• LIFE&STYLE

    Άρθρο παρέμβαση: Αυτή είναι η Εβδομάδα Μόδας που θέλουμε να έχουμε;

    Εβδομάδα Μόδας στο Ζάπειο

    Εβδομάδα Μόδας στο Ζάπειο


    Ζούμε στην εποχή που δεν θεωρούμε τίποτα δεδομένο. Είμαστε ευγνώμονες, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, για ό,τι συμβαίνει, πράγματα που μέχρι πρότινος θεωρούσαμε δεδομένα, όπως η υγεία και η ελευθερία. Και τι σχέση μπορούν να έχουν όλα αυτά με τη μόδα, την πολυτέλεια, την αισθητική, το αστικό τοπίο;

    Καθώς η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας, γνωστή και ως AXDW ή Αthens Xclusive Designers Week, βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη (ολοκληρώνεται την Τετάρτη με γκεστ-σταρ τον Rami Kadi που ελάχιστοι γνωρίζουν), αναρωτιόμαστε μετά από 30 διοργανώσεις και 15 χρόνια από τη δημιουργία του «θεσμού», αν είναι αυτή η Εβδομάδα Μόδας που θέλουμε να έχουμε δύο φορές τον χρόνο στην Αθήνα.

    Με τη δημιουργία της Ελληνικής Ένωσης Σχεδιαστών Μόδας, και σημαντικούς δημιουργούς στην επιτροπή, όπως και μέλη της ένωσης, έχουμε ακόμη ελπίδα. Για να ξαναθυμηθούμε και να ζήσουμε την χρυσή εποχή της ελληνικής μόδας, και τους ξένους που θεωρούν την Greece a la mode, να γίνονται σύμμαχοι μας.

    Δεν είναι ότι δεν αγαπάμε την ελληνική μόδα, ούτε ότι δεν υποστηρίζουμε την προσπάθεια που γίνεται. Αλλά δεν μπορείς παρά να σταθείς στις λεπτομέρειες που μοιάζουν μικρές αλλά τελικά είναι εκείνες που συμβάλλουν στην μεγάλη εικόνα.

    Δεν μπορείς να οργανώνεις press brunch για να ανακοινώσεις το πρόγραμμα της φετινής Εβδομάδας Μόδας, που δεν είναι Εβδομάδα, αφού δεν πραγματοποιείται σε εφτά αλλά σε πέντε ημέρες, κι ύστερα από καθυστέρηση τουλάχιστον μίας ώρας, να παρουσιάζεις τους βασικούς συντελεστές και χορηγούς και τελικά οι δημοσιογράφοι να φεύγουν χωρίς να έχουν στα χέρια τους δελτίο Τύπου, φωτογραφικό υλικό, έστω ένα usb με όλες τις πληροφορίες για να ενημερώσουν το κοινό τους.

    Δεν μπορείς να έχεις κλειστή την πρόσβαση στο Ζάππειο Μέγαρο, καθώς δεν λειτουργεί πλέον το πάρκινγκ. Να βάζεις στην ίδια διοργάνωση τον πάντοτε ευρηματικό και διεθνή Λάκη Γαβαλά με την εξαιρετικά συνεπή και δημιουργική Δάφνη Βαλέντε, με σχεδιαστές που μέχρι πρότινος παρουσίαζαν συλλογές στο πλαίσιο της ημέρας των Νew Designers ή «δημιουργών» που βάζουν το όνομα τους σε video-wall με την υποσημείωση haute couture, χωρίς να γνωρίζουν καν πως αν δεν ανήκεις στην Federation de la Haute Couture et de La Mode στο Παρίσι, δεν μπορείς να «βαφτίσεις» τη συλλογή σου αποτέλεσμα υψηλής ραπτικής.

    Δεν μπορεί να μην συναντάς στην πρώτη σειρά εκπροσώπους του Τύπου, των περιοδικών μόδας, των εφημερίδων, των sites, παρά μόνον «influencers», ανάμεσα σε τηλεπερσόνες με πορτοκαλί σανδάλια, «μούσες» τραγουδίστριες-survivors, την «απόλυτη» Ελληνίδα σούπερσταρ με Balmain τοπ και denim, δίπλα σε φιναλίστ του «Μy Style Rocks», «σχεδιάστρια» one-size καφτανιών που πουλάει είδη σπιτιού και ζευγάρια που φωτογραφίζονται παντού και διεκδικούν αναγνωρισιμότητα από τηλεοπτικά προϊόντα τύπου «Φάρμα» και νυφικά, περισσότερα νυφικά, με μοντέλα που αλλάζουν βιαστικά ρόλους, περπατούν σε δανεικές γόβες με αυτοκόλλητα στον πάτο κι ένα -τουλάχιστον- νούμερο μεγαλύτερες, να βλέπεις φορέματα με διαφάνειες, κεντήματα, σκισίματα, σε ένα κιτς παραλήρημα χωρίς αρχή, μέση, τέλος, πλοκή, λόγο ύπαρξης.

    Μια ακόμη συλλογή χωρίς τάσεις, με κάτι από Versace, κάτι από Εlie Saab, κάτι από Κim Kardashian στη διαφήμιση για τον Balenciaga.

    Και φυσικά δεν μπορείς να έχεις σαν headliner στην ημερομηνία έναρξης της Εβδομάδας Μόδας ένα μοντέλο που έγινε σχεδιάστρια κοσμημάτων, και ρούχων. Δηλαδή υπήρχε περίπτωση να δείξουν στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης, το απόγευμα ο Tom Ford και η Carolina Herrera και να κλείσει την ημέρα η Βella Hadid ως designer;

    Και, όχι, δεν μπορεί να είναι Απρίλιος, και να παρουσιάζονται οι κολεξιόν για το καλοκαίρι του 2022, όταν όλοι οι σχεδιαστές μόδας διεθνώς έχουν δείξει τις προτάσεις τους για τον χειμώνα του 2023.

    Λεπτομέρειες; Ευχόμαστε όχι. Και ίσως να μπορούμε να ευχηθούμε σε έξι μήνες από τώρα, η ελληνική πασαρέλα να είναι πιο συνεπής, πιο φωτογενής, πιο πολυσυλλεκτική, και με λιγότερες τηλεπερσόνες, τραγουδίστριες, ταλέντα από ριάλιτι, influencers, και περισσότερους Έλληνες σχεδιαστές πρετ-α-πορτέ, φωτογράφους, δημοσιογράφους, αγοραστές, για μια βιομηχανία που αξίζει, ανθίζει και θέλουμε να την δούμε να αποκτά εξωστρέφεια, κοινό και παπούτσια στο… νούμερο της.

    Διαβάστε επίσης:

    Νέα δίκη για την Άμπερ Χερντ και τον Τζόνι Ντεπ

    Γάμος Μπέκαμ – Πελτζ: Η εντυπωσιακή νύφη, η ατημέλητη Βικτόρια και ο γάμος των 3 εκατομμυρίων

    Τόμας και Ντόρις Άμαν. Οι συλλέκτες έπιναν νερό στ΄όνομά τους



    ΣΧΟΛΙΑ