The Wiseman

Ποιες τράπεζες κέρδισαν από την πώληση του ΙΑΣΩ και η αναβάθμιση 3 μετοχών

the wise man

the wise man


Οι μετοχές που αναβαθμίζονται και τα χαρτιά του Κόκκαλη

Οι μετοχές “δίνουν” τη δική τους μάχη αναβάθμισης. Το Χρηματιστήριο Αθηνών που τα τελευταία χρόνια ακολουθεί αντιστρόφως ανάλογη πορεία με τις διεθνείς αγορές, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των μετοχών της Κύριας Αγοράς για το β’ τρίμηνο του 2018.

Ημερομηνία ισχύς των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης από σήμερα 10 Απριλίου 2018. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι σε σύνολο 34 μετοχών που άλλαξαν κατηγορία, μόλις 3 μετοχές υποβαθμίστηκαν, δηλαδή πήγαν σε χειρότερη κατηγορία έναντι 31 μετοχών  που αναβαθμίστηκαν.

Αυτό έχει τη σημασία τους και δείχνει ότι τα πράγματα βελτιώνονται στην αγορά ως προς τις συναλλαγές. Δεν έχει σημασία εάν η αγορά πάει κάτω ή πάνω, αλλά δείχνει ότι το ενδιαφέρον βελτιώνεται προς το καλύτερο. Και αυτό μπορεί να συνεχιστεί γιατί το επόμενο διάστημα τα καλά θα είναι περισσότερα από τα κακά με βάση τα σημερινά δεδομένα.

Αναλυτικά από τις 31 μετοχές που ανέβηκαν κατηγορία οι 29 πήγαν στη βαθμίδα της Μεσαίας Συναλλακτικής Δραστηριότητας από τη Χαμηλή που ήταν προηγουμένως  και  δύο ανέβηκαν στην Υψηλή από τη Μεσαία.

Τέλος τρεις (3) μετοχές μετοχές πήγαν σε χειρότερη βαθμίδα και συγκεκριμένα από τη Μεσαία στη Χαμηλή.

…και μία παρατήρηση

Από τις τρεις μετοχές που αναβαθμίστηκαν στην Υψηλή βαθμίδα και οι τρεις (Ιντραλότ, Ιντρακόμ και Κέκροψ) σχετίζονται με τον όμιλο του Σωκράτη Κόκκαλη.

O αναφερόμενος επιχειρηματίας είναι απευθείας μέτοχος σε Ιντρακόμ και Ιντραλότ και μέσω της Ιντρακόμ στον Κέκροπα (η Ιντρακόμ έχει το 34%).

Στον Κέκροπα μεγαλομέτοχοι είναι επίσης η  κυκλωτική ΓΕΚ-Τέρνα (37,2%) και ο κυνηγημένος Σταύρος Ψυχάρης (7,19%).

ΙΑΣΩ: Ξεφορτώνεται δάνεια 44 εκατ. ευρώ. Ποιες τράπεζες έχουν λαμβάνειν 

Η ολοκλήρωση της πώλησης του ΙΑΣΩ General από τη μαμά ΙΑΣΩ Α.Ε., εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών στην Hellenic Healthcare S.A.R.L., είναι μια πολύ καλή κίνηση για δύο λόγους: Πρώτον γιατί βάζει στο ταμείο της 19,446 εκατ. ευρώ και δεύτερον γιατί ξεφορτώνεται δάνεια 27 εκατ. ευρώ, δηλαδή όσο είναι ο δανεισμός του ΙΑΣΩ General. Δεδομένου ότι το προϊόν της πώλησης, δηλαδή τα 19,466 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή χρέους, το ΙΑΣΩ μειώνει το δανεισμό του κατά περίπου 44 εκατ. ευρώ.

Το ποσό είναι σημαντικό αν σκεφθεί κανείς ότι ο συνολικός δανεισμός του ομίλου ΙΑΣΩ ήταν 202 εκατ. ευρώ, πριν την πώληση του ΙΑΣΩ General.

Πολύ μεγάλο νούμερο σε σχέση με τον τζίρο του ομίλου που κυμαίνεται την τελευταία διετία μεταξύ 109-117 εκατ. ευρώ.

Το γεγονός ότι θα χαθεί τζίρος περί τα 30-32 εκατ. ευρώ δε λέει κάτι, αφού ο τζίρος αυτός συνοδευόταν με ζημιογόνα αποτελέσματα.

Οπότε το ΙΑΣΩ το κέρδος από την πώληση είναι τριπλό.

Οπότε και οι αθεόφοβες τράπεζες, που δάνεισαν σχεδόν δύο φορές τον τζίρο του ομίλου (η  Εθνική και η Alpha Bank) έχουν λαμβάνειν.

