• «Όχι» της Πειραιώς σε cornerstone investor, σε ποιους τα έχωσε ο Εξάρχου, η ΔΑΑmania της αγοράς, ο Λαβράνος, τα πλαστά τιμολόγια, η Interpol, και η ΑΒΑΞ και ο τζάμπας

    Άστραψε και βρόντηξε χθες ο Αλέξανδρος Εξάρχου από τη Θεσσαλονίκη

    image

    Πειραιώς: «Όχι» σε cornerstone investor

    Αγαπητοί αναγνώστες, δύο είναι κυρίως οι εταιρείες που συζητά η επενδυτική κοινότητα τις τελευταίες ημέρες.

    Η μία είναι η Πειραιώς και η άλλη ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.

    Στην Πειραιώς το placement θα ξεκινήσει περί τα τέλη του επόμενου μήνα.

    Η απόφαση είναι να διατεθεί ένα ποσοστό πέριξ του 20-22% από συνολικά 27% που έχει στην κατοχή του το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).

    Πηγές που έχουν γνώση των διαδικασιών αναφέρουν ότι το ΤΧΣ, όπως και η διοίκηση της τράπεζας υπό τον έμπειρο Χρήστο Μεγάλου, δεν θα επιθυμούσε κάποιον μεγάλο επενδυτή που θα έχει τον ρόλο του Cornerstone Investor για να επενδύσει 250 εκατ. ευρώ για το 5%.

    Θα προτιμούσε δηλαδή 4-5 ξένα μεγάλα funds, που θα τοποθετήσουν περίπου 43 εκατ. ευρώ και θα αγοράσουν ποσοστό 1%, έκαστο.

    Πηγές που γνωρίζουν αναφέρουν ότι “αυτή είναι και η καλύτερη λύση” .

    Σήμερα η κεφαλαιοποίηση της Πειραιώς αγγίζει τα 4,36 δισ. ευρώ και χθες έκλεισε στα 3,50 ευρώ με κέρδη 0,49%.

    Άγνωστο παραμένει τι θέλει να κάνει και ο δεύτερος, μετά το ΤΧΣ,  βασικός μέτοχος της Πειραιώς, ο John Paulson.

    Ο Αμερικάνος fund manager κατέχει το 18,62% των μετοχών, ενώ το Ιταλικό fund Helikon, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Χρηματιστηρίου, κατέχει το 9,38%.

     

    ΔΑΑmania

    Μετά την Πειραιώς, το hot story των ημερών φαίνεται να είναι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ).

    Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το ξένο βιβλίο της IPO έχει καλυφθεί κατά 10 φορές και το ελληνικό κατά 5 φορές.

    Μέσω δημόσιας προσφοράς διατίθενται σε εγχώριους επενδυτές 9.545.455 μετοχές ΔΑΑ, που θα φθάσουν σε 10.500.000 τεμάχια, σε περίπτωση υπερβάλλουσας ζήτησης.

    Μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης και βιβλίου προσφορών διατίθενται σε ξένους επενδυτές ως 46.500.000 μετοχές.

    Χθες, πολλές μετοχές δέχτηκαν πιέσεις καθώς μεγάλα χαρτοφυλάκια ρευστοποιούν θέσεις τους, για να τοποθετηθούν στην IPO του ΔΑΑ.

    Οι πιέσεις θα συνεχιστούν σήμερα και πιθανότατα και αύριο.

    Τώρα άπαντες προσπαθούν να «ανιχνεύουν» σε ποια τιμή θα εισαχθούν οι μετοχές του ΔΑΑ, στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

    Το πιθανότερο είναι ότι η τιμή εισαγωγής θα είναι μεταξύ 7,60 και 7,80 ευρώ.

    Δεν ξέρω πόσοι θα είναι οι παίκτες που θα μείνουν στη μετοχή για να κυνηγήσουν τη μερισματική απόδοση ή θα πουλήσουν τις πρώτες ημέρες της διαπραγμάτευσης.

    Η συνδυασμένη διάθεση του 17,27% ως 19% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Ελ. Βενιζέλος) διενεργείται με εύρος τιμής μεταξύ 7 με 8,2 ευρώ ανά μετοχή.

