• Η Τράπεζα Χανίων, το Colpo grosso και ποιοι το έστησαν, τι θα γίνει με την δωρεά του Λούλη στην Κιβωτό, ο Μεγάλου και ο Captain Sully, ο υπάλληλος -με ένσημα- Τσε Κούτρας της Ιντρακάτ και ενα hot εφοπλιστικό quiz

    H ζωή είναι γεμάτη από εκθαμβωτικές λάμψεις. Για άλλους ήταν και για άλλους θα συνεχίσει να είναι. Έχω λοιπόν ένα κουΐζ…

    image

    Τράπεζα Χανίων: “Το Colpo grosso, ποιοι το έστησαν και τα δύσκολα ερωτήματα

    Μια τράπεζα η οποία, έως τώρα βρισκόταν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας ξαφνικά «γέμισε» με φως, εκεί στα μακρινά Χανιά της Κρήτης.

    Τώρα όμως …η “εκθαμβωτική της λάμψη” στην κυριολεξία θα τυφλώσει κάποιους Κρητικούς.

    Τόσο πολύ, που οι Captain των θαλαμηγών τους,  θα τις ρίξουν στα βράχια.

    Σίγουρα θα έχετε ενημερωθεί για τις προθέσεις των μεγαλομετόχων της Παγκρήτιας να σταματήσουν την συγχώνευση με την Τράπεζα Χανίων.

    Να την σταματήσουν φυσικά με τις υπάρχουσες συνθήκες και τους υπάρχοντες όρους.

    Αυτούς δηλαδή που είχαν συμφωνηθεί πριν από πολλούς πολλούς μήνες.   Εδώ ολόκληρη JP MORGAN θέλει να αλλάξει τους όρους της εξαγοράς της VIVA, που συμφωνήθηκαν προ ολίγων μηνών.

    Τι μαθαίνω λοιπόν.

    Μαθαίνω ότι εάν προχωρήσει η υπάρχουσα συμφωνία, απλά οι νέοι μεγαλομέτοχοι της Παγκρήτιας Τράπεζας πιάνονται κάτι παραπάνω από κορόιδα.

    Επι της ουσίας η συμφωνία είναι σχεδόν αποικιοκρατική υπέρ της Χανίων, καθώς η συγκεκριμένη τράπεζα είναι στα κόκκινα.

    Όμως ο Wiseman έψαξε προσεκτικά το θέμα και ανακάλυψε πολλά.

    Μεταξύ αυτών ότι «οι άμεσα ωφελημένοι θα είναι συγκεκριμένοι που τα έχουν βρει και θα βάλουν πολλά ευρώ στην τσέπη τους».

    Προς το παρόν, έως ότου ολοκληρωθεί η έρευνα του mononews.gr, ο WISEMAN  έχει να θέσει τα εξής ερωτήματα:

    Οι Κρητικοί θεωρούν ότι η τράπεζα Χανίων είναι υγιής;  Εάν ναι, εφόσον η άλλη πλευρά δεν τους θέλει ας σταματήσουν την συμφωνία και ας βρουν άλλον παίκτη να τους αγοράσει. Τολμάνε;

    Πόσοι γίνονται όχι απλά πλούσιοι αλλά πολύ πλούσιοι από την συγκεκριμένη συμφωνία; Ισχύει;

    Γνωρίζουν οι μικρομέτοχοι της Χανίων ότι συγκεκριμένα άτομα θα γίνουν πολύ πλούσιοι εάν προχωρήσει η συμφωνία έτσι όπως έχει συμφωνηθεί μεταξύ των δυο πλευρών; Ισχύει;

    Ποιος ήταν ο ιθύνων νους της συμφωνίας;

    Γιατί η Χανίων «βγάζει από την περίμετρο της συμφωνίας συγκεκριμένες 5 θυγατρικές; Και μιλάμε για τις ΑΒΕΑ, ΒΙΟΧΥΜ, Χιωτάκη, ΒΕΓΑΚ και PRIME ENERGY.

    Η υπάρχουσα συμφωνία προβλέπει ότι οι συγκεκριμένες θυγατρικές θα ανήκουν κατά 80% σε μια άλλη εταιρεία που θα συσταθεί και θα ανήκει στους νυν μέτοχους της Χανίων σαν φυσικά πρόσωπα και κατά 20% στην Παγκρήτια…

    Ωραίες δουλειές. Το θέμα είναι ποιος δουλεύει ποιον και ποιοι την έστησαν…

    «Απίθανο COLPO GROSSO» μου λένε. Ισχύει;

    SUPERBE!!!

