσεις στο πράσινο υδρογόνο, έχοντας μάλιστα ένα αναπτυξιακό σχέδιο που δείχνει πολύ καλά σχεδιασμένο και θέλει να κυριαρχήσει στον τομέα αυτό.

    Σήμερα οι προβλέψεις ομιλούν για επενδύσεις περίπου μισού δισ. και όποιος προλάβει.

    ΔΕΗ και Μοτορ Όιλ από κοινού πάντως θα προλάβουν.

    Σε ένα άλλο τομέα όμως, οι  δύο όμιλοι είναι ανταγωνιστές.

    Πρόκειται για τον αναπτυσσόμενο τομέα  των  φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

    Η NRG του Ομίλου Motor Oil μπήκε δυναμικά στο χώρο  και θα διαθέτει περισσότερα από 1.000 σημεία φόρτισης μέχρι το τέλος του χρόνου.

    Μάλιστα, στους ταχυφορτιστές έχει και συνεργασία  με το εκτεταμένο δίκτυο της COSMOTE.

    Η ΔΕΗ πάλι έχει το δικό της εκτεταμένο δίκτυο, το  ΔΕΗ Blue, με 480 σημεία φόρτισης.

    Ο Γιώργος Στάσσης έβαλε ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα να φτάσει τους 10.000 ταχυφορτιστές μέχρι το 2024 και να κυριαρχήσει.

    Μάλιστα η ΔΕΗ με το δίκτυο λιανικής που έχει, πάτησε πόδι και στο χώρο  της εμπορίας  φορτιστών σε ιδιώτες με τρία διαφορετικά μοντέλα, ενώ προσφέρει και υπηρεσίες εγκατάστασης.

    Πολύ σημαντικό ρόλο εδώ θα έχει και το σύστημα after sales service που αναπτύσσει η ΔΕΗ Blue.

    Και ώ του θαύματος, στην ίδια ακριβώς αγορά μπήκε και  η NRG-Motor Oil.

     

    Η RWE, η ΔΕΗ και ο Λάτσης

    Ο τεράστιος γερμανικός ενεργειακός Όμιλος RWE έχει προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα, σε αιολικά, φωτοβολταϊκά και τώρα στα θαλάσσια αιολικά.

    Σε κάθε τομέα επέλεξε και ένα ξεχωριστό Έλληνα συνεταίρο.

    Έφτιαξε κοινή εταιρία με τη ΔΕΗ ΔΕΗ -0,53% 11,36 έχουν ήδη κοινή εταιρεία για να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά στα λιγνιτικά πεδία Κοζάνης-Πτολεμαΐδας δυναμικότητας 2000 Μεγαβάτ.

    Εδώ πλέον προκύπτει ένα πρόβλημα αφού η επιστροφή στο λιγνίτη μπορεί να κάνει τη ΔΕΗ να χρησιμοποιήσει για εξόρυξη κάποια από τα πεδία αυτά.

    Θα λυθεί και αυτό με τη συνεννόηση Γιώργου Στάσση με τους Γερμανούς.

     

    Ο ικανός Γιώργος Αλεξόπουλος των ΕΛΠΕ

    Εκεί όμως που έγινε η συμμαχία-έκπληξη των Γερμανών, ήταν στην πολλά υποσχόμενη αγορά των θαλάσσιων αιολικών.

    Με κάθε μυστικότητα έγιναν επί σχεδόν ένα μήνα, οι συναντήσεις σε ξενοδοχείο πολύ κοντά στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος» και η συμφωνία ανακοινώθηκε πρόσφατα : οι Γερμανοί θα πάνε στα offshore αιολικά με τα ΕΛΠΕ.

    Αυτό πιστώνεται εν πολλοίς στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΛΠΕ-ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ  Γιώργο Αλεξόπουλο, που είναι παράλληλα εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ. του Ομίλου ΕΛΠΕ.

    Ο κ. Αλεξόπουλος είναι εδώ και χρόνια προσωπική επιλογή του Σπύρου Λάτση για τον Όμιλο και στα δύσκολα διαλέγεται απευθείας μαζί του.

    Όπως μού λένε, ώσπου να κλείσει  η δουλειά δεν ήταν εύκολος ο δρόμος.

    Πρώτον οι Γερμανοί αρχικά ζητούσαν τα πάντα, μέχρι που προσαρμόστηκαν.

    Και δεύτερον υπήρχαν και εσωτερικές αντιδράσεις στα ΕΛΠΕ ΕΛΠΕ -0,36% 8,28, αφού στελέχη υποστήριζαν πως ο όμιλος δεν πρέπει να ασχοληθεί με θαλάσσια αιολικά και πάντως όχι με «τους συγκεκριμένους …μονοκόμματους και πολύ απαιτητικούς Γερμανούς».

    Τελικώς τα νέφη διελύθησαν και οι δύο όμιλοι θα …κολυμπήσουν από κοινού στο Αιγαίο και στο Ιόνιο.

    Είναι τόσο μεγάλο το ενδιαφέρον του γερμανικού Ομίλου για την Ελληνική αγορά, που πολλοί  περιμένουν το φθινόπωρο στην Ελλάδα το μεγάλο αφεντικό της RWE, τον Dr. Markus Krebber τον Chief Executive Officer της RWE AG.

    Για τον κ. Sven Utermöhlen, Διευθύνοντα Σύμβουλο της  Wind Offshore-RWE Renewables, δεν το συζητώ, έχει έρθει δύο φορές στην Ελλάδα και τον Αύγουστο θα κάνει διακοπές στην Κρήτη.

    Στις big business η Ιντρακάτ

    H νέα ιδιοκτησία και νέα διοίκηση της ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει βάλει για τα καλά στόχο τα πολλά και μεγάλα ΣΔΙΤ που έρχονται στη χώρα μας.

    Μέχρι το 2025 θα προχωρήσουν μεγάλες συμβάσεις παραχώρησης αλλά κυρίως ΣΔΙΤ και προετοιμάζονται κατάλληλα.

    Πρόκειται για έργα όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Κίσσαμος – Ηράκλειο και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού με επίκεντρο τη σήραγγα Αργυρούπολης.

    Στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουν ενταχθεί  έργα ΣΔΙΤ περίπου 8 δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως τα φράγματα και η διαχείριση νερού.

    Βέβαια τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά χρειάζεται μεθόδευση και προετοιμασία.

    Όμως οι κ. Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου προσβλέπουν σε αυτά χωρίς να παραβλέπουν το σημαντικό ανεκτέλεστο των 1,2 δισ. ευρώ που έχει ήδη εξασφαλίσει η Intrakat, μαζί με τις προς υπογραφή συμβάσεις.

    Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

    Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.