    Το ΤΑΙΠΕΔ ζητά δηλαδή ποσό μεταξύ 400 με 467,4 εκατ. ευρώ.

    Με βάση το εύρος διάθεσης, το equity value διαμορφώνεται μεταξύ 2,1 με 2,46 δισ. ευρώ και το enterprise value (καθαρός δανεισμός 866 εκατ. ευρώ) μεταξύ 2,96 με 3,3 δισ. ευρώ.

     

    Εξάρχου: Γιατί άστραψε και βρόντηξε

    Άστραψε και βρόντηξε χθες ο Αλέξανδρος Εξάρχου από τη Θεσσαλονίκη με αφορμή επίσκεψή του στο Μετρό, έργο που ολοκληρώνει η Άκτωρ εντός του 2024.

    Ο ισχυρός άνδρας της Intrakat και της Άκτωρ έκανε λόγο για «υπονομευτές της δικής του προσπάθειας που έρχονται από την Αθήνα» και κατέληξε: «Τους ευχόμεθα υγεία».

    Ο Εξάρχου ήταν κατηγορηματικός: «Εμείς αυτό κάνουμε, πήραμε την Άκτωρ, εκτελούμε το έργο και θα το ολοκληρώσουμε».

    «Και όχι μόνο αυτό, αλλά όλα τα έργα μας, γιατί έχουμε εξασφαλίσει τόσο την τεχνική όσο και τη χρηματοοικονομική μας επάρκεια και, κυρίως, τις εισπράξεις από έργα που εκτελούμε» συνέχισε.

    «Όσο και αν προσπαθείτε να μας ενοχλήσετε, το μετρό Θεσσαλονίκης, που δεν μπορέσατε να ολοκληρώσετε, θα το τελειώσουμε τον Νοέμβριο» συνέχισε ο κ. Εξάρχου.

    Όπως εξήγησε ο κ. Εξάρχου, χάθηκε ανεκτίμητος χρόνος και πάρα πολλά χρήματα, τα οποία, όπως συμπλήρωσε, ήταν στην πραγματικότητα η διαφορά μεταξύ της αρχικής προσφοράς του τότε αναδόχου και του πραγματικού κόστους του έργου.

    Και όπως επισήμανε, ο εργολάβος «δεν ήταν ένας και δεν ήταν η Άκτωρ».

    «Αυτά είναι παθογένειες του παρελθόντος που πρέπει να μας διδάσκουν.

    Εάν εμείς ως νέα διοίκηση της Άκτωρ δεν είχαμε τη οικονομική δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε άμεσα το έργο με €40 εκατ., αυτό δεν θα τελείωνε ούτε τον Νοέμβριο του 2026» ξεκαθάρισε ο κ. Εξάρχου.

    Παράλληλα, ο κ. Εξάρχου δήλωσε: «Δράττομαι της ευκαιρίας να στείλω δύο μηνύματα σε μερικούς καλοθελητές που προφανώς ενοχλούνται, διότι η νέα διοίκηση της Άκτωρ προχωρά το Μετρό Θεσσαλονίκης», κάνοντας λόγο για εργολάβους «του παρελθόντος, που ήθελαν, αλλά δεν μπόρεσαν να κάνουν αυτό που έκανε η Intrakat μέσα σε 1,5 χρόνο».

    Το ερώτημα είναι σε ποιους εύχεται υγεία ο Εξάρχου.

    Ο ένας μου λένε ότι είναι γηραιός κατασκευαστής άνω των 80 ετών, που είναι μέτοχος σε εταιρεία εισηγμένη με μικρή κεφαλαιοποίηση πέριξ των 50 εκατ. ευρώ, και ο άλλος 60άρης που εργάζεται σε υψηλή θέση (όχι CEO) σε top κατασκευαστικό και ενεργειακό όμιλο.