    Θα γίνει ανάκληση  της δωρεάς;

    Ο βιομήχανος Κώστας Λούλης τον Σεπτέμβριο του 2017 προχώρησε σε μια δεύτερη μεγάλη δωρεά στην Κιβωτό του Κόσμου.

    Μετά την δωρεά αγροκτήματος στην περιοχή Διμήνι του νομού Μαγνησίας, προ 5 ετών δώρισε και ένα δεύτερο αγρόκτημα στον Άνω Βόλο.

    Τα δυο ακίνητα  αποτελούν κοινωνικές εστίες για να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς της Κιβωτού είχε ανακοινώσει τότε ο κ. Κώστας  Λούλης.

    Τώρα όμως προφανώς ο βιομήχανος βρίσκεται ενώπιον διλημμάτων .

    Θα γίνει ανάκληση της δωρεάς;

    Φωτο απο την ημέρα της Δωρεάς, Σεπτέμβριος 2017

     

    Κώστας Λούλης. Βιομήχανος (Φωτο απο την ημέρα της Δωρεάς, Σεπτέμβριος 2017)

     

    Πατέρας Αντώνιος Παπανικολάου και Κώστας Λούλης (Φωτο απο την ημέρα της Δωρεάς, Σεπτέμβριος 2017)

    Μύκονος: Επιχορήγηση μιας στρατηγικής επένδυσης

    Μπορεί οι μπουλντόζες να σβήνουν τις μηχανές τους  κάθε τόσο, αλλά η κρατική ενίσχυση της στρατηγικής επένδυσης των Αράβων του Αστέρα στη Μύκονο είναι εξασφαλισμένη.

    Πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης ανάβει το πράσινο φως για την υπαγωγή τμήματος του έργου στον αναπτυξιακό.

    Το πεντάστερο ξενοδοχείο είναι έργο συνολικού ενισχυόμενου κόστους 33,3 εκατ. ευρώ και θα λάβει μέσω φορολογικής απαλλαγής ενίσχυση 6,6 εκατομμυρίων.

    Ακόμα κι αν τα κεφάλαια εκταμιευτούν έγκαιρα, πάντως, θεμέλια στο έργο δε θα μπουν μέχρι τον Φεβρουάριο, οπότε εκδικάζονται στο ΣτΕ οι δύο από τις τρεις αιτήσεις ακύρωσης του δήμου Μυκόνου.

    Ο δήμος προσέφυγε για τρίτη φορά στο Συμβούλιο της Επικρατείας πρόσφατα, αυτή τη φορά καταθέτοντας αίτηση ακύρωσης της ενημέρωσης οικοδομικής άδειας και κατά του ελληνικού δημοσίου, ενώ προηγουμένως είχε ταχθεί κατά της δημιουργίας μαρίνας στο θέρετρο της AGC Equity Partners.

    Tράπεζα Αττικής: H Βρεττού  και η ΑΜΚ

    Διαβάζοντας το Ενημερωτικό Δελτίο της Τράπεζας Αττικής που έπεσε στα χέρια μου την Παρασκευή, δεν σας κρύβω  ότι ένοιωσα μία ανθρώπινη αλληλεγγύη προς την Ελένη Βρεττού  την ceo της Τράπεζας, για το έργο που έχει επωμιστεί.

    Νομίζω όμως ότι τα νούμερα σε αυτές τις περιπτώσεις μιλάνε πιο εύγλωττα από ότι οι χαρακτηρισμοί  και τα καλολογικά στοιχεία.

    Η Τράπεζα λοιπόν για το 2022 έχει εγγράψει ζημιές 307 εκατ. ευρώ οι οποίες προέρχονται από τις τιτλοποιήσεις.

    Για το 2023 οι ζημιές από την πονεμένη αυτή ιστορία «πέφτουν στα 55,4 εκατ. ευρώ, όμως του χρόνου σε αυτές θα πρέπει να προστεθούν οι ζημιές από δάνεια ύψους  22,8 εκατ. ευρώ.

