• LIFE&STYLE

    O Βασίλης Ζούλιας, η Αριάνα Ροκφέλερ και οι «Κύκνοι» στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου


    Ποιος άλλος Έλληνας σχεδιαστής μπορεί «από κριτής, κρινόμενος» και πιο αναγνωρίσιμος creative director των περιοδικών, σήμερα brand name στο red carpet, να προσκαλεί μία χρυσή κληρονόμο, όπως είναι η Αριάνα Ροκφέλερ στην Αθήνα και να στήνει ένα σόου υπερπαραγωγή, για πρώτη φορά, στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αεροπαγίτου; Να παρουσιάσει μια επίδειξη μόδας που ακροβατεί ανάμεσα στο πρετ-α-πορτέ και την υψηλή ραπτική για τον Χειμώνα του 2022-23 και να προσφέρει μέρος των εσόδων για τη στήριξη των σκοπών της Επιτροπής Elpida Youth του Σωματείου Ελπίδα-Σύλλογος Φίλων Παιδιών με καρκίνο;

    Όλοι οι δρόμοι οδηγούσαν το απόγευμα της Δευτέρας στη Διονυσίου Αεροπαγίτου. Και συγκεκριμένα στον αριθμό 35. Φωτογράφοι, χορηγοί, υπεύθυνοι ασφαλείας, η ομάδα της Athens Xclusive Designers Week για λίγο εκτός Ζαππείου, διευθύντριες περιοδικών, στην ίδια σειρά, με τηλεπαρουσιάστριες, και κυρίες της ναυτιλίας, όλες πελάτισσες του αγαπημένου τους Έλληνα σχεδιαστή που τιμά το παρελθόν με ένα twist στο τώρα. Για το σασπένς.

    Δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι ευχαριστίες στην οικογένεια Μπαρμπαλιά για την ευγενική παραχώρηση του κτιρίου στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αεροπαγίτου, η οποία, επιπλέον υποστηρίζει και το έργο της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης, Η τέχνη της ζωής. Όπως και ο εναρκτήριος λόγος της Μαριάννας Γουλανδρή- Λαιμού για την μόδα που συναντά την αληθινή ζωή. Και τα παιδιά της Ελπίδας.

    Ο χρόνος έμοιαζε να έχει σταματήσει. O Βασίλης Ζούλιας μας είχε προϊδεάσει με την ασπρόμαυρη πρόσκληση-έργο τέχνης για την θεματική της καινούργιας κολεξιόν που γεννήθηκε μέσα στις νέες απαιτήσεις της πανδημίας, με τίτλο «The Swans». Καμία σχέση με τη Λίμνη των Κύκνων, την Μπιορκ ως κύκνο στην απονομή των Όσκαρ ή έστω την Μάρλεν Ντίτριχ και την αναφορά της Μαρία Γκράτσια Κιούρι στους κύκνους και την resort συλλογή που είδαμε στο Καλλιμάρμαρο για τον οίκο Dior.

    Όχι, όχι, οι κύκνοι του Βασίλη Ζούλια είναι οι «αυθεντικοί», με άλλα λόγια, οι κυρίες της υψηλής κοινωνίας του τότε, που ήξεραν να ποζάρουν, να παραδίδουν μαθήματα στιλ, σε μια εποχή αντι-Καρντάσιαν, αληθινές γυναίκες που ήξεραν να περπατούν με ψηλά τακούνια, να φωτογραφίζονται χωρίς photoshop και fillers, να παραμένουν γοητευτικές, να ξεχωρίζουν όχι απαραίτητα επειδή ήταν κούκλες. Αλλά γιατί είχαν ένα ονοματεπώνυμο που θα έγραφε ιστορία, ήξεραν να ντύνονται, να ψηλώνουν, να εμπνέουν τον Τρούμαν Καπότε, όπως και τον Σλιμ Άαρονς, να πρωταγωνιστούν σε ταινίες όπως το «Πρόγευμα στους Τίφανυς.» Αυτή τη φορά με ψευδώνυμο.

    Ποιοι ήταν οι Κύκνοι του τότε; Η Τζάκι Κένεντι και η μικρή της αδερφή, Λι Ράτζβιλ, η Γκλόρια Γκίνες, η Μαρέλα Ανιέλι, γνωστή και ως ο τελευταίος «κύκνος». Τότε που τα ασχημόπαπα δεν είχαν ανάγκη να μεταμορφωθούν σε κύκνους. Ήταν ασχημόπαπα που πόζαραν σαν πάπιες με αυτοπεποίθηση. Και δημιουργίες υψηλής ραπτικής.

    Και οι σύγχρονοι Κύκνοι του Έλληνα δημιουργού που έχει φτάσει τόσο μακριά στον παγκόσμιο χάρτη, στο κόκκινο χαλί, σε σημαντικές διοργανώσεις, από το Μet Gala μέχρι τις Χρυσές Σφαίρες και τα Όσκαρ; Η Αριάνα Ροκφέλερ με ένα ξεχωριστό, μαύρο, κοκτέιλ φόρεμα. Και τους σωματοφύλακες της. Κι έναν φιόγκο-σήμα κατατεθέν στο μπούστο. Μαζί με την Μαριάννα Γουλανδρή-Λαιμού, την Αλεξία Αντσακλή-Βαρδινογιάννη, την Ισμήνη Παπαβλασοπούλου, την Δωροθέα Μερκούρη…

    Και μοντέλα με σωματότυπο για επιδείξεις υψηλής ραπτικής στο Παρίσι, που δεν χρειάζεται να κάνουν πιλάτες για να επιμηκύνουν κι άλλο τον λαιμό (και την σπονδυλική τους στήλη), με μαύρες, ασπρόμαυρες, λευκές δημιουργίες που μαρτυρούν τις ώρες και τα ξενύχτια στο ατελιέ του Βασίλη Ζούλια από τα περιζήτητα, ελληνικά «χρυσά χέρια», τις μοδίστρες που «σμιλεύουν» ταφτά, μετάξι, δαντέλα. Μαζί με κεντήματα. Ημιπολύτιμες πέτρες. Και φυσικά φτερά.

    Ο Περικλής Κονδυλάτος εισέπραξε χειροκρότημα για τα υπερμεγέθη κοσμήματα που φέρνουν τα πατρόν στο σήμερα, κάνουν την ανατροπή, περιγράφουν ρόλους, είναι φωτογενή γλυπτά, μας θυμίζουν γιατί η μόδα μπορεί να προκαλέσει τόσο έντονα συναισθήματα όταν κανείς είναι ανοιχτός στο καινούργιο. Στο μετά. Στα γιατί. Και στις ερωτήσεις χωρίς απαντήσεις.

    Η πρώτη σειρά έζησε το όνειρο. Απαθανάτισε κάθε λεπτό της επίδειξης σε κινητά, με live stories, αναρτήσεις στο Ιnstagram, στο Facebook, στο ΤikTok. «Κάτι από «Όσα παίρνει ο άνεμος», έγραψε μία αυθόρμητη fan στα σχόλια της λάιβ αναμετάδοσης. Σα να ζωντάνευαν οι φωτογραφίες του Σλιμ Άαρονς στο σήμερα. «Όμορφοι άνθρωποι που κάνουν όμορφα πράγματα σε όμορφες τοποθεσίες», έλεγε τότε ο διάσημος φωτογράφος. Δεκαετίες πριν.

    Και ποια είναι τελικά η κυρίαρχη ομοιότητα ανάμεσα στους Κύκνους του Τρούμαν Καπότε και τους Κύκνους του Βασίλη Ζούλια; Αν ο oρισμός για τις Swans είναι πως δεν ασκούν επιρροή μόνο στον κύκλο τους αλλά χρησιμοποιούν την επιρροή τους και για να αλλάξουν τον κόσμο, τότε η αρχή έγινε. Όπως έλεγε και ο Τρούμαν Καπότε, «το στιλ είναι αυτό που είσαι». Αν μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο, φορώντας στράπλες μπούστο και ψηλά γάντια, τότε καταλαβαίνουμε γιατί οι μαύροι κύκνοι (θα) είναι ξανά της μόδας.

    Διαβάστε επίσης

    Γιατί επέλεξε τη Σεβίλλη, μετά την Αθήνα, ο οίκος Dior;

    Βασίλης Ζούλιας για το σωματείο Ελπίδα: Και η Αρεοπαγίτου με «κύκνους»



    ΣΧΟΛΙΑ