     

    Λαβράνος: Tα πλαστά τιμολόγια και η  Interpol

    Στις 5 Δεκεμβρίου ο Wiseman σας είχε ενημερώσει πως η Υπηρεσία Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων Αττικής (ΥΕΔΔΕ Αττικής) επέδωσε προσωρινό φύλλο ελέγχου στον πρωταγωνιστή του σκανδάλου των υποκλοπών επιχειρηματία Γιάννη Λαβράνο, για εικονικά τιμολόγια αξίας άνω των 52 εκατ. ευρώ που είχε εκδώσει η ΕΛΕΚΤΡΟΥΜ ΤΕΚΝΟΛΟΤΖΙΣ, εταιρεία του Λαβράνου, μεταξύ 2013 και 2015.

    Λήπτης των εν λόγω εικονικών τιμολογίων ήταν συστημική τράπεζα.

    Άλλωστε, η Τράπεζα διαδραμάτισε κομβικό ρόλο για να τεκμηριωθεί πως ο Λαβράνος ήταν ο υποκρυπτόμενος Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΕΚΤΡΟΥΜ, καθώς στα γραφεία της έγινε η κατάσχεση συμβάσεων που είχε συνομολογήσει η ΕΛΕΚΤΡΟΥΜ με την Τράπεζα  το 2013, το 2014 και το 2015 και τις οποίες υπέγραφε ο ίδιος ο Λαβράνος.

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Wiseman, το προσωρινό φύλλο ελέγχου επιδόθηκε στην οδό Φοίβου στην Εκάλη, στην οικία του Παναγιώτη Καραλή, που είναι ο λογιστής του Γιάννη Λαβράνου.

    Παράλληλα, το φύλλο ελέγχου επιδόθηκε και σε δημοτικό υπάλληλο του Δήμου Αθηναίων, στη βάση του τύπου που ακολουθείται όταν ο φορολογούμενος δεν δηλώνει έδρα κατοικίας.

    Ωστόσο, δεν επιδόθηκε στην οδό Πατριαρχείου στο Ηράκλειο, που είναι το πατρικό του Γιάννη Λαβράνου και η έδρα που δήλωνε ότι ήταν εκπρόσωπος της ΕΛΕΚΤΡΟΥΜ ΤΕΚΝΟΛΟΤΖΙΣ.

    Στα τέλη Δεκεμβρίου, ο λογιστής του Λαβράνου, ο Παναγιώτης (Τάκης) Καραλής απάντησε στην ΥΕΔΔΕ Αττικής πως ο πελάτης του δε γνώριζε τίποτα για εικονικά τιμολόγια.

    Ούτε είδε ούτε άκουσε.

    Η εφορία ωστόσο, η οποία εδώ και πολύ καιρό διαθέτει ακράδαντα στοιχεία για την φοροκλοπή του Λαβράνου και των συνεργών του, οριστικοποίησε το φύλλο ελέγχου και το έστειλε στο 2ο Ελεγκτικό Κέντρο προκειμένου να προχωρήσει στις βεβαιώσεις φόρων και προστίμων και στα διασφαλιστικά μέτρα υπέρ του Δημοσίου.

    Παράλληλα, το δικαστικό τμήμα της ΥΕΔΔΕ Αττικής έστειλε την υπόθεση στον Οικονομικό Εισαγγελέα Παναγιώτη Καψιμάλη, προκειμένου να προχωρήσει στην ποινική διερεύνηση της υπόθεσης.

    Είναι άγνωστο εάν αυτή τη στιγμή που μιλάμε η υπόθεση έχει πάει και στην Αρχή για το Ξέπλυμα Χρήματος, όπου ήδη βρίσκονται κι άλλες υποθέσεις που αφορούν στον Γιάννη Λαβράνο.

    Αυτό που σας αποκαλύπτουμε σήμερα είναι ότι εκτός από την Έκθεση της εφορίας για τα εικονικά τιμολόγια, στο γραφείο του Οικονομικού Εισαγγελέα φέρεται να έχει πάει και μια έκθεση της Interpol που αφορά τόσο στον Λαβράνο, όσο και πρόσωπα του στενού του οικογενειακού περιβάλλοντος.

    Από όλες αυτές τις εξελίξεις μπορούμε να πούμε ότι το σύστημα, που επί μία δεκαετία προστάτευε τον Λαβράνο, βρίσκεται πλέον σε αποδρομή και πως σύντομα ο επιχειρηματίας θα βρεθεί αντιμέτωπος με την ελληνική και την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη.