    Αθροιστικά λοιπόν την διετία 2022 -23 η Τράπεζα θα γράψει ζημιές 399,62 εκατ. ευρώ !!!!

    Σε αυτά προσθέστε αλλά 50 εκατ. ευρώ τα οποία σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο θα διοχετευτούν για την τον εξορθολογισμό του δικτύου των υποκαταστημάτων, σχήμα εθελούσιας εξόδου (1,8 εκατ. ευρώ).  και την συγκράτηση του λειτουργικού κόστους.

    Έτσι, ο λογαριασμός ανεβαίνει στα 449 εκατ. ευρώ.

    Εύγλωττη λοιπόν η απορία  «ποια τρύπα θα πρωτοκλείσει  η ceo,  όταν η αύξηση, η οποία μάλιστα με νύχια και με δόντια προσπαθούν να ολοκληρώσουν, φθάνει στα 490 εκατ. ευρώ.

    Βαγγέλης  Καρανίκας: Στην Εθνική Χρηματιστηριακή

    Μεταγραφή λίγο πριν κλείσει η χρονιά για την Εθνική Χρηματιστηριακή. Αναλαμβάνει επικεφαλής ανάλυσης για μετοχές (Head of Equity Research) ο Βαγγέλης Καρανίκας από την Euroxx, με προϋπηρεσία -μεταξύ άλλων- στην HSBC.

    Ποιο οδικό έργο αναλαμβάνει και επίσημα το δίδυμο Ψαλτάκου-Παπαϊωάννου (ΤΕΚΑΛ – Interkat)

    Μπορεί το μπλοκ των Παναγιώτη Ψαλτάκου και Πανουργιά Παπαϊωάννου (ΤΕΚΑΛ – Interkat) να αποκλείστηκε από το Μπράλος-Άμφισσα και την παράκαμψη Χαλκίδα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε διεκδικεί και δε «κλειδώνει» άλλα οδικά έργα.

    Μάλιστα, η συγκεκριμένη κοινοπραξία από ότι έχω μάθει έχει καταφέρει να επικρατήσει στον διαγωνισμό για το έργο Δράμα-Καβάλα (Κρηνίδες – Σταυρός) της Εγνατίας Οδού αξίας 60 εκατ. Ευρώ και στις αρχές της περασμένης εβδομάδας έπεσαν οι σχετικές υπογραφές.

    Το εν λόγω έργο δημοπρατήθηκε εντός του 2022 και το σχήμα ΤΕΚΑΛ-Interkat, έδωσε μάχη με τους μεγάλους κατασκευαστές, δηλαδή του Ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos.

    Μάλιστα, η Κοινοπραξία φαίνεται πως «διάβασε» καλά την αγορά και τους αντιπάλους του, καθώς δε «σκότωσε» το έργο καθώς δεν έδωσε μεγάλη έκπτωση με στόχο να «φουσκώσει» το ανεκτέλεστό της.

    Για να γίνω πιο σαφής η έκπτωση των ΤΕΚΑΛ-Interkat ανήλθε στα 14%, ενώ ακολούθησαν αυτές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (12%), Mytilineos (9%), Intrakat (8,5%), ΑΒΑΞ (7,1%) και Ελλάκτωρ (4,1%)

     

    Επαναφορά της φοροαπαλλαγής στους τόκους των στεγαστικών αντί για «Γέφυρες»

    Με την δυσβάστακτη αύξηση στο κόστος στέγασης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, και το νέο χαράτσι που θα υποστούν χιλιάδες δανειολήπτες εξαιτίας της αύξησης των επιτοκίων, η μόνη γενναία και αποτελεσματική παρέμβαση που θα μπορούσε να κάνει η Κυβέρνηση στο πεδίο αυτό είναι η επαναφορά της φοροαπαλλαγής  μέρους του τόκων των στεγαστικών δανείων για αγορά πρώτης κατοικίας.

    Αντ ΄αυτού διάβασα στον Κυριακάτικο Τύπο για ημίμετρα που μελετά το Οικονομικό Επιτελείο της Κυβέρνησης,  ότι σκέφτονται να εφαρμόσουν   ένα πρόγραμμα στη λογική των προγραμμάτων «Γέφυρα». Προγραμμάτων που δεν λύνουν το πρόβλημα απλώς όπως λένε οι Αγγλοσάξωνες  «σπρώχνουν το τενεκεδάκι» παρακάτω.

