• Οικονομία

    Τα «αγκάθια» και οι αδικίες του επιδόματος για τη βενζίνη

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας

    Ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας


    Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ψηφιστεί το νέο πακέτο στήριξης που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, ενώ με βάση τον προγραμματισμό του οικονομικού επιτελείου, η πλατφόρμα στην ηλεκτρονική πύλη gov.gr για το επίδομα των καυσίμων αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τις πρώτες μέρες του Απριλίου.

    Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είναι δικαιούχοι της επιδότησης θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση για να «φορτώσουν» την ηλεκτρονική κάρτα της έκπτωσης στο κινητό τους τηλέφωνο και να λάβουν την έκπτωση 0,22 ευρώ το λίτρο για τους επόμενους τρεις μήνες.

    Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του οικονομικού επιτελείου, δικαιούχοι θα είναι το 86% των ιδιοκτητών ακινήτων, καθώς στη φορολογική Αρχή έχουν δηλωθεί 4,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα που ανήκουν σε 3,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες με το οικογενειακό εισόδημα έως τα 30.000 ευρώ.

    Μόνο κριτήριο το εισόδημα

    Παρά τις αρχικές πληροφορίες για επιβολή περισσότερων κριτηρίων για τη διανομή του επιδόματος καυσίμων, όπως περιουσιακά ή ακόμα και ύψος καταθέσεων, το μοναδικό κριτήριο που τέθηκε είναι για το οικογενειακό εισόδημα των 30.000 ευρώ. Με αυτό τον τρόπο δικαιούχοι του επιδόματος μπορούν να καταστούν και οι ιδιοκτήτες οχημάτων που διαθέτουν εισοδήματα (από μισθούς, ενοίκια κτλ) ακόμα και αν έχουν σημαντικό ύψος καταθέσεων στον τραπεζικό τους λογαριασμό.

    Η «τσιμπίδα» των τεκμηρίων

    Ωστόσο, μεγάλο «αγκάθι» για χιλιάδες φορολογούμενους μπορεί να μετατραπεί το «flat» εισοδηματικό κριτήριο, καθώς αφορά είτε το πραγματικό είτε το τεκμαρτό εισόδημα. Δεν αποκλείεται δηλαδή, να υπάρξουν ιδιοκτήτες οχημάτων που θα κινδυνεύσουν να χάσουν το επίδομα των 13,2 ευρώ το μήνα για τη βενζίνη, γιατί έχουν πέσει στην «παγίδα» των τεκμηρίων διαβίωσης, ενώ το πραγματικό τους εισόδημα είναι πολύ χαμηλότερο.

    Τα λεφτά στο… χέρι

    Αν και το ποσό του επιδόματος είναι μάλλον… ενδεικτικό, υπάρχει η πρόβλεψη για την καταβολή του σε τραπεζικό λογαριασμό, χωρίς να μπορεί να ελεγχθεί στη συνέχεια, αν ο δικαιούχος θα το χρησιμοποιήσει για να βάλει βενζίνη ή για να πληρώσει άλλες υποχρεώσεις.

    Υπενθυμίζεται πως όσοι δεν διαθέτουν smartphones θα μπορούν να δηλώνουν έναν τραπεζικό λογαριασμό και να λαμβάνουν με αυτό τον τρόπο το επίδομα, ενώ όσοι διαθέτουν «έξυπνα» τηλέφωνα θα παίρνουν στα χέρια τους μια κάρτα καυσίμων, την οποία θα μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης.

    Ίδιο επίδομα για… άγαμο και πολύτεκνο

    Ένα ακόμα «κενό» του επιδόματος φαίνεται πως είναι το οριζόντιο εισοδηματικό όριο. Με αυτό τον τρόπο, δικαιούχοι με το ίδιο ακριβώς ποσό μπορούν να καταστούν τόσοι οι άγαμοι με εισόδημα έως 30.000 ευρώ, που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 2.000 ευρώ το μήνα όσο και οι οικογενειάρχες που διαθέτουν αυξημένα έξοδα, αρκεί να έχουν και αυτοί εισόδημα έως 30.000 ευρώ.

    Παραδείγματα της επιδότησης

    Με 2,10 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,88 ευρώ.

    Με 2,20 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,98 ευρώ.

    Mε 1,95 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,73 ευρώ.

    Με 2,25 ευρώ η βενζίνη σε νησιωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,97 ευρώ.

    Διαβάστε επίσης

    Στο περίμενε ξένοι ζάμπουτοι για τα «family offices» στην Ελλάδα – Η αλλαγή της τελευταίας στιγμής

    Σταικούρας: Ένα σκαλοπάτι πριν την επενδυτική βαθμίδα αναβάθμισε την Ελλάδα η DBRS



    ΣΧΟΛΙΑ