    Και δεδομένου ότι ο Λαβράνος είχε προλάβει αυτά τα χρόνια να κάνει κουμπαριές με γνωστούς πολιτικούς, και να επωφεληθεί εξαιρετικά από τις σχέσεις αυτές, θα πρέπει κάποιοι να είναι πολλοί προσεκτικοί στο μέλλον για το πως επιλέγουν τους κουμπάρους τους…

     

    «Ψαλίδι» στις ερμηνευτικές εγκυκλίους βάζει ο Χάρης Θεοχάρης

    Ο Χάρης Θεοχάρης θέλει να αφουγκράζεται τις ανάγκες και τα προβλήματα της αγοράς πριν να νομοθετεί επί φορολογικών θεμάτων και γι’ αυτό, όπως μου λένε, θέλει να βάλει ένα φρένο στο φαινόμενο των δεκάδων Ερμηνευτικών Εγκυκλίων που ακολουθούν κάθε φορά που ψηφίζεται ένας νέος φορολογικός Νόμος.

    Έτσι προχώρησε στην σύσταση 14μελούς ειδικής επιτροπής, η οποία θα έχει ως αντικείμενο την αρωγή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών επί φορολογικών θεμάτων.

    Σε αυτή συμμετέχουν άνθρωποι της αγοράς, φοροτεχνικοί, δικηγόροι και λογιστές, οι οποίοι θα βοηθούν στη χάραξη φορολογικών νομοσχεδίων.

    Οι εισηγήσεις τους και οι εν γένει απόψεις τους όπως μου είπαν, θα ενσωματώνονται και θα λαμβάνονται υπόψιν στις υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους που εκδίδει το Υπουργείο Οικονομικών, αλλά και για διορθωτικές κινήσεις σε Νόμους που ήδη έχουν τεθεί σε ισχύ.

    Η Επιτροπή θα δέχεται και θα συγκεντρώνει τις προτάσεις, τα προβλήματα της καθημερινότητας και τα ερωτήματα του επιχειρηματικού κόσμου, ώστε να δίνονται άμεσα λύσεις και να μπει τέλος στο ελληνικό «φαινόμενο» με τις δεκάδες ερμηνευτικές εγκυκλίους που ακολουθούν έναν νόμο, για να διευκρινίσουν αυτά που γράφει μια διάταξη.

    Χθες λοιπόν πραγματοποιήθηκε  η πρώτη συνάντηση  των μελών της Επιτροπής  στην Καραγεώργη Σερβίας με τον Χάρη Θεοχάρη και τους επιτελείς του Υπουργείου.

    Έπονται ακόμα περισσότερες, καθώς όπως μαθαίνουμε, το φορολογικό νομοθετικό πρόγραμμα θα είναι πυκνό τους ερχόμενους μήνες.

     

    Σπέτσες: Έρχονται καλά μαντάτα για τον Γιάννη Κούστα

    Από το μέτωπο των Σπετσών, τώρα που ησύχασαν τα πράγματα από τις μαζώξεις του Κασσελάκη, άλλο είναι το θέμα συζήτησης: Θα χτίσει ή όχι το σπίτι του ο Γιάννης Κούστας στην Παναγιά την Αρμάτα;

    Ε, λοιπόν η απάντηση όσον αφορά τουλάχιστον το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων αναμένεται θετική, σύμφωνα με όσα είδαν και άκουσαν τα μέλη του τον περασμένο Δεκέμβρη κατά την επεισοδιακή αυτοψία τους στο νησί – ο δήμαρχος είχε οργανώσει… ιδιαίτερη υποδοχή.

    Επισήμως, ωστόσο, τίποτε ακόμη.

    Κι αν κάποιοι ενδομύχως περίμεναν ότι ο εφοπλιστής μπορεί να τρόμαζε από τον μελλοντικό γείτονα και κύριο αντίπαλό του, Δημήτρη Προκοπίου, ή έστω ότι θα βαριόταν από τις καθυστερήσεις, μάλλον θα απογοητευθούν.

    Τώρα, αν προκύψουν άλλα προσκόμματα –κάτι προσφυγές, που έχουν εκτοξευθεί ως απειλές– μένει να φανεί.