Άλλο είναι τώρα το πρόβλημα του ΙΑΣΩ και όχι τα δάνεια…

Εβδομάδα εξελίξεων για ΔΕΣΦΑ, ΕΕΕΣΤΥ 

Mέσα στην εβδομάδα θα έχουμε εξελίξεις σε δύο μέτωπα. Σε αυτό της ΔΕΣΦΑ και σε αυτό της ΕΕΣΤΥ. Για τη ΔΕΣΦΑ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι βελτιωμένες προσφορές για το 66% των μετοχών θα κατατεθούν αύριο Τετάρτη.

the wise man
the wise man

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες η κοινοπραξία των εταιρειών Snam S.p.A., Enagás Internacional S.L.U. και Fluxys S.A. κατέθεσε μικρότερη προσφορά ενώ η κοινοπραξία των εταιρειών Regasificadora del Noroeste S.A., Reganosa Asset Investments S.L.U., S.N.T.G.N. Transgaz S.A. και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας για την Ανασυγκρότηση και την Ανάπτυξη (EBRD) υπέβαλλε καλύτερη.

Όμως, οι προσφορές δεν ικανοποίησαν το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ζήτησε βελτίωση λόγω της καλύτερης κερδοφορίας της εταιρείας το 2017.

Σε ότι αφορά την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού) δηλαδή της εταιρείας που παρέχει υπηρεσίες συντήρησης τροχαίου υλικού έχει προγραμματιστεί η υποβολή βελτιωμένης προσφοράς για μεθαύριο Πέμπτη, 12 Απριλίου.

Στην περίπτωση της ΕΕΣΤΥ υπάρχουν αρκετά ζητήματα αφού υποβλήθηκε μονο μία προσφορά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία έχει περάσει στην ιδιοκτησία των ιταλικών σιδηροδρόμων (Ferrovie dello Stato Italiane Group).

Η προσφορά ήταν χαμηλή περί τα 9 με 10 εκατ. ευρώ ενώ το ΤΑΙΠΕΔ ήθελε τίμημα περί τα 20-23 εκατ. ευρώ.

Εκτός από το τίμημα υπάρχει κι ένα ακόμα θέμα αυτό της μονοπωλιακής της θέσης και πιο συγκεκριμένα της εκμετάλλευσης της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά έναντι των ανταγωνιστών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού παρείχε υπηρεσίες σε πολύ υψηλές τιμές στην εταιρεία Cargo Rail Logistics, όπως προσφάτως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας (η Cargo Rail Logistics είναι κοινοπραξία της ελληνικής Goldair Cargo και των κρατικών αυστριακών σιδηροδρόμων, ο οποία έλαβε την πρώτη άδεια εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα, αλλά δεν μπορεί να δραστηριοποιηθεί στην πράξη, γιατί μεταξύ άλλων οι χρεώσεις της ΕΕΣΤΥ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού είναι απαγορευτικές).

Άρα, υπάρχει και θέμα ανταγωνισμού.

Μητσοτάκης για αποκρατικοποιήσεις 

Σχετικά με τις αποκρατικοποιήσεις, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι ακόμα και οι εταιρείες νερού χρειάζονται στρατηγικό επενδυτή για να πάνε ένα βήμα μπροστά.

Όντας υπό κρατικό έλεγχο, είπε, δεν έχουν κίνητρο και πρόσθεσε ότι παράλληλα θα υπάρχει μια ισχυρή εποπτική αρχή που θα ρυθμίζει την τιμολογιακή πολιτική.

Ρεκόρ πτώσης η τουρκική λίρα, αλλά ανακάμπτει ο τουρισμός

Η τουρκική λίρα υποχώρησε σε νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα φθάνοντας το 1 προς 5 σε σχέση με το ευρώ και 1 προς 4,07 με το δολάριο.

Αυτό είναι ένα κακό νέο για τους ξένους επενδυτές που έχουν λεφτά στην Τουρκία και το δημόσιο χρέος της χώρας. Η πορεία της  αντανακλά το πως αντιλαμβάνεται οι διεθνείς επενδυτές την πορεία της Τουρκίας προς τις εκλογές και βγάζουν λεφτά από τη χώρα.

Για τους Τούρκους βέβαια δεν αλλάζει κάτι προς το παρόν και στο βαθμό που μπορούν να χρηματοδοτούν τις ανάγκες τους. Αντίθετα, κάποιες βιομηχανίες με ανταγωνιστικά προϊόντα ωφελούνται.

Αυτό γίνεται και με τον τουρισμό. Κάτι που αποτελεί ένα είδος ανταγωνιστικού κινδύνου για την Ελλάδα, δεδομένου ότι η Τουρκία ως τουριστικός προορισμός ανακάμπτει εφέτος μετά τις βομβιστικές τρομοκρατικές επιθέσεις του 2015 και την ένταση στις σχέσεις με τη Ρωσία.

the wise man
the wise man