Ο Φερστάπεν έχει πάρει 4 πρωταθλήματα από το 2021. Φέτος δεν έχει μονοθέσιο νικητή, όμως εξαντλεί τις δυνατότητες της RB21 και έχει πάρει δυο νίκες σε Ιαπωνία και Ίμολα, οδηγώντας οριακά και κάνοντας υπέρβαση. Φτάνοντας στην Ισπανία είχε υστέρηση 22 βαθμών από το Νόρις και 25 από τον Πιάστρι.

Πιθανώς και μια κρυφή ελπίδα πως η τεχνική οδηγία για την μείωση της ελαστικότητας των εμπρός αεροτομών θα μειώσει τη διαφορά από τις McLaren. Μπαίνοντας στο Σαββατοκύριακο του αγώνα είδε πως δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο και έστρεψε την προσοχή του σε ακραία σενάρια που θα μπορούσαν να του δώσουν τη δυνατότητα να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από την 3η θέση στο βάθρο.

1

BARCELONA, SPAIN – JUNE 01: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB21 makes a pitstop during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on June 01, 2025 in Barcelona, Spain. (Photo by Peter Fox/LAT Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202506010381 // Usage for editorial use only //

Επέλεξε να ακολουθήσει στρατηγική 3 αλλαγών, η οποία στα χαρτιά ήταν πιο αργή. Κλειδί για να πετύχει ήταν να μπει ανάμεσα στις McLaren στην εκκίνηση γιατί αν δεν τα κατάφερνε οι Πιάστρι – Νόρις μπορούσαν με τρενάκι DRS να οριοθετήσουν για λίγο το ρυθμό καθιστώντας ανέφικτο τέτοιο εγχείρημα.

Ο Φερστάπεν έβαλε πατημένη μαλακή γόμα στην εκκίνηση. Στρίβοντας δεύτερος ο Ολλανδός απογείωσε την RB21 προσπαθώντας να κρατηθεί μπροστά από το Νόρις. Μόλις τον πέρασε η McLaren κατευθείαν μπήκε στα πιτ αλλάζοντας στρατηγική. Ο αγώνας βρίσκονταν στον 13ο γύρο σε σύνολο 66. Ήταν ξεκάθαρο πως θα πήγαινε για 3 αλλαγές καθώς η σκληρή γόμα γλιστρούσε πολύ και δεν έδινε ανταγωνιστικό ρυθμό.

Ο Ολλανδός με την στρατηγική των 3 αλλαγών έκανε μια απέλπιδα προσπάθεια να καλύψει τη διαφορά πιέζοντας οριακά στην πίστα. Η 2η αλλαγή του ήρθε στον 29ο γύρο μετά από 16 γύρους με ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας. Ο Φερστάπεν έβαλε το μόνο φρέσκο σετ μέσης γόμας που είχε και πήγε ως τον 47ο γύρο. Εκεί έβαλε πατημένη μαλακή γόμα για να πάει ως το φινάλε (19 γύρους). Όμως στον 54ο γύρο εγκατέλειψε ο Αντονέλι στη στροφή 10, υποχρεώνοντας τον αλυτάρχη Ρουί Μάρκες να βγάλει το αυτοκίνητο ασφαλείας ωσότου απομακρυνθεί το μονοθέσιο της Mercedes.

Όλοι έσπευσαν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, στον επόμενο γύρο (55ο) ακόμη και ο Φερστάπεν παρότι είχε λάστιχα 8 γύρων. Τα οποία λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας θα τύγχαναν μιας πιο ήπιας διαχείρισης ως τους τελευταίους 5 γύρους.

Ο Ολλανδός δεν είχε άλλο φρέσκο σετ ελαστικών (συνολικά το 3ημερο οι οδηγοί έχουν 2 σετ σκληρής 4 σετ μέσης και 7 σετ μαλακής γόμας) πλην ενός, σκληρής γόμας. Ήταν λοιπόν προτιμότερο να μείνει εκτός, να βρεθεί επικεφαλής της κούρσας και να προσπαθήσει να αμυνθεί για τους 5 τελευταίους γύρους. Αντ’ αυτού παρέμεινε 3ος με εντελώς ακατάλληλο λάστιχο το οποίο γλίστρησε στην επανεκκίνηση με αποτέλεσμα να χάσει φόρα.

BARCELONA, SPAIN – JUNE 01: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF-25 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB21 battle for track position during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on June 01, 2025 in Barcelona, Spain. (Photo by David Ramos/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202506010421 // Usage for editorial use only //

Ο Λεκλέρκ βρέθηκε δίπλα του στην ευθεία, ακούμπησαν κιόλας μεταξύ των με 300km/h προτού τον περάσει ο Μονεγάσκος. Μετά βρέθηκε δίπλα του και ο Ράσελ με τον οποίο συγκρούστηκαν στην έξοδο της στροφής 1. Εξαιτίας αυτής της σύγκρουσης ο Φερστάπεν πάτησε εκτός πίστας στον παράδρομο και διατηρήθηκε στην 4η θέση. Από τη Red Bull είπαν στον Ολλανδό να δώσει πίσω τη θέση και αυτός έγινε έξαλλος. Προσποιήθηκε ότι την δίνει στη στροφή 5 και χτύπησε το Ράσελ ρόδα με ρόδα.

Μετά τον άφησε στη στροφή 11. Εν τέλει οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν πως o Φερστάπεν βρέθηκε εκτός πίστας από την σύγκρουση και δεν συνέτρεχε λόγος να δώσει πίσω τη θέση. Για τη σύγκρουση όμως με τον Ράσελ του έριξαν ποινή στάσης 10 sec η οποία τον έριξε στην 10η θέση. Συν 3 πόντους στην αγωνιστική άδεια οπότε – αν πάρει ακόμη έναν τον Ιούνιο, μένει εκτός για έναν αγώνα – έφτασε τους 11.

2025 Spanish Grand Prix, Thursday – Sebastian Kawka

Ο Ράσελ μετά έκανε λόγο για «κίνηση απολύτως εσκεμμένη και περίεργη. Δεν ξέρω τι σκεφτόταν. Εγώ ωφελήθηκα τελικά. Δεν θα χάσω τον ύπνο μου για τους βαθμούς αλλά ρισκάρουμε τις ζωές μας, Είναι ντροπή για τα νέα παιδιά που τον βλέπουν ως πρότυπο».

Ο Ράσελ εξέφρασε την απογοήτευσή του, καθώς ο Φερστάπεν είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς, αλλά τέτοιες κινήσεις δεν είναι ένα καλό παράδειγμα για τη νέα γενιά. Από την πλευρά του ο Φερστάπεν μειδιώντας τόνισε πως την επόμενη φορά θα έχει μαζί του χαρτομάντηλα. Εν τέλει όμως έχασε πολλούς βαθμούς και πλέον είναι 49 πίσω από τον πρωτοπόρο Όσκαρ Πιάστρι.

BARCELONA, SPAIN – JUNE 01: Max Verstappen of the Netherlands gets off the the (1) Oracle Red Bull Racing RB21 after the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on June 01, 2025 in Barcelona, Spain. (Photo by David Ramos/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202506010785 // Usage for editorial use only //

Διαβάστε επίσης:

F1 Ισπανία: Η ταυρομαχία σε εικόνες

F1 Ισπανία: Οδήγηση για Όσκαρ

F1 Ισπανία: Να γιατί οι χρόνοι είναι πιο αργοί από πέρυσι