     

    Οι «χρυσές» δουλειές του Κωτσόβολου από προμήθειες και «Υπηρεσίες»

    Η ενασχόληση της Κωτσόβολος με τις υπηρεσίες που προσφέρει στους καταναλωτές είναι κάτι παραπάνω από αποδοτική.

    Αποτελεί περίπου το 10% του συνολικού τζίρου με σημαντική συνεισφορά στα μικρά κέρδη.

    Έχουμε και λέμε.

    Στην οικονομική χρήση του 2023 η Κωτσόβολος είχε συνολικό κύκλο εργασιών 735 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 11%.

    Από αυτά, τα 676 εκατ. ευρώ είναι από πωλήσεις εμπορευμάτων, τα 58,865 εκατ. ευρώ προέρχονται από τις υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών λιανικής σε καταναλωτές και τα 56,3 εκατ. ευρώ από παρεπόμενα έσοδα.

    Και μετράμε αναλυτικά: Τα έσοδα από τις υπηρεσίες ολικής υποστήριξης, το λεγόμενο ως total support, έφερε έσοδα 11,5 εκατ. ευρώ, ποσό μάλιστα που είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με τη χρήση του 2022, όπου τα έσοδα από αυτήν την υπηρεσία ήταν 18,76 εκατ. ευρώ.

    Ο τζίρος και οι προμήθειες από τις «υπηρεσίες Προμήθειες και λοιπά έσοδα total support insurance» ανέβηκαν πέρυσι στα 27,9 εκατ. ευρώ από 21,3 εκατ. ευρώ.

    Σημαντικά είναι και τα έσοδα της Κωτσόβολος από τις υπηρεσίες πρακτόρευσης ασφάλισης που ανήλθαν σε 5,3 εκατ. ευρώ, καθώς και τα έσοδα από τις λοιπές υπηρεσίες που διαμορφώθηκαν στα 5,017 εκατ. ευρώ.

    Σημαντική συνεισφορά στα έσοδα έχουν και οι πωλήσεις με δόσεις.

    Η εταιρεία το 2023 έβαλε στα ταμεία της έσοδα από προμήθειες καταναλωτικών δανείων 9,089 εκατ. ευρώ από 10,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.

    Πάμε και στα έσοδα που σχετίζονται με την κύρια δραστηριότητα της εταιρείας.

    Το ύψος τους φθάνει τα  56,3 εκατ. ευρώ.

    Με την επιμέρους ανάλυση προκύπτει ότι από τα έσοδα εγκατάστασης κλιματιστικών μπήκαν στα ταμεία της 8,7 εκατ. ευρώ, ποσό διπλάσιο από την προηγούμενη χρήση λόγω του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή».

    Συνεχίζουμε με τα έσοδα από το άνοιγμα φακέλων καταναλωτικών δανείων που έφτασαν στα 8,6 εκατ. ευρώ, στα 4,88 εκατ. ευρώ είναι τα εισπραττόμενα έξοδα αποστολής εμπορευμάτων, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των παρεπόμενων εσόδων προέρχεται από τις συνδιαφημίσεις που έφτασαν στα 28,7 εκατ. ευρώ.

    Όσο για τα κανάλια πωλήσεων, προφανώς από τα φυσικά καταστήματα πέρασε και μεγαλύτερο μέρος του τζίρου (536 εκατ. ευρώ), οι online πωλήσεις μειώθηκαν, καθώς διαμορφώθηκαν στα 38,8 εκατ. ευρώ από 58,1 εκατ. ευρώ το 2022, οι πωλήσεις από το δίκτυο franchise αυξήθηκαν σε 36,9 εκατ. ευρώ και πωλήσεις 44,8 εκατ. ευρώ έγιναν μέσω του call center.

     

    Σταϊκούρας – Μυτιληναίος «κόβουν την κορδέλα» στο Άκτιο – Αμβρακία

    Με την παράδοση ενός ακόμα σημαντικού έργου κλείνει ο Ιανουάριος για το δίδυμο των Σταϊκούρα-Ταχιάου, καθώς θα βρεθούν αύριο στην παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία που έχει κατασκευάσει ο Όμιλος Mytilineos.

