Οικονομία

Γιώργος Ζαββός στo mononews: Αυτά είναι τα δύο νέα μεγάλα projects για το χρηματοπιστωτικό σύστημα

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Γιώργος Ζαββός


Η εκπαίδευση όλων των πολιτών -από μικρή ηλικία- στα χρηματοοικονομικά και η προσαρμογή όλων των κλάδων της ελληνικής οικονομίας στα νέα  «πράσινα» κριτήρια, που θα κάνουν ευκολότερη την πρόσβαση τους και στο δανεισμό είναι τα δύο μεγάλα project που ξεκίνησε να «τρέχει» ο αρμόδιος για το χρηματοπιστωτικό σύστημα υφυπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Ζαββός.

«Με τον «Ηρακλή» έγινε το μεγάλο βήμα και πετύχαμε να «καθαρίσουμε» τους ισολογισμούς των τραπεζών από τα «κόκκινα» δάνεια, και  σύμφωνα με τα σχέδια των τραπεζών και οι τέσσερις συστημικές  έχουν στόχο να πετύχουν  μονοψήφιο δείκτη καθυστερήσεων μέχρι το τέλος του έτους», λέει στο mononews ο κ. Ζαββός και συνεχίζει:

Τώρα το μεγάλο στοίχημα είναι να δημιουργήσουμε το «αλφαβητάρι» χρηματοοικονομικής παιδείας για όλους τους Ελληνες, που θα ξεκινήσει από τα παιδιά του δημοτικού, και θα συμπεριλάβει όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου, τα Υπουργεία, τα Επιμελητήρια, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την ακαδημαϊκή κοινότητα, τους δημοσιογράφους, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της κάθε ομάδας.

Όπως λέει ο κ. Ζαββός η κυβέρνηση και με χρηματοδότηση τόσο από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, όσο και από κοινοτικά κονδύλια καταρτίζει –και με τη βοήθεια του ΟΟΣΑ- την Εθνική Στρατηγική Χρηματοοικονομικής Παιδείας.

Για αυτήν την χρηματοοικονομική επιμόρφωση των κοινωνικών ομάδων θα ληφθούν υπόψη:

-Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους (ηλικιακά, κοινωνικά, εργασιακά)

-Οι μαθησιακές ανάγκες τους (αποταμίευση, ασφάλιση, επένδυση, οικονομικός προγραμματισμός)

-Τα εκπαιδευτικά μέσα (μαθήματα, συνέδρια, βιβλία, υπολογιστικές προσομοιώσεις).

Να σημειωθεί πως σύμφωνα με την Παγκόσμια Έρευνα Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού της Standard & Poor’s, το 2014 κατά μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση το  52% των ενηλίκων ήταν χρηματοοικονομικά εγγράμματοι, με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στη Βόρεια Ευρώπη και τα χαμηλότερα στο Νότο. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 45%.

«Υπάρχει ανάγκη χρηματοοικονομικής εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα –ατομικό, οικογενειακό, εταιρικό- ώστε να αποφύγουμε φαινόμενα υπερχρέωσης στο μέλλον, αλλά και για να υπάρξει ισορροπία  τόσο στη βιώσιμη ανάπτυξη  όσο και στη χρηματοδότηση των εταιρειών», σημειώνει ο κ. Ζαββός.

Και συνδέει το ζήτημα της χρηματοοικονομικής παιδείας, τόσο με την ψηφιακή εποχή, τα κρυπτονομίσματα, όσο και με τα νέα κριτήρια της βιώσιμης ανάπτυξης των οικονομιών, τα κριτήρια ESG. «Το πολύπλοκο χρηματοοικονομικό περιβάλλον και η 4η βιομηχανική επανάσταση με την αλματώδη πρόοδο της τεχνολογίας, αναδεικνύουν τη χρηματοοικονομική παιδεία βάση για την ευημερία και τη χρηματοοικονομική υγεία των πολιτών», υπογραμμίζει. Και συμπληρώνει:

Στην ζωή μας ξεκίνησαν να μπαίνουν τα πράσινα δάνεια, τα πράσινα ομόλογα, οι πράσινες επενδύσεις.

Τα κριτήρια ESG  θα αποτελέσουν σύντομα τον κυριότερο παράγοντα αξιολόγησης τόσο των εταιριών όσο και των τραπεζών. Και θα είναι ο καθοριστικός παράγοντας του κόστους άντλησης των κεφαλαίων. Αυτό σημαίνει ότι όποιος δεν θα πληροί τα συγκεκριμένα κριτήρια δεν θα υπάρχει. Συνεπώς, η έγκαιρη χρηματοοικονομική παιδεία θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στις πράσινες χρηματοδοτήσεις. Πρέπει να εναρμονιστούμε άμεσα για να μπορεί η ελληνική οικονομία να έχει πρόσβαση στις διεθνείς αγορές.

Διαβάστε επίσης:



ΣΧΟΛΙΑ