• Ροή Ειδήσεων

    Φτάνει η ώρα της απόφασης για την τύχη του master plan του ΟΛΠ

    • NewsRoom
    Ελλάδα κρουαζιέρα


    Την Τετάρτη αναμένεται η απόφαση της Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) για το master plan του ΟΛΠ, που αφορά τις υποχρεωτικές επενδύσεις από την εταιρεία, ύψους 293,7 εκατ. ευρώ.

    Η επιτροπή ολοκλήρωσε την πρώτη φάση της συνεδρίασής της επί του ζητήματος στο υπουργείο Ναυτιλίας αργά το απόγευμα της Τρίτης, ενώ συνεχίζει μέχρι αργά το βράδυ με την εξέταση και των πρόσθετων επενδύσεων από την Cosco. Η συνεδρίαση της επιτροπής πραγματοποιείται υπό την προεδρία του γγ Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστου Λαμπρίδη.

    Συνολικά, οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσει η Cosco υποχρεωτικές και πρόσθετες ανέρχονται στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτικές.

    Στις υποχρεωτικές περιλαμβάνεται η επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, η επισκευή γερανογεφυρών στοιβασίας (έχει ολοκληρωθεί), η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, η υπόγεια οδική διασύνδεση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με πρώην χώρο ΟΔΔΥ, η κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών (έχει ολοκληρωθεί) η επέκταση του σταθμού αυτοκινήτων στο λιμάνι του Ηρακλέους, αλλά και η βελτίωση των δομών της ναυπηγοεπισκευής(δύο πλωτές δεξαμενές)

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΣΑΛ αναμένεται να προχωρήσει στην έγκριση των υποχρεωτικών επενδύσεων του λιμανιού, οι οποίες θα πρέπει να έχουν γίνει έως το 2021, προκειμένου να μεταβιβασθεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, εκτός από το 51% που απέκτησε το 2016.

    Οι εκπρόσωποι των φορέων που τοποθετήθηκαν στο πρώτο μέρος, το πρωί της Δευτέρας, δήλωσαν «όχι» στη δημιουργία εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι τύπου «mall», ενώ τέθηκε για ακόμα μία φορά η έλλειψη Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για κάθε έργο που θα γίνει και μπορεί να περιλαμβάνει το κυκλοφοριακό, τη μέτρηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ή του θορύβου, κ.ά.

    Για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας τέθηκε θέμα τεκμηρίωσης, γιατί θα πρέπει να γίνει η συγκεκριμένη επένδυση από πλευράς ΟΛΠ, ενώ ζητήθηκε μελέτη σκοπιμότητας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: «Ώρα μηδέν» για το master plan του ΟΛΠ – Η πρόταση-έκπληξη από Cosco

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Βόμβα» από την Cosco: Εξετάζει προσφυγή στη Διαιτησία για το master plan του ΟΛΠ



    ΣΧΟΛΙΑ