    Εξ όσων μαθαίνω είναι πιθανόν να παραστεί και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ εκ μέρους της εταιρείας «παρών» θα είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της θυγατρικής κατασκευαστικής ΜΕΤΚΑ, Ντίνος Μπενρουμπής, αλλά και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Ευάγγελος Μυτιληναίος.

    Πρόκειται για έναν σημαντικό νέο οδικό άξονα μήκους 48,5 χλμ, που θα μειώσει στις 3 ώρες και 20 λεπτά τη διαδρομή Αθήνα-Λευκάδα, ενώ θα μειωθεί σημαντικά και ο χρόνος προς το Άκτιο, την Πρέβεζα και την Ηγουμενίτσα.

    Ωστόσο, το εν λόγω  έργο έχει «υποφέρει» από τις παθογένειες των projects που δημοπρατήθηκαν τις περασμένες δεκαετίες, καθώς είχαμε και εδώ διάλυση συμβάσεων και επαναδημοπράτηση.

    Πιο συγκεκριμένα, το οδικό τμήμα μήκους 17,4 χιλιομέτρων δημοπρατήθηκε πρώτη φορά το 2008, αλλά κόλλησε στο στάδιο των μελετών και των απαλλοτριώσεων.

    Στη συνέχεια επελέγη ως ανάδοχος η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ, αλλά με προσφυγή της GD Infrastructure, το έργο διεκόπη.

    Τελικά, ύστερα από τις παραπάνω καραμπόλες και τους συνεχείς διαγωνισμούς, το έργο κατέληξε το χειμώνα του 2020 στον Όμιλο Mytilineos.

     

    Κεραμέως: Στο Λονδίνο

    Στο Λονδίνο θα βρεθεί η Υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, την Παρασκευή 2-2-2024.

    Η Υπουργός θα είναι η κεντρική ομιλήτρια σε εκδήλωση που διοργανώνει η Ελληνική Πρεσβεία στο Λονδίνο.

    Κύριο θέμα θα είναι η λεπτομερής παρουσίαση της διαδικασίας για την επιστολική ψήφο.

    Η εκδήλωση παράλληλα συντονίζεται και υποστηρίζεται από τη Γραμματεία Ελληνισμός της Διασποράς της Νέας Δημοκρατίας και της διοικητικής ομάδας της στο ΗΒ.

     

    Η Alter Ego ΜΜΕ και οι κατασχέσεις λογαριασμών του Γιάννη Διονάτου

    Η Alter Ego ΜΜΕ προ ετών είχε συνεργαστεί με την εκδοτική εταιρεία του δημοσιογράφου Γιάννη Διονάτου, που εκδίδει το «Startupper mag», το οποίο αναδεικνύει τη νεοφυή επιχειρηματικότητα.

    Όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, προ τετραετίας η σχέση των δύο πλευρών τραυματίστηκε, όμως οι λογαριασμοί δεν έκλεισαν.

    Η Alter Ego ΜΜΕ προσέφυγε στα δικαστήρια και δικαιώθηκε στη διαμάχη που είχε με τον κ. Διονάτο, αναγκάστηκε, όμως να καταφύγει μέχρι και σε κατασχέσεις λογαριασμών προκειμένου να εισπράξει τα βεβαιωμένα οφειλόμενα για μέρος της συμφωνίας.

    Ωστόσο, όπως λένε οι πηγές του Wiseman, υπάρχουν κι άλλες οφειλές που δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τη θέση του περιοδικού.

    Και είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει συνέχεια σε αυτή την υπόθεση.

     

    Ποιος-α δεν αντάλλαξε ούτε ματιά με ποιον-α….

    Μεγάλες πιένες μαθαίνω πως γνωρίζει η ανεπανάληπτη Μαρινέλλα στο κέντρο που εμφανίζεται.

    Δεν το γράφω για διαφήμιση, δεν την χρειάζεται άλλωστε, soldout είναι άπαξ της εβδομάδος που εμφανίζεται.