    Και δεν το επιλύουν καθώς πρόκειται για μία παγιωμένη κατάσταση και όχι για «έκτακτα γεγονότα» τα οποία όταν παρέλθουν θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα.

    Ποια είναι η κανονικότητα όταν  μόνο από την αύξηση των επιτοκίων της ΕΚΤ οι δόσεις των στεγαστικών δανείων θα  επιβαρυνθούν έως και 30% μέσα στους επόμενους  έξι με εννέα μήνες.

    Θα μου πείτε βέβαια ότι  αντιμέτωποι με τις συνέπειες από την πολιτική της ΕΚΤ είναι όλοι οι Ευρωπαίοι δανειολήπτες, με την ειδοποιό διαφορά ότι αυτοί δεν πέρασαν δέκα χρόνια Μνημονίων.
    Με την πλάτη στον τοίχο είναι και οι ενοικιαστές καθώς το  κόστος στέγασης στην Ελλάδα έχει εκτιναχθεί σε τέτοια επίπεδα που αγγίζει το 60%-70% του μέσου μηνιαίου μισθού.

    Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 76,9% των ενοικιαστών, εφόσον πληρώσουν τα έξοδα του σπιτιού, κάνει περικοπές ή λαμβάνει οικονομική βοήθεια από τρίτους.
    Θα το τολμήσει άραγε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταικούρας ;

     

    Μάχη Ιερώνυμου  – Κωσταντέλλου για το «φιλέτο» της Βουλιαγμένης

    Χαμηλό βαρομετρικό έως και καταιγίδες προβλέπω  να έρχεται στις σχέσεις  της Εκκλησίας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για το φιλέτο της Βουλιαγμένης.

    Για την έκταση των 97 στρεμμάτων που ανήκει στην Αρχιεπισκοπή και σήμερα στεγάζεται το Ορφανοτροφείο.

    Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος  εμφανίζεται σε συνομιλητές του αποφασισμένος να προχωρήσει στην  μεταστέγαση του Ορφανοτροφείου  – το οποίο φιλοξενεί σήμερα μόνο 4 παιδιά ενώ σε άλλες δομές που βρίσκονται  στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης επικρατεί υπερπληθυσμός  – προκειμένου η Εκκλησία να επιδοθεί σε real estate business.

    Είναι γνωστό άλλωστε ότι ο Μακαριώτατος διαθέτει καλές επαφές με επιχειρηματίες του χώρου – και όχι μόνο –. Μάλιστα  οι κακές οι γλώσσες απέδιδαν στη μεσολάβηση ενός εξ αυτών – αμφιλεγόμενου σύμφωνα με τον επιεικέστερο χαρακτηρισμό – στον πρόεδρο Τσίπρα  τις ειδυλλιακά αρμονικές σχέσεις μεταξύ Κυβέρνησης και Εκκλησίας που είχαν επικρατήσει την  περίοδο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

    Από την άλλη πλευρά ο δήμαρχος Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωσταντέλλος, όπως θα διαβάσετε και στο ρεπορτάζ της  Χριστίνας Παπαγιάννη,  αφήνει αιχμές στην Κυβέρνηση και συγκεκριμένα στο Υπουργείο Περιβάλλοντος ότι έχει έρθει σε συνεννόηση με την  Αρχιεπισκοπή ούτως ώστε να βρεθεί λύση για την αλλαγή των χρήσεων, με σκοπό αν βρεθεί επενδυτής για τη συγκεκριμένη έκταση να επιτραπεί η ανέγερση ξενοδοχείου και τουριστικών εγκαταστάσεων.

    Ο ίδιος δε ετοιμάζεται να προσφύγει στο Συμβούλιο της  Επικρατείας.

    Ο μικρό-υπάλληλος και μικρομέτοχος (Τσε) Κούτρας

    Βρισκόμαστε λίγες ημέρες προ της Γενικής Συνελεύσεως της Ιντρακατ και όπως όλα δείχνουν ο Δημήτρης –Τσε- Κούτρας ετοιμάζει την πολεμική του τακτική που θα ξεδιπλώσει προκειμένου να σαμποτάρει την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της εισηγμένης.

    Όμως η ΑΜΚ είναι απολύτως απαραίτητη προκειμένου η Ιντρακατ να αντιμετωπίσει την επόμενη δύσκολη ημέρα στο χώρο των κατασκευών και να πρωταγωνιστήσει.

    Ψάχνοντας προ ημερών το θέμα Κούτρα,  κάποιος μου είπε να ρωτήσω στην Εργάνη (Υπουργείο Εργασίας) για να μάθω εάν ο ίδιος εκτός από μικρομέτοχος που κατέχει το 8,2% των μετοχών έχει και υπαλληλική σχέση.

    Πραγματικά η έκπληξη ήταν μεγάλη.

    Ο Τσε Κούτρας (σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα, έχει μια φωτογραφία του Τσε Γκεβάρα στο γραφείο του) είναι κανονικός υπάλληλος στην Ιντρακατ με μισθό και με ένσημα.

    Έχει δε και ωράριο όπως έχουν κανονικά όλοι οι υπάλληλοι σε αυτόν το κόσμο.

    Βέβαια έχει να πατήσει κάποιους μήνες στην εταιρεία, πάρα το γεγονός ότι έχει κανονικό ωράριο.

    Ωραίος ο Τσε Κούτρας.

    Είναι μικρουπάλληλος, του κολλάνε ένσημα και αυτός τους «κάνει» πόλεμο.

    Ο Tempora, o mores !!!

    Ο Χρήστος Μεγάλου και o CAPTAIN SULLY

    Το περιστατικό έλαβε χώρα τον Γενάρη του 2009.

    Λίγα λεπτά μετά την απογείωση του αεροπλάνου της US Αirways, που εκτελούσε την πτήση 1549 από το αεροδρόμιο Λα Γκουάρντια της Νέας Υόρκης για το Σάρλοτ της Βόρειας Καρολίνα, οι δύο κινητήρες σταμάτησαν να λειτουργούν.

    Ο πιλότος Τσέσλι «Σάλι» Σάλενμπεργκερ (ChesleySullySullenberger), πετώντας στα 3.000 πόδια, με σχεδόν άχρηστους τους δύο κινητήρες του , δεν είχε πολλές επιλογές.

    O  πρώην πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας, με εμπειρία 40 χρόνων, αποφάσισε να επιλέξει μια λύση, η οποία θεωρήθηκε άκρως παράτολμη.

    Επιχείρησε την προσυδάτωση του αεροπλάνου στο ποτάμι Χάντσον.

    «Ετοιμαστείτε για απότομη πρόσκρουση» φώναξε στους επιβάτες από τα μεγάφωνα και το αεροπλάνο γλίστρησε στα παγωμένα νερά του Χάντσον, σχεδόν χωρίς να καταλάβουν οι επιβάτες τι ακριβώς είχε συμβεί.

    Αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι η προσυδάτωση ήταν τόσο ομαλή, που έμοιαζε σαν κανονική προσγείωση.

    Γιατί όμως σας κάνω αυτό τον πρόλογο;

    Γιατί προ ημερών σε εκδήλωση στην Ακαδημία Αθηνών, ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ανταγωνιστικότητας Τσαρλς Χόλιντεϊ, αποδίδοντας διεθνές βραβείο στον επικεφαλής της Πειραιώς Χρήστο Μεγάλου , τον παρομοίωσε με τον θρυλικό πιλότο Sully.

    Όπως είπε ο Μεγάλου προσγείωσε το “σκάφος” της Πειραιώς σε ήρεμα νερά παρά την κρίση των τελευταίων ετών.

    Ο Χόλιντεϊ είναι τέως πρόεδρος της Bank OF America. Εξήγησε στην ομιλία του ότι ολοένα και περισσότερο στις ΗΠΑ, όταν ένας manager πετυχαίνει το ακατόρθωτο, το απίθανο, τότε αυτό του τύπου τις ηγεσίες, τις ονομάζουν CAPTAIN SULLY.

    Not bad για τον ισχυρό τραπεζίτη Χρήστο Μεγάλου

    Κουΐζ:

    H ζωή είναι γεμάτη από εκθαμβωτικές λάμψεις. Για άλλους ήταν και για άλλους θα συνεχίσει να είναι.

    Έχω λοιπόν ένα κουΐζ: Ποιο εφοπλιστικό ζεύγος χωρίζει οριστικά και αμετάκλητα; Ισχύει;

     

    Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.