• Media

    Dragons’ Den: Βαφειάς, Γιοχάη, Ευμορφίδης, Περγαντά και Χατζηστεφανή επένδυσαν πάνω από €1 εκατ.

    • Νίκη Καξερή
    Λέων Γιοχάη, Λίλη Περγαντά, Χάρης Βαφειάς, Μαρία Χατζηστεφανή

    Λέων Γιοχάη, Λίλη Περγαντά, Χάρης Βαφειάς, Μαρία Χατζηστεφανή


    Μια μικρή γεύση από το πολυαναμενόμενο και πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα Dragons’ Den, πήραμε το απόγευμα της Τρίτης, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή από τον ΑΝΤ1.

    Πρόκειται για ένα επιχειρηματικό show που έρχεται για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση, με την πρεμιέρα να έχει προγραμματιστεί εκ νέου για την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου στις 22:00 στον ΑΝΤ1. Παρουσιαστής και Executive Producer είναι ο Σάκης Τανιμανίδης, ο οποίος εξασφάλισε τα δικαιώματα του project από τη Sony μέσω της εταιρείας παραγωγής του.

    Το Dragons’ Den ή αλλιώς Shark Tank, όπως είναι ο τίτλος στην Αμερική, είναι ένα καινοτόμο project, στο οποίο πέντε επιτυχημένοι αυτοδημιούργητοι επιχειρηματίες επενδύουν προσωπικά κεφάλαια σε πρωτότυπες ιδέες νέων, αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπων, στηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο την ελληνική επιχειρηματικότητα.

    Συνολικά έχουν γυριστεί 10 επεισόδια, ενώ υπάρχουν βλέψεις και για δεύτερο κύκλο.

    Παρώντες στο Press Conference ήταν οι τέσσερις από τους πέντε «Dragons» και συγκεκριμένα, ο εφοπλιστής Χάρης Βαφειάς, ο tech επενδυτής Λέων Γιοχάη, η ιδρύτρια της Power Health Λίλη Περγαντά και η ιδρύτρια της Rodial Group Μαρία Χατζηστεφανή. Την πεντάδα των επιχειρηματιών συμπληρώνει ο ιδρυτής της Coco-Mat Πολ Ευμορφίδης, ο οποίος απουσίαζε.

    Ο Σάκης Τανιμανίδης, ο οποίος αποκαλείται ως «μπαμπάς των Dragons», μιλώντας για την αγάπη του για το project, αποκάλυψε ότι πρωτοπαρακολούθησε το show όταν ήταν φοιτητής σε Πανεπιστήμιο στη Βοστώνη, έπειτα από προτροπή ενός καθηγητή του. Από τότε του γεννήθηκε η επιθυμία να φέρει το show στην Ελλάδα, ένα όραμα που κατάφερε να υλοποιήσει φέτος.

    «Είναι ένα project που για μένα προσωπικά σημαίνει πάρα πολλά», δήλωσε ο παρουσιαστής, ενώ πρόσθεσε ότι: «Πιστεύω ότι οι Έλληνες είναι πολύ εργατικοί, άξιοι, έξυπνοι και αυτό που χρειάζονται είναι λίγη περισσότερη έμπνευση ότι μπορούν να κυνηγήσουν τα όνειρά τους».

    «Το Dragons’ Den είναι ένα υπερβολικά ενδιαφέρον και εντυπωσιακό show που θα καθηλώσει τους τηλεθεατές, γιατί είναι 100% πραγματικό και ανθρώπινο», εξήγησε ο ίδιος και τόνισε ότι: «Η επιχειρηματικότητα, που παίζει μεγάλο ρόλο στη ζωή μας, δεν μπορεί να λείπει από την τηλεόραση».

    Σάκης Τανιμανίδης
    Σάκης Τανιμανίδης

    Στη συνέχεια, τον λόγο πήραν οι πρωταγωνιστές του show.

    Η Μαρία Χατζηστεφανή, η οποία δήλωσε φανατική του σόου, ήρθε από την Αγγλία στην Ελλάδα αποκλειστικά για τα γυρίσματα του Dragons’ Den. Ξεκίνησε την καριέρα της στο κομμάτι του beauty, ενώ μετά εισήλθε στον χρηματοοικονομικό χώρο. Στη συνέχεια, αποφάσισε να ξεκινήσει την εταιρεία καλλυντικών της, Rodial Group χωρίς κάποια επένδυση. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά, δήλωσε η ίδια, αν υπήρχε τότε στο ξεκίνημά της αυτό το show, θα συμμετείχε, καθώς η πορεία της και η ανάπτυξη της εταιρείας της θα ήταν «πιο γρήγορη και πιο δυνατή».

    Όπως τόνισε, μέσα από το show οι Dragons εκτός από τα χρήματα που επενδύουν, ανοίγουν και πόρτες στους συμμετέχοντες.

    Από την πλευρά του, ο Χάρης Βαφειάς, σχολιάζοντας το απόσπασμα που παρακολουθήσαμε κατά τη διάρκεια του event, δήλωσε με μία δόση χιούμορ: «Φαίνομαι πιο σκληρός απ’ ότι είμαι. Φαίνομαι tough cookie, αλλά στη συνέχεια θα φανεί ότι δεν είμαι τόσο», με τη Λίλη Περγαντά να τον διαψεύδει και να επιμένει ότι ήταν «σκληρός»!

    «Όταν μου πρότειναν να λάβω μέρος, δεν πίστευα ότι στην Ελλάδα θα παρουσιαστούν καλές ιδέες, αλλά πραγματικά εντυπωσιάστηκα, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των projects που παρουσιάστηκαν ήταν πραγματικά εξαιρετικές», δήλωσε για το Dragons’ Den.

    Μιλώντας για την πορεία του στον χώρο του επιχειρείν, ο CEO της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακής StealthGas, δήλωσε ότι σε ηλικία 27 ετών πήγε στην Αμερική προκειμένου να «σηκώσει» χρήματα και βρέθηκε σε 28 πόλεις μέσα σε 30 ημέρες! Εκεί οι επενδυτές ήταν πιο ανοιχτόμυαλοι και δεχτικοί σε σχέση με τους Άγγλους, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο ίδιος, και εστίασαν στην ιδέα του.

    Η απόφασή του να επικεντρωθεί σε αυτό και να μαζέψει χρήματα προκειμένου να υλοποιήσει το project του ήταν αυτό που τον οδήγησε στην κορυφή.

    Με τη σειρά του, ο Λέων Γιοχάη δήλωσε ότι στο Dragons’ Den βλέπουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα και συγκεκριμένα από τις «πιο κουφές» μέχρι τις «πιο ψαγμένες» ιδέες.

    Επιπλέον, επισήμανε ότι μέσω του show μπορεί να επικοινωνήσει τα λάθη που έκανε ο ίδιος στο παρελθόν – τα οποία ήταν άπειρα, όπως παραδέχθηκε – στο κοινό προκειμένου να τα αποφύγει και να πάρει τις σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις.

    Η Λίλη Περγαντά, ιδρύτρια και CEO της Power Health, μιλώντας για το δικό της ξεκίνημα, δήλωσε ότι δεν είχε χρήματα να επενδύσει στην εταιρεία της και αναγκάστηκε να υποθηκεύσει ένα οικόπεδο στην τράπεζα ώστε να πάρει δάνειο και να υλοποιήσει το όνειρό της.

    Λέων Γιοχάη, Λίλη Περγαντά, Χάρης Βαφειάς, Μαρία Χατζηστεφανή, Τζώρτζης Ποφάντης, Μιχάλης Ισκάς και Σάκης Τανιμανίδης
    Λέων Γιοχάη, Λίλη Περγαντά, Χάρης Βαφειάς, Μαρία Χατζηστεφανή, Τζώρτζης Ποφάντης, Μιχάλης Ισκάς και Σάκης Τανιμανίδης

    Ο Τζώρτζης Ποφάντης, Chief Content Officer ΑΝΤ1 TV, δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που παρουσιάζουμε το “DRAGONS’ DEN” στο τηλεοπτικό κοινό, γιατί είναι από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά προγράμματα σε όλον τον κόσμο με αναρίθμητες προσαρμογές σε πολλές χώρες. Πρόκειται για μια καινούργια ιδέα, πέρα από τα συνηθισμένα που έχουμε δει
    μέχρι σήμερα στην ελληνική τηλεόραση, ένα πρωτότυπο επιχειρηματικό show».

    Από την πλευρά του, ο Μιχάλης Ισκάς, CEO Antenna Studios, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Eίναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από ένα απλό τηλεοπτικό show, καθώς μπορεί να δημιουργήσει ένα movement στην ελληνική κοινωνία, έξω από τα συνηθισμένα τηλεοπτικά δρώμενα, και να εμπνεύσει νέους επιχειρηματίες να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα».

    Ο επιχειρηματίας Πολ Ευμορφίδης στο Dragons' Den
    Ο επιχειρηματίας Πολ Ευμορφίδης στο Dragons’ Den

    Στο Dragons’ Den κυρίαρχο στοιχείο είναι το diversity, καθώς συμμετέχουν επιχειρηματίες ηλικίας από 16 έως 75 χρονών. Οι επιχειρηματίες που θα συναντήσουν τους Dragons καλούνται να παρουσιάσουν το επιχειρηματικό τους πλάνο, να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους και εν τέλει να τους πείσουν να επενδύσουν σε αυτούς.

    Οι συμμετέχοντες ζητούν ένα συγκεκριμένο ποσό και προσφέρουν έναντι αυτού ένα ποσοστό της επιχείρησής τους. Οι Dragons με την εμπειρία τους θα κρίνουν εάν η πρόταση τους ενδιαφέρει και εάν θα προχωρήσουν σε επένδυση.

    Πρόκειται για start up εταιρείες, αλλά και επιχειρήσεις που υπάρχουν εδώ και 15 χρόνια. Μέσα από το show δίνεται η ευκαιρία επέκτασης της εταιρείας τους, με τους Dragons να επενδύουν χρήματα, αλλά και να αποκτούν μετοχικά ποσοστά σε αυτή. Το χρηματικό ποσό που επενδύθηκε συνολικά και από τους 5 Dragons ξεπερνά το 1 εκατομμύριο ευρώ!

    DRAGONS DEN
    Ο εφοπλιστής Χάρης Βαφειάς στο Dragons’ Den

    Ακόμη, όπως υπογράμμισε ο Σάκης Τανιμανίδης, πρόκειται για ένα business case, το οποίο παρεμπιπτόντως προβάλλεται και στην τηλεόραση. Όλοι οι business όροι και οι διαδικασίες που ακολουθούνται στην εξαγορά ενός ποσοστού μιας εταιρείας ακολουθούνται κανονικά. Υπάρχουν συμβόλαια και νομικές διαδικασίες.

    Το Dragons’ Den θα κάνει πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου στις 22:00 και θα προβάλλεται κάθε Πέμπτη.

    Διαβάστε επίσης:

    Dragons’ Den: Ποιοι επιχειρηματίες πρωταγωνιστούν στο νέο τηλεοπτικό σόου



    ΣΧΟΛΙΑ