    Το αναφέρω όμως διότι, όπως μου είπε πληροφοριοδότης μου, αυτόπτης μάρτυρας (σ.σ. ο οποίος σπανίως κάνει λάθος), πρόσφατα και το ίδιο βράδυ, μεσοβδόμαδα, απολάμβαναν τη «Μεγάλη Κυρία» του ελληνικού τραγουδιού, μεταξύ άλλων, δύο μεγάλες παρέες σε πρώτα τραπέζια.

    Στο ένα δέσποζε η κ. Γιάννα Αγγελοπούλου με τον σύζυγο της, Θόδωρο, μαζί με τον Αντώνη Ρέμο και την σύζυγο του, Υβόννη Μπόσνιακ.

    Στο άλλο διακρινόταν ως κορυφαία η υπουργός Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη με τον σύζυγό της, Μίνωα Μάτσα, τον πεθερό της, Μάκη Μάτσα, και λίγους στενούς φίλους.

     

    …και το ευκολάκι κουίζ…

    Όλοι έδειχναν να το διασκεδάζουν και να απολαμβάνουν τη Μαρινέλλα.

    Γιατί όχι άλλωστε, όλοι στα… πάνω τους είναι αυτή την εποχή.

    Αλλά, εγώ ως διεισδυτικός Wiseman σας έχω ένα κουίζ μάλλον ευκολάκι:

    Ποιος-α, μεταξύ των δύο τραπεζιών, δεν αντάλλαξε ούτε βλέμμα (πολλώ δε μάλλον ούτε καλησπέρα) με ποιόν-α;

    Επίσης, ως συνέχεια του κουίζ, να επισημάνω πως από τη μία παρέα εκφράστηκε το παράπονο ότι «οι άλλοι έχουν καλύτερο τραπέζι από μας, γιατί;», παρόλο που αμφότερες οι παρέες κάθονταν σε περίοπτη, πολύ περίοπτη θέση.

    Οι μεγάλες οικογενειακές «συμπάθειες» δεν κρύβονται εύκολα και μην ρωτάτε «τι να φταίει, τι να φταίει» που τραγουδάει η Μαρινέλλα…

     

    Νέα αναβολή για τις άγονες γραμμές, χωρίς πλοίο μες στο χειμώνα νησιά

    Σε… γεφύρι της Άρτας εξελίσσεται ο διαγωνισμός του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τις άγονες γραμμές.

    Μετά την πρώτη παράταση για τις 23/1 και τη δεύτερη παράταση για τις 29/1, οι πληροφορίες της στήλης αναφέρουν ότι δόθηκε και… τρίτη παράταση για τις 29/2!

    Για έναν διαγωνισμό που έπρεπε να είχε υλοποιηθεί από τις 23/12!

    Ο λόγος είναι ότι μία ακτοπλοϊκή, με δραστηριότητα στις Δυτικές Κυκλάδες και το Βόρειο Αιγαίο, προσέφυγε κατά της διεξαγωγής του διαγωνισμού με το σκεπτικό ότι ακόμα δεν έχει πληρωθεί τα χρήματα της περσινής χρήσης, με αποτέλεσμα να μην έχει τη δυνατότητα κατάθεσης εγγυητικής επιστολής.

    Σημειωτέον, ότι μπαίνουμε στον δεύτερο μήνα του χειμώνα και κάποιες από τις άγονες γραμμές δεν εξυπηρετούνται, ενώ στο γραφείο του υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη μαθαίνουμε ότι υπάρχουν ήδη συλλογές υπογραφών από 500 κατοίκους της Αγίας Κυριακής, του χωρίου Τρίκερι και της Νήσου Παλαιό Τρίκερι που έχουν ξεμείνει από καράβι από τον… Οκτώβριο!

    Οι 20 κάτοικοι της νήσου Παλαιό Τρίκερι, εκ των οποίων η πλειονότητα ηλικιωμένοι, για να πάνε στον Βόλο σε νοσοκομείο ή για να επισκεφτούν γιατρό πρέπει να πληρώσουν για τη μεταφορά τους, διασχίζοντας όλο το… Πήλιο αλλά και μια θάλασσα, πάνω από… 70 ευρώ!

    Τελευταία ελπίδα σύμφωνα με τον νόμο, να επιληφθεί ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Παππάς, όντας νησιώτης ο ίδιος…

     

    Ο ΒΟΑΚ, η ΑΒΑΞ και το «στέκι του τζάμπα»

    Αγαπητοί αναγνώστες, είναι βέβαιο ότι διαβάσατε το κείμενο που δημοσιεύσαμε το Σάββατο για το παρασκήνιο του ΒΟΑΚ.

    Για να σας φρεσκάρουμε τη μνήμη γράφαμε ότι το «παιχνίδι» κρίθηκε στο ποσοστό της κρατικής επιδότησης των διοδίων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

    Η συγκεκριμένη διαγωνιστική παράμετρος είχε το μεγαλύτερο ειδικό βάρος, καθώς έφτανε στο 65%, με το υπόλοιπο 35% να αφορά το ύψος της κρατικής χρηματοδότησης για την κατασκευή του οδικού άξονα Χανιά-Ηράκλειο.

    Το εντυπωσιακό είναι ότι η ΑΒΑΞ ζήτησε σχεδόν το 100% της επιδότησης των διοδίων.

    Δηλαδή επί της ουσίας ο εισηγμένος όμιλος ζήτησε να πάρει το έργο τσάμπα.

    Προφανώς η τακτική αυτή μόνο ειρωνικά αντιμετωπίστηκε από την επενδυτική κοινότητα.

    Άπαντες μειδίασαν.

    Οι ειδικοί λένε ότι «ήταν η μεγαλύτερη απόδειξη ότι η ΑΒΑΞ δεν έχει λεφτά».

    Εγώ ως Wiseman δεν υιοθετώ αυτή την άποψη, απλά σας τη μεταφέρω.

    Για να σας φρεσκάρω τη μνήμη, ο Όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επικράτησε έχοντας την καλύτερη προσφορά και στα δύο σκέλη αξιολόγησης.

    Από εκεί και πέρα και σε ό,τι αφορά τους άλλους δύο μονομάχους υπήρξαν διαφοροποιήσεις.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία Mytilineos-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις έφτασε πολύ κοντά στον νικητή.

    Αντιθέτως, αρκετά πίσω, βρέθηκε η ελληνογαλλική συμμαχία ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam.

    Στην «αρχιτεκτονική» του διαγωνισμού το ύψος της συνολικής κρατικής χρηματοδότησης φτάνει ως τα επίπεδα των 700 εκατ. ευρώ.

    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συμφερόντων του Γιώργου Περιστέρη, όπως η ίδια ανέφερε ζήτησε το ποσό των 693 εκατ. ευρώ.

    Οι άλλοι δύο μονομάχοι κινήθηκαν κοντά στα 700 εκατ. ευρώ.

    Το κέντρο βάρους όμως, όπως αναμενόταν, ήταν στο ποσοστό των διοδίων που το κάθε ένα από τα τρία σχήματα επιθυμούσε να επιδοτηθεί από το κράτος.

    Πρόκειται για τα λεγόμενα σκιώδη διόδια.

    Στην προκειμένη περίπτωση, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν και πάλι πρώτη ζητώντας το  64,62%, που σημαίνει ότι για κάθε ένα ευρώ διοδίου το κράτος εισφέρει 0,6462 ευρώ.

    Η συμμαχία των Mytilineos και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, σύμφωνα πάντοτε με την ίδια πληροφόρηση, ζήτησε 68% ως επιδότηση διοδίου.

    Από την άλλη πλευρά η ελληνογαλλική συμμαχία των ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam ανέβηκε πολύ ψηλά με το προτεινόμενο ποσοστό στα σκιώδη διόδια να ανέρχεται στο 95%.

    Στον βαθμό που είναι έτσι τα πράγματα, το συγκεκριμένο σχήμα είναι εμφανές ότι επιδίωξε να στηριχτεί κατά κύριο λόγο στο επιδοτούμενο σκέλος του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα να μείνει αισθητά πίσω.

    Επειδή είμαι άνθρωπος με χιούμορ, θα προτείνω στα παλικάρια της ΑΒΑΞ, εάν πάνε στα Χανιά της Κρήτης για καμία δουλειά να επισκεφθούν την ταβέρνα το «Το Στέκι Του Τζάμπα»

     

    Αποποίηση ΕυθύνηςΤο περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.