• Οικονομία

    Ηλεκτρονικό μητρώο για όλα τα POS στην αγορά – Νέος οδηγός με 9 ερωτήσεις και απαντήσεις από την ΑΑΔΕ

    Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής

    Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής


    Ακόμα πιο κοντά έρχεται το τέλος στο πολυετές… θρίλερ με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, με την ΑΑΔΕ, να υποχρεώνει τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών, να δημιουργήσουν Μητρώο POS

    Η πλήρης καταγραφή όλων των ενεργών POS στην αγορά έχει ήδη ξεκινήσει, με τους επαγγελματίες να καλούνται να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία στο Μητρώο, με αποτέλεσμα κάθε POS να αποκτά «ονοματεπώνυμο». Σε αυτό θα υπάρχουν ο ΑΦΜ, η επωνυμία, η ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του POS και ο τραπεζικός λογαριασμός με τον οποίο είναι συνδεδεμένο.

    Η ΑΑΔΕ, προχώρησε στην ανάρτηση μιας σειράς ερωταπαντήσεων σχετικά με το μητρώο POS των επιχειρήσεων.

    1. Ερώτηση: Ποιοι είναι υπόχρεοι υποβολής στοιχείων των ενεργών POS ανά δεκαήμερο;

    Απάντηση: Τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα πρέπει να δηλώνονται, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:

    • από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) που εκκαθαρίζουν συναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και
    • από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS.
    1. Ερώτηση: Είναι υποχρεωμένες οι επιχειρήσεις να δηλώνουν τα ενεργά POS που έχουν στη κατοχή τους;

    Απάντηση: Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS (Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών), υποχρεούνται να υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών για το σύνολο των μέσων που διαθέτουν, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που:

    • είτε οι Πάροχοι (βλ. ερώτηση 1) δεν δήλωσαν κάποιο εκ των Μέσων Πληρωμών ή δεν επικαιροποίησαν τα στοιχεία κάποιου εκ των Μέσων Πληρωμών.
    • είτε οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών κρίνουν ως ανακριβή τα στοιχεία που δηλώθηκαν από τους Παρόχους.

    Χρόνος δήλωσης από πλευράς Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών, εφόσον υποχρεούνται σύμφωνα με τα προηγούμενα:

    • από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα.
    1. Ερώτηση: Κάθε πότε λαμβάνει χώρα η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers), Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) και Επιχειρήσεις (Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών);

    Απάντηση: Η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), λαμβάνει χώρα:

    1. Έως και την 15η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 1η έως και την 10η ημέρα του ιδίου μήνα.
    2. Έως και την 25η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 11η έως και την 20ή ημέρα του ιδίου μήνα.
    3. Έως και την 5η ημέρα του επόμενου μήνα, με χρονικό διάστημα αναφοράς την 21η έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.
    4. Ερώτηση: Πως αποκτούν πρόσβαση οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API);

    Απάντηση: Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής θα πρέπει αρχικά να αποκτήσουν Ειδικούς Κωδικούς πρόσβασης. Κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISnet που κάποιος διαθέτει μπορεί να συνδεθεί στην εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών. Εν συνεχεία στην ενότητα «Διαθέσιμες Υπηρεσίες» επιλέγει την εφαρμογή με όνομα «Δηλώσεις Μέσων Πληρωμών».

    1. Ερώτηση: Πως αποκτούν πρόσβαση οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) αλλοδαπής στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API);

    Απάντηση: Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) αλλοδαπής, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο παραγωγικό περιβάλλον αποστολής δεδομένων (API), αποστέλλουν αίτημα στο [email protected] με τίτλο “Αίτημα πρόσβασης στο API Μητρώου Μέσων Πληρωμών” στο οποίο θα πρέπει υποχρεωτικά να συμπεριλάβουν τα παρακάτω στοιχεία: Χώρα, Επωνυμία, ΑΦΜ, Ρόλος (Acquirer, NSP ή και τα δυο), Στοιχεία Επικοινωνίας (email, τηλέφωνο).

    Στη συνέχεια η ΑΑΔΕ αποστέλλει στον αιτούντα – στο e-mail που έχει δηλώσει κατά το αίτημά του – tokenUsername και tokenPassword.

    1. Ερώτηση: Υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης σε δοκιμαστικό περιβάλλον (test) του API της ΑΑΔΕ ώστε να γίνονται validate τα αρχεία CSV;

    Απάντηση: Διατίθεται δοκιμαστικό περιβάλλον swagger στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.

    Δυνατότητα πρόσβασης στο δοκιμαστικό περιβάλλον του API της ΑΑΔΕ, ώστε να κάνουν validate τα προς υποβολή αρχεία CSV, μπορούν να έχουν οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (ACQuirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs).

    Για πληροφορίες όσον αφορά στη διενέργεια των δοκιμαστικών υποβολών και την παροχή πρόσβασης, μπορείτε να απευθύνεστε στο [email protected]

    1. Ερώτηση: Ποιοι είναι οι τύποι, το μέγεθος και οι πιθανές τιμές των ζητούμενων πεδίων;

    Απάντηση: Πληροφορίες αναφορικά με τους τύπους των πεδίων και τις πιθανές τιμές τους, για ACQuirers και NSPs, μπορείτε να βρείτε στην εξής διαδρομή στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ: Αρχική σελίδα // Επιχειρήσεις // Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών.

    Όσον αφορά στο μέγεθος των αλφαριθμητικών πεδίων δεν έχει τεθεί κάποιος περιορισμός σε επίπεδο υποβολής αρχείου οπότε και δεν αποτελεί αιτία απόρριψης του αρχείου. Παρόλα αυτά για αρκετά πεδία ισχύουν κανόνες που εμμέσως προσδιορίζουν το αποδεκτό μέγεθος (π.χ. αλγόριθμος ΑΦΜ) οι οποίοι εφόσον δεν πληρούνται, το αρχείο

    απορρίπτεται.

    1. Ερώτηση: Υπάρχει διαθέσιμη λίστα με όλους τους πιθανούς κωδικούς λάθους που μπορεί να επιστρέψει το API και την επεξήγηση αυτών;

    Απάντηση: Η συνολική λίστα των συχνότερων error & warning codes συμπεριλαμβάνεται στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ και συγκεκριμένα στο αρχείο “Οδηγίες χρήσης API Μητρώου Μέσων Πληρωμών” το οποίο συνεχώς θα επικαιροποιείται.

    Σε κάθε περίπτωση, δε θα εμφανίζεται μόνον ο κωδικός του αντίστοιχου error/warning. Κατά την ανεπιτυχή υποβολή αρχείου, οι εκάστοτε κωδικοί θα συνοδεύονται από το αντίστοιχο επεξηγηματικό κείμενο.

    1. Ερώτηση: Σε περίπτωση υποβολής αρχείου που περιέχει και λανθασμένα στοιχεία, η ΑΑΔΕ λαμβάνει μέρος του αρχείου ή γίνεται συνολική απόρριψη του;

    Απάντηση: Κατά την πρώτη φάση (validation αρχείου υποβολής) , θα απορρίπτεται ολόκληρο το αρχείο, και θα εμφανίζονται άμεσα (σύγχρονα) τα σχετικά μηνύματα λάθους.

    Σε επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής αρχείου, ο χρήστης λαμβάνει απάντηση στην οποία αναγράφεται το μέγεθος του αρχείου και ο αριθμός των εγγραφών.

    Σε δεύτερη φάση, κατά την ενημέρωση της ΒΔ του Μητρώου Μέσων Πληρωμών, και εφόσον δεν «ανέβει» σωστά ολόκληρο το αρχείο, η λειτουργία προβλέπει να ενημερώνεται σχετικά ο χρήστης για το πόσες εγγραφές έγιναν αποδεκτές και πόσες (και ποιες) απορρίφθηκαν.

    Διαβάστε επίσης:

    Νέα καταβολή πρώτης αρωγής προς τους πλημμυροπαθείς ύψους 8,6 εκατ. ευρώ

    Σνάμπελ (ΕΚΤ): Πολύ νωρίς για να πούμε ότι η μάχη με τον πληθωρισμό έχει τελειώσει

    Ο Jamie Dimon της JPMorgan προειδοποιεί: Ο κόσμος δεν είναι έτοιμος για επιτόκια 7%



    ΣΧΟΛΙΑ