Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδραιωθεί πλέον ως καθημερινή πρακτική για τους Έλληνες καταναλωτές, με το 97% των χρηστών του διαδικτύου να δηλώνει ότι πραγματοποιεί online αγορές, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Nexi Ελλάδος για το 2024. Οι χρεωστικές κάρτες αναδείχθηκαν ως η πιο δημοφιλής μέθοδος πληρωμής, καλύπτοντας το 57% των συναλλαγών, ακολουθούμενες από το PayPal που έφτασε το 49%, ενώ τα ψηφιακά πορτοφόλια όπως Apple Pay και Google Pay παρουσίασαν σημαντική άνοδο.
Κύριοι λόγοι επιλογής μεθόδου πληρωμής παραμένουν η αίσθηση ασφάλειας, η ταχύτητα και η ευκολία χρήσης, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών προς πιο σύγχρονες και φιλικές προς τον χρήστη λύσεις. Σε επίπεδο προτιμήσεων, οι online αγορές ειδών μόδας και ένδυσης βρίσκονται στην κορυφή, ενώ ακολουθούν οι αγορές φαγητού (σε πακέτο και delivery) και τα είδη φαρμακείου.
Η στροφή προς ελληνικά e-shops είναι εντυπωσιακή, καθώς το 78% των χρηστών τα επιλέγει, σημειώνοντας άνοδο 29 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2023. Παράλληλα, ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών δείχνει αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των online αγορών τους, επιλέγοντας καταστήματα που περιορίζουν τις συσκευασίες και εφαρμόζουν βιώσιμες πολιτικές επιστροφών.
Οι αριθμοί αποτυπώνουν την ωρίμανση της ελληνικής αγοράς στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το ποσοστό χρήσης χρεωστικών καρτών αυξήθηκε θεαματικά μέσα σε ένα έτος, ενώ PayPal και τα ψηφιακά πορτοφόλια ενίσχυσαν περαιτέρω τη θέση τους ως εναλλακτικές λύσεις πληρωμής. Η συνολική αξία των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα για το 2024 εκτιμάται στα 29,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, τα 9,1 δισ. αφορούν ταξίδια και διαμονή, 6,5 δισ. υπηρεσίες, 5,6 δισ. μόδα και ένδυση, 5,1 δισ. οικιακά είδη και 3,1 δισ. προϊόντα καθημερινής χρήσης. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποδεικνύεται πλέον σημαντικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας, με σημαντικό αντίκτυπο στην κατανάλωση και την επιχειρηματικότητα.
Όπως ανέφερε η Ελένη Αργυροπούλου, Head of Commercial της Nexi Ελλάδος, τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας επιβεβαιώνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει πλέον καθιερωθεί ως κυρίαρχος τρόπος αγορών στη χώρα. Υπογράμμισε ότι η Nexi παραμένει προσηλωμένη στο να επενδύει σε καινοτόμες και αξιόπιστες λύσεις ψηφιακών πληρωμών, οι οποίες ανταποκρίνονται στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς. Μέσω τεχνολογιών όπως η πλατφόρμα Nexi XPay, η εταιρεία στηρίζει την ανταγωνιστικότητα των εμπόρων, προσφέροντάς τους λειτουργικά εργαλεία που διευκολύνουν τις συναλλαγές και ενισχύουν την εμπειρία των πελατών. Παράλληλα, δίνει έμφαση στην ασφάλεια, την ευελιξία και τη φιλικότητα προς τον χρήστη, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη του ψηφιακού οικοσυστήματος της χώρας.
Δείτε εδώ ολόκληρη την Έκθεση
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Teleperformance για λογαριασμό της Nexi και αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης μελέτης που διεξάγεται σε χώρες όπου ο Όμιλος Nexi έχει παρουσία. Για την Ελλάδα, συμμετείχαν 2.604 χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 18 έως 79 ετών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πούλησε η Ιντρακόμ το 5% στην Άκτωρ, πέρασε πακέτο 10 εκατ. τεμαχίων
- Eurolife FFH: 3ος κύκλος εκπαίδευσης για στελέχη ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στη Βόρεια Ελλάδα
- Νετανιάχου: Στον ΟΗΕ θα καταγγείλω τους ηγέτες που αντί να καταδικάσουν τους φονιάδες θέλουν να τους δώσουν Κράτος
- Μελίνα Τραυλού: Η ναυτιλία δημιουργεί και